10 כללים לוידאו באינטרנט

פינת הנוסטלגיה: את הפוסט הזה אני כותבת כמחווה למיזם תוכן וידאו באינטרנט- b-tv ז”ל שקם ונפל לפני כ 6 שנים.

בזמנו כשb-tv עלה , ynet הרימו את הכפפה ושידרו מערכון של b-tv פעם ביום מעמוד הבית שלהם. אז, וידאו באינטרנט היה חדש וטרי ואני זוכרת היטב את הדרישה להקפדה יתרה על איכות ההפקה העריכה והצילום: מערכון של b-tv דרש ציוד תאורה, שחקנים מקצועיים, לוקישנים שנבחרו בקפקידה ואפילו במאי. הכל כדי לייצר לוק “טלוויזיוני” של וידאו באינטרנט.

רוצים שיתופים? שלבו וידאו באינטרנט

היום, כל אחד עם מצלמה ביתית ורעיון טוב יכול לספק מערכונים, קטעים, סרטי עשה ואל תעשה, סרטי תדמית ומה לא. דווקא הנגישות והפשטות של קטעי וידאו באינטרנט משדרים יותר אותנטיות. היום רעיון טוב הוא כל מה שאתה צריך. ווידיאו הולך וצובר תאוצה. מחקר עבור כנס הסושייל בניו יורק מפברואר האחרון הראה כי סטטוסים בפייסבוק עם המילה “ווידאו” בתוכם משיגים 30% יותר שיתופים.

10 כללים ליצירת סרטון וידאו באינטרנט

קבלו את רשימת הטיפים שלי ושריכזתי מהרשת, להפקת סרטון ווידאו ש”עובד”:

  1. מטרה שיווקית

מה המטרה לשמה התכנסנו להרים סרטו ווידיאו ? יותר תנועה לאתר? להרים מודעות? חשיבה על המטרות עוזרת בלמקד אותנו עבור הפתרון הקריאטיבי.

2. תסריט תסריט תסריט

זה השלב הכי חשוב ביצירת הסרטון. חשוב להקפיד על הטקסט ולגבש את החזון שלכם לגבי זוויות הצילום בכל משפט. עדיף שתחסכו בעלויות ההפקה ולא בתסריט. תסריט מהודק שמעביר מסר אחד וברור, הוא בסיס להצלחה. ופה גם מומלץ להיעזר באנשי מקצוע.

3.  משך

לא יותר מ25-30 שניות.  הקהל שלנו חסר סבלנות ומחפש “תכלס”.  קיימות גישות שגורסות כי סרטוני תדמית או סרטוני הסברה צריכים לנוע באזור ה60-90 שניות.   התשובה “מה נכון” היא תמיד באמצע וכמובן תלוי מה סוג המסר שרוצים להעביר. אני מוצאת שסרטונים שהם גג עד 30 שניות עובדים.

4.  תכנון המסרים

הגדירו את מסגרת הזמן של הסרטון  וצקו את הטקסט למסגרת הזו. על הטקסט להיות יותר ברמה של “הכרזה” ופחות ברמה של “פירוט”. כדאי לדבר על מסר מרכזי אחד וברור. נשמע שטחי? כן. לא אמין? לא, כל עוד תתבלו את הכל בהומור, מה שמוביל אותי לסעיף הבא:

5. הומור

הומור עובד גם כשאנחנו מעבירים מסר רציני. קטעי ווידאו הומוריסטים עובדים ברשת. בין אם אנחנו מוכרים משהו או מספקים מידע והנה טיפ-

6. זוויות צילום

שלבו זוויות צילום מלמטה, מהצד, מלמעלה, עם עריכה מהירה. אפשר לשקול גם סאונד אפקטס של מעברי זוויות הצילום. כל מה שנותן נופך דינמי למסר שלכם, וכל עוד האפקט שאתם משתמשים בו, לא נלעס ומוצה עד תום.

7. עניינים טכניים

קחו בחשבון עניינים טכניים כמו רקע, תאורה, רעשים וסגנון.

  1. קלוז אפ עדיף על long shot

למה? כי המטרה היא לייצר עניין מיידי. קלוז אפ תופס את תשומת הלב במיוחד בסרטונים קצרים לרשת. בסרטונים קצרים אין מקום לEstablishment- צילומי לונג שוט המבססים את המקום, הזמן והסיטואציה. אם הם קיימים, הם תזזיתיים ומהירים- כשנייה.

9. “קישוטים”

טקסטים בועות מידע- ה”קישוטים” בשלב העריכה על גבי הווידיאו הערוך. פה המקום להוסיף אמרות מפתח, טקסטים סמי ביקורתיים (מצחיקים) שמתכתבים עם הווידאו וכמובן פרטי יצירת קשר והנעות לפעולה.

10. אמבדו

שתפו את הסרטון ברשתות, בבלוגים ובאתרים שלכם.

וגם- כדאי לשמור את קטעי מאחורי הקלעים שנזרקו על רצפת חדר העריכה. נוכל להשתמש בהם מאוחר יותר כחלק מאסטרטגיית התוכן  והמדיה שלנו.

לקינוח קבלו את אחד מהסרטונים הויראלים שהפילו אותי לרצפה כשעלה לאוויר לפני כמה שנים.


Blogabout

 תוכן שיווקי, שיווק באמצעות תוכן, שיווק מבוסס תוכן, inbound marketing, קופירייטינג
צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן