עסקים מולטי פוטנציאליים- הרצאת מופת ליזמים

“למה לחלקינו אין ייעוד אחד אמיתי?” זה שם ההרצאה ב TED  של Emilie Wapnick, שעשתה היסטריה והיסטוריה פרטית משלי. אם אתם מבקשים ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, מציעה שתתחילו בהרצאה הזאת.  לא רק כי היא השפיעה עלי עמוקות, אלא כי  בעיני, היא חיונית לכל עסק ולכל יזם המבקש לייצר חדשנות. לא פחות מזה.

מה תרצה לעשות כשתהיה גדול?

מכירים את השאלה- “מה תרצה להיות כשתהיה גדול?” אם למי מכם, השאלה הזו עוררה חרדה או אי נוחות, הכתבה הזאת בשבילכם. ויכול להיות שהסיבה לאי הנוחות, היא כי תמיד רציתם להיות כל מיני דברים.

קבלו דפוס מחשבה ופעולה של יזם

אתה מתעניין במשהו. צולל לתוכו. משקיע את כל האנרגיה שלך בו, ואז… זה מפסיק להיות מעניין. זה נהיה משעמם. מתחילה מצוקה-  אתה חושב  שמשהו לא בסדר אצלך כי אתה לא מצליח לדבוק בשום דבר. לא מצליח להתחייב לשום דבר.  פה נולדת הדרישה הבלתי אפשרית לאופיו של היזם המולטי פוטנציאלי – התמדה:  אם השקעת כל כך הרבה זמן וצללת לתוך משהו במסירות כזו,  יהיה  זה לא אחראי לעזוב הכל. לימדו אותנו שהתמדה היא מפתח להצלחה בעסקים ובחיים. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, לא פעם נדרש לטפל בנושא ההתמדה.  ההרצאה הבאה תציע אלטרנטיבה לכך.

 אז בואו נחדד את מושג ההתמדה: התמדה אינה בהכרח מתייחסת  לדבר שבו אתה עוסק, אלא לסיבה- למה אתה עוסק במה שאתה עוסק. אם אתה מחוייב לסיבה שגורמת לך לפעול- אתה מתמיד. התמדה  עבור עסקים המבקשים חדשנות, התמדה עבור אנשים שמשתעממים מהר, היא התמדה של סיבות. לא של פעולות. ועכשיו בואו נחבר את הכל לשיווק דיגיטלי:

למה תכנית שיווק חייבת  להתמקד בעשייה של דבר אחד? (היא לא!)

בואו נשאל רגע את עצמינו- למה היום בעידן הרשת, עם כל כך הרבה אופציות של מידע ושל פורמטים של מידע, אנחנו עדיין חושבים במתודולוגיות ישנות שטיבן- להתמקד בדבר אחד ולהתמיד בו?

אם נבחן את התנהגות הגולשים ברשת, נראה שכל העובדות מצביעות על כך שאסור לנו להתמקד:

לדוגמא- אם אני רוצה לרכוש מוצר אלקטרוני ברשת, למה שתספרו לי רק סיפור אחד אודותיו-  (שהוא בהנחה למשל)?  אולי במצב התודעתי שבו אני נמצאת כרגע, אגיב טוב יותר  לסיפורים רגשיים/ משווים/  פרקטיים/ מצחיקים ומיידיעים- כאלה שיתאימו לכל מצב תודעה שיש לי בכל זמן.

מסע הצרכן ברשת, אינו לינארי

כולנו מדברים על מסע הצרכן ברשת:

  • מודעות (למסר)
  • שקילה בחינה ושיפוט של המסר
  •  פעולה

הצרכן בו זמנית  גם נחשף, גם שוקל, גם מתלהב או לא, גם משווה, גם משתמש במוח הימני והשמאלי כדי לקבל החלטה או לבצע שיפוט,  גם מקבל החלטה או שחוזר בו  ואם ייצבע- הוא עשוי לקבל  מסר שיקפיץ אותו ויהפוך  אותו אולי, שוב ללקוח פוטנציאלי עבור המפרסם.

הכל יכול לקרות במוח של הצרכן ואנחנו יכולים להשפיע על על מה שקורה שם במוח,  רק אם נספר לצרכן  מליון סיפורים בו זמנית שיתאימו לכל מצב תודעה.  זו אמנות המולטי פוטנציאליות  בעשייה ברשת . ודווקא עבור עסקים בצמיחה- ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים חייב להתמקד בהבנת התנהגות הקהלים של העסק הקטן. אנחנו מדברים הרבה על טקטיקות של מכירה, אבל אנחנו צריכים להבין לפני הכל את המוטיבציות שמפעילות את הקהלים שלנו.

מסכמת:

אנחנו לא יכולים לתכנן מהלכים לינאריים כי הצרכן שלנו לא חושב לינארית. הוא בכל מקום, בו זמנית ותחת שינוי מתמיד ומהיר של מצבי תודעה. זה מה שהרשת מאפשרת לו. זה מה שהרשת גורמת לו.  וכך-  באותו state of mind בדיוק, אנחנו עסקים ויזמים צריכים לפעול.

הכירו את האדם והעסק המולטי פוטנציאלי

Multipotentialite

בתקופת הרנסנס קראו לו “איש אשכולות”. יש תיאוריות שמכנות את האדם המולטי פוטנציאלי כאדם שהוא “סורק”- scanner. דרך אגב- האין כולנו מתנהגים כך ברשת?  סורקים? מרפרפים? בוחנים? לומדים כל הזמן תוך כדי?

ומה לגבי האדם עצמו: קריירה, זהות והגדרה עצמית – האם הם חייבים להיות אחד? או שהיום בעידן הדיגיטלי, גם אנחנו הופכים למולטי פוטנצאילים במודלים של ההעסקה שלנו (פרינלסנרים למשל), בזהות העצמית שלנו (חובבי גם וגם וגם ברשת) ובהרגלי צריכת המדיה שלנו? (נוכחים גם וגם וגם). כל ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, מתחיל מזה: עסקים קטנים לא תמיד צריכים לבדל את עצמם מהעסק והרבה פעמים הפרסונה שלהם  היא העסק. בכל הקשור לעסקים קטנים- האדם והעסק הקטן- שניהם  לא פעם- מולטי פוטנציאלים.

מולטי פוטנציאליות היא לא מגבלה שיש להתגבר עליה!

יש המון יתרונות למולטי פוטנצאיליות של אנשים ושל עסקים. הנה שלושה:

1.    יתרון ראשון למולטי פוטנציאלי- מיזוג רעיונות

 Idea Synthesis

שילוב שני תחומים או יותר ליצירת דבר חדש מתוך ההצטלבות.

  • ·Eat with  לדוגמא, שילבו בין תשוקה לאוכל לבין אהבה לחברה ואנשים. תראו איזה חיבור מדהים שיצר עסק שבכלל פעיל בקטגורית התיירות.
  •  פרח הברכות לדוגמא, (לקוח שלנו) שילבה בין ידע בבוטניקה, לבין אהבה לרוחניות ומיסטיקה. תראו מה יצא לה- חברה הפועלת בקטגוריית התכשיטים-   תכשיט שהוא פרח מדברי נדיר שהוא משמעות סימבולית לפריחה ,שהוא בבסיסו עיצוב מוצר מהודק.

2.    יתרון שני למולטי פוטנציאלי- למידה מהירה

Fast Learning

כל מי שצולל  למשהו מתוך עניין הוא לרוב אוטודידקט. תראו לי עסק שלא היה רוצה להיות בעל יכולות למידה עצמאית. אם עברתם או תעברו ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים, אתם תראו שלמידה עצמאית היא יכולת שתמיד צריכה לפרוח ולהתעצם. רק כך עסקים קטנים מגיעים לגדולה.

העסק או האדם המולטי פוטנציאלי, רגיל להתחיל מאפס כי הוא התחיל מאפס כל כך הרבה פעמים בעבר. פיתוח עסקי והובלה של חדשנות, הם תולדה של התכונות הללו. וזה אומר שאנשים ועסקים כאלה,  פחות מפחדים לנסות דברים חדשים  או לצאת מאזור הנוחות שלהם.

למעשה המולטי פוטנצאילי, לא מתחיל מאפס. בגלל שיש לו מוח “סורק”, הוא בעל כישורים רבים המאפשרים לו לייצר חיבורים בין דיסיפלינות  שונות, לכל תחום חדש בעסק.

3.    יתרון שלישי למולטי פוטנציאלי- סתגלנות

Adaptability

היכולת להשתנות בכל מצב נתון, תחת חוט מקשר אחד-  התובנה מה צריך לעשות ואיך לעשות.

אנשים ועסקים  מולטי פוטנציאלים, בעלי ערך רב יותר, כי הם יכולים  להתמודד עם מגוון תפקידים ומשימות בהתאם לדרישות הלקוח.  סתגלנות היא התכונה החשובה ביותר במאה שלנו,  וגם החשובה ביותר בשיווק הדיגיטלי: עם כלים, פורמטים ושפות חדשות המומצאות חדשות לבקרים, זה שמסתגל הוא זה שמוביל.

ומעל לכל- תכונות המולטי פוטנציאלי הם האמ- אמא של חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. למעשה- של חשיבה מחוץ לאינספור קופסאות.

והנה ההרצאה:

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן