מה הילרי יכולה ללמד אותנו על מטרות?

אחרי הפעם הרביעית שאני צופה בעימות (הראשון) בין קלינטון לטראמפ, אני מבינה שיש סיבה לאובססיה (שלי) עם מערכת הבחירות הזאת בארה”ב. הסיבה טמונה במשמעות של המערכת המרתקת הזו לעסקים צומחים. טוב נו, הסיבה האמיתית טמונה במשמעות עבורי, אבל גם אני עסק צומח אז בואו ננסה להפיק מזה משהו ביחד.

נסו לדמיין את זה (אבל ממש):

המקום: אי שם בוושינגטון. חדר ישיבות מהודר. קלינטון בישיבת עדכון עבור קמפיין הבחירות שלה.

המצב: היא מכירה את כל הסקרים לגבי סיכויי טראמפ להיבחר כמועמד המפלגה הרפובליקנית וכמו כל היועצים שיעצו לה, היא מבינה שיש סיכוי ממשי שהוא ייקח.

האירוע: דפיקה בדלת (אתם כבר מתחילים לראות תמונה?)  העוזרת של קלינטון נכנסת ומעדכנת כי טראמפ גבר על יריביו הרפובליקנים. מעתה זו המערכת של הילרי מול דונלד.

רחש בחדר. כולם מדברים על היתרון להתמודד מולו. היא תכסח אותו, תיקח בהליכה. הילארי שותקת. היא יודעת שהרגע שלה עוד רגע מגיע. ובסרט שהמצאנו עכשיו, היא חומקת לפלאש בק. עכשיו היא בת 8.  היא נזכרת ברגע הזה שבו ידעה שהיא תהיה נשיאת ארה”ב מתישהו בגילאי הילדות- הגיל הזה בו אתה יודע הכל על העולם בצורה כל כך ברורה ומגובשת, רק כדי לעבור עשורים שלמים אחר כך בלהתבלבל ולסטות מאותה מהות ודרך שידעת להגדיר בכזו פשטות כששאלו אותך –”מה תרצה להיות כשתהיה גדול”.

לא הילארי.

image

היא ידעה לכוון והיא כיונה ללכת על זה. היא דמיינה ניצחון הירואי מול יריב “ראוי”. ניצחון אינטלקטואלי. ניצחון בו היא מביסה באמצעות אסטרטגיות תוכן, סלוגנים משכנעים ומסרים בעלי משמעות, יריב שהוא בדיוק כזה – מנומק, מגובש ובעל אג’נדה. הניצחון שהיא דמיינה הוא נצחון של אג’נדות. של יכולות אישיות. של מי שהיא.

אז היא הפכה למתמידה שיטתית וכשאתה הופך למתמיד שיטתי, אתה גם קצת מת בדרך. הציפייה, הסבלנות הכפויה שהן מנת חלקה של ההתמדה, לא נועדה לבני אנוש. במיוחד כשהמטרה גדולה ממך וביכולתה לברוא אותך מחדש.

והיא עושה את זה.  אבל לא כל כך הירואי כפי שהיא דמיינה. היא הרבה יותר טובה מהנוסחים שהיא משחררת- “אני חושבת שזה ממש טוב שאתה לא אחראי על החוק במדינה הזו” היא אומרת (בעימות השני). או – “התכוננתי לראיון הזה וזה דבר טוב” (בעימות הראשון). הכל מושטח למהו דבר טוב, מהו דבר רע ומהו דבר לא נחמד (וזה בזירה של טראמפ כשהלין על כך שהקמפיין של קלינטון נגדו הוא “לא נחמד”).

אף אחד לא מדבר על “מה ראוי”, כי צריך להעביר ססמאות ואנחנו לא מתייפיפים. ככה זה עובד וזה בסדר. וצריך לחזור עליהן לפחות 3 פעמים בחצי שעה. חזרתיות עובדת וגם זה בסדר.  טראמפ “יעשה את אמריקה גדולה שוב”,  “להילארי יש ניסיון אבל ניסיון רע”. טראמפ משנן קופי מעולה בעוד הילארי משחקת בהבעות פנים ממלכתיות.

האם כשהיא דמיינה את עצמה מתמודדת לנשיאות, האם זה מה שהיא דמיינה?

התשובה שנענה כאן, תהפוך עכשיו לסיפור שלנו.  כי התשובה שניתן פה, תכריע איזו מטרה אנחנו בעלי העסקים, הולכים לנצח ולכבוש.

אם אנחנו רוצים לנצח, לכבוש את היעדים והמטרות שלנו, יש לנו בחירה: ללכת על זה איך שזה כשהנצחון מעל לכל או לנסח את הדרך, העקרונות והערכים שרק דרכם נרצה לנצח.

איפה האמת? לא משנה. אבל נגלה איפה הרוב: נגלה שמוטיבציה של יזם עוברת באופציה השנייה ואם יש משהו שיורה לנו ברגל- זה בדיוק זה.

בעולם מושטח וציני, אם יש לך עקרונות, ערכים או בואו לא נלך רחוק- סתם העדפות על איך אתה רואה את עצמך עובד ועם מי וכמה, יש לך גבולות גזרה לגבי הדרך שבה תנצח. וכשיש לניצחון גבול מוכרע מראש, לא כל ניצחון יוכל תמיד להתרומם מעליו.

אז תגיד שכן: אתה מוכן להתלכלך, לעבוד קשה והרבה אבל רק עבור מטרה ראויה- פרויקט מעניין, עשיה שתואמת את כל מה שאתה חושב על עצמך, או את הרקורד שלך. אתה שם גבול בינך לבין ההצלחה  שמיתרגמת  בראשך לגידול העסק ולגבול הזה קוראים – “מה אני מוכן לעשות”.

אז אתה מחשב פרויקט לפי שעה גם כשאתה לא סוגר את החודש. אתה דוחה משימות שחורות כי אתה כבר לא שם ו”הרבה יותר טוב מזה” ובתכל’ס בשביל זה הפכת לעצמאי- בשביל לבחור איך תעבוד ואיזה פרויקט תיקח. אם ענית “כן” על כל מה שתיארתי- אתה איש של דרך.

איש הדרך

יש לך תפיסה מאוד מגובשת לגבי מה אתה מוכן לעשות, איך, כמה ולמה ורק עם זה תנצח. ואם זה כך- כדאי שתגדיר מחדש מהי “הצלחה”. שכן גידול העסק, בצד גבולות מוכנים מראש בדרך לגידול, לא בהכרח באים  ביחד. אבל סיפוק אישי, רוגע והנאה מעשייה- כן. אם אתה איש של דרך- הפרמטרים שלך להצלחה חייבים להיות גם הם פרמטרים של דרך.

איש המטרה

אם אתה בסקאלה השנייה (שאני חושדת שגם הילארי נמנית עליה)- הדרך לא משנה. יש מטרה אחת ולא משנה כמה “עבודה שחורה” או וואט אבר דרוש.  למעשה, כל הסרט שהמצאתי על הילארי עם הפלאש בק לגיל 8, בכלל לא קרה  במוחה התוצאתי של הילרי.  המטרה- ניצחון. היריב- לא משנה כל עוד הוא ניתן להבסה. הדרך- לא משנה כל עוד היא ממוקדת לתוצאה. הערכים? יותאמו בהתאם למטרות. אבל תכל’ס זה לא כזה ציני ולא ציירתי פה פרופיל של סוציומט. ציירתי פה פרופיל של הצלחה גולמית.  ואם ממש להודות על האמת, ציירתי פה תהליך חשיבה של אסטרטגיית תוכן- כזו שמיועדת לנעוץ מטרה ולהניע לפעולה. כזו בה המטרה עומדת כחזות הכל.

וכשזה קורה, נפתח פתח אמיתי לחדשנות וליצירה (דווקא מתוך הציניות אם תרצו).  למה? פשוט מפני שאין לך ברירה. חדשנות תקרה כשתרצה תוצאות. אתה תוסיף שירותים,  תייצר אסטרטגיות ויעדים על חשבון כללים שאולי פעם הגדרת והיום זנחת כשפסקו לשרת את המטרה שלך. אתה יודע- כשהכל יחסי ונועד לשרת מטרה- אתה תגדל.

איזה כיף. אני באמצע. מה עושים?

אותם אלה שלא נולדו אריות  (אולי שועלים במקרה הטוב), אלה שיודעים ואוהבים לעשות את מה שהם עושים, שהקימו עסק מתוך היותם טכנוקרטים ואנשי מקצוע- הם הרוב המכריע של בעלי העסקים הצומחים.  עד 2020  כוח זה יהווה 20% מכוח העבודה במשק ועדיין יהיה זה כוח שתקוע בחשיבה על דרך בצד מטרה של גידול. ומכיוון שהדיסאונאונס הוא כזה, עסקים צומחים יישארו קטנים.

אז בתוך כל העשייה של תכניות 2017, בואו נזכור לרגע- להיות יותר מוטי תוצאה וקצת יותר הילרי.

נקנח בקצת פרקטיקה- 2 טיפים לפי שחופרים לתכניות העבודה 2017:

1. Reverse engineering-

תכננו את התוצאה הרצויה כל רבעון. פרטו אותה וספרו איך תגיעו אליה- אילו מהלכי תוכן גדולים תיצרו, כמה כסף תשימו במדיה ברבעון ובנו כך את השנה. אגב- התכנית הזו היא בסיס לשינויים אבל היא קריטית להגדרה לאן אתם הולכים ולא רק מה אתם רוצים.

2. תתעגלו

תנו מקום לסיפורים, אג’נדות וטון שהוא רק שלכם. תתחילו לחשוב קצת יותר על מהלכים שיווקיים וקצת פחות על אחוז ההנחה שתתנו בכל חודש. נסו לנסח מהלכים שמשקפים את הטון והערך שלכם. זה לא יפגע לרגע מהצעות המכר אליהן אתם מחויבים כל חודש. רק יעטוף אותן בטיפה יותר אישיות שאם בניתם כהלכה- תסייע לכם ליצר גידול מתמיד כל השנה.

 

תודה שקפצתם לבקר. אנחנו BlogAbout

מה אנחנו?

צוות קבוע+פרילנסרים המספקים שירותי תוכן ומדיה לעסקים צומחים ולמשרדי דיגיטל, מדיה ופרסום.

איפה אנחנו?

יושבים בשרונה מרקט תל אביב- wework.

מה עושים?

תוכן ומדיה. אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית וביצוע מוקפד ברשת.

  • עושים- דפי נחיתה | ניוזלטרים |  אתרי וורדפרס | קמפיינים ממומנים | ניהול רשתות חברתיות | שיתופי פעולה ברשת | כתבות| אינפוגרפיקות | ווידיאו  | ובקיצור- כל השיווק הדיגיטלי בהתאם לבריף שלך, מודל הגידול והכיס שלך.
צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן