היא נורא יפה, אבל חסר לה משהו…

“כל החיים כל דקה כל שנייה,

תמיד הייתי יפה.

ואז גיליתי שכולם אמרו לי את זה…

בגלל שאני מרביצה.”

הפוסט הזה יעשה כבוד ליופי ולאופי.  נדבר על אסתטיקה של נוכחות ברשת: למה היא חשובה ומתי היא מפסיקה להיות חשובה. נראה ש Inbound Marketing כמו בחיים, חייב לייצר איזון עדין בין אופי ליופי, בין תדמית לערך, בין אסתטיקה למשמעות.

יפות ושתוקות

יפות ושתוקות

לפני עידן הרשת, מותגים יכלו להיות יפים ושתוקים. הטלוויזיה חשפה לנו בבריק הפרסומות תחרות יופי של תדמיות. קוקה קולה? סקסי. סלקום? משפחה. ותנובה היא בית. מותגים “יפים” הם מותגים עם תדמית מהודקת ואישיות שמשוטחת למסר מזוקק. למה? כי זה מה  שהמדיום הטלוויזיוני מאפשר למצב התודעה הבוהה שלנו, לצרוך.

מתכנני המדיה שבינינו, יודעים לשנן שקמפיין  טלוויזיה מוצלח הוא כזה שעומד בפרמטרים של זכירות, חשיפה, אפקטיביות (כיסוי 3+) מודעות נעזרת ובלתי נעזרת ובקיצור כל פרמטר שמעיד על הטמעה  חד ערכית וברורה למסר שפימפמנו במדיה. יחסי הכוחות כאן ברורים. הקריאיטיב נותן את הטון, המדיה קונה את תשומת הלב.

ואז הגיעה הרשת וערבבה אותנו. מדיה ותוכן משולבים זה בזה. חשיפה תלויה בתוכן ותוכן מכריע את המדיה שתכיל אותו. זו המשמעות של ויראליות ושל תוכן שמרוויח מדיה.  מותגים עכשיו (בזכות הרשת) יכולים להרהר בשאלות הקיומיות של החיים- מי אני, מה אני. אני לא מדברת על “אישיות מותג” אלא על הערכים שלו- מה הקהל של העסק אוהב בערכים שהעסק מחזיק בהם? איזה ערך של העסק מחבר את הקהל שלו אליו, ולמה?

הרשת מאפשרת למותגים קטנים לפתח אישיות. ואם כל מי שעוסק באינבאונד מרקטינג בונה פרסונות לקהלי מטרה, כל מי שעוסק באינבאונד מרקטינג צריך גם לבנות פרסונות למותג/ עסק/ מסר שמבקש להשמיע את קולו.

עידן האישיות

עסקים זקוקים לאישיות, לאג’נדה. לסט של אמונות ודעות. בלי תקציבי ענק בטלוויזיה ובלי מהלכי תוכן יקרים, אישיות היא מה שהעסק יעיד על עצמו בפייסבוק בכתבות, בווידיאו ובשיתופי הפעולה שירקום.

אישיות היא הצעת הערך של העסק- במה מאמין? איזו אג’נדה הוא מקדם? או מה הסאב טקסט של כל פוסט וכל כתבה שמייצר?

כשהכרתי את חברת תיאטרון בסלון, מדובר היה בחברה המוכרת כרטיסים למופעי תרבות. היום תיאטרון בסלון מקדמת יצירה מקורית בישראל. כשהכרתי את מופו, מדובר היה בחנות אינטרנטית לפריטי עיצוב. היום מדובר בפילוסופיה ותפיסת עולם שחוגגת עיצוב כדרך חיים. מתחילים להרגיש את ההבדל? זו התחלה של אג’נדת ערך.

קריאה נרגשת

היו קצת פחות אינפורמטיביים ומסודרים. קצת פחות שבלוניים. קצת חות 300 מילה לכתבה ו2 טורים לדף נחיתה. ערבבו, התערבבו. חרגו מהתבנית וצרו לכם אישיות. שמרו על השילוש הקדוש- חווית משתמש, נגישות מידע ואסתטיקה.

הרהורים

פעם אישיות הייתה אובר רייטד. תסתכלו על תרבות הפופ- דוגמא מאירת עיניים לתעשייה הכי משומנת, צינית וממולחת: בריטני המצוחצחת והחמישייה הזו עם ג’סטין טימברלייק . ואז הגיעה ליידי גאגא והראתה לעולם מה זו אישיות. וריהאנה ולילי אלן.

אישיות מוכרת. דמויות עגולות מוכרות. כוסיות נשארות כוסיות. וזה תקף גם להתנהלות העסקים שלנו ברשת.

תמונות יפות בפייסבוק מושכות את תשומת הלב. ערך רלוונטי לקהל שלכם כמו טיפ, מתנה או מידע שימושי עוזר לקהלים שלכם לחשוב שאתם אוטוריטה. אמירה  שנוקטת עמדה כמו מסר, מניפסט, “אני מאמין” או אג’נדה עוזרת לכם לגבש אישיות, לנקוט עמדה ולגייס תוך כך קהלים שמחזיקים בעמדות דומות, ולכן אוהבים אתכם.

נמשיך עם אנלוגית הפופ. זורם לי טוב. דייויד בואי, קייט בוש, ג’אגר. בעלי אישיות מובחנת? כן. אג’נדה ועולם ערכים? הו כן.

ועוד קריאה נרגשת

גייסו לעצמכם אישיות ברשת. דברו על הערכים שלכם. על האמונות, האהבות והמוטיבציות שלכם. בנו לכם היסטוריה. שכתבו אותה או משכנו אותה לטובת רעיון או מניפסט שיפיח בכם עומק. היו עסקים אנושיים ועגולים. נקטו עמדה. אז, תהיו  יפים ברשת.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן