מדריך שיווק בפייסבוק. והפעם- מודעות קרוסלה

בסדרת המדריכים של שיווק בפייסבוק, נדבר הפעם על הפיצ’ר- מודעות קרוסלה של פייסבוק. פורמט תוכן מצוין שעוזר לספר סיפור.

 

 

אוקי. אז מה זו מודעת קרוסלה? זה זה-

BlogAbout

מודעה בעלת מספר תמונות רצות (עד 5), עם מקום לכותרת ראשית כמו במודעה רגילה, טקסט ראשי וטקסט משנה לכל אימג’ במודעה ולינק לאתר.

הקמפיין שבמודעה, הוא של מופו- חנות עיצוב אינטרנטית והוא גילום סטנדרטי של השימושים שמודעת קרוסלה מאפשרת- הצגת מוצרים תחת בית אחד. שימוש מצוין לחנויות אינטרנטיות ובקטגוריות כמו אופנה, עיצוב ומוצרים שוויזואליה יפה להם.

אבל כמיטב המסורת שלנו, אנחנו מחפשים שימושים שונים לכל פורמט ובמקרה של מודעות קרוסלה- הן מצוינות לסיפור בהמשכים.

ולפני הדוגמאות- השורה התחתונה של מודעות קרוסלה:

יתרונות: מודעות רוסלה הן כלי נהדר להעברת מסרים מורכבים.

חסרונות: מודעות קרוסלה יקרות יותר ממודעות תמונה רגילות.

מה עושים? מודעות קרוסלה טובות ליצירת מודעות ולחשיפת הסיפור שלכם כאקט תדמיתי שמכוון לחשיפה. הן פחות מומלצות להמרות ולכן הפתרון- שילוב מודעות קרוסלה בצד מודעות רגילות בקמפיין. זה כאמור, כל עוד המטרות שלכם הן לעורר חשיפה למוצר/ שירות ולהעביר סיפור מורכב.

הרעיון של רצף תמונות נשמע פשוט אבל אפשר לקחת אותו לאינספור כיוונים. הנה כמה:

מודעות קרוסלה להמחשת תהליך

רצף תמונות במודעה אחת מאפשר העברת סיפור בהמשכים. למה זה טוב? כי זה מאפשר להעביר מסרים מורכבים. מה זה מסרים מורכבים? לרוב כאלה שכלול בהם תהליך.

קחו את הדוגמא הזאת-

BlogAbout

סטודיו לאימון בתנועה- ג’ירוטוניק רום. מציף מוצר אחד- אימון בשיטת הג’ירוטוניק.

הבריף לא פשוט-

  • אסור לשחרר קטעי וידיאו של התנועות בשיטה, תחת הנחיית איגוד הג’ירוטוניק העולמי.
  • השיטה חדשה ויש להסביר מהי.

מה עשינו?

במקום  להסביר מה השיטה, הצגנו אותה ברצף תמונות מתכתבות שממחישות את השיטה דרך בניית רצף בתנועה. קצת כמו ווידאו בלי הווידאו.

לאן אפשר לקחת את זה?

לכל עסק המוכר שירות ורוצה לדבר על תהליך מתן השירות. מספרה יכולה להציג תהליך של תספורת. חנות פרחים יכולה להציג את מהלך הכנת הזר וכיו”ב. ובנוגע לשירותים- אותו דבר בדיוק. דברו על תהליך מתן השירות מהזווית שלכם או של הלקוח שלכם. חשוב שהלוק יכלול אימג’ים שמתכתבים ביניהם- בעלי אותו look ו feel.

מודעת קרוסלה שמספרת סיפור

מודעות קרוסלה שמספרות סיפור הן הצגת הבעיה שאתם באים לפתור, דרך סיפור. הסיפור יכול לדבר על הבעיה  כמו זה למשל-

BlogAbout

או על ה”חלום”- מה קורה כאשר הבעיה נפתרת. כמו זה למשל-

שיווק באמצעות תוכן

בגדול, מודעות קרוסלה שמספרות סיפור, יכולות לספר אותו תחת סיפור “חיובי” עבור הלקוח- מה אשיג כשתפתר הבעיה, או תחת סיפור “שלילי”- הצגת הבעיה שהלקוח יוכל להזדהות איתה כמצבו.

בשורה התחתונה:

בין אם אתם מציגים צורך/ בעיה/ דילמה (סיפור “שלילי”) או מוטיבציה/ תשוקה/ פתרון (סיפור “חיובי”), מודעות הקרוסלה יוכלו לפרוט את הסיפור תחת תהליך ושלבים.

כמה טיפים

עניני קריאיטיב:

  • כל אימג’ צריך להתכתב עם האחר: בחרו אימגים באותו לוק אנד פיל על מנת לייצר רצף בעין.

 

  • צרו המשכיות: המשכיות בין הכותרת הראשית לכותרת המשנה של האימג’. טקטיקה טובה- בעיה בכותרת המודגשת,  ופתרון במשנה.

 

  • השתמשו בכותרת כלל המודעה ככותרת ראשית שממסגרת את הסיפור שלכם– מי אתם ומה אתם מציעים.

 

  • אל תתפשרו על תמונות. בשאטרסטוק ודומיו תוכלו למצוא אינספור אימג’ים של סיטואציות שיעזרו לכם לקבל רעיונות לסיפור התהליך שלכם.

עניינים טכניים

  • אל תשכחו להוסיף פיקסל המרות שפייסבוק מאפשר לכם להטמיע באתר,  שלא רק ייתן לכם מידע על רלוונטיות המודעה לקהלים שלכם,  אלא יסייע לפייסבוק לעשות לכם אופטימיזציה לכלל המודעות בקמפיין ולהגישה לקהלים הפוטנציאלים ביותר לפעולה.

 

  • מומלץ לייצר לכל אימג’ בסט המודעות, לינק למקום אחר באתר. פייסבוק אוהב את זה ומעלה על כך את דירוג המודעה שלכם (relevance score) המתורגם ליותר אפקטיביות- חסכון בכסף.

 

  • מודעות גלריה בעצמן הן הסיפור. לא מומלץ לנתב מהן לדף נחיתה אלא ישירות לאתר למקום הרלוונטי ביותר שמדבר על הסיפור שלכם. קצרו תהליכים/ קליקים לקהל שלכם ומסרו לו בדיוק את הקליק הבא שהבטחתם לו.

שיווק בפייסבוק מציע המון פורמטים שמתעדכנים כל הזמן. מטפסי ליד מובנים, מודעות קרוסלה, וידיאו ועוד. הטריק הוא לדעת לנצל כל פורמט בצורה שחורגת טיפה מהייעוד השבלוני שלו. זו גילומה של חדשנות ברשת ולמי שמעוניין להתעמק- אני ממליצה על הכתבה הזו.

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן