הצילו! משעמם לי בפייסבוק

בטח שמתם לב לזה:

אתה ברשת.

מוכן (ורוצה) להתעניין, להתרגש ולהקשיב אפילו.

מוצא את עצמך מקליק כמו משוגע על פוסטים שבכל סיטואציה אחרת לא היית נכנס אליהם.

מתעכב על בדיחה  לא מצחיקה שמישהו העלה, או מוצא את עצמך חוקר תמונה של איזו בחורה מהתיכון ששנים לא הסתכלת על הפיד שלה.

אתה משועמם.

וזו באסה כפולה כי זה דבר אחד להיות משועמם כשאתה פאסיבי ובוהה בטלוווזיה

3

וזה דבר אחר לגמרי להיות משועמם אקטיבי.

ss

הרשת אקטבה אותנו, נכון, אבל יצרה זן חדש של שעמום – שעמום אקטיבי.

אנחנו מתרוצצים כמו עכברי מעבדה מקליק לקליק ולא סתם אומרים על דור הY ודור הZ שהם פיתחו חשיבה קליקבילית בהפרעת קשב תמידית. רצים ממקום למקום. סופגים וצורכים מידע שטחי ומושטח.

תראו נתונים

יש יותר מבליון אתרים בעולם היום!

1

קחו בחשבון שכ75% מהאתרים  בעולם אינם פעילים  וההערכה  היא שנתון  זה יגדל ככל שחברות כמו wix ואתרי וורדפרס ימשיכו להיות נגישים וקלים כל כך לכל דורש.

ותראו את כמות האתרים על כל משתמש: אז כן אנחנו מוצפים מידע אבל אנחנו לא יודעים מה לעשות איתו.

2

ואת הגרף הזה בניתי מתוך המקור הזה  שמייד אדבר עליו בהרחבה. מה עשיתי? לקחתי את הטבלה שמספרת כמה יוזרים וכמה אתרים יש בכל שנה, וחשבתי את היחס ליוזר.

וזה מחזיר אותי לעניין השעמום ברשת

העולם שלנו נהיה סגור יותר, מקורות המידע עד כמה שהם אינסופיים- הם אינסופיים בתיאוריה. בפרקטיקה,  אנחנו אנשים של הרגלים עם 3-4 אתרים קבועים שאנו נכנסים אליהם והתוצאה- הרבה מדי תוכן מאותו דבר. ואולי זו ההגדרה של ” שעמום אקטיבי”.

לפי סקר של נילסן מ2010, הגולש הממוצע מבקר ב89 אתרים בחודש וחוץ מהערכות  המוסרות שכל גולש מבקר בין 5-7 אתרים ביום, אין מידע “רשמי” שנאסף אבל יש את זה- הסקר האחרון של נילסו מ2016 והשורה התחתונה שלו מסתכמת במילה אחת.

אסקפיזם.

Monthly Visits per Person Monthly Web Pages Per Person Monthly Time per Person (min:sec)
Entertainment 2.58 9.3 05:59
Science and Technology 1.97 5.50 03:54

.

.

בנאדם מבקר בחודש ב2.58 אתרי בידור בממוצע וזמן השהייה שלו שם ארוך ונושק ל 6 דקות בממוצע.

אם ההשוואה שניסלן עשו בין בידור לטכנולוגיה מנסה להגיד משהו על ההבדל שבין צריכת פנאי לצריכת מידע, הפנאי מנצח ואיתו השעמום.

מה עושים?

מגדירים את התופעה ואז מפצחים אותה

שעמום מתקשר לנו למשהו פאסיבי כזה, קאוץ פוטיטו בוהה  שכזה, בסטיייט אוף מינד שלא באמת פנוי לספוג כלום. אנחנו מזמן יודעים שקריאה של אתרים היא קריאה מזפזפת בצורת Z כי אנחנו מרפרפים על המידע אפילו באופן לא מודע. העין כבר מורגלת לרוץ.

b9e39909ca37f7073c3606e871cdb43b

 אבל האנשים החדשים הם משועממים אקטיביים ובואו נכיר אותם.

קווים לדמותו שלש המשועמם האקטיבי

  1. הקלקה מהירה מדבר לדבר

  2. חוסר מיקוד- אנחנו לא חוקרים בשיטתיות עולמות תוכן אלה מה שמזדמן לנו

אז בואו נוציא כלל:

צריכת התוכן קשורה (יותר) למה שמזדמן לנו ופחות למה שאנחנו מתעניינים בו מלכתחילה

(וזה מוביל אותי לסעיף הבא כי פייסבוק למשל טוען, שהוא יודע מה אנחנו אוהבים מלכתחילה)

  1. אנחנו יותר סגורים ופחות חשופים

כי פייסבוק משחרר לנו מודעות ש most likely נאהב לפי אלגוריתם של שיעורי הקלקות של אנשים אחרים (כמונו) על פוסטים  ממומנים או קמפיינים שהוקלקו על ידי אנשים שפייסבוק מזהה כדומים לנו.

מה עושים כדי להשמיע קול ולייצר תשומת לב בקרב קהל כזה?

1.מתלבשים על ההזדמנות ויוצרים מלא (אבל מלא!) תרחישי תוכן

אם הפרוגרמטיק יודע לעקוב אחר אנשים ולהפיץ להם מסרים בתזמונים שונים, התוכן חייב ליישר קו ולייצר מגוון של מסרים שונים ומשוחחים עם אותו יוניק.

2.משהים קהלים דרך הפרעות בתוכן, הומור והזדהות

 3.לא חוזרים על קמפיין פעמיים

כל הזמן יוצרים תוכן משתנה ומתחלף.

4.זונחים את הפרדיגמות

מה שעבד לפני שבוע, לא בהכרח יעבוד לנו עכשיו. זה היופי והקושי בו זמנית ברשת. עלינו להיות יותר חרוצים ולחדש כל הזמן בפורמטים, בטון, בסיפורים.

יאללה 2017, אנחנו מוכנים:)

תודה שקפצתם לבקר. אנחנו BlogAbout

73 מילים עלינו:

לפי הסטטיסטיקות, כבר כל אחד חמישי הוא פרילנס מנוסה ומוכשר. הכלכלה העולמית יצרה מודל הכנסה חדש ואנחנו מיישרים קו.  הכישרון הזה שיושב בבתי קפה ובמתחמי עבודה (כמו שלנו ב wework) הוא בסיס למבנה הייחודי שלנו.

בזכות כל אותם פרילנסרים, אנחנו ב BlogAbout מסוגלים להביא לכם צוות ורסיטלי כמו יועצים ארגוניים, תסריטאים, מידעני רשת, מוסמכי ppc בגוגל, מתכנתי רשת ומעצבי רשת ועוד אנשים חכמים שיודעים לייצר חשיבה ממוקדת למטרות שלכם- מקסימום לידים.  מינימום כסף במדיה.

כל זה בלי שתאלצו לשלם עלויות נלוות, זמנים מתים, שכירות וכאלה.

ואני? התקציבאית, הפלנרית ואסטרטגית התוכן/ מדיה שלכם שמג’נגלת את כל זה.

למדו עלינו עוד

 

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן