הכירו את מודל העבודה 70-20-10

אז יש לכם שיטות עבודה ולו”ז ואתם יודעים בגדול איך יראה היום שלכם. אבל האם יש לכם מסגרת עבודה? אנחנו לא באים לשגע אתכם עם פילוסופיות שאתם לא צריכים, אלא להציג בפניכם  מודל עבודה שיעשה סדר בתעדוף, בניהול הזמן ובבחירת המשימות הספציפיות ביותר שיובילו אתכם לתוצאות- מודל ה70-20-10

 

לא משנה באיזה תחום העסק שלכם פועל.  המודל הבא רלוונטי לכל תחום עיסוק משום שהוא מתייחס  לאופן בו עסק מחלק את המשאבים שלו. משאבים שהם לא רק כסף, אלא זמן, אנרגיות ופוקוס.

הכירו את מודל ה- 70-20-10

70-20-10 הוא מודל שפותח בתחום הלמידה והוסב לתחום החדשנות השיווקית. מודל שיש לו מבקרים אשר טוענים כי אין בו שום הוכחות אמפיריות. אבל תנו כבוד- המודל הזה יושם לתחום השיווק על ידי אריק שמידט בשנת 2005. אז נכון,   בגרסה השיווקית שלו, מודל ה 70-20-10, אינו מבוסס על מחקרים המעידים כי חלוקת משאבים לפי עקרון של 70-20-10 היא יעילה יותר מחלוקה אחרת:

מודל פארטו למשל (80-20) כן מבוסס אמפירית ופארטו הגיע למסקנה כי  עיקר התפוקה (80% ממנה), נוצרת על ידי 20% מהמשאבים -על ידי מחקר. המודל הזה לא צריך הוכחות אמפיריות כי הוא הצעה של שיטת עבודה ופה הפשטות כמו  היעילות שלו.

מה במודל?

מודל ה70-20-10 מחלק את תשומות העבודה, הכסף המשאבים והפעילויות שלנו  לפי משקולות של 70-20-10:

70% מהפעילויות שלנו יוקדשו לשיפור כל מה שאנחנו עושים כעת  וזה בדרך כלל המיין ביזנס שלנו.

 20% מהפעילויות שלנו יוקדשו ליצירת חדשנות בערוצים בהם אנו פעילים כעת

ורק 10% מהמשאבים, יופעלו בכיוון  של כלים חדשניים שטרם נוסו.

חלוקה כזו מגדירה במה נתמקד השנה ובאיזו עצימות. חלוקה כזאת של משאבים, מחייבת אותנו להתמיד בפיתוח עסקי לאורך זמן ומייצרת גם היקף ראלי לכך (במיוחד עבור עסקים המבקשים לייצר גידול במודל זהיר)

למה (בכלל) צריך מסגרת עבודה?

מסגרת עבודה – ולא משנה איזה מודל נאמץ, מגדירה איך נחלק את המאמצים,התשומות והכסף שלנו.

עסק בהקמה- יכול להגדיר  למשל ש50% מרווחיו יוקדשו לפרסום. זו התחלה של מסגרת עבודה. בתוך מסגרת העבודה נגדיר  משקולות ותזמונים- כמה  כסף לשים בפייסבוק, מתי ולמה? ותוך כך- תחת אילו סיפורים ומהלכים. כל אלה הם דרכי פעולה שמתגבשים דרך מסגרת של תוצאה רצויה  לכל פעילויות השיווק והפרסום ברשת.

מסגרת העבודה תגדיר את חלוקת המשאבים, החשיבה, הרעיונות והזמן שנשקיע בכל פתרון ותעניק מסגרת של לו”ז וסדר יום חשיבתי בו נפעל כדי לספק יום יום פתרונות ללקוחות שלנו.

היתרונות של מודל 70-20-10

  1. מסגרת עבודה היא ביטוי של חשיבה תוצאתית והיא עונה על שתי שאלות מרכזיות:
  • מה אני רוצה להשיג בעסק השנה?
  • איזה עקרון של חלוקת משאבים/ ארגון/ ניהול סדר היום יעזור לי להשיג אותו?
  1. מסגרת עבודה היא ה”הרמה להנחתה” לכל תכנית אסטרטגית שניצור מפה- החל מתכנון התקציב לפעילויות שלנו ועד לתכנון המסרים והמדיות בהן הם יופצו.
  2. אם תקדישו רק 10% מהיום שלכם על פתרונות ארוכי טווח לגידול העסק, אתם תראו גידול לאורך זמןץ
  3. אם תקדישו 20% מהיום שלכם על פתרונות שמשמעותם שיפור בקיים- תראו שאתם מצליחים להפוך את הלקוחות הקיימים שלכם לנאמנים הרבה יותר ולפוטנצאילים לרכישה חוזרת או ליחסים ארוכי טווח- תלוי מה אתם משווקים.
  4. אם תחלקו את היום שלכם כך שלא 100% הולך לטיפול בשוטף אאלא 70% ממנו- אתם עדיין תעמדו במשימות שלכם וגם תפתחו את הדרך לגידול נוסף

למה חשוב להתחיל כל תכנית אסטרטגית עם מסגרת עבודה?

לא משנה מה אנחנו מציעים ללקוחות שלנו. אנחנו חייבים להציע כל רעיון או פתרון עם סיבה  שמכוונת לתוצאת העל (מכירות / ביסוס אוטוריטה/ חדשנות/ יעילות פנים ארגונית וכיו”ב ) אחרת, כל רעיון שיהיה לנו לשיווק העסק יהיה בגדר רעיון מגניב ועם רעיונות לא הולכים למכולת. עם ביצועים- כן.

מסגרת העבודה הזו מספקת לכם אפשרות להוציא לפועל רעיונות ולהפוך אותם למציאות.

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן