למה דווקא יוצרי סרטוני הווידיאו הביתיים עשויים להביא את הבשורה לעסק שלנו?

לפני שאנחנו רצים לייצר את סרטון הווידיאו שלנו שמדגים שירות או מוצר, חשבו על האפשרות של שיתוף פעולה. אני מדברת על שיתוף פעולה בין אותם צעירים שכבר מביאים את המוח, הגגים והקהל, לבין המסר הפרסומי שלנו.

תמונת מצב1

היום בישראל פועלים  עשרות רבות של יוצרים ישראלים רק משום שהם לא יכולים אחרת. אני לא מדברת על אנשים שעובדים “בתעשייה” אלא על הילדים עם מצלמת אייפון, רעיון לדאחקה ברשת וקהל נאמן ברשת שמריץ את הקטעים שלהם באדיקות.

תמונת מצב 2

לפי flip media, סקר שנערך ב2013 מצא וקבע:

  • 93% מהמשווקים ברשת השתמשו בווידיאו לתקשור המסרים שלהם.
  • 70% מהמשווקים ברשת מבצעים אופטימיזציה של ווידיאו לצרכי SEO
  • 82% מהמשווקים ברשת אמרו שלווידיאו היתה השפעה חיובית על העסק שלהם.

היום כשאנחנו משתמשים בסמאטרפונים שלנו כמקור מידע אחד למידע ותוכן, הווידיאו מציג אפשרות ממשית לתדלק את הפצת המסרים שלנו. מחקר של invodo  (ווידיאו לעסקים) 2014, מצא שיותר ממחצית מהצרכנים ברשת מרגישים יותר בטוחים לקנות מוצר או שירות און ליין לאחר שצפו בווידאו.

אז לפני שאנחנו רצים לייצר את סרטון הווידיאו שלנו, סרטון מכירה שמדגים שירות או מוצר, שמניע לפעולה, חשבו על האפשרות של שיתוף פעולה. אני מדברת על שיתוף פעולה בין אותם צעירים שכבר מביאים את המוח, הגגים והקהל, לבין המסר הפרסומי שלנו.

נתחיל דווקא בבעיה

יוצרי רשת שעוסקים בגג הבא, לרוב לא רוצים או לא יכולים לחשוב “תוכן שיווקי”, ולרוב מי שיושב בעמדות השיווק לא תמיד יודע (או יש לו כוח או זמן), כיצד לתרגם נראטיב של יצירה פרועה ברשת, שגרפה קהלים ושיש לה “פוטנציאל”, לנראטיב של מותג. הרבה פעמים אנחנו פוחדים לנכס יצירות פרועות ברשת למותגים שלנו מחשש שהן “ילכלכו” את המותג או יכניסו סיכה בבלון הרצינות שאנו רוצים לשדר. החדשות הטובות הן שהומור והומור עצמי ברשת, עובדים מצוין. וכאשר שם המשחק הוא “מחוץ לקופסה”, דווקא החיבורים ה”הזויים” הללו יכולים להוליד win win  אם הם נעשים טוב:

אותם יוצרים צעירים מקבלים מנוף הכנסה, ואנחנו בעלי העסקים  מקבלים – תמורת סכומים לא גדולים- מערכון, סרטון הדגמה או שירות, שהפוטנציאל הוויראלי שלו כבר טמון בפנים. אנחנו לא צריכים להמציא את הגלגל מחדש, אנחנו שוכרים שירות עם פוטנציאל ויראלי שכבר הוכח לנו.

איך מחברים יוצרים תסריטאים ושחקנים עם… אנשי שיווק? לאט ובזהירות

השאלות שכדאי לשאול:

משווקים

  • האם הצלחנו לזהות בסרטוני הרשת את קהלי המטרה שאנו רוצים לפנות אליהם?
  • מהם המכנים המשותפים בין אופי הסרטונים שכבר רצים ברשת לאופי שאנו מתכננים למותג שלנו?
  • עד כמה המותג שלנו יכול להכיל את הטון הקהל, והשפה ומה עולם התוכן שנרצה להזדהות איתו?

 יוצרים צעירים

היכן עובר הגבול בין תוכן שיווקי ליצירה ה”טהורה” שלכם? וטיפ- אם אתם רואים גבול, סימן שהתוכן השיווקי לא הוטמע . על התוכן (השיווקי) להיחגג במסגרת היצירה. מה שאומר- כן, להפוך אותה לגמרי, אבל להשאיר את המאפיינים והגגים שבזכותם הרווחתם את הקהל שלכם.

נכון, סרטוני רשת שעובדים הם לרוב “פרועים”, אבל עם תכנון תוכן  ושיתוף פעולה ששואל את השאלות ה”נכונות”,  נוכל לייצר שיתופי פעולה יצירתיים וויראלים.

לקינוח- הרשת עמוסה בגגים ומערכונים. שני פייבוריטים שלי שגם פתוחים לשיתופי פעולה שכאלה:

נייס גיא

סינדרום סטיב

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן