איך תדע שנתקעת במלכודת לידים? (ואיך יוצאים ממנה?)

מלכודת לידים

הוא הרגע הזה שאתה תופס את עצמך ומבין שכל מה שעשית ברבעון האחרון הוא (לנסות) להביא לידים.

חלקם איכותיים יותר, חלקם פחות.

עבדת כמו חמור. שפכת ים כסף על פרסום ממומן בפייסבוק ובלינקדין ואפילו שמת עוד כמה גרושים על קידום כתבות באאוטבריין.

אחרי רבעון אתה קולט שהתוספת השולית של המכירות שלך, כל כך קטנה ולא מוצדקת. שפכת את הכסף על רווח של גרושים.

ברוך הבא למלכודת הלידים. ועכשיו בואו נדבר באמת:

האמת היא…

שאתה לא  באמת בודק את מצב הלידים כל רבעון.

אתה בודק אותו כל חודש ואם אתה באמת תודה,  אתה בודק כל שבוע. טוב נו, כל יום.

החלטות על תקציב הפרסום שלך מתקבלות במקרה הטוב אחרי שבוע שהרגשת ששפכת כסף במדיה ולא ראית לידים. בטח דף הנחיתה שלך דפוק, התוכן גרוע, אין לך הצעת מכר טובה. עובדה- אין לך לידים איכותיים או אין לך לידים בכלל- כבר 7 שעות ברציפות.

הכרונקיה הכל כך צפויה מראש, היא נחלתם של  עסקים צומחים שמתחילים לפרסם במדיה וישר נלחצים.

ושום דבר שנגיד עכשיו   לא יעזור.  בעולם של ROI אתה רוצה לראות החזר כאן ועכשיו על כל שקל.

אז מה עושים?

מתחילים בלהכיר את העובדות ואחר כך מנסחים תכנית פעולה שאתה יכול לחיות איתה ולהיצמד אליה.

הכירו (והפנימו) את 2 העובדות הבאות:

  1. פייסבוק היא חברה למטרת רווח!

כן כן. הם רוצים להרוויח והרבה. והם עושים את זה עם 1.7 מיליארד משתמשים בעולם, רווח ברבעון השני של 2016 בסך 6.5 מיליארד דולר (עליה של 60% מהרבעון אשתקד- רבעון שני 2015).

ולמה הם רווחיים?

  • כי החשיפה שאתה נדרש לייצר עולה יותר!

קמפיין של 500 ש”ח לפני שנתיים ואפילו שנה, לא יעשה את אותו reach השנה. בדוק.

  • כי הסביבה שלך ממשיכה להתכנס לתוך עצמה.

יותר תחרות, יותר רעש, יותר קשקשת והדרך שלך לבלוט- גם אם התוכן שלך שווה זהב- חייבת לעבור לפחות קצת במדיה.

  • כי קמפיינים שמתוכננים כפרבולה לא תמיד עובדים!

(מבנה פרבולה של הוצאת הכסף במדיה:

  • בוסט להתנעה בהתחלה
  • ייצוב בחלק השני של הקמפיין
  • וירידה בטפטופים בסוף.)

para

דוגמא מהשטח- עם לקוחה שלנו  (קטגורית הקוסמטיקה) שמוציאה מעל 7000 ש”ח כל חודש במדיה, עברנו לשיטת בוסטים  בסופי שבוע בלבד.  היא מוכרת ללקוחות קצה ובהצעות מכר אגרסיביות. לתוכן, לקטגוריה ,ולהצעות המכר שלה- בוסטים כאלה עדיפים.

הדרך להתמודד עם המצב היא לא תמיד לרוץ ולהוציא כסף.

אולי תכנון אחר של המדיה, יניב תוצאות ואולי הגיע הזמן לצאת מאזור הנוחות של קמפיינים בפייסבוק ולנסות אפיקים אחרים כמו  שיתופי פעולה עם בלוגרים, השקעה בבסיס מדוורים (דרך תוכן)  וכיו”ב- הכל בהתאם לקטגוריה ולכיס שלך.

2. הכסף שאתה מתכנן להוציא בתחילת השנה, הוא לא בהכרח הכסף שיידרש למטרות השיווקיות שלך בפועל

החשיפה שאתה נדרש לייצר, הולכת ונהיית קשה יותר, לא רק בגלל האלגוריתם של פייסבוק, אלא גם כי  הקהלים שלך הופכים עם הזמן ליותר ויותר מחוסנים מפני הצעות המכר שלך. הם כבר יודעים הכל, ראו הכל ואתה ממש לא מרגש אותם בקלות, אם תמשיך להציע “20% הנחה”.

ועכשיו- מה עושים?

  1. תוכן!

סליחה על הטריביאליות, אבל זה בכל זאת הבלוג של BlogAbout- משקיעים בתוכן ונסביר מה הכוונה מאחורי הסיסמא-

נסו לייצר נישת תוכן שהיא קצת יותר ממוקדת מכל הHow To הלעוס ותנו ערך אחר.

קחו לדוגמא את הכתבה הזו- גם זו כתבת “How To” אבל היא ממוקדת לצורך ספציפי שאפשר להגדיר אותו.

בטח נתקלת בכתבות How To  כאלה- “5 טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי”/ “5 כללים שיעשו לך סדר בשיווק” / “3 עקרונות לפרסום ממוקד תוצאות”, שמרוב גנריות לא תמיד אומרות הרבה.

כתבות “How To” שתוכננו לספק מענה מאוד ספציפי על צורך ספציפי, הן קרוב לוודאי אלה שתזכרו.

וזה לא בגלל שענינו על צורך. זה בגלל שארזנו אותו בחוויה של הזדהות:

אם הגעתם לשורה הזו בכתבה, כנראה שהכותרת  הניעה הזדהות עם מצב שעלינו עליו. וכשמתחוללת הזדהות, אתה נמצא בחוויה שאנחנו רוצים שתהיה בה- אתה קשוב, מזהה אותנו (הכותבים) כאוטוריטה ואולי כשתחליט ללכת על שיווק מקצועי ברשת- תפנה אלינו.

ולכן- צרו תוכן שמייצר הזדהות עם בעיה או מצב (ולא רק מענה לבעיה או למצב).

תוכן כזה ימכור לכם הרבה יותר מכל סיסמה שתשפכו עליה כסף בקמפיין פייסבוק.

2. מתכננים רבעונית!

תכנון רבעוני הוא קריטי לעסקים צומחים, כי תוכניות שקשובות לשוק, למדיום ולהתנהגות הצרכנים ברשת, בעלות פוטנציאל הצלחה  גדול הרבה יותר, מאשר אלה המושתתות על אסטרטגיה של מסרים בלבד- ולכן הן שנתיות.

רגע אני אסביר:

חשוב שתדע מראש על מה אתה הולך לדבר בכל רבעון ולמה- איזה תוכן יש להפיץ בהתאם לעונתיות, למועדים בקטגוריה שלך ולהרגלים  של הקהלים שלך- זה עוגן המדיה שמחייב תכנון של תזמון התוכן.

עוגן שני, הוא הסיפורים שלך- איזה מוצר / שירות אתה משיק? מה הטון הסגנון והאישות שלו? באיזה צורך או מוטיבציה הוא נוגע?  גם אלה חייבים להתכתב עם תכנית המדיה ולכן אנחנו קוראים לתכניות הרבעוניות שלנו- “תכניות תוכן ומדיה” כי הן חייבות ללכת  ביחד.

  1. מפלחים קהלים!

הקהל שלך הוא לא “קהילה” והוא לא מקשה אחת.

הוא אוסף של אינדיבידואלים שיש ואפשר לייצר בתוכו הבחנות של תתי קבוצות.

צור אותן לפי מוטיבציות, תחומי עניין, הרגלי מדיה.

ברגע שתדע להתאים את המסרים שלך לקהלים הפוטנציאלים ביותר לקנות– תוכל גם לחסוך בתקציבי המדיה ולדייק יותר.

  1. משקיעים ב- 20%!

והשקיע כמו שצריך להשקיע ב20%:  20% מהזמן שלך על פיתוח עסקי של העסק. לא על לשרוד,  לא על שוטף.  אלא על מהלכים שיביאו את הגל הבא של הלידים שיהפכו ללקוחות נאמנים.

להשקיע ב20%, יכול  להיות כתיבה של כתבה  על איך עשית כך או אחרת, וזה  יכול  להיות תכנון עקב בצד אגודל של כל סיפורי התוכן שלך לרבעון הקרוב. בין אם אתה מתחזק לבד את הנוכחות הדיגיטלית שלך או נעזר בחברה – ה20%  שלך  נועד לבנות משפך לידים איכותי לאורך זמן.

תודה שקפצתם לבקר. אנחנו BlogAbout

73 מילים עלינו:

לפחות בעולם שלי, חצי מדינה הם פרילנסרים מנוסים ומוכשרים. והכישרון הזה שיושב בבתי קפה ובמתחמי עבודה (כמו שלנו ב wework) הוא בסיס למבנה הייחודי שלנו.

בזכות כל אותם פרילנסרים, אנחנו ב BlogAbout מסוגלים להביא לכם צוות ורסיטלי כמו יועצים ארגוניים, תסריטאים, מידעני רשת, מוסמכי ppc בגוגל, מתכנתי רשת ומעצבי רשת ועוד אנשים חכמים שיודעים לייצר חשיבה ממוקדת למטרות שלכם- מקסימום לידים.  מינימום כסף במדיה.

כל זה בלי שתאלצו לשלם עלויות נלוות, זמנים מתים, שכירות וכאלה.

ואני? התקציבאית, הפלנרית ואסטרטגית התוכן/ מדיה שלכם שמג’נגלת את כל זה.

למדו עלינו עוד

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן