איך לשווק מוצר חדש?

המדריך השלישי בסדרת מדריכי השיווק של BlogAbout

כשמדברים בדרך כלל על שיווק של מוצר חדש, מדברים על תכנית השקה. השקה היא בשורה לקהלים שלנו שיש לנו משהו חדש להציע להם. זה יכול להיות אתר חדש, מוצר חדש או שירות שטרם מכרתם. זה יכול להיות גם אותה גברת בשינוי אדרת ולמעשה כל מה שהוא “חדש” דורש השקה- הכרות של הקהלים שלכם עם המוצר/שירות החדש.

העסק שלי עובד נהדר. למה לי לייצר משהו חדש?

גם אם אתם לא מרימים חברה מאפס, החשיבות של לייצר שירות או מוצר חדש היא עצומה.  זו ההזדמנות לספר לקהלים שלכם על החידושים שלכם, להראות חדשנות ועשייה ולפנות למוטיבציות חדשות שאולי יגייסו לכם סוג חדש של קהלים.

מה ההבדל בין השקה לבין עבודת תחזוקה שוטפת ברשת?

מי מכם אשר מכירים את הפורמטים שהרשת מציעה, וודאי יודעים כי שם המשחק ברשת הוא עקביות- להפיץ פוסטים בדף הפייסבוק בעקביות, לשחרר מבצעים מעת לעת ולפי היכולות שלכם, לשחרר כתבות לבלוג -אם יש לכם- בצורה עקבית שתמשוך קהלים לאורך זמן (אתגר האתגרים שלי..) ולמעשה רוב עבודת השיווק הדיגיטלי כפי שמספרים לנו, היא עבודת שיווק שוטפת.

שאלה-

עסק שמקפיד לפרסם 2-3 פוסטים בשבוע, כתבה בחודש, דיוור לחברים אודות חדשות, מבצעים ועדכונים בקטגוריה שלו- מה יקרה לו? שום דבר. הוא לא יתרומם. עסקים חייבים לייצר הפרעות בשוטף. לעורר מודעות שוטפת למה שאתה כבר מוכר, זה בסיס. אבל לארוז את מה שאתה מוכר באריזות חדשות- זו כבר אסטרטגיה של השקה.

לכן,  נכון לארוז מדי פעם ולאורך הדרך את המוצרים/ שירותים שלכם באריזות חדשות  (פורמטים) בתועלות חדשות מזוויות שלא דיברתם עליהם ולחגוג חדש. אי אפשר לחדש כל הזמן ולכן עסקים  צומחים ועסוקים כמוכם- חשוב שייצרו לפחות מהלך “חדש” אחד ברבעון. לאורך זמן התוצאות ידברו בעד עצמן. באחריות.

האם השקת מוצר או שירות חדש דורשת  השקעה גדולה בתקציב הפרסום?

איזה כיף: ברשת ובייחוד בעולם הדיגיטלי של היום- לא בהכרח!

אל תתבלבלו לחשוב שכל מה שהוא “חדש” בעסק שלכם, דורש (אם שמעתם את הביטוי)- קמפיין השקה. וכשמדברים לרוב על קמפיין השקה, מדברים על קמפיין  שמצריך אתכם להפיץ את החדשות שלכם לכמה שיותר קהלים ובזמן קצר. המשמעות- הוצאה מיידית וגדולה יחסית של תקציב הפרסום שלכם כאן ועכשיו על ההשקה.

אבל-

המציאות הדיגיטלית הרבה יותר מורכבת והיום מהלכי השקה אינם חד ממדיים כבעבר: במדריך הזה נסקור את כל סוגי ההשקות שמתאימים למגוון רחב של מוצרים /שירותים ונענה על כמה שאלות חשובות:

  • איזו השקה מתאימה לי?

בהתאם לסוג השירות/ מוצר, יכולות העסק, כלל תכנית השיווק שלכם וקהלי המטרה

  • כמה כסף עולה קמפיין השקה?

מהן אסטרטגיות תכנון ההשקה שמתאים לכם?

  • מתי יוצאים להשקה?

באיזה שלב באורח חיי העסק ננקוט באסטרטגיה  להשקה כזו  או אחרת?

איזו השקה מתאימה לי?

כדי להתחיל,  הכירו קודם את את האמא והאבא של כל מה שהוא שיווק דיגיטלי- מסע הצרכן.

וזה נראה ככה:

צירפתי שתי דוגמאות של מסע הצרכן ברשת- כל אחת מסבירה  איזה תוכן יוצרים ולאיזה מצב תודעה. למתעניינים – הכתבה הזו תעשה סדר וגם זו

כל דבר שאתם משווקים (ברשת) בין אם הוא “חדש” או לא, מחייב שתפנו לקהל הפוטנציאלי שלכם בצורה שתשכנע אותו להעדיף אתכם. היום קוראים לצורת השכנוע הזו- מסע הצרכן מכיוון שהצרכן עובר מסע, תהליך עד שהוא בוחר לרכוש אצלכם/ להשאיר ליד/ לפנות אליכם בטלפון.

שלב 1- מודעות

בשלב זה אתם משחררים תכנים על אודות הצעות המכר והערך שלכם. למה אתם? במה אתם שונים? מה השירות/ מוצר שאתם מציעים? מה שיטות העבודה הייחודיות לכם? מה אומרים עליכם? (המלצות ועדויות)

שלב 2- שקילה והעדפה

אם הצלחתם לפתוח את הדלת לאוזנו של הצרכן הפוטנציאלי שלכם והוא כבר קרא ומכיר את מה שיש לכם להציע- יהיה הרבה יותר קל להציע לו הצעות מכר על מנת שישקול אותן בחיוב. פה תוכלו לספק מבצעים והנחות, מדיניות שימוש, ביקורות והמלצות ספציפיות למוצר/ שירות שלכם, שיטות עבודה.

חדי העין ישימו לב שישנה חפיפה של תוכן בין סעיף 1 ל-2

 הסיבה היא שמסע הצרכן אינו באמת לינארי. הוא נעשה בערבוביה, כל הזמן, בכל מכשיר, בכל מצב רוח. ולכן המסרים שלכם פעם יפנו לשלב בו הצרכן הפוטנציאלי שלכם רק מכיר אתכם (שלב המודעות) ופעם לצרכן הפוטנציאלי  שכבר מכיר אתכם, הכניס אתכם לסט השיקולים שלו וכעת יש לעודד אותו ליצור עבורכם העדפה- קרי לכוון אותו לקראת הסעיף הבא:

  1. פעולה!

מהי פעולה? כל מה שאתם מכוונים אליו בתוכן שאתם מפיצים לצרכן הפוטנציאלי שלכם- זה יכול להיות השארת ליד בטופס, רכישה מקוונת, הרשמה לכנס, או פשוט לעודד אותו להרים לכם טלפון. פעולה לא תעשה לפני שהצרכן הבין וקיבל מכם את כל המסרים שמספרים על התועלות שלו מהשימוש במוצר/ שירות שלכם. הצרכן לא יפעל לפני  שבדק אתכם וראה שאתם “רציניים” ולא לפני שביצע עם עצמו איזושהי בחירה והחליט להתקדם אתכם לשלב הבא.

בחזרה

כל תכנית השקה חייבת לקחת בחשבון של שלושת השלבים המרכזיים במסע הגולש. כל תוכן שתיצרו חייב לגעת בכל אחת מהנקודות במסע וכל תוכן שתיצרו חייב להניע לפעולה בתוך השלב שבו הגולש נמצא.

כלומר-

שלב המודעות? העצימו את האוטוריטה שלכם

שלב השקילה וההעדפה? העצימו את הערכים והאג’נדה והשיטות הייחודיות לכם והעמיקו את הבידול שלכם מול מתחרים

שלב הפעולה? תנו הצעת פעולה ברורה ומוגדרת שלא מבלבלת ושנוכחת לאחר שסיפרתם על כל התועלות והפתרונות שהצעתם.

חוזרים לאסטרטגיית השקות

עכשיו כשאנחנו יודעים בגדול ממה יורכבו התכנים שניצור ואילו שיקולים יש לקחת בחשבון, בואו נפרק את סוגי ההשקות השונות . נשים בראש שכל סוג של אסטרטגיית השקה, דורש התייחסות תכנית עמוקה לשלב מסע הצרכן.

קמפיין השקה “קלאסי”- השקת מוצר או שירות חדש בפעם הראשונה!

 

סוג השקה

השקת עסק חדש

דירוג השקעה תקציבית במדיה

גבוהה

כמה זמן לפעילות במדיה?

 בממוצע- שלושה חודשים ראשונים ומלאים- אתם בהשקה בעצימות גבוהה

מתי נלך על זה

כשהקמנו עסק חדש

מה לקחת בחשבון

כל חישובי הROI עלות תועלת שתעשו בשלב הזה- מיותרים! המטרה פה היא להוציא (והרבה) כדי לגייס  מודעות (והרבה), חשיפה רעש עניין. הROI יבוא אחר כך ולאורך זמן

איך אתה בעל העסק צפוי להרגיש?

אופטימיות זהירה

מה המטרות

גיוס קהל שמעולם לא היה לנו. גיוס כסף חדש שמעולם לא היה לנו. בריאה. יצירה. שיא השיאים!

לדוגמא!

השקת חנות אינטרנטית

קמפיין השקה של מוצר או שירות חדש בעסק קיים

סוג השקה

מוצר או שירות חדש בעסק קיים

דירוג השקעה תקציבית במדיה

בינונית

כמה זמן לפעילות במדיה?

בממוצע- קמפיין נקודתי שיכול לקחת שבועיים או 3 ימים באסט’ גלים (כלומר כל שבוע 3 ימים) ולמעשה רלוונטי לכל תקופת זמן

מתי נלך על זה

כשבנינו מוצר/ שירות חדש שלא היה בסל המוצרים/ שירותים שלנו

מה לקחת בחשבון

עלות – תועלת ובהתאם לאסט’ המדיה שתבחרו. לגייס קהלים חדשים זה הרבה פעמים לחנך שוק.

איך אתה בעל העסק צפוי להרגיש?

סבלנות מתבקשת

מה המטרות

גיוס קהלים חדשים

לדוגמא!

ייבוא מכשיר קוסמטי חדש העונה על בעיות שלא היה להן מענה תחת המכשור הקיים בחברה

קמפיין השקה של מוצר או שירות קיים המציג צורת שימוש חדשה

סוג השקה

מוצר או שירות קיים המציג צורות שימוש חדשות

דירוג השקעה תקציבית במדיה

בינונית+

כמה זמן לפעילות במדיה?

בממוצע- קמפיין נקודתי שפונה לשני קהלים במקביל (לפחות)-  לקהלים הקיימים שלכם ולקהלים חדשים שאולי יתענינו בצורת השימוש החדשה שאתם מציעים. קמפיינים כאלה פונים בשני כובעים. משך הקמפיין ייגזר מהגדרת הקהלים שלכם

מתי נלך על זה

כשאנחנו רוצים לייצר רעש ברשת על ידי אריזות חדשות למוצרים/ שירותים קיימים

מה לקחת בחשבון

יש פה עבודה לכמה סוגים של קהלים ומוטיבציות ולכן זה ייקח יותר זמן (וכסף)

איך אתה בעל העסק צפוי להרגיש?

אל תכנסו לפאניקה! ההשקעה משתלמת

מה המטרות

העמקת שימוש בקרב קהלים קיימים + גיוס חדשים – להם מתאימה האריזה שאנחנו מציעים

לדוגמא!

הפיכת שירות כמו מתן סדנאות פרונטליות למוצר אינטרנטי של סדנאות מקוונות

קמפיין מיני השקה/ השקה רכה

סוג השקה

מיני השקה/ השקה רכה

דירוג השקעה תקציבית במדיה

בינונית

כמה זמן לפעילות במדיה?

עד חודש ולא בכל  הפורמטים. פה מומלץ לבחור מדיה מובילה בה ייעשה הניסוי- ההשקה הרכה שלכם,  שכן כל תמהיל (עוגה) של מספר מדיות שתתכננו, תחייב תקציב גדול יותר

מתי נלך על זה

כשרוצים לבדוק הענות לפני שמחליטים ללכת בכל הכוח

מה לקחת בחשבון

מדובר בטעימה של  ההיענות למוצר/ שירות שלכם וכנראה שתכנית המדיה שלכם לא תכלול את כל הפורמטים הרלוונטיים להשקה, אלא תתמקד במספר נקודות מגע פוטנציאליות עם הקהל כמו רשתות חברתיות/ שת”פ אחד

איך אתה בעל העסק צפוי להרגיש?

בתהליך למידה!

פה עדיף להיות אפקטיבי במדיה אחת בתקציב קטן יחסית, מאשר לחלק עוגה קטנה מדי בכמה מדיות ובתקציב גדול יותר

מה המטרות

לבדוק את השטח לפני שיוצאים להשקה בכל הכוח ובכל הפורמטים

לדוגמא!

תוכנת חיפוש מועמדים לחברת גיוס טאלנטים היוצרת  קמפיין מיני השקה רק לקהלים בארץ ורק בלינקדין

מתי יוצאים להשקה?

אל תתחילו לעשות רעש ברשת לפני שהעמדתם את כל הנכסים הדיגיטליים שלכם בצורה מספקת. מה זה “בצורה מספקת”?וודאו שסימנתם “וי” על הנכסים הדיגיטליים הבאים:

  1. אתר פעיל
  2. דף פייסבוק עם יותר מ 10 לייקים…

 שווה לבקש מחברים ומכרים שיעשו לכם לייקים כדי למלא את העמוד לפני שאתם משיקים.

אבל-

לא מומלץ לקצר דרך וללכת  לדפי פייסבוק המציעים החלפת לייקים (בהם אתה בפרופיל האישי  עושה לייק לדף עסקי ומישהו אחר עושה לייק בתמורה לדף העסקי שלך)- אלה קהלים לא איכותיים ולאורך זמן אתם עלולים להיתקע  עם קהל שלא יגיב למסרים שלכם ויוריד את רמת המעורבות בדף.  כתוצאה מכך פייסבוק יוריד את החשיפה  האורגנית מכל פוסט שתעלו.

קחו בחשבון! אם הפייסבוק הוא זיקה רלוונטית לקהלים שלכם- אין מנוס מלהשקיע בקמפיין לייקים.

  1. דף חברה בלינקדין עם לפחות 2-3 פרסומים של כתבות (ורק אם לינקדין -הקהילה העסקית- רלוונטית למוצר/ שירות שלכם)

 אתם לא חייבים להקים כל פורמט שיש ברשת. בחרו את אלה שמשרתים אתכם ושבהם נמצאים הקהלים שלכם. אלה המיקומים החשובים ביותר להשקה ולמעשה החשובים ביותר לשוטף שלכם.

  1. תכנית מדיה מסודרת

 כדי שלא תאלצו לקבל החלטות תקציביות בלחץ אלא רק לאחר שאישרתם, בדקתם ואתם מוכנים נפשית להוצאה תקציבית שבשלב זה לא תחזיר את עצמה (רק אחר כך) וזה קריטי (מניסוין) לעסקים צומחים

אני מקווה שהמדריך הזה סייע לכם לתכנן את מהלכי ההשקה שלכם. מוזמנים לכתוב לי למייל irit@blogabout.co.il
ושיהיה בהצלחה!

 

 

 

 

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן