שיווק ברשתות חברתיות- 11 צעדים להתנעה

שיווק ברשתות חברתיות הוא נדבך בכל פעילות שיווק דיגיטלי לעסקים. בכתבה הזו נדבר על מה חשוב לדעת כדי לעשות אותו.

כמה עובדות לא כמותיות על פייסבוק: פייסבוק עונה על הצורך החברתי הכי בסיסי שלנו- הצורך באישורים. מכורים לפייסבוק, אומרים שהם מרגישים שיש להם חברים אמיתיים בפייסבוק. שהרבה לייקים על סטטוס עושה להם את היום. עבור עסקים, דף הפייסבוק אינו שונה מהותית מהמוטיבציות שמפעילות את הדף הפרטי. גם דף פייסבוק של עסק מבקש אישור. אישור מהלקוחות שלו.

 אפילו אם יש לאתר שלכם הצלחה מסוימת, ללא שיווק ברשתות חברתיות, אתם לא מתחילים לדגדג את הפוטנציאל של העסק שלכם.  למה? כי שיווק ברשתות חברתיות הוא למעשה דיבור עם הקהלים שלכם. פלטפורמה לשיח דו כיווני, למערכת יחסים. כל עוד התוכן מגזיני, מתכתב ומפעיל.

ריכזתי עבורכם מספר כללי אצבע להתנהלות בפייסבוק. ושימו לב שהם תקפים גם לתמונה הגדולה של פעילות שיווק דיגיטלי לעסקים.

 שיווק ברשתות חברתיות- איך מתחילים?

מתחילים  ביצירת עמוד איכותי, ובסיס ראשוני של תכנים לפרסום. בצורה זו תוכלו ללמוד את ההתנהלות הנכונה ביותר לעסק שלכם בזמן קצר, ובלי לחץ, שכן כבר יש ברשותכם מספר תכנים להתחיל בתנועה

1. הפייסבוק הוא לא לוח מודעות

של המוצרים/ שירותים שלכם. הוא מקור חשיפה לסיפורים, לאג’נדות לאני מאמין ולפעולות שאתם נוקטים מדי יום. דף הפייסבוק של העסק שלכם הוא הייצוג הלא פורמלי של הביזנס. שדאגו שיהיה נגיש, מזמין גם בטון וגם בתוכן.

2. הפעלת גולשים

אם שמעתם שכדאי לייצר פעילות אינטראקטיבית עם הגולשים, אני ממליצה לנשום עמוק ולחכות בסבלנות: הפעלת גולשים לא מתאימה לכל עסק (קטן) משום שהיא תלויה ברמת המעורבות ה engagement של הקהל בדף, וכן לצערי גם בכמות החברים של הדף שלכם.  צרו לכם בסיס תוכן חזק. צרו קהילה ורק אז אחרי שהגדרתם מה זו קהילה מבוססת בפרמטרים איכותיים וכמותיים, חשבו כיצד להפעיל את הקהל שלכם. טיפ- שיתופי פעולה  עם בלוגרים ומובילי דעה עובדים יפה כמעט בכל קטגוריה.

3. תמונות ווידיאו

אנשים מגיבים לתמונות ומחקר אחרון של uraly media הראה שסטטוסים עם המילה “וידאו” בתוכם, משיגים 30% יותר שיתופים. שלבו וידאו ואל תעלו סטטוס בלי תמונה.

4. קצרו

יש נישות בהן תוכן ארוך ומגזיני עובד- כמו נישות אימון זוגי למשל. עבור קטגוריות מוצרים, נסו לשלב אמרה, טיפ יומי, ציטטה או משפט השראה לצד התמונה, אבל לא בלי סעיף 5:

5. צרו עולמות תוכן

אל תתחילו לעדכן את הפייסבוק מבלי תכנית מוסדרת על מה אתם הולכים לדבר וכיצד הסיפורים שתספרו מתכתבים עם הצעות המכר שלכם. צרו סיפורים וצרו אג’נדות ערך

6. עונתיות ענייני השעה  וחיבור לטרנדים

שיווק דיגיטלי לעסקים שהוא נכון, מתכתב עם ענייני השעה.  הראו לקהל שלכם שאתם עם יד על הדופק לגבי כל מה שקורה בקטגוריה שלכם.

7. ניהול משברים

גם עסקים קטנים יכולים למצוא את עצמם במשבר תדמיתי- לקוח זועם שהעלה סטטוס לא מחמיא למשל. אל תנקו מתחת לשטיח. התמודדו. שחררו תגובה מכילה ומטפלת בגובה העיניים. לניהול משברים מגוון דרכי פעולה והן תלויות באופי העסק.

8. התמידו.

דף פייסבוק “מת” עושה נזק לעסק שלכם. צרו שגרת עדכונים של כשלושה סטטוסים בשבוע והתמידו בה

9. שימו כסף

לצערי עם השתנות האלגוריתם של פייסבוק חדשות לבקרים, כיום פחות משליש מהקהל שלכם נחשף באופן טבעי למסרים שלכם בדף. שריינו תקציב חודשי לקידום הסיפורים שלכם- sponsored stories ובחרו מראש את הסיפורים שתרצו לקדם “יותר”.

10. תכננו מראש

אני מאמינה גדולה בactivity log של פייסבוק- העלו סטטוסים מראש על מנת שלא תמצאו את עצמכם שוברים את הראש מה להעלות עכשיו

11. ניתוח!

אל תזניחו ניתוח ובקרה של דף הפייסבוק שלכם, לפחות מדי חודש. בדקו  את התקדמות הדף שלכם- לייקים, כיסוי, פילוח. ממליצה בחום על כלי יעיל במיוחד- agura pulse.

בהצלחה!

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן