חינוך שוק בתקציב קטן- אתגר האתגרים…

סדרת הקייס סטדיס- כתבה שנייה בסדרה
  • איך מחנכים שוק מבלי להוציא כסף?
  • איך גורמים לקהלי מטרה לשנות עמדות?
  • איך משווקים שירות שהוא בעצם חוויה? ולמה אג’נדות הן לא מילה גסה?
  • ואיך קבוצות פייסבוק, לינקדין ובלוגים יכולים להפוך לשותפי הפצה שעובדים בשבילינו?

על כל השאלות הללו החלטנו לענות דרך מקרי הבוחן של BlogAbout.  קייס סטדיס שנבנו מתוך העבודה המשותפת שלנו עם עסקים חכמים, עסקים צומחים וסטארטאפים.  

קייס שני- איך מחנכים שוק לצריכה של מוצר חדש? (בכלום כסף)

האתגר: על שיטת הג’ירוטוניק, שמעתם?

וזה בדיוק האתגר:  להנגיש שיטת אימון גוף ייחודית לקהל הרחב. שיטת אימון שמתאימה לכל גיל, משקמת מפציעות ולא מבטיחה לכם ירידה של 5 קילוגרמים במשקל, אבל כן מבטיחה תרגול וטיפוח של אורח חיים בריא.

מחקרים מראים כי אלו המצויים בשגרת אימון  ספורטיבי כלשהו, בדרך כלל מתחייבים אליו, מתמכרים אליו או פשוט עוסקים בו  תחת כוחו של הרגל. הרגלים קשה לשנות  ונכון שטרנדים כמו אימון “זומבה” או “טי רקס” הצליחו לחולל שינוי,אבל מאחוריהם שגרירי הפצה רבים שאין לשיטת הג’ירוטוניק בישראל.

המשימה שלנו –  לקדם את הלקוח שלנו- הסטודיו  הספציפי לג’ירוטוניק בתל אביב. להביא מנויים חדשים ולמלא את השיעורים.

האתגרים והשאלות איתם אנו מתמודדים יום יום

אתגר הקהל- עלינו לבודד מתוך ה”קהל הרחב” את אלו המעוניינים בwell being ולא בהכרח בגוף חטוב (אם כי זה פועל יוצא של השיטה). בנוסף- הנישה קטנה: יש לא מעט סטודיואים לשיטה, מכוני כושר המעניקים שיעורים בשיטה וקהל מתעניינים קטן. איך מגדילים את מכסת  קהלי המטרה?

אתגר הקטגוריה– לא נוכל לקדם את הסטודיו הספציפי שלנו, מבלי לייצר דיבור עמוק על אודות הקטגוריה- מה שעלול אם לא נשים לב- להעלות את קרנה של הקטגוריה ולא בהכרח את זו של הסטודיו. איך מייצרים בידול  לסטודיו, כל עוד הקטגוריה עצמה אינה מבוססת?

הפתרון- מתחילים מאסטרטגיית התוכן

כל מי שעוסק בשיווק באמצעות תוכן מדבר על החשיבות והמשמעות של הרחבת השיח בקטגוריה. מה זה אומר? זה אומר שעלינו לדבר את הדיבור בקטגוריה תחת  עולמות תוכן, נושאים ותכנים הקשורים בה. אבל אנחנו אמרנו אחרת- לא נדבר על שום דבר בתוך הקטגוריה, אלא נרחיב את הקטגוריה עצמה!

מה זה אומר?

החלטנו כי הסטודיו שלנו ,ינכס ימלא ויוביל את עולם הwell being.

תראו את הדקויות.  כי דקויות אלו מנחות את כל המסרים שאנו משחררים בדף הפייסבוק, בדיוורים ובהצעות המכר. הנה בתמצית ההבדל שבין הרחבת השיח בקטגוריה לבין הרחבת הקטגוריה:

עולמות תוכן/ סוג השיח

דיבור בתוך הקטגוריה

הרחבת הקטגוריה

  • טסטמוניאלס- תלמידים מרוצים מספרים
  • טיפים לאיכות חיים- שינה, תזונה, מצב רוח
  • יתרונות השיטה לקהלים שונים
  • הקשר בין תודעה לגוף
  • דוגמאות לתרגולים מהארץ ומהעולם
  • חשיבה תוצאתית מול חשיבה תהליכית

שימו לב שכאשר אנו מדברים על עולמות תוכן המרחיבים את הקטגוריה, נפתח  חלון הזדמנויות לשפע חדש של תכנים לקהלים חדשים לגמרי.

בדף הפייסבוק- דיברנו  על הקשר שבין תהליכים בגוף ובנפש. דיברנו על הפילוסופיה של התנועה ועל הדרך לאיכות חיים. לא דיברנו על אימון בשיטת הג’ירוטוניק. דיברנו הרבה יותר רחב מזה כדי לעורר, למשוך ולהניע את אותם קהלים חדשים המזדהים בדיוק עם ערכים אלה של אורח חיים ואגב הם לא בהכרח קהלים שמתאמנים באימון גופני כלשהו וזה הופך אותם למועמדים המושלמים לנסות את השיטה.

איך זה בא לידי ביטוי?

  • דף הפייסבוק של הסטודיו הוא מגזין תוכן של well being
  • מבצעי המכר של הסטודיו מיועדים לחברים. אם אנחנו מדברים על תהליך, חוויה ודרך כערכים, גם הצעות המכר שלנו חייבות ליישר קו. האסטרטגיה- הטבות לחברים המגיעים יחדיו כדי שיוכלו לעבוק דרך ותהליך משותף.
  • הניוזלטרים של הסטודיו הם מקור מידע מקצועי ואוטוריטי לאימון גופני ככלל.

התוצאות

תראו איך עלינו בEngagement בדף הפייסבוק בלי קמפיין לייקים אחד!

gyro

גאים לספר כי במהלך של פחות משנה, סטודיו “ג’ירוטוניק רום” הוא היום הסטודיו המוביל בישראל בשיטת הג’ירוטוניק. נרשמה עליה יפה לאורך הפעילות במספר המתאמנים, בכמות הקורסים והשיעורים. כל זאת בזכות שיתוף פעולה פורה ועבודה חכמה של הבעלים של הסטודיו בהבאת אוטוריטות תוכן לסטודיו, יצירת סדנאות והשתלמויות ורוח גבית לפעילות השיווק ברשת שאנו עושים יום יום ביחד.

מה אפשר לסכם?

חינוך שוק היא לא משימה בלתי אפשרית בתקציבים קטנים.  כל עוד המסרים שאנו מתכננים מדוייקים, ונוגעים תמיד במוטיבציות של הקהלים שלנו. חינוך שוק  הוא תולדה של עבודה יומיומית בכלל תמהיל המדיה: בדף הפייסבוק העסקי, בחווית המשתמש באתר, במידע שאנו משחררים אודות הקטגוריה ובמהלכי השיווק שנבנה. המפתח הוא בנייה של אסטרטגית תוכן ומדיה המותאמת לתקציב, ליעדים וליכולות הגידול של העסק.

 

 

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן