המלחמות שכל עסק קטן לא יכול בלי

עסקים קטנים. כולנו נאבקים, כולנו רוצים להצליח ולהוציא על ההצלחה הזאת מינימום תקציב. אם אתם מחפשים ייעוץ שיווקי , אל תתפתו לפתרונות  “מחוץ לקופסה”. קודם תבינו את המשימות המרכזיות שיש לייצר.

בפוסט הזה נעבור על רשימת הקלישאות שעושות שכל למאמצי השיווק שלנו ושמגדירות קודם כל לעצמינו- מה עושים? איך עושים? כמה עושים? ומתי עושים.  אם אתם מחפשים ייעוץ שיווקי, חשוב שתדעו כי אין נוסחאות קסם והקלישאה המשופשפת ביותר- “סבלנות והתמדה”, תמיד נכונה ותמיד תותיר אותנו מתוסכלים. מה עושים? צולחים את מצעד הקלישאות של הפוסט הזה ומיישמים.

אני חייב להשיג לקוחות אבל לא רוצה להוציא הון על גוגל ועל דפי נחיתה שאף אחד לא עושה איתם משהו. זה רק שותה לי את הכסף”  לקוח של BlogAbout בתחילת הדרך.

אז ככה: נכון. אתה צודק. מה עכשיו?

לקוחות -קצת כמו כסף- לא גדלים על העצים. וגם לקשרים הכי נוצצים שלך, יש מועד תפוגה. אם אנחנו רוצים להרחיב את המודעות לביזנס שלנו, אנחנו חייבים להשקיע בחשיפה. וכן. חשיפה זה כיסוי רחב ככל האפשר של קהלי המטרה הרלוונטיים ביותר לביזנס.   איך עושים את זה?  נכון שכל תכנית ייעוץ שיווקי  אומרת לך להוציא כסף? כן אז צריף. אבל אפשר לתכנן את ההוצאה במודלים שיווקיים של עקב בצד אגודל.

זה עובד?

כן ולא. כן- זה עובד לאורך זמן. לא- זה לא עובד בזמן שאתה תרצה שזה יעבוד. במיוחד עסקים קטנים חייבים להבין את חשיבות ה Maintenance -אסטרטגית מדיה שמשמעותה נוכחות מתמשכת עקבית ורציפה במדיה. וב Maintenance חייבת  להיות כרוכה סבלנות. אלה העוסקים בייעוץ שיווקי, לא פעם מצדדים בפעולות “זבנג וגמרנו”  משום שהן טובות בלהראות תוצאות עכשיו אבל לא בהכרח נכונות לבנייה לטווח ארוך ולחלוקה מושכלת של תקציב המדיה. הפתרון- תכנון חכם של גם וגם: פעילויות ממוקדות  טובות להצעות מכר שקורות עכשיו ומוגבלות בזמן. פעולות תחזוקה, הן פעולות שמשמרות את רף המודעות לשירותים/ פתרונות של העסק.  אלה פעילויות שנבנות בהדרגה ולוקחות זמן. פתרונות לפעילויות תחזוקה, ישימים דרך שגרת עדכונים בפייסבוק, כתבות ברשת ונוכחות בגוגל-  ומילה על זה- חשוב שימצאו אתכם כאשר מחפשים נותן שירות בקטגוריה שלכם. ראו את זה כהשקעה עד שה 1500 ש”ח שאתם משלמים למומחה SEO, יוכיחו את עצמם והמיקום האורגני של העסק בגוגל, יהיה בדף  הראשון של תוצאות החיפוש.

אז איך עושים Maintenance? מדברים בעקביות. שימו לב שחלק מהפעולות הללו אינן דורשות תקציב גדול אבל דורשות השקעה. אפשר לייצר שגרת Maintenance בתקציבים זעומים עם מודל קבוע באאוטבריין ועם שלושה פוסטים מגזיניים בשבוע שכתבתם מראש.

חוק החצי

ישנם עסקים קטנים שלא מרגישים נוח להישאר כאלה. הרבה מהעוסקים בייעוץ שיווקי  מדברים על חוק החצי:   להוציא על פרסום ושיווק, לפחות 50% מההכנסה. כן. זה הרבה. אבל זו תכנית פעולה לטווח קצוב.  מה גם שזה לא מתאים לכולם. ייעוץ שיווקי שהוא חכם, מותאם ליכולות, לכיס ולאתגרים הספציפיים של בעל העסק. נשמע פשטני אבל בשטח- בלי התובנה הזו לא נוכל לתת ייעוץ פורה. נכון, הפיתוי להשאיר את הכסף נזיל, הוא גדול. אבל אם לא תתחייבו להוצאה כזו שצריכה להיות 100% על שיווק, לא תוכלו לייצר קפיצות בגרף הגידול שלכם. עכשיו השאלה היא על מה מוציאים את כסף ואיך דואגים שהוצאנו אותו בחכמה.

תכננו!

אל תוציאו אגורה אלא לאחר שחקרתם לעומק את קהלי המטרה שלכם, הקטגוריה שלכם, סביבת התחרות והצעת הערך והמכר שלכם בתוך כל זה.  אל תוציאו אגורה עד שיש לכם תכנית תוכן ומדיה רבעונית שהולכת יד ביד עם ההוצאות הצפויות שלכם וצפי הלידים. אל תדברו בתכניות שנתיות. לא כרגע. עסקים קטנים- התמקדו בתכניות שלושה חודשים שיעזרו לכם לראות- ממש לראות איך אתם הולכים להתנהל בזמן הזה- איך ייראה יום עבודה שלכם, שגרת עדכונים ברשת, פגישות והוצאה לפועל של ההצעות שלכם. דעו מראש על מה תדברו, באילו עולמות תוכן ולמה. דעו עם איזה אירוע תתכתבו ואיזו הצעת מכר תבנו סביבו. דעו מה האג’נדה שלכם ואילו ערכים ישרתו אתכם היום. אנחנו למשל בכל פעילות ייעוץ שיווקי, מדברים בגאנטים (לוחות שנה של פעילות) המתוכננים לרבעון הקרוב. זה מאפשר גמישות לבעל העסק הקטן  ועוזר להגדיר יעדים קצרי מועד.

מחפשים ייעוץ שיווקי? מוזמנים לדבר איתנו. אה, ועוד משהו- אנחנו לא רק מייעצים, אלא גם מנהלים מתפעלים

מוזמנים לדבר איתי.

עירית

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן