מה עומד לקרות ברשתות החברתיות? חמש תחזיות

בכתבה הזו נדבר על שיווק בפייסבוק- קבלו את חמשת הכיוונים החמים בתוכן ובפורמט ברשתות החברתיות. חמש תחזיות לגבי אופי התוכן שיעשה את זה (אם לא כבר עושה) בכל הקשור לפעילות שיווק בפייסבוק. התחזיות הללו דוברו בכנס הSocial Media ניו יורק, פברואר האחרון.

שיווק בפייסבוק- עקרון ראשון- איכות ולא כמות

 

כבר לא ממש צריך לכוון לReach. לא מכבר דיברתי על הshift מעולם תכנון המדיה לעולם תכנון התוכן והנה פה מאייתים לנו את המובן מאיליו- היו רלוונטיים. אך אחד אינו רוצה תגובות סתמיות על התוכן שלו. רלוונטיות אומרת מכוונות, ומכוונות אומרת שלא נכוון להגיע לחשיפה רחבה אלא לרלוונטיות. זה המקום של תוכן איכותי, של שיווק ומיתוג באמצעות תוכן.

 שיווק בפייסבוק- מגמה- Vanity Metrics

 

 למי שעוד לא מכיר את הבאזז וורד החדשה, מדובר בכמיהה להשיג כמה שיותר לייקים, עוקבים וכיו”ב. השאלה למי יש יותר גדול או יותר הרבה, עדיין לא פסחה מן העולם. ושוב- הפוקוס השתנה. אנחנו מדברים על איכות ולא על כמות. האם אנו באמת רוצים דף פייסבוק מפוצץ בחברים אבל עם engagement נמוך? המטרה היא תוכן מטורגט ורלוונטי ושלוש מילות המפתח פה הן מכוונות, מכוונות, מכוונות. שיווק בפייסבוק שעובד נכון, שם דגש על איכות ולא בהכרח  על כמות.

שיווק בפייסבוק- העקרון המדובר ביותר- אופטימיזציה למובייל

 

אם האתר שלנו אינו מותאם למובייל, אנחנו מפסידים טראפיק משמעותי לאתר. מחקר של Mashable מראה ש45% מהכניסות לאתר נעשות דרך המובייל והמספר הזה רק הולך וגדל. עמודי כתבות הפכו להיות עמוד הבית החדש: 75-80% מהטראפיק מגיע ישירות לעמודי כתבה שהוצפו ברשתות החברתיות.

שיווק בפייסבוק- הפורמט החשוב ביותר- ווידאו ווידאו ווידאו

 

מחקר של Hubspot בכנס, הראה שפוסטים עם המילה “ווידאו” בתוכם משיגים 30% יותר שיתופים.

שיווק בפייסבוק- המוטיבציה המלמדת ביותר- Dark sharing

 

כנראה לא סתם מרק צוקרברג רכש את וואטסאפ. התחזיות מנבאות כי לאנשים יימאס לחלוק את חייהם בצורה כל כך פומבית (מודה. לי זה תמיד הרגיש לא נוח), ומעדיפים לעבור לשירות הודעות פרטי- מה שמכונה- dark sharing. והנה הפרטיות מזדחלת בחזרה.

מילה לגבי המכנה המשותף של התחזיות הללו

 

ואתייחס לבאזז וורד הכי פופולרית ביום- Vanity Metrics:

Vanity Metrics מדבר על כך שאותו היבריס שמניע אותנו להשיג כמה שיותר גולשים, עוקבים וחברים הופך פחות רלוונטי. אם הדרישה של הקהלים שלנו היא לתוכן איכותי רלוונטי ומכוון, שם המשחק בכל מה שקשור לפעילות של שיווק בפייסבוק, הוא איכות ולא כמות. כמות החברים בדף הפייסבוק עם הזמן תהיה פחות רלונטית תחת החתירה לתוכן איכותי שמייצר אינג’ג’מנט. האמנם? בתכלס אם התוכן איכותי, קהילה גדלה והולכת של משתמשים רלוונטיים תלך ותתגבש.

הביטוי Vanity Metrics מעניק לרלוונטיות ערך בתכנון התוכן שלנו ובעצם אומר בין השורות כי אין מה לקנות לייקים בשיטות נלוזות או להשתמש בהחלפות קישורים זולות בseo רע. כל עשיית התוכן שלנו צריכה להיות ממוקדת וכנה עבור לקוחות אמיתיים ולמעשה אין חדש תחת השמש.

מה שכן, אני עדיין מאמינה שבחדרי חדרים השאיפה לכמה שיותר עוקבים וחברים תעמוד איתנה: כמות החברים/ עוקבים היא הכרזת כוח תדמיתית של דף העסק. המטרה אליה עלינו לשאוף היא לנצל את הכיסוי המיטבי של הקהילה שלנו. למכסם את כמות החברים והעוקבים בקרב הגרעין הקשה של הסגמנט בו אנו פועלים. פועל יוצא של הביטוי vanity metrics הוא שיש תקרה לכיסוי שנוכל להגיע אליו. ובמקום לכוון לכיסוי רחב ככל האפשר על ידי זליגה לקהילות משניות, עדיף שנייצר רפיטיציה העמקה ומכוונות בקרב הקהילות שלנו על ידי הנגשת התוכן ושימוש בתוכן ש”עובד”.

 תוכן שיווקי, שיווק באמצעות תוכן, שיווק מבוסס תוכן, inbound marketing, קופירייטינג
צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן