למה שינוי טרמינולוגי מוביל לקהלים חדשים?

לשינוי טרמינולוגי  יש יכולת של ממש להביא קהלים חדשים לעסק. אנחנו מדברים על האופן שבו התוכן נארז  ולמה ה”איך” חשוב לפעמים  מה”מה”, בכל הקשור לפעילות של שיווק אינטרנטי שמניע לפעולה.

אני רוצה לשתף אתכם במהלך תוכן שביצעתי לאחד מהלקוחות שלי. המטרה- שיווק אינטרנטי חכם. האמצעי-  שינוי טרמינולוגי שהוא שינוי מעשי של תפיסת השירותים שלו. וכמו כל סיפור, הסיפור שלנו מתחיל עם בחור מוכשר העוסק באימון וטיפול זוגי. וכיאה לתחום האימון הזוגי, כתבות ודפי פייסבוק בנושא מספקים לקהלים שלהם “נקודות למחשבה”, סיפורי תוכן על בגידה, אמון  ומחויבות במערכות יחסים: כל מה שמדבר לקהל שעיקרו נשי. תוכן פייסבוקי טוב בקטגוריה כזאת הוא תוכן מגזיני- מיני כתבות מושקעות שמעוררות דיון אודות אותן “נקודות למחשבה”.

על מנת ליצר בידול, חתכנו את עצמינו מסיפור ה “נקודות למחשבה” והתחלנו לדבר על “כלים למחשבה” : שינוי טרמינולוגי לכאורה, שמשתמש באותם סיפורי תוכן אך עם “טוויסט” בעלילה- אנחנו מדברים על כלים פרקטיים יישומיים. מסיפורי שטח, ארזנו את “עשרת הדברות ל-” או את “עשה ואל תעשה כשלבת הזוג אין חשק-” או את “המדריך לחיי מין איכותיים”. הסיפורים הם אותם סיפורים בסופו של דבר, אך האריזה היא אריזה של מדריך שימושי שניתן ליישם  אותו בבית כאן ועכשיו.

במקום “לדבר על זה” הצענו “לעשות את זה”

חדי העין יבחינו שאין חדש תחת השמש: כאשר קטגורית התוכן מכתיבה את עולמות השיח, כל מה שניתן הוא לשחק עם האריזה ועם ההכרזה של התוכן.  אני מדברת לא מעט על ההבדלים ועל הסימביוזה שבין “תוכן” ל “אריזה”: על ידי אריזה של סיפורי תוכן ל”כלים מעשיים”, על ידי הכרזה של פרקטיקות- לא “מדברים” אלא “עושים”, צץ לו בהדרגה קהל מטרה משני ומתחזק- קהל גברי שמחפש פתרונות לפערים במיניות ובזוגיות, שמחפש פרקטיקה לא “חופרת” שתדבר אליו בכלים ולא בנקודות.

האריזה- פרקטית. התוכן- מכריז

אסטרטגיית התוכן במקרה הזה, נועדה לארוז את אותם סיפורים, נקודות ותימות לכללים, ולעקרונות המספקים כלי עבודה למי שחפץ לשפר את איכות חיי הזוגיות והמין. על הדרך, אותם סיפורי תוכן מעשיים התחילו להכריז על בעליהן כאוטוריטה בתחומו- כמות השיתופים עלתה בהדרגה אבל קרה גם דבר נוסף:  במקרה שלפנינו, תהליך הבידול הזה באמצעות תוכן, ייצר גם קהל מטרה חדש  ובשל לקבלת השירות- קהל גברי.

“המעגל השני”

האם הקהל הזה הוא קהל פוטנציאלי למכירת השירות? לא בטוח, כי הוא מקבל בדיוק את מה שהוא זקוק לו ללא הצורך ללכת לטיפול זוגי. אבל הוא קהל ב”מעגל השני” שלנו- קהל השגרירים שביכולתו להפיץ את המסר, לייצר עוד חשיפה ועוד מודעות לגרעין הקשה שלנו שהוא קהל נשי.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן