חינוך שוק במדיה- איך משנים עמדות ותפיסות?

חינוך שוק במדיה- איך משנים עמדות ותפיסות?

איך מחנכים שוק? איך משנים עמדות? ואיך מניעים בני אדם  לצרוך מוצר או שירות חדש, וכל זה במינימום תקציב?

עסקים קטנים וסטארטאפים, לרוב נדרשים לבצע חינוך שוק – הם נדרשים להסביר, ללמד ולנמק לא רק למה כדאי לרכוש מהם, אלא מה הם בכלל מציעים. האתגר כפול כאשר התקציב  שיש לבעל העסק- מוגבל ולא מאפשר חשיפה מאסיבית במדיה. איך עושים את זה? קבלו צמד מקרי בוחן ששופכים אור על הנעות לפעולה, על חווית משתמש ועל חשיבותו של… סיפור. מתחילים:

 

סדרת הקייס סטדיס- כתבה ראשונה בסדרה
  • איך מחנכים שוק מבלי להוציא כסף?
  • איך גורמים לקהלי מטרה לשנות עמדות?
  • איך משווקים שירות שהוא בעצם חוויה? ולמה אג’נדות הן לא מילה גסה?
  • ואיך קבוצות פייסבוק, לינקדין ובלוגים יכולים להפוך לשותפי הפצה שעובדים בשבילינו?

על כל השאלות הללו החלטנו לענות דרך מקרי הבוחן של BlogAbout.  קייס סטדיס שנבנו מתוך העבודה המשותפת שלנו עם עסקים חכמים, עסקים צומחים וסטארטאפים.  

האתגר: מכירות מכירות מכירות

ועל הדרך- הורדת אחוז הנטישה מאתר המציע שירות שיחות עם מיסטיקנים.

קצת רקע

בואו נודה: שירות שיחה טלפונית עם מיסטיקנים, הוא שירות  שבדרך כלל נתפס על הגבול האפור שבין “שרלטני” לכזה שבאמת עוזר. כשהתחלנו את העבודה המשותפת עם הלקוח, אחוז הBounce Rate- שיעור נטישת הגולשים באתר, היה גבוה מאוד )מעל ל80%).

המשימה שלנו היתה כפולה:

  • לבסס אמינות לאתר בקטגוריה הנתפסת כ”שרלטנית”
  • להוריד משמעותית את שיעור הנטישה מהאתר תוך יצירת עלייה בהמרות (שיחות נכנסות)
  • ובגדול לבצע פעילויות של חינוך שוק- לתקשר להפיץ ולדבר על מיסטיקה בפרספקטיבה שטרם נשמעה

חינוך שוק- התובנה

אז נכון שיצירה של תוכן מבססת אמינות, ובעלת פוטנציאל להגברת זמן השהיה באתר. אבל מה שצריך לשאול, הוא איזה תוכן יבסס  אמינות ונאמנות?

אנחנו בחרנו לדבר בכיוון שעל פניו סותר את מהות כל הקטגוריה של  “מיסטיקה”- ניבוי וחיזוי העתיד. וזה הצליח.

המסר שבחרנו- גורלך בידיך:  חיזוי וניבוי העתיד אינו  המצאה או כוח עליון שניחנו בו המיסטיקנים. נהפוך הוא. את העתיד אתה  בעצמך יוצר- מתוך חשיבה חיובית, הצבת מטרות ופעולה שיטתית להשגתן. המיסטיקן המספק  שירות,  אינו “רואה ויודע כל” אלא משמש ככלי, כיועץ, כמתווך עם כלים מתחומים אלנטרטיביים.

והמסר הזה יצר את כל ההבדל…

המסר הזה הוא מהפכה שקטה. חינוך שוק שנעשה בלי הכרזות פומפוזיות.  כזה שצומח מתוך הטקסט ומשנה אותו מבפנים: אנחנו כן מדברים על “חיזוי וניבוי העתיד”, אבל במשמעות הפוכה.  תחת מסר מעצים, רציונלי ובעל יכולת להסבר שיטתי- נפתח הפתח לדיבור אודות כלים להעצמה וליצירה של עתיד רצוי וסולקה המכשלה ה”שרלטנית” השלטת בקטגוריה (בסגנון- “אנחנו נספר לך את העתיד”).

מה עשינו עם התובנה הזאת?

עיצבנו וכתבנו מחדש חווית משתמש חדשה באתר

מאתר מכר נטו שלא עבד ויצר בדיוק את האפקט ההפוך ממכירה, שדרגנו את עמוד הבית לאתר המציע כלים וטיפים להעצמה ויצירה של עתיד רצוי.

שילבנו בהאדר קטגוריות ייעוץ העונות על מוטיבציות שונות. סיפקנו בוקסה של כתבות מידע והמלצות, ולבסוף גם וידיאו המסביר אודות השירות.

כך נראה האתר הישן:

m3

וכך הוא נראה היום:

m4

התוצאות:

  • ירידה של 11% בשיעור הנוטשים את האתר- תוך חודשיים
  • עלייה של 51% בזמן השהייה באתר- תוך חודשיים
  • עליה של 90%! בזמן השהייה באתר עבור אלה המגיעים דרך הפייסבוק- מה שמוביל אותנו לסעיף הבא:

לשדרג אתר זה יופי. אבל בלי תכנית תוכן המנתבת אליו- אנחנו רק בחצי עבודה.

הפכנו את עמוד הפייסבוק למגזין תוכן חי ומתעדכן

שינינו את השפה, הטון ואופי התכנים בפייסבוק: מלוח מודעות של מיסטיקנים, הפכנו את הדף לתוכן מגזיני המעניק טיפים וכלי עבודה. סיפרנו על תהליך הייעוץ הטלפוני והפחתנו חששות. הסברנו כיצד להתכונן לשיחת ייעוץ ומסרנו טיפים למתלבטים.  כל זה בצד שילוב ההנעות לפעולה.

והנה התוצאות- תוך חודשיים בלבד: 

mistika1

מעל פי 2 עלייה בכיסוי האורגני לפוסטים. שלא לדבר על הצטברות החברים לדף ומעורבות. הבאנו את הנתון הזה, כי הוא מראה נטו את כוחו של התוכן.

חיפשנו את הקהלים הסקפטיים- ופנינו אליהם

חילקנו את הקמפיינים שלנו בפייסבוק לפי קהלי מטרה שהגדרנו אותם לעצמינו כך-

  • הקהלים המנוסים והנאמנים -אלה שביקרו באתר/ הביעו התעניינות בקטגוריה. פילחנו אותם על פי תחומי עניין ועל פי מעקב ביקורים באתר
  • הסקפטיים והחוששים– פילחנו אותם לפי כל מאפייני סגנון החיים שרשום להם על המצח, כי אלה לא יתקרבו לייעוץ מיסטיקנים. הלכנו על עולמות תוכן שהם הכל חוץ ממיסטיקה. הלכנו על קהלים שהם אורבניים, עדכניים, אופנתיים, מאמצי טרנדים וגם כאלה שמובילים טרנדים. את אלה ביקשנו להמיר ללקוחות פוטנציאלים. משימה בלתי אפשרית? לא ממש.

לקהל שהגדרנו כ”סקפטי”, בנינו סדרת מודעות תחת המסר ששירות יעוץ טלפוני עם מיסטיקן היא חוויה שכדאי לנסות לפחות פעם בחיים. הקללנו את המסר מ”פתרון כל הבעיות בלחיצת כפתור” (כאמור- מסר לא אמין) למסר של חוויה. הדגשנו  את המשמעות של החוויה על ידי סדרת אילוטסטרציות המספרות את סיפור החוויה.  השירות שהצענו לקהלים אלה, חרג ממחוזות העזרה והתמיכה ותוקשר כטרנד שחייבים לאמץ.

למרבה הפלא- המסר שלנו לא ענה על צורך:  שיחת ייעוץ עם מיסטיקן אינה  למדוכאים/ למבולבלים ולחסרי האונים. היא לטרנדים.  למתנסים. לזורמים ולאלו שמוכנים לנסות לפחות פעם אחת כיווני מחשבה חדשים.

יצרנו פורמטים חדשניים

למשל- מודעת הקרוסלה הזו- שמספרת סיפור. במקום סל של תועלות ושירותים- העתקנו את הפורמט של מודעת הקרוסלה לסיפור בהמשכים.

ולמתעניינים- לכו לכתבה הזו שמדברת על כל הטריקים במודעות קרוסלה.תמונה3

מה למדנו?

  • לא לפחד ללכת נגד הקטגוריה כדי לייצר בתוכה בידול.
  • לדעת לבסס אמינות דרך תוכן אמיתי שיוצא מהשבלונה של “טסטמוניאלס” (עדויות) ואומר משהו אמיתי על המוטיבציות של הנפש האנושית.
  • למדנו להשתמש בפורמטים חדשים דאז (כמו מודעת קרוסלה בפייסבוק) בצורה ייחודית שמשכה הרבה עניין בתקציב מוגבל.
  • למדנו שעם מינון נכון של מסרי מכר ומסרי מגזין תוכן, אנו מרוויחים פעמיים: קהלים חדשים והעמקת השימושיות בקרב הקהלים הקיימים.
צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן