למה תוכן שיווקי? בגלל הסיפור

למה תוכן שיווקי ? כדי לשווק  את השירותים והמוצרים שלנו בעידן הדיגיטלי, עלינו לספר סיפור. מה זה סיפור? כל מה שמציף ערך רלוונטי לצרכנים שלנו.

סיפורים שיווקיים הם מהלכי תוכן- אנחנו לא נדבר (רק) על מבצעים או הנחות אלא על אג’נדות וערכים שמזוהים איתנו.תוכן שיווקי מפעיל ,מרגש ומייצר אינטראקציה עם הקהל. 

שיווק דיגיטלי לעסקים מתחיל בתוכן שיווקי. תוכן שמטרתו להניע לפעולה שיווקית. טריוויאלי, נכון? כל  פעולת שיווק משתמשת בתוכן כלשהו. בין אם זה הצגת התועלות שלנו כספקים, פירוט השירותים שלנו, מבצעי המכר וכל מה שאנו רוצים לספר ללקוחות שלנו על מנת שירכשו מאתנו.  אבל הנה הטריק- תוכן שיווקי מספר סיפור. המסרים השיווקיים עטופים בתוך סיפור שיש לו לפעמים עלילה, נראטיב ואפילו גיבור.

תוכן – גם אם הוא שיווקי, הוא בעצם… סיפור

אומרים שסדרת סרטי ג’יימס בונד  התחילה עם מה שאנו מכנים “תוכן שיווקי”- כשבונד נהג לבקש מהברמן מרטיני “shaken not stirred”, מרטיני כמשקה אלכוהולי היה חלק מאפיון הדמות של בונד וקיבל כתוצאה מכך את אפקט ההילה של בונד . המסר לקהל היה פשוט:  אם גי’מס בונד שותה מרטיני, וג’יימס בונד קול, כך אעשה גם אני. נחשקות למותג מרטיני התחדדה כתוצאה ממהלך תוכן שיווקי במקרה הזה. כשעושים שיווק דיגיטלי לעסקים, משתמשים הרבה פעמים באותן “הרמות להנחתה” בתוכן כדי לבנות סיפורים, עולמות תוכן ומהלכי שיווק.

למה כשמדברים על שיווק דיגיטלי, מדברים בעצם על “ערך”?

בלתי אפשרי לדבר על שיווק באמצעות תוכן מבלי לדבר על היכולת לספר סיפורים. היום יותר מאי פעם, כשהצרכנים שלנו רווי מסרים וגם ציניים כלפי מאמצי מכירה אגרסיביים, עלינו להיות מומחים ביכולת לספר סיפור. סיפור שמשרת את המותגים שלנו  הוא סיפור שמספק לצרכנים שלנו ערך. מה זה ערך? סיפור שהוא רלוונטי לצרכן משום שהוא עונה על צורך או מספק פתרון לבעיה. סיפור “מעניין” הוא סיפור שמספק את כל התועלות הללו.

איזה תוכן הוא תוכן שיווקי?

ה”פורמט” של תוכן שהוא שיווקי בא בכל מיני צורות. פורמטים חדשים ואמצעי מדיה מתחדשים ונבנים לנגד עינינו במדיה ובפרט בדיגיטל. התוכן יכול להיות כתבה, סרטון ווידיאו, קמפיין מימון המונים ומהלך מחוץ לרשת שנאחז באג’נדה. זה היופי בתוכן כזה. מכיוון שתוכן הוא סיפור,  הפלטפורמה שהסיפור יישא, משתנה עם הטכנולוגיה והרגלי צריכת המדיה שלנו. תוכן ש”עובד”,  הוא תוכן ש”יודע”  להתאים את עצמו להרגלי צריכת התוכן של הקהלים שלנו. והתאמה משמעותה מציאת הפורמט שבמסגרתה התוכן יוכל לספר את הסיפור שלו. היום  יותר מאי פעם, ווידיאו היא דרך נהדרת לספר סיפור ברשת.  סקר של ,uraly media מראה שפוסטים עם המילה “ווידאו” בתוכם משיגים 30% יותר שיתופים. פורמט הווידאו נגיש בסלולר וברשת ומספרי הסיפורים- אנשי שיווק דיגיטלי לעסקים, יותר ויותר מתאימים את הסיפורים  לפורמט ווידיאו.

Product Placement

בתחילת דרכו, תוכן שיווקי זוהה עם הביטוי product placement (והוציא לו שם רע) . Product placement הוא ביטוי ששורשיו בטלוויזיה. היום יותר ויותר מפרסמים רואים  את התוכן השיווקי כתוכן קודם כל. תוכן שלא “מוכר” אלא מספר סיפור. תוכן שלא דוחף מסר, אלא שהמסר (השיווקי)  נחלץ ממנו על ידי אג’נדת ערך או נראטיב.

מה זה תוכן “טוב”?

על תוכן שיווקי חכם להתאים את עצמו לסביבת המדיה המשתנה. על מומחי שיווק דיגיטלי לעסקים,  להבין כיצד המדיה מתנהגת כאשר היא פוגשת תוכן מסוים- גם ברמת המסר וגם ברמת ה”אריזה”- כלי המדיה- ולבנות את המסרים באלגנטיות עבור כל כלי קיבול של התוכן מתוך ראיה כוללת של כל הכלים ביחד- כי כך הצרכנים שלנו צורכים את המסרים. בערבוביה, במיקס של מדיומים, סיפורים, מסרים וערכים.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן