מצב ה- Inbound

לקראת 2015  ריכזתי עבורכם את תוצאות הסקר השנתי של Hubspot. בכתבה הזו נסקור את מצב ה אינבאונד מרקטינג  ונגלה למה Inbound Marketing- שיווק באמצעות תוכן – הוא כאן כדי להישאר.

בחמש השנים האחרונות, HubSpot מפרסמים ממצאים מהסקר השנתי שלהם העוקב אחר מצב הInbound. מדובר בסדרת פרסומים אשר עוקבת אחרי inbound marketing- אמנות משיכת הגולשים. HubSpot סקר מאות שווקים ושאל אותם סדרת שאלות שתורגמו לכמאה גרפים. ב HubSpot קוראים להם-  “נראטיב הדטה“.  מידע שביכולתו לסייע לכולנו לשפר ביצועים.

השנה, הדוח לא מדבר על “marketing” אלא על “inbound”.  שינוי שהוא לא רק טרמינולוגי, אלא משקף תפיסת עולם- את הפילוסופיה של ה Inbound Marketing ואת המגמה: עסקים יותר ויותר  פונים למתודולוגיות של inbound   כדי למנף מכירות.

אז שנייה לפני שמתחילים- מה זה Inbound?

HubSpot מגדירים Inbound Marketing כך: מתודולוגיה המתמקדת ביצירת תוכן איכותי שמושך אנשים לחברה ולמוצר שלך. פעם כשרצו להגיד את זה, דיברו על “תוכן שיווקי” ועד היום, “תוכן שיווקי” הוא  מונח פופולארי  יותר מ inbound marketing- לפחות במנוע החיפוש של גוגל.  קראו לזה כך או כך, אני אומרת- שיווק באמצעות תוכן. כל הדרכים לייצר תוכן ולהנגיש תוכן בפלטפורמות הרשת.

מה שבטוח, אינבאונד הפך לתופעה מתפשטת. הדוח המסכם של HubSpot, מרכז את המידע כמו כל דבר בחיים לשלושה חלקים- תכנון ביצוע ובקרה.  והתובנות שיכולות לשמש אותנו במאמצי השיווק שלנו ברשת- מתחילות עכשיו.

6 הדברים הכי חשובים שכדאי לקחת איתנו

1. Inbound מאפשר ROI. ROI מאפשר (עוד) תקציב

אם אתם עוסקים ב inbound marketing, (שיווק באמצעות תוכן) ולא בודקים את ההשפעה הישירה של ההכנסות,  הROI (החזר ההשקעה מהפעילות שהשקעתם) לא עשיתם כלום. הסקר מראה שחברות שמשקיעות בבדיקת ROI בעלות פי 12 סיכוי למקסם אותו לאורך שנים.

אינבאונד מרקטינג

עייעיחעי

2. קודם כל תדאג שימצאו אותך

להימצא על ידי הגולשים זה פקטור ראשון במעלה לביצועים גבוהים. וכן, גם לSEO יש חלק לא מבוטל בסיפור. תוכניות שמשיגות ביצועי פרפורמנס גבוהים הן תוכניות שמתוכננות להפיץ את התוכן שלהן כך שהתוכן יימצא ויימצא מהר על ידי עיניים רלוונטיות וזה אומר- בלוגים, חיפוש אורגני וכל אדפטציה של תוכן. שימו לב  לזה- תכני בלוגים הם בעלי ההשפעה המשמעותית ביותר על תכני הביצועים. מישהו רוצה שיווק באמצעות תוכן ולא קיבל?

השפעת תוכן בלוגים על ROI ב- פי 13!

inbound marketing blogabout

משווקים ששמו בעדיפות עליונה תכני בלוגים (כל תוכן כתוב ומופץ לצורך העניין) בעל פי 13 סיכוי ליהנות מROI רווחי!

3. הגדולים עושים את זה נכון

בפעם הבאה שתגידו- “קשקשת ברשת” , זכרו את הנתון הזה: סוכנויות שפועלות באינבואנד מרקטינג, משיגות כמעט חצי (47%) מהלידים שלהן דרך אינבאונד.

גם קטנים יכולים ואת זה אני מוסיפה. בתקציבים שפויים,  בפעילות עקב בצד אגודל שנשענת על הבנה מעמיקה של קהלי המטרה והתנהגות הגולשים. לידים זה מגדל שנבנה לאורך זמן עם דטה ותוכן עקבי בכל פלטפורמות הרשת.

4. תגידו שלום Inbound Selling

כולם עושים אינבאונד. גם אנשי מכירות. יותר מ% 25 מהנסקרים ציינו זאת. הרבה פעמים המשווקים הם אלה שמעדיפים פתרונות outbound- אותם פתרונות שיווק “מסורתיים” מחוץ לרשת. בכל מה שקשור ללידים,להנעה לפעולה- אנשי המכירות בארגונים יודעים שמה שממנף מכירות זה inbound.

אינבאונד מרקטינג בלוג אבאוט

שימו לב להתפלגות הפורמטים לפי כמות הלידים המדווחים. ובמילים שלנו- סושייל מביא הכי הרבה לידים. דיסאוננוס? לא ממש. נכון,  הפייסבוק לא ימכור לכם שום דבר עכשיו.  מגדל קלפים זוכרים? הוא מוכר לאורך זמן כי אתם הופכים לאוטוריטה ומחברים קהלים על ידי אג’נדות (ערך).

5. כסף ׁ

זה אולי יפתיע אתכם, אבל להוציא כסף זו אחת מהמשימות החשובות ביותר של השיווק. בין אם זה SEO הפקות וידאו, הפצת תוכן במנועי המלצה ועוד ועוד. אם אינבאונד מרקטינג הוא קבוצת ספורט, data הוא המאמן. הdata קובעת.  דטה מאפשרת לנו לכוון ולייעל את הצעת הערך והמכר שלנו ולהגדיל ROI. תכנון תקציבי נכון מאפשר לבדוק בכל עת את רמת ההשפעה של ההוצאה על הלידים שהתקבלו ושוב חזרנו לROI.

6. תכנון

העולם מתכווץ. כוחה של המדיה החברתית בצד עליית ערכי שקיפות של חברות ותאגידים,  יוצרים עולם  נגיש וחשוף גם למתחרים שלכם.  מה שעובד לחברה אחת, נגיש גם לאחרת.  אינבאונד מרקטינג חייב אוזניים  פתוחות- להקשיב לאנשים הנכונים ולייצר תוכן איכותי .

מה ניקח מפה?

אנחנו נראה הרבה יותר השקעה בתוכן, הרבה יותר אדפטציות של פורמטים כדי לייחד תוכן. מוסיפה לכם בלינק כתבה מסכמת טובה של K והנה יש לכם את מגמות 2015 על מגש.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן