איך לכתוב סיפור?

אנחנו לא הולכים לעבור קורס קופירייטינג. אנחנו כן הולכים לגלות שכתיבה היא קודם כל כתיבה שיווקית. כל רעיון, כל הבטחה וכל מסר, הם רעיונות שעלינו לשווק בסיפור שנספר.

לכתבה של היום ריכזתי כמה טיפים  לכתיבת סיפור מהאחד והיחיד- ארנסט המינגווי.  נכון שהוא לא עסק בקופירייטינג. הוא היה כמה דרגות למעלה מזה- הוא ידע לספר סיפור.  וכן, זוכה פרס הנובל יכול ללמד אותנו דבר או שניים על כתיבה. אנחנו ניקח היום מהמינגווי את מה שיכול לשרת אותנו בבניה של סיפור שיווקי, ביצירה של מהלכי תוכן ובטכניקות להניע לפעולה. ותתפלאו- אותם חוקים שיווקיים עובדים גם על סיפורת…

ממריאים.

טיפ מספר 1- דברו על משהו אמיתי

אמת. מושג מפוקפק ונתון לפרשנות. מה זה משהו אמיתי?  רעיון מרכז, מסר מרכזי, הבטחה (פרסומית), מה שאתם רוצים לומר. כל אלה הם משהו “אמיתי” ועם זה עלינו לפתוח- סינון המסר המרכזי שלכם בכותרת ובכותרת המשנה, לשם מה התכנסנו.

ובמילים יפות- אמנות הסיפור היא הכרזה קריאטיבית של האמת. העוסקים בקופירייטינג מספרים סיפור. סיפור הוא הוכחה חיה לרעיון  שמוביל לפעולה.

טיפ מספר 2- המטרה שלנו היא לשנות את דעתם של הקוראים שלנו

אה? למה? אנחנו לא באים לריב, נכון. אבל אנחנו רוצים להעביר מסר שיידבק. אם לא נהיה קצת שנויים במחלוקת, קצת הכרזתיים, לא נוכל לעורר שום מסר שיגרום לקהל שלנו לעשות משהו. ברשת, שינוי דעה של הקורא היא הנעה לפעולה- אנחנו רוצים להוביל את הגולש מאי עשייה לעשייה (לקנות, למלא טופס לידים). בקופירייטינג, אנחנו רוצים לייצר עניין. ובשיווק באמצעות תוכן- אנחנו משלבים בין שני אלה.  איך? על ידי אג’נדות. ואני קוראת להן אג’נדות ערך- במה אנחנו מאמינים באופן נלהב? אולי אם נהיה מספיק נלהבים נוכל לשנות את דעתם של הקוראים שלנו?

שום רעיון ושום סיטואציה הוא לא חזק יותר מאג’נדה. אנחנו רוצים לנער את הקהל שלנו. לחבר אותם אלינו על ידי ערך משותף. אם נזכור את המוטיבציה הזו בכל צעד במסר הכתוב שלנו- נוכל לבנות סיפור שמשנה את דעתו של הגולש.

טיפ מספר 3- חכו עם עלילה או מנגנון במקרה שלנו. קודם בססו את המסר. סביבו תעטפו כל מהלך תוכן

עבור סופרים, העלילה  נבנית רק לאחר שמסר מרכזי, אמת אחת מגובשת, עוצבה. עבורנו, הפעלה בפייסבוק, מהלך מימון המונים וכל פורמט שנרצה לייצר, נשען קודם כל על המסר המרכזי. כבר דיברתי על כך שתכנית מדיה לא יכולה להיווצר בלי תכנית תוכן שמחזיקה אותה. קודם כל בודדו מה אתם רוצים לומר ולמה (האמת) ואז מפרט המדיה של הסיפור שלכם, די יתגבש מעצמו.

טיפ מספר 4- פרסונליזציה

נמקו את הרעיון שלכם בלי הסברים.  כלומר- הדגימו, אל תספרו. תראו, תוכיחו. קופירייטינג טוב, נשען לעיתים גם על עדויות של אחרים. שלבו טסטמוניאלס למשל. אם יש לכם רעיון מרכזי, או “אמת”, אמת לא זקוקה להסברים. היא פשוט נוכחת.

טיפ מספר 5- עלילה ומשהו קורה

מסר זה יופי. עכשיו צריך לעשות איתו משהו. גרמו למשהו לקרות. בהפעלות פייסבוק תפעילו את הגולשים תחת המסר. בכתבות, עוררו דיון על ידי סאבטקסט  למשל.

ולסיכום

  • חשבו על משהו אמיתי
  • כתבו משפט אמיתי אחד לפחות
  • עכשיו חשבו אילו עלילות יתמכו במשפט האמת שכתבתם וצרו אותן

נכון. לא פשוט אבל עושה סדר לעוסקים במלאכת הקופירייטינג ועונה על השאלה הגדולה מכולן- מאיפה להתחיל?

מוזמנים לכתוב לי משפטי אמת בהערותJ

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן