תוכן שיווקי חכם הוא תוכן שמשכנע- קבלו 6 עקרונות

תוכן שיווקי חכם הוא תוכן שמשכנע. כזה שמניע לפעולה  בדיוק כפי שאתם רוצים וממיר  את הגולשים שלכם ללקוחות פעילים בעודם מובלים במורד הפאנל של המסע הצרכני  ברשת.

הפוסט הזה מבוסס על ווידיאו חשוב ובסיסי בעולמות של תוכן שיווקי, המדבר על המניעים שיגרמו לאנשים לומר לכם “כן”.

 6 טיפים- 6 תרגומים ליישום שלהם בשיווק דיגיטלי ובבניה של תוכן שיווקי.

צירפתי את הווידיאו בסוף המאמר. מתחילים.

רשמו לפניכם 6 עקרונות של תוכן שיווקי שייגרמו לאנשים לומר לכם “כן”:

  • הדדיות

  • מחסור

  • אוטוריטה

  • עקביות

  • חיבה

  • קונצנזוס

עקרון ראשון של תוכן שיווקי- הדדיות

עקרון ההדדיות מדבר על כך אנשים מרגישים מחויבים להגיב ולגמול  על התנהגות טובה שמובעת כלפיהם. כלומר-  אם תעשה טובה למישהו, הוא ירגיש מחויב להחזיר לך טובה.

בווידיאו תראו דוגמא מאלפת  למחקר שבוצע עבור  גובה הטיפ שמשאירים במסעדה. הנה מה שמצאו:

חשבון שהוגש עם סוכריה- הגדיל את גובה הטיפ ב 3%

חשבון שהוגש עם 2 סוכריות- כבר הגדיל את גובה הטיפ ב 14%

וחשבון שהוגש עם סוכריה אחת, ולאחר מכן המלצר חזר ואמר- “במיוחד בשבילכם הבאתי עוד כמה סוכריות”- פה הטיפ גדל ב 23%!

כלומר- לא כמות  הן שהגדילו את הטיפ, אלא הדרך שבה הן ניתנו.

עקרון הדדיות לא מדבר רק  על הebboks שאתם תחלקו במתנה באתר, ההנחה שתעניקו  או על הטיפים שתשחררו כדי לגייס קהילה נאמנה. הדוגמא הזאת מראה שהגידול בתגובה של הקהל נובעת מן  האופן שבו הכרזנו על הצ’ופר שאנו מחלקים.

מה עושים עם זה?

  • מנסחים את הצעות המכר שלנו בצורה שתשען פחות על ההטבה שנעניק ויותר על המאמץ שהשקענו בלתת אותה.

עקרון ההדיות מחייב קשר בינינו כמשווקים לבין הקהלים שלנו. כל קשר חייב להתחיל בסיפור שביכולתו לחולל תגובה חיובית מן הצד השני. אם אנחנו רוצים לתת מבצע, הנחה או שירות משלים – הפכו אותו לפרסונלי ומפתיע. הראו כיצד אתם מתאמצים להעניק את ההטבה. שתפו את הקהל בסיבה שהובילה אתכם לתת צ’ופר ( למשל האג’נדה שלכם והערכים שאתם רוצים לקדם). שתפו סיפור אישי המספר כיצד יצאתם מגדרכם כדי להעניק שירות או מוצר ללקוח.  היו פרסונליים והשקיעו בסיבות ובדרכים שהובילו אתכם להעניק את מה שאתם מעניקים.

עקרון שני של תוכן שיווקי- מחסור

טריק שיווקי ידוע, הוא להשתמש בעקרון המחסור  בהנעות לפעולה: לדבר על מספר מקומות מוגבלים, על מבצעים מוגבלים בזמן, על עותקים ספורים שנותרו בחנות ועוד. אבל חייבים לשמור על חוק השקיפות והאמינות: ראיתי לא מעט דפי נחיתה עם הגדרות שונות ומשונות כמו “תוקף המבצע ל24 יום בלבד” ואפילו הכרזות כמו- “המבצע  יעלם אם תצא מדף זה” .

קודם כל כצרכנית אני שואלת- למה?  אני מבינה את הצורך של המשווק למכור עכשיו. אבל רק אם הוא יסביר לי שתוקף המבצע קצר בגלל שלמשל הוא תלוי בספקים אחרים, או שהמבצע מוגבל בגלל שהוא נשען על מלאי מוגבל, או שהוא משיק שירות חדש ולכן מנסה אותו בתקופת הרצה במחיר בקיצור- רק כשישתף אותי במניעים שלו בצורה ידידותית ובשקיפות-  החסמים שלי  כצרכנית, ירדו.  הרשת איבדה לנו את התמימות מזמן. כולנו יודעים כי מבצעים מוגבלים בזמן הם טריק שיווקי. נחזור לעקרון ההדדיות- צרו שיח עם הקהל שלכם. שתפו אותו. (ואין הכוונה שתפרסו בפניו את התכנית העסקית שלכם- תנו סיבה אמיתית למנגנון המבצע שאתם מפעילים כעת)

עקרון שלישי של תוכן שיווקי- אוטוריטה

אנשים ישתכנעו דרך מידע מקצועי  המקרין על האישיות שמפיצה אותו. אנשים יתנו אמון באנשים שהם מחזיקים כיודעי דבר. חשוב לאותת לאנשים מה הופך אותך או את העסק  לאוטוריטה לפני שננסה למכור להם.  למה? משום שאת האוטוריטה צריך להוכיח. המלצות למשל הן מנוף אוטוריטה. ניסיון וותק שאתם מעידים עליו הוא הצהרה על אוטוריטה וכל מידע מקצועי שתוכלו להפיץ ברשת הוא הוכחת האוטוריטה שלכם.

עקרון רביעי של תוכן שיווקי- עקביות

הכוונה בעקביות היא לבקש אותה מן הקהלים שלנו.

עקרון העקביות הוא מעניין במיוחד עבורנו. הוא מדבר על כך שאנו צריכים לבקש את הסכמתם של הקהלים שלנו לתמוך בנו ולהביע נכונות לפעול בעתיד,  על פי מה שנבקש מהם.

דיבור בערכים ובאג’נדות, היא דרך לייצר עקביות ונאמנות מן הקהלים שלנו. היא דרך לגייס את הקהלים שלנו למטרה חברתית וערכית משותפת הפועלת באופן עקבי לטובת שני הצדדים. עסקים צריכים לחבר אליהם קהלים דרך ערכים . אני קוראת לזה- “אג’נדת ערך”  והנה כתבה למי שרוצה להעמיק.

עקרון חמישי של תוכן שיווקי- חיבה

אנשים מעדיפים להגיד “כן” למי שהם מחבבים.

למה אנחנו מחבבים מישהו או משהו?

  • כי מנהגים אלינו בכבוד
  • כי מחלקים לנו מחמאות
  • כי זיהינו שיש לנו מטרות וערכים משותפים.

הווידיאו פה מראה  דוגמא על מחקר אפקטיביות  של מו”מ. לקחו שתי קבוצות וביקשו מהן לנהל מו”מ. הצלחה יתרה,  נרשמה בקבוצה שקיבלה הנחיה לקחת את הזמן, להכיר ולהתחבב מול הצד השני . הקבוצה שנתבקשה לנהל את המו”מ בלחץ זמן ללא אותו small talk- השיגה כצפוי תוצאות פחותות.

מה ההשלכות  עבורנו כשאנחנו משווקים ברשת?

 קודם כל תראו איזה יופי- הרשת מאפשרת לנו לדבר,  להתחבב, להכיר לעומק ולזהות מכנים משותפים עם הקהלים שלנו.  גם אם מעולם לא ניפגש איתם פנים מול פנים. נוכל לדבר איתם בפייסבוק, להפעיל אותם ולתגמל אותם. לספק להם מידע ולצ’פר אותם אם הם לקוחות שלנו. נוכל  לחבק אותם בקהילות משותפות, במועדוני לקוחות ובמתחמי תוכן המיועדים רק להם. נוכל לייצר מערכת יחסים דרך כל פורמט ברשת המאפשר לנו לעקוב לזהות ולנטר את הקהלים שלנו.

עכשיו- רוצים לייצר חיבה?

התנהגו לקהלים בכבוד- את תזלזלו באינטליגנציה של הקהל שלכם. מסרו לו תוכן שקוף ואמיתי אודות העסק שלכם.  אל תתחמנו אותו- שתפו אותו וגייסו אותו דרך מטרות וערכים משותפים.

ערון שישי של תוכן שיווקי- קונצנזוס

עקרון הקונצנזוס מדבר על כך שאנשים יסתכלו על פעולות של אחרים כדי לקבוע את של עצמם.

מצגת הוודייאו מספקת דוגמא מעניינת על בית מלון שמעודד אנשים לשימוש חוזר במגבות. מה עשו? הציבו  בכל חדר בבית המלון שלט שאומר ש75% ממי ששהה במלון,עשה שימוש חוזר במגבות. כתוצאה- שיעורי השימושים החוזרים במגבות עלו ב 26%. אבל כשבית המלון שינה את נוסח השלט וכתב-  “75% מהאנשים ששהו בחדר הזה עשו שימוש חוזר במגבות”- שיעורי השימושים החוזרים עלו ב33%!

 מה עכשיו?

 6 עקרונות שתורגמו לפעולות שאנו- כמשווקי תוכן- יכולים לקחת.  שווה להשקיע  12 דקות ולצפות בסרט הזה.

למי שרוצה להעמיק בדרכים לבנייה של תוכן שיווקי נכון- אני ממליצה על הכתבה הזו שמדברת על כל הדרכים הטכניות והטקטיות לבניית סיפור עגול עם מסגרת ורעיון מרכזי.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן