10 עקרונות לבניית סיפור על פי פיקסר

פיקסר, ענקית האנימציה אחראית לכמה מהסיפורים המרגשים/ הטובים/ המחברים ביותר לכל הגילאים- מצעצוע של סיפור ועד לנמו.

עכשיו הם מספקים הצצה לתהליך הקריאטיבי של בניית סיפור. קבלו 22 עקרונות לספר סיפור מאת המומחים של פיקסר.

כהומג’, תרגמתי עבורכם את הכתבה ברוח שבה מצאתי אותה ברשת וריכזתי 10 עקרונות הרלוונטיים לשיווק העסקים שלנו ברשת.

אם אתם כותבים לעסק, לאתר או לעצמכם, הדפיסו ושמרו.

1. אנחנו מעריצים דמות יותר בגלל שהיא מנסה. פחות בגלל שהיא מצליחה.

 

2. שימו את הקהל בראש שלכם ולפניכם. כתבו עבורו ולא עבורכם.

 

3. הניסיון לגבש נושא (או במילים שלנו- עולם תוכן) הוא הכרחי. אבל לא תדעו בשיוק מהו עד שלא תתחילו לכתוב. קבלו שתי מילים- סבלנות ושכתוב.

 

4. קבלו תבנית עלילה: פעם היה—————- וכל יום—————. יום אחד, —————— ובגלל זה———————, עד שלבסוף ——————.

 

5. פשטות. התמקדות.

 

6. במה השמות שלכם טובה? במה נוח לה? עכשיו מצאו את כל הדברים שיגרמו לדמות להיות לא טובה ושבטוח יגרמו לה להרגיש לא נוח. אתגרו את השמות שלכם. ובמילים שלנו- הציפו בעיה ותנו לדמות/ למסר שלכם, להתמודד עם הפתרון.

 

7. העניקו לדמות שלכם דעות. דמויות פאסיביות ונחמדות הן רעל לקהל שלכם. ובמילים שלנו- אג’נדת ערך. מוטיבציות, אמונות וערכים. נקטו עמדה.

 

8. למה אתם מספרים את הסיפור הזה? מה מפעיל אתכם כך ולא אחרת? ובקיצור- במה אתם מאמינים?

 

9. לספר סיפור זה לספר. לא לשכתב, לעדן ולייפות. ובמילים שלנו- תנו רעיון מזוקק. מסר מרכזי. אמת שאתם רוצים לומר. זה הבסיס.

 

10. תפסיקו להיות מגניבים! דמויות או סיפורים “קוליים” הם כאלה רק אם המסרים שלכם כאלה.

 

 

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן