שיווק באינטרנט חייב להיות… פרסונלי

כתבה שנייה בסדרת הכתבות “איך ייראה השיווק הדיגיטלי ב2017” והיום נדבר על  כל מה שעושה שיווק באינטרנט לחכם: נדבר על פרסונליזציה  ונראה עד לאן הוא יכול לקחת.

כולנו יודעים כי שיווק באינטרנט חייב להיות פרסונלי. שיווק באינטרנט הוא שיח עם הגולש בזמן הנכון, במקום הנכון ותחת המסר הנכון. וכדי שנדע  מה “נכון”, עלינו להכיר את הקהלים שלנו ולייצר שיווק דיגיטלי שהוא פרסונלי. עונה על צורך ותמיד רלוונטי.

ונתחיל עם קצת מספרים: מחקר מבית janrain, הראה כי74% מהגולשים, מרגישים שנמאס להם מאתרים שלא מספקים את תחום העניין שהובטח להם בכותרת הכתבה.  זו בעיה מספר אחת של אתרים עם Bounce Rate גבוה:  הפער בין ההבטחה הפרסומית שגרמה לגולש להקליק, לבין מה שהגולש גילה כשנכנס לאתר. ועם סף הסבלנות המתקצר שלנו, אין מנוס מלהתמודד עם חוסר הסבלנות, הפרעת הקשב והמולטי טסקינג של הגולשים שלנו על ידי יצירה של (עוד) תוכן שמותאם בדיוק בשבילם.

כיצד ייראה שיווק באינטרנט בעתיד?

קודם כל לא נראה בעתיד תוכן אחד שמתאים לכל.

אנשים הם חיות מורכבות, עם צרכים ומצבי תודעה שמשתנים  ברשת (ולפעמים בגלל הרשת- אבל זה כבר לפוסט אחר). אם נצמד לשבלונות של ה”חוקים” המוכרים בתוכן, כמו כתבות מדריך, הצפת בעיה ופתרון (דרכינו), הבטחות ועוד שלל טריקים, הם יעבדו עד גבול מסוים ולגבול הזה אנחנו נגיע בעתיד.

שם המשחק של שיווק באינטרנט הוא  פרסונליזיציה. שם המשחק בתוכן- פרסונליזציה. התוכן חייב להיות מותאם לפרסונה הצורכת אותו והמשמעות היא שאנו נראה יותר גרסאות של תוכן, יותר פורמטים של תוכן, ויותר טון וסגנון שונה, ערכים ואג’נדות ומשקולות שונות בתוכן, כדי לנסות ולהתאים כל סוג שכזה לכל פרסונה שצורכת אותו.

עד כמה יצירת התוכן (הפרסונלי) מורכבת?

דמיינו קו ישר. בקצה אחד המסר שלנו ובקצה השני הקהל שצורך את המסר שלנו.  היום אנחנו מטפלים ומשקיעים בקצה של המסר בלבד. אנו  מייצרים  וורסיות של מסרים ועיצובים כדי לראות מה הכי” עובד”. מחר, בעתיד, נצטרך גם לטפל בצד השני של המשוואה: התוכן שלנו לא ייבנה ל”קהל” אלא ל”קהלים” שלנו. העבודה תהפוך לתלת מימדית- ריבוי של מסרים מול ריבוי של קבוצות מיקוד אם תרצו של קהלים. זו המשמעות של פרסונליזציה. זו המשמעות של שיווק באינטרנט שעובד חכם. ואגב, העתיד כבר כאן ומי שעוסק בתוכן עובד על שני צידי הקו הזה באדיקות..

שיווק באינטרנט שהוא פרסונלי, יחלוש על כל פעילות הinbound שלנו:

בדיוורים- 

 פרסונליזציה אינה הוספת השם הפרטי של הלקוח בדיוור. היא התאמת התוכן לכל לקוח באופן ספציפי וקפדני. בעתיד, דיוורים חודשיים לא יצאו פעם אחת בוורסיה אחת, אלא יחולקו לקבוצות- לקלסטרים ויופצו לאנשים שונים. עבודת התוכן תהיה הרבה יותר משמעותית וכמות התוכן הכתוב תמשיך לגדול. זה המשמעות של תוכן “חכם” וזו המשמעות של יצירת buyer personas עליהם כתבתי לפני כשנה  פה.

באתרים- 

 יהיו כמה וורסיות של דפי בית, כמה וורסיות של דפי אודות וכמה נוסחים של “השירותים שלנו” והכל באתר אחד. אם  היום רספונסיביות מתייחסת ליכולת האתר להתמקם במכשירים אחרים, מחר הערך “רספונסיבי” יתייחס גם לגמישות שהתוכן צריך לסגל לעצמו. לא עוד תוכן אחד בפורמטים שונים, אלא תכנים שונים בפורמטים שונים, לקהלים שונים ולסיטואציות צריכה שונות. שיווק באינטרנט יהפוך  לתלת מימדית ורב גוני עוד יותר.

מעל לכל- כנראה אנחנו אנשי התוכן (והמדיה), הולכים להיות מאוד עסוקים…

 

בכתבה המסכמת של הטרילוגיה הזו, נדבר על  Native Advertising ותוכן שיווקי.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן