איך לעשות ניהול פייסבוק ולהוציא את הכדור שתקענו ברגל?

אנחנו הולכים לדבר פן חשוב של שיווק דיגיטלי לעסקים: ניהול פייסבוק. נדבר על המינונים של התוכן שלנו ברשתות החברתיות.

בפוסט הזה נדבר על ניהול פייסבוק וניהול שאר הנכסים של העסק שלנו. נדבר על חוטב העצים, הסנדלר היחף, על מה שתוקע לנו כדור ברגל או על כל מטאפורה שהמשמעות שלה היא חוסר השקעה  (ממוקדת) בשיווק העסק.

אבל לפני הכל- משל:

לפני שנים רבות בממלכה רחוקה גר חוטב עצים.  אדם אמיץ וחרוץ. כל יום הוא חטב כארבעים עצים. עם הזמן הוא שם לב כי הגרזן התקהה וקשה לו לחטוב.  כמות העצים שהיה חוטב פעם ביום, ירדה לחצי.  מה הוא עשה? עבד קשה יותר.  הגדיל את שעות העבודה שלו, ויתר על הפסקת צהריים ועבד במרץ. הוא לא הספיק כלום. עם גרזן קהה הוא עבד יותר וייצר פחות. הוא עבד כל כך קשה עד שלא היה לו זמן אפילו להשחיז את הגרזן.

ניהול פייסבוק- הנוטשים והמתייאשים

כל מי שהוא בעל עסק קטן מכיר את זה. הצורך לעשות הכל. גם לשווק, גם למכור גם לעשות נטורקינג וגם למצוא זמן לעמוד בכל ההתחייבויות שלקחנו על עצמינו. הצורך להביא לידים/ משקיעים/ למכור/ לשווק/ לחשוף, גובה לא פעם זמן יקר מדי והסיבה שבעלי עסקים נוטשים את הקשקשת ברשת- ניהול פייסבוק והלינקדין, היא בגלל שהROI- החזר ההשקעה על הזמן האבוד, נותר אבוד ובמקרה כזה המסקנה של רובם היא פשוט לא להתמודד עם המדיה. נכון, תמיד אפשר לקחת מומחה שיווק דיגיטלי לעסקים שיעשה את העבודה, אהל לא תמיד העסק בשל לכך.

אז מצד אחד עסקים לא משקיעים ברשתות החברתיות – קרי ניהול פייסבוק, ניהול לינקדין, אינסטגראם וכיו”ב. מצד שני, עסקים לא מבינים למה קשה כל כך להשיג לידים.  וכדי לא להישמע יועצת בגרוש, אספר לכם שההשקעה בעצמך כלקוח דורשת מאמצים כבירים. להוציא פוסט שמתיימר לומר משהו כל עשרה ימים, לעדכן את הפייסבוק ולחשוב על דרכים יצירתיות לעצב את כל זה במינימום תקציב. אין פתרונות קסם ואני משחררת לכם את המנטרה שמלווה אותי ושבתכלס עוזרת לי לשדרג את הביזנס שלי עצמי כל הזמן.

למה ניהול פייסבוק?

שימו לב לזה- מחקר סיכום השנה 2014 של Hubspot עבור אינבאונד מרקטינג, גילה שעסקים שמשקיעים בבלוגים, בעלי פי 13 סיכוי להמרות.

תגידו שאין לכם זמן, שאתם לא יודעים מה לכתוב ושאתםלא רואים את התמורה של ניהול בפייסבוק. אז אתם צודקים: הנה מה שמומחי שיווק דיגיטלי לעסקים לא יגידו לכם: הפייסבוק לא ימכור שום דבר עכשיו. אבל הוא ימכור לאורך זמן כי הוא יגייס קהילה נאמנה שאוהבת את הביזנס שלכם. כל זאת רק אם תדעו לחבק את אותה קהילה תחת ערכים המשותפים לביזנס שלכם ולה.

מה  לא עושים?

לא עושים 800 ab  טסטיינג על דפי נחיתה. לא מייצרים הפעלות גולשים ולא פונים לאוטוריטה הכי נחשבת בקטגוריה שלכם על מנת שתכתוב מילה טובה עליכם. כלומר- עוד לא.

מה כן עושים?

עושים שיווק דיגיטלי חכם. עושים את מה שתוכלו להתמודד איתו לאורך זמן. אם לא תצליחו להיות עקביים בניהול הנוכחות שלכם במדיה, גם למהלך התוכן הכי גרנדיוזי שעשיתם לפני חצי שנה אין שום משמעות. מילת המפתח- עקביות.

בחרו את המלחמות שלכם

אוהבים את הפינטרסט? שאלו את עצמכם אם הקהל שלכם נמצא שם. איפה הקהל שלכם נמצא? בפינטרסט? בלינקדין? בפייסבוק? איפה ההצלחות היחסיות שלכם ממה שעשיתם עד כה? בחרו לאור אלה אמצעי מדיה מרכזי והתחייבו להתייחס אליו בעקביות. רק שימו לב שבארץ, ניהול פייסבוק הוא אחד הכלים המשמעותיים לביסוס אוטוריטה לעסק.

ROI

 אנחנו מדברים על החזר השקעה של זמן כרגע. מבלים שעתיים על בחירת תמונות לפייסבוק עבור כל סטטוס? אולי בזמן הזה הייתם יכולים לנסח הצעת ערך לקהל שלכם או ליצר שיתוף פעולה עם שותף ברשת? כמה זמן לוקח לכם להתעסק בפעולות של ניהול פייסבוק מול התמורה? בדקו את הזמן שאתם משקיעים, דווחו אותו לעצמכם וייעלו אותו. רשמו את מקורות התמונות שלכם וצרו ספריה מוכנה מראש בקטגוריה שלכם. הירשמו לאתרים כמו Stumble Upon ותקבלו השראה מיידית וממוקדת לשיח שאתם רוצים לייצר. לוקח זמן? כן. עבודת הכנה לוקחת זמן אבל היא מתגמלת מאוד בשוטף.

ואגב- אם השקעתם זמן בבחירת התמונה, בניסוח שני משפטים טובים ובלינק לחנות האינטרנטית שלכם, אל תשכחו לשים כמה גרושים על הסטטוס. פייסבוק לא אוהב סטטוסים לא ממומנים. הreach שלכם יעלה פלאים גם עם 10 שקלים על פוסט.

התחייבו לשגרה

אומרים ששלושה פוסטים  בפייסבוק בשבוע היא תדירות מינימלית שדואגת להשאיר את החשיפה של עמוד הפייסבוק, באיזון. מי אומר? אותם מומחי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים שמתזמנים את הזמן הדרוש לכל לקוח. ההמלצה שלי- חקרו היטב את הקטגוריה שלכם והחליטו לפיה.  דאגו שלא כל סטטוס יהיה רק הצעת מכר. שלבו הצעות ערך. מה זו הצעת ערך? דברו איתי.

חייבים קישורים לאתר? האם מצאתם את עצמכם מבלים שעות בשיווק “גרילה” עם יוזרים מזויפים בפורומים? כנראה שאתם לא יעילים. שיווק דיגיטלי לעסקים שהוא נכון,לא צריך שיטות נלוזות. הציפו ערך. תנו כתבה שמספקת לקהל שלכם משהו רלוונטי וישים. מפו את האתרים והבלוגים בקטגוריה שלכם ופנו בפינצטה לאלו שיפיקו רווח מהתוכן שלכם. עזבו את השיטות הנלוזות- החלפת לייקים וכל מה שמנפח את העמוד  אבל מחולל אפס מעורבות. שיטות כאלה לא יקדמו אתכם.

חכו

חכו עם הפעלות גולשים.

חכו עם קמפיינים ענקיים שישתו לכם את התקציב.

בססו את עצמכם ברשת. היו היכן שהקהל שלכם נמצא וצרו שיתופי פעולה עם אוטוריטות בתחומים משלימים לשלכם. בנו את היסודות ביסודיות ותראו כי עם הזמן, שגרת עדכונים של כל הקשקשת ברשת לא תיקח לכם יותר מחצי שעה- שעה ביום. ראו את זה כהשקעה תדמיתית וכמותית לעסק שלכם.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן