יש SEO אחר. כתבת מדריך משותפת

בכתבה הזאת, ריכזנו את אם כל הסיבות, למה ה SEO שאתם מכירים, לא בהכרח יעבוד לכם.

מאמר משותף עם דניאל זריהן– מקדם אתרים ובלוגר SEO

אז למה לקדם בגוגל? בגלל הקהל האקטיבי שלכם

כל מי שעוסק בשיווק ברשת, יודע כי קיימים מגוון ערוצי שיווק שבהם ניתן לייצר חשיפה לקהלים שלנו. אני אוהבת את החלוקה שבין קהלים “פאסיביים” לקהלים “אקטיבים”. החלוקה הזו מאפשרת למפות את מפת הצרכים של הקהלים שלנו, לפי סיטואציית צריכת התוכן שלהם. מיפוי כזה עוזר לנו- אנשי השיווק והתוכן, בלהגדיר את הטון והסגנון לכל כלי מדיה ולעניינינו- מיפוי כזה מאיר גם את חשיבותו של קידום במנוע החיפוש החשוב בעולם.

“קהל אקטיבי” הוא קהל מחפש. כזה שהביע עניין בקטגורית העסק שלך. “קהל פאסיבי” לעומתו, הוא אותו קהל שאינו מחפש כעת מוצר או שירות בקטגוריה שלך, אבל הוא פתוח להצעות ערך ממך. הוא משוטט, סקרן ואם תציע לו סיפור שארוז לפי הצרכים, המוטיבציות והאינטרסים שלו- יש מצב שהוא ימיר את עצמו לליד.

לפי המיפוי הזה, אפשר לחלק את ערוצי השיווק במדיה:

קהלים אקטיביים

  • קידום אורגני
  • פרסום ממומן במנועי חיפוש
  • פרסום באינדקסים נישתיים – לדוגמא צלמי חתונות אשר מפרסם באינדקס של ספקים לחתונה.

קהלים פאסיביים

  • פרסום ממומן מרשתות
  • תנועה אורגנית מרשתות חברתיות – עקב שיתופים, פעילות סושיאל נכונה וכו’
  • רכישת מדיה Display (באנרים וכו’)
  • שיווק באמצעות תוכן – התוכן יכול להיות באתר של העסק עצמו או באתרים חיצוניים, רצוי שילוב של השניים.
  • מנועי המלצה באמצעות כלים כמו Outbrain או Taboola (שתיהן ישראליות, אגב) אשר מייצרות המלצות ברחבי האינטרנט לקריאת מאמרים נוספים באתרי תוכן שונים.

מבין כל ערוצי השיווק האלו, מה לדעתכם מניב הכי הרבה תנועה איכותית לאתר? (כנראה שתגידו “גוגל”)

לאנשים יש נטייה לסמוך על התוצאות האורגניות בגוגל (לא הממומנות) מתוך מחשבה ש”אם גוגל מיקם את האתר במקום גבוה, כנראה שיש לזה סיבה”. והם צודקים. הרוב המכריע (מעל 70%) מהקליקים בדף תוצאות החיפוש בגוגל, מתבצע על 5 התוצאות הראשונות בדף.

השורה התחתונה:

 

  1. הקהל שמגיע ממנוע החיפוש של גוגל ישירות לאתר שלנו, הוא מחפש אקטיבי של הקטגוריה שלנו וזה מה שהופך אותו (לפחות על הנייר) לפוטנציאלי יותר לרכישה, מקהל “פאסיבי”. זו בגדול הסיבה שאתרים רבים נאבקים להיות ראשונים במנוע החיפוש בגוגל.
  2. קהלים אקטיביים מחפשים תוכן ספציפי וממוקד. אם לא תציפו להם אותו- תאבדו אותם.
  3. קהלים אקטיביים הם גם פחות סלחנים מחבריהם הפאסיביים. קהל אקטיבי שמחפש מוצר או שירות בקטגוריה שלכם, מצפה למצוא אותו באתרים שגוגל הציף לו כרלוונטיים ביותר. זאת הסיבה שגוגל נלחם בתופעות של מניפולציות, ותוכן “SEO שהוא מילה נפרדת (לפחות עבור גוגל) ל”תוכן רע”.
  4. גוגל לא יקדם אתר בלי תוכן רלוונטי (לפחות לא לאורך זמן), ואם התוכן שלכם “רלוונטי” רק למראית עין (כתוצאה ממניפולציה כזו או אחרת) אתם תפסידו בטווח הרחוק גם את הדירוג בגוגל וחשוב מכך- את ההתעניינות של הקהלים האקטיביים שיכלו להיות שלכם. כאשר אתם בונים קהילה חזקה, אתם בעצם אוטומטית מורידים את התלות שלכם בגוגל, אפילו במעט. קהילה חזקה הם אנשים שאוהבים לצרוך את התוכן שלכם, עוקבים אחריכם ויגיעו לאתר שלכם גם בלי גוגל, במידה והתוכן ממש מעולה – אף ימליצו עליו לחברים שלהם. זהו כוחו של תוכן איכותי באמת.

אז מה זה תוכן “רע”?

כאשר מתרגמים את הקידום בגוגל כאמצעי ליצור קשר ומגע עם הקהל, למטרה, נפתחת הדלת לשיטות נלוזות שכל כולן מוקדשות לאותו ריקוד של מקדמי האתרים עם גוגל, עבור המיקומים של האתר.

ביטויים כמו “תוכן “SEO בעשר אג’ למילה (במקרה הטוב) הוא תחום שנולד מתוך זילות של התוכן ומתוך התודעה כי על התוכן להיות נוכח. זה הכל. על התוכן לכלול את מילות המפתח שזיהינו שהן הרלוונטיות ביותר למוצר שאנו מציעים וזה הכל בעצם. התוצאה? הרשת עמוסה ב “תוכן “SEO – מכבסות מילים כדי למלא דף בן 400 מילה לפחות. תוכן שבדרך כלל לא אומר שום דבר, שמהותו בנוכחותו ושבעיקר עושה שירות רע לגולשים וגם לנו- בעלי העסקים.

התשובה של גוגל- רלוונטיות. התשובה שצריכה להיות שלכם- רלוונטיות.

ברגע שגוגל יציגו תוצאות גרועות ולא רלוונטיות, הרי שהם לא מספקים את הסחורה ואת המטרה היחידה עבור הגולש והוא לקבל מענה לשאילתות שלו. כאשר אתרים מנסים לבצע מניפולציות על גוגל הם משקיעים יותר בטכניקות שמוקדשות לקישורים החיצוניים, לביטויי המפתח ופחות על מהות התוכן- האם הוא מספק ערך? מאיר הארה? מחדש? או סתם כתוב טוב ומעניק ענין לגולש? גוגל מנסה להילחם בכל אותן טכניקות מפוקפקות ולמעשה משחקי החתול והעכבר בין גוגל והמקדמים נמשכים מאז שגוגל הוקם ולא נראה שזה ייפסק בקרוב.

זאת הסיבה שגוגל מבצע עדכונים שוטפים באופן שבו הוא מדרג אתרים- מה שגורם לשינויים בתוצאות החיפוש. לא מן הנמנע שאתר מסוים יופיע בדף הראשון בשעה 08:00 בבוקר אבל שעות לאחר מכן, יופיע בדף השני או אפילו בחמישי. שינויים כאלה קורים כל הזמן- google dance .

ולכן, מי שבוחר לעבוד בלעדית על בסיס אסטרטגיה של מניפולציה על גוגל, (קישורים לא רלוונטיים או מאתרים מפוקפקים, רשת אתרים עם footprints מובהקים, תוכן משוכפל או “רזה” ועוד שלל טכניקות מוספמות ) ולא על בסיס קידום באמצעות תוכן אמיתי, נידון מראש לכישלון ולמלחמות אינסופיות עם גוגל ומקדמים אחרים.

חשוב לסייג ולומר כי ניתן בהחלט לראות תוצאות גם בעזרת שיטות כאלו, אך זה ידרוש ניהול סיכונים (שכן תמיד יש סיכוי שהאתר ייענש ויעוף מהאינדקס), תחזוקה אינסופית ובאופן כללי לא מומלץ למי שרוצה לבנות עסק אמיתי לשנים קדימה.

המסקנה? דווקא בצלע המוסרית שכדאי שנפתח…

ברור שהמסקנה היא להשקיע בתוכן איכותי. אבל המסקנה ששווה להתעכב עליה קשורה בתודעה שעלינו לאמץ: עלינו לקבל על עצמינו איזשהו עוגן מוסרי ברשת. לייצר תוכן “טוב” זה לייצר תוכן רלוונטי שמספק ערך אמיתי לקהל שלנו. שלא עסוק בהינדוס הביטויים שצריכים להות כלולים בו, ושכתוב כדי להגיד משהו.

דמיינו תוכן בלי hidden agendas. תוכן נקי, נגיש שמדבר עם הגולש. מעל לכל חשבו על התוצאה- על התוכן להיות קודם כל טוב ורק אחר כך ידידותי לאלגוריתם. אנחנו עושים עסקים עם אנשים, לא עם רובוטים. השיח שלנו חייב להתאים קודם כל אליהם.

והערה לסיום- נכון שזה כל כך טריוויאלי?

בכתבה הזאת, ריכזנו את אם כל הסיבות, למה ה SEO שאתם מכירים, לא בהכרח יעבוד לכם. מאמר משותף עם דניאל זריהן- מקדם אתרים ובלוגר SEO

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן