איך מתחילים לפתח אישיות לעסק?

בלי הרבה הקדמות,  בואו ננסה לענות  על זה ביחד-

מה התיאור המיידע  הגרוע ביותר שלא הייתם רוצים שיגידו עליכם?

שאתם מעצבנים? או אולי שאתם משעממים? או בנאליים?

אם תעשו סקר קטן, אני מניחה שתגלו מה שאני גיליתי- שאנשים ועסקים מעדיפים שיגידו עליהם שהם “מעצבנים” או “לא בסדר” מאשר שיגידו עליהם שהם “משעממים”, “פרווה” או הגרוע מכל-  “בנאליים”. כי כשאתה (או העסק שלך), “מעצבן”,  אתה לפחות גורר תגובה. אך  כשאתה לא מייצר שום רגש – אתה לא קיים. וזו הרעה החולה של הרבה עסקים.

 הכתבה של היום תגע במכנים המשותפים שבין אנשים לעסקים ותציע שלושה עוגנים ליצירת  אישיות לעסק.

מתחילים.

על פי סקר קטן שעשיתי  מבין העסקים איתם אני עובדת – זאת רשימת התכונות הקשה ביותר לעסקים:

  • בינוני
  • חסר קול וזהות מובחנת
  • נחבא, נבלע, שקט, מתאים את עצמו
  • נוכח נפקד
  • שגרתי, בנאלי, חסר כריזמה

יש אנשים כאלה וזה בסדר. אנשים שנושא האישיות פשוט לא כל כך מפותח אצלהם. אל תהרגו אותי אבל תראו שזה נכון- בדרך כלל תזהו אנשים כאלה כאנשים שקטים, שקולים, יציבים, אחראיים שאלה תכונות נפלאות. הבעיה היא שהן תכונות חיוביות  שאני קוראת להן תכונות “בסיס” או “תכונות גנריות”  בלבד.

לא עסקים (וגם לא אנשים), יכולים להרשות לעצמם להיות  (רק) נחמדים, מנומסים חיוביים אחראיים ושקולים. הם חייבים את התכונות הגנריות החיוביות הללו כבסיס כדי להיות עסקים שאפשר לסמוך עליהם, אבל אם הם לא יפתחו אישיות- יבלטו, יבדלו, ימצבו וימתגו- הם לא יהיו  קיימים.

ולכן גם אנשים “שקולים”, “יציבים” או  “אחראיים”- כדאי שיהיו להם עוד כמה תכונות מזהות כמו  למשל– מצחיקים, מעניינים, חמים וכאלה (ואם אין להם תכונות מעבר לתכונות הבסיס זו כבר ממש בעיה, –  אבל זה לסיפור אחר)

צאו מההגדרות הגנריות של עצמכם  ופתחו אישיות בשלושה צעדים

 עסקים כמו אנשים לא יכולים להיות בינוניים. לא יכולים להיות  באמצע, לא יכולים להיות חיוורים ולא יכולים להיות לא זכירים.

לעסק מצליח  תמיד יש אישיות מתפרצת, זכירה, שונה.  וכן- זה עושה אותו לפעמים מעצבן או לא אהוד בקרב חוגים מסויימים.

 בהקבלה תסתכלו על אותה  בחורה שהיא תמיד מסמר הערב,  או על אותו בחור שיש לו תמיד מה להגיד על כל נושא- אנשים דעתניים, בועטים, ומצד שני- מעוררי אנטגוניזם, לעיתים נחרצים מדי ואפילו מעצבנים לפעמים.   זו עסקת חבילה-  ברגע שעסק מתחייב לקחת על עצמו אישיות.

אז למה עסק חייב לפתח אישיות?

פשוט מאוד – כי אם עסקים לא יפתחו אישיות, הם ישארו מאחור. לנצח ימשיכו להציע הטבות או הנחות בקטגוריה שלהם, אבל לעולם לא יבססו העדפה אמיתית אליהם שמושתת על חיבה למה שהעסק מייצג או מאמין בו.

במילים אחרות, עסקים חייבים לפתח אישיות כדי לשרוד וכדי להמשיך להתקדם ולהתפתח.

איך מתחילים לפתח אישיות לעסק?

התשובה יכולה להיות בשיטת העבודה הייחודית לכם, במבנה השירות, במודל העסקי, במוצרים היחודיים.

1.נסחו למה אתם ולא אף אחד אחר בקטגוריה שלכם

התשובה אינה טמונה בעובדה שאתם אחראים, אמינים ונחמדים.

צאו מהגנריות ותנו סיבה אמיתית עם אופי וערך למה לבחור בכם.

נכון,  לא קל  לנסח  סיבה כזו. אנחנו מנסחים סיבות כאלה ללקחותינו בפינג פונגים ובכובד ראש.

למה? כי להמציא אישיות זה לבחור כיוון לעסק ולבחור קהל מטרה שהוא הכי פוטנציאלי להזדהות עם האישיות שגיבשתם.

אם לא פגענו בקהל שהוא הכי מזדהה  עם ערכי העסק ובאותה נשימה הכי פוטנצאילי לרכוש מן העסק – הלך עלינו…

מסכמת- האישיות של העסק יכולה להתפתח ולצמוח מתוך הגדרת הערכים של העסק

2. קחו דף ורשמו את ה WOW שלכם- Way of Work – שיטות העבודה בעסק

ברגע שתגדירו שיטה בה אתם עובדים כך ולא אחרת יש לכם מנגנון שעובד.

עסק בלי שיטה לא יעבוד לאורך זמן. גם מעצב גרפי יכול לפתח שיטה לטיפול בלקוחות וגם חנות למוצרי ספורט. לכולם צריכה להיות שיטה בה הם עושים את הדברים כך ולא אחרת. שיטה היא החלון שלכם לגדול. עסקים צומחים עם שיטה גדלים הרבה יותר טוב ועם פחות צווארי בקבוק.

מסכמת- האישיות של העסק יכולה להתפתח ולצמוח מתוך הגדרת שיטות העבודה היחודיות שלכם

3. מצאו שפה טון וסגנון השמור רק לכם

שזה אומר איך אתם מדברים- באיזה סגנון ושפה. וחשוב שאלה יוגדרו לפי הקהלים שלכם- איזה טון וסגנון יגרמו לקהלים שלכם להיות קשובים אליכם?

מסכמת- האישיות של העסק יכולה להתפתח מאיך אתם נראים, איך אתם מתנהגים, ואיך אתם מדברים

 

אז במה לבחור כשמגבשים אישיות לעסק?

בכולם. אישיות של עסק היא יותר מסיסמה.היא גם הערכים שלו, גם השיטות שלו להתנהל כך ולא אחרת וגם הסגנון, הטון והשפה שלו.

 היום , כבר לא מספיק לנו לדעת ש-קוקה קולה זה “קול”. הצרכים האינטרנטים של היום אוהבים עסקים מורכבים עם אישיות עגולה כי רק כך יוכלו להתחבר אליהם.

מילה על בינוניות

הדבר המבאס ביותר זה להיות בינוני. הדבר המפחיד ביותר לעסק הוא  שסיפור העסק יתחיל מנקודה של בינוניות.

אנשים אוהבים סיפורים. עובדה.

כאשר אופרה ווינפרי מספרת שכילדה היא עברה התעללות מינית, נכנסה להריון בגיל 13, והגיעה לאן שהיא הגיעה היום,  אנחנו מריעים   למותג “אופרה ווינפרי” כי הסיפור שלה  יוצא דופן.

כשטוני רובינס מספר שגדל ללא כלום בעוני מחפיר והיום הוא מדורג על פי מגזין פורבס מבין 100 האנשים העשירים בעולם- זה סיפור.

הסיפור הזה משרת את אלה שמספרים אותו. הוא לא רק אנקדוטה  אלא הוא מנוף וגם אמצעי שימור של  הצלחתם. הוא מוקד משיכה, שכן הוא  מייצר בידול וזכירות. הוא מנוף רציני לפרסונות הללו.

אבל לרוב העסקים אין דרמות. ולרוב העסקים אין  פרסונה  שמזוהה איתם.  זה הסיפור של רוב העסקים.

המשמעות היא שכל עסק חייב  להמציא את עצמו,לחתור למצוינות מכל נקודת התחלה, להמציא סיפור שקשור לכאן ועכשיו של העסק ולהיות מה שהעסק צריך ורוצה להיות עוד חמש שנים- כבר עכשיו.

אם נפתח את הראש להגדרת אישיות דרך שלושת העוגנים שדיברנו עליהם פה- ערכים/ שיטות עבודה/ טון וסגנון– אנחנו כבר בחצי הדרך לשם.

ותזכורת קטנה-

כנס העסקים הקטנים והבינוניים יוצא לדרך ואנחנו נהיה שם עם דוכן ושלל הפתעות.

—– מתי ואיפה?—–

23.10.2017

יום שני

08:00-15:30

מרכז הכנסים Avenue

—————-

והנה לינק למה שעומד להיות שם 

נתראה!

עירית מזא”ה גבלינגר

 

 

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן