5 קלישאות של שיווק רשתי שאסור לומר

בכתבה הזו נדבר על כל הקלישאות של שיווק רשתי. נראה שכדאי לשנות גישה לפעמים כדי שמאמצי השיווק ברשת, יהיו מדויקים יותר.

1. סוס מנצח לא מחליפים

נכון, אבל סוסים לא יכולים לנצח אם הם לא יסגלו יכולות משוכללות יותר מהמתחרים שלהם. הדרך של  עסקים לנצח, היא להיות יצירתיים באופן עקבי.  ואם אפשר לומר משהו על יצירתיות, היא שהיא אף פעם אינה עקבית. אז מה עושים? עוזבים לרגע את האתגר להיות יצירתי- אתגר שיכול להיות משתק  עבור חלקינו- וחותרים למצוינות. מה זה להיות מצוינים? זה לדעת לזהות את הטרנדים הנכונים כדי להוביל ולא להיגרר. לייסד את המגמות בנישה שלנו  במקום להגיב אליהן.

דווקא לעסקים קטנים בניגוד לגדולים,  יש את היכולת להיות מהירי תגובה ופעולה. עם פחות בירוקרטיה ,אישורים  ומנגנוני ביצוע תהליכיים, הם יכולים להחליט ולבצע עכשיו.  עליהם לשאול את עצמם כל הזמן – “מי אני”, “למה אני (ולא המתחרים שלי)”, “עד כמה אני רלוונטי לקהל המטרה שלי” ו- “מה השתנה בקטגוריה שלי”? וכן. הכל משתנה. העסק שלך לפני שלושה חודשים זה לא העסק שלך היום.

ובפרקטיקה מאחורי הקלישאות-

  • הקדישו זמן להגדרת הצעת הערך שלכם ובחרו בה, לאור מידת הרלוונטיות שלה לקהל שלכם היום. הכירו את הקהלים שלכם. בדקו מה הם היו רוצים לקבל מכם. הם מתפתחים בדיוק כמוכם ועליכם להקדים אותם.
  • היו פתוחים לשינוי. מהקטן והטכני ביותר ועד לשינוי גורף. תתחילו בקטנות- מטכניקות חדשות שעוד לא ניסיתם ועד לבנייה של מוצרי תוכן בנישה שלכם. התנסו למשל בפיצ’רים חדשים של פייסבוק – מודעות קרוסלה שעושות עבודה יפה בקטגוריות מסוימות, שנו את הנוסחים שאתם מורגלים בהם וצרו עוד וורסיות לכל מהלך פרסומי. חקרו את ממשקי העבודה שלכם. גם ככה אין לנו ברירה- פייסבוק שוב שינה את הads manager וכמעט כל חודש אנו נדרשים ללמוד אותו מחדש. חשבו על מהלך מימון המונים ועל מוצר בקטגוריה שלכם שיכול להוביל אפיק נוסף של הכנסות. צרו שיתופי פעולה עם מוצרים/ שירותים משלימים לכם וחשבו על מנגנוני הכנסה גם מהם.  אני יכולה להעיד שכל הפרטים הקטנים האלה, הם צעדים בכיוון של להמציא את עצמך מחדש בכל יום.  זה אגב,  האתגר הכי גדול של העסק שלך וזה אתגר שכל הזמן נוכח.

2. הסנדלר הולך יחף

אם אתה עצמאי, וודאי השתמשת במשפט הזה במהלך החיים המקצועיים שלך. כולנו סנדלרים יחפים. כולנו נכנעים לשטף המשימות מול הלקוחות הקיימים שלנו,  ולא תמיד דואגים לטפח  את החזית שלנו מול אותם לקוחות ומול לקוחות פוטנציאלים חדשים. אני יכולה להעיד כמה קשה לי לשחרר כתבות לBlogAbout בקצב שהייתי רוצה…

האתגר הכי קשה הוא למצוא איזון בין השוטף, הסיזיפי והידוע לבין מה שבעלי עסקים קוראים לו- “שיווק עצמי”.  אז בואו נפשט את זה- המטרה היא לא להיות סנדלר יחף. כדאי שנצטייד בזוג נעליים טובות כדי שבעתיד נוכל לעבוד פחות, להרוויח יותר ולבסס את האוטוריטה שלנו.

ובפרקטיקה מאחורי הקלישאות-

  • הקדישו 10 דקות ביום לצחצוח הנעליים שלכם. זו יכולה להיות תגובה שלכם בקבוצה מקצועית בלינקדין, שיפוץ ניסוח של הצעה באתר שלכם, עוד פוסט בפייסבוק שמוסר טיפ או מידע משלים בקטגוריה שלכם או אפילו כתבה של 400 מילה שתעשה טוב, לא רק לSEO שלכם אלא, למיצוב העסק.

 

3. כל עסק קטן שואף להיות גדול

לא ממש. תשאלו את הלקוחות שלי. לרובם יש משנה סדורה, על איך החיים שלהם אמורים, ראויים וצריכים להיראות- מין איזון שבין עיסוק במה שעושה לי טוב בחיים, לבין החיים עצמם.  עסק קטן לא חייב ללקות בשיגעון גדלות אבל  אם הוא טוב, הוא חייב ללקות בחוסר בטחון קיומי שמחייב אותו לחתור למצוינות.

חתירה למצוינות לא בהכרח תהפוך אתכם לגדולים. היא תהפוך אתכם למצוינים בנישה שלכם ויש לה עוד סגולה אחת- היא תגדיר את תחום המומחיות שלכם בנישה שלכם.  אנחנו חיים בעולם של נישות ונותני שירות  נדרשים להבליט את הייחוד שלהם בתוך הנישה- לפעמים על ידי שיגדירו את עצמם כתת -תת -תת -נישה בתוך הנישה. למה? כי זה יוצר להם תחום התמחות. זה למעשה ביטוי של התמקצעות בכיוון אחד וזה בעיני גילומו של מושג המצוינות בעסקים.

4. עסקים קטנים צריכים להשקיע עקב בצד אגודל

רוב הזמן זה נכון. זה הדבר הזהיר לעשות.  אבל חשוב שכל עסק קטן יגדיר לעצמו מה העקב שלו ומה האגודל: האם השקעה של חצי מהרווחים היא “עקב בצד אגודל”? אולי  דווקא בחודש מסוימים, שווה לתת בוסט על פרסום  כדי להתחרות בקטגוריה? או אולי להפך? לנצל הזדמנות שהקטגוריה רדומה ולצאת בהצעה בלעדית לתקופה?

 כל תקציב הפרסום שלנו נשען על צרכי הקטגוריה בתוכה אנו פועלים. לא תמיד המודל הכלכלי “עקב בצד אגודל”,  עליו אנחנו שומרים באדיקות, ישרת אותנו. זכרו שעקרונות הם כאן כדי לשרת אותנו ואם הם לא משרתים אותנו- כדאי להיפטר מהם. כך לפחות אני עובדת. יש בזה משהו מאוד משחרר. ממליצה לנסות את זה בבית…

5. עסק קטן לא צריך להשקיע במיתוג. הוא צריך למכור

באמת? ואיך הוא ימכור ללא הגדרה מדויקת ומבדלת של מי הוא, מה הוא, ולמה הוא? אגב- שלושת השאלות האלה הן הגדרה של מיתוג. היתרון של עסקים קטנים, הוא שהם יכולים למתג את עצמם באמצעים זולים: על ידי תוכן בפייסבוק, בלוגים, שיתופי פעולה עם אוטוריטות בקטגוריות משלימות לתחום השירות/ מוצר שלהם ועל ידי מניפסטים ערכיים.  מיתוג, הוא לא רק הלוגו או הסלוגן של העסק. הוא סט הערכים, האמונות והדעות שהעסק מחזיק. הוא אמנת השירות של העסק- מהאותיות הקטנות ועד מבצעי המחיר. הוא זהות מגובשת שקהלים יוכלו להתחבר אליה (ולאהוב אותה).

בכל פעם שאני נתקלת בקלישאות האלה, אני מבקרת אותן. שואלת את עצמי-  כיצד הן משרתות את העסק שלי.  שום דבר אינו קדוש בעיני.  עסק יכול להמציא את עצמו אלף פעמים ביום ולשמור על גרעין עקבי של זהות תוך כך. זה למעשה האתגר הגדול של העסקים הקטנים.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן