למה שיווק אונליין זקוק לאמצעי כמו תוכן?

הפוסט הזה  ידבר על הפרקטיקה של שיווק אונליין ויציע אלטרנטיבה למונח “מיתוג” ויחשוף את האס של BlogAbout- אג’נדת ערך.

כל מי שעושה שיווק דיגיטלי לעסקים, וודאי הביע תמיכה נלהבת בחשיבות המיתוג לעסק קטן, וזו נקודת מוצא נהדרת כדי לשבור כמה מיתוסים:

מקובל לחשוב שעסקים גדולים הם אלה שצריכים להשקיע במיתוג, בעוד שעסקים קטנים צריכים לדבר על המוצרים/ שירותים שלהם וזה מספיק. וגם אם בעלי עסקים קטנים מכירים בחשיבות מיתוג העסק, הרבה פעמים הצורך הזה נדחק הצידה בין שלל המשימות שעסק קטן נדרש להתמודד איתן.

אני רוצה להציג בפניכם אלטרנטיבה למונח “מיתוג” אותה הציעה רייצ’ל מילר– גורו שיווק ותוכן בהתהוות. מcrip (לינק): במקום “מיתוג” אמרו מעתה “reputation”. למה? כי זה משנה את התפיסה של עסקים עבור הצרכים הרלוונטיים להם.

מילר, מציעה להחליף את המילה מיתוג במילה reputation- שם טוב. “מיתוג” או מעכשיו בשמו החדש- reputation, הוא הרושם שהעסק משדר, השם הטוב של העסק. הreputation של העסק נועד לתפוס שתי ציפורים במכה: 1. להשאיר רושם טוב, כלומר להאיר את העסק באור חיובי 2. להסביר ולשכנע למה אנחנו הכי טובים/ מתאימים לביצוע המשימה במסגרת השירותים/ מוצרים שלנו. נשמע פשוט, נכון?

לחשוב מיתוג זה קודם כל לחשוב מיצוב- מה אנו משדרים, איך אנו משדרים מה חושבים עלינו ומה היינו רוצים שיחשבו עלינו. מיתוג הוא כרטיס הכניסה שלנו לכל אינטראקציה עם הלקוחות שלנו ולכן מיתוג כולל בתוכו לא רק את הלוגו, הסלוגן או נייר המכתבים של החברה אלא את הזהות של העסק, הUSP שלו ,הבידול והאופי הייחודי שלו. כל אלה צריכים להיות מבוטאים בוויזואליה, במסרים, בטון בשפה ואפילו במוצרים/ שירותים של העסק.

לחשוב reputation זה לחשוב על מכלול הערכים והסיפורים שיוציאו את העסק “טוב”: במה הוא מאמין? למה הוא חותר? מה הסיפור מאחורי העסק והמוטיבציה שמפעילה אותו? ובקיצור- מי הוא כפרסונה, אותו עסק? ולמה בגלל שהוא כזה (כפרסונה), הוא רלוונטי ואפילו אהוב על הצרכן?

אז אם “מיתוג” מכוון לאופי ולתדמית, “reputation” מכוון לאני מאמין, לאג’נדה. וכן, אפשר לומר ש”מיתוג” מכיל בתוכו את המאפיינים של “reputation”. ושימו לב- ההבדל הזה חשוב דווקא ברשת: שיווק דיגיטלי לעסקים חייב לכלול בתוכו את סט האמונות הדעות והערכים של העסק עליו הוא כותב ומפיץ תכנים במדיה. שיווק דיגיטלי לעסקים, לכל עסק הוא בעצם בניית זהות הרשת שלו.

מי אני מה אני?

בדרך לבניית מיתוג לעסק, יש לעבור בשני סבבי שאלות שעלינו לשאול את עצמינו:

 

  • מי אנחנו
  • מה אנחנו

 

ב- “מי אנחנו”, נמצא שאלות שמדברות דווקא על הקהלים של העסק- למה העסק רלוונטי לצרכנים שלו? על איזה צורך הוא בא לענות?

ב- “מי אנחנו” נוכל להתלבט בשאלות של אופי וטון- כיצד נרצה למצב את הפרסונה של העסק? איזה טון נאמץ? סחבקי או רציני? ומה אג’נדת הערך שלנו?

למה אג’נדת ערך? גם בגלל המדיה(!)

תהליך מיתוג הוא תהליך ארוך ומעגלי משום שהוא שואל שתי שאלות קשורות- מה אנחנו (רוצים לשדר לקהל) ומי אנחנו (רוצים להיתפס על ידי הקהל). האם תהליך כזה רלוונטי לעסקים קטנים? תתפלאו אבל לא תמיד. עסקים קטנים יכולים לחיות בשלום עם סיפורי תוכן שמייצגים אג’נדות ערך. למעשה, אין להם ברירה. תדמית של מותג או “מיתוג” נבנית בעקביות ובהתמדה עם נוכחות מתמשכת במדיה. הסיבה שבזק היא “בית” ושסלקום היא “משפחתיות” , נעוצה בעובדה שהמיתוג הזה הופץ בתכנית מדיה מוסדרת ומתוכננת לאורך זמן רב עד שהמסר נקלט בתודעה. זמן איז מוני. תראי לי חנות נעליים באלנבי שרוצה יותר לקוחות או חנות אינטרנטית למוצרי קוסמטיקה ברשת שצריכה עוד טראפיק, שירצו או שיוכלו לממן תהליך ארוך ומתמשך של מיתוג. זו הסיבה שהגדולים נמצאים במדיה, הקטנים מדשדשים.

הרעיון של אג’נדת ערך בא לפתור בדיוק את זה והוא תפור לכל פעולת שיווק אונליין: אג’נדה היא מה שמחבר בין סיפורי התוכן שנפיץ. ערכים משתנים ומותאמים להצעות מכר, לעונתיות בקטגוריה ולצרכי המכר של הלקוח. אג’נדת ערך היא יותר “שם טוב” מ”מיתוג” כי סך ערכיה המשתנים מקרין על תדמית העסק. אג’נדת ערך יכולה להיות וויראלית, היא יכולה להרוויח מדיה ויכולה לגייס המונים. תראו כל מהלך מימון המונים (שהצליח). מה משותף להם? לכולם יש אג’נדה ולא הכרח “מיתוג” שעומד מאחורי הסיפור. זה הרעיון של אג’נדת ערך- תוכן שמרוויח מדיה. למה? משום שהוא מהודק תחת ערך.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן