Irit2022-05-19T14:01:49+00:00
משרד פרסום דיגיטלי – מדריך נבוכים לבעלי עסקים
בכתבה הזו נדבר על ההבדלים שבין משרד פרסום דיגיטלי למשרד שיווק דיגיטלי, חברות מיתוג, ומחלקות שיווק. וזה עוד לפני שנכנס ונצלול לביטויים בתוך העולם של משרד פרסום דיגיטלי כמו חברות לקידום אורגני, משווקים דיגיטלים, מקדמים ומומחי מיתוג.
העולם הדיגיטלי הופך עם הזמן ליותר מקצועי, מתמחה מצד אחד ובאותה נשימה, ליותר פרוץ, מבוזר ורבגוני. זאת הסיבה שלקוחות מתעניינים (ולא מעט) מתחילים איתי שיחה בהצהרה ש"כולכם שקרנים אני כבר לא מאמין לשום משרד פרסום דיגיטלי? יודעים מה? הם צודקים.
העניין מתחיל בבלבול שנוצר בתחום שהולך ומתפתח לנגד עינינו ולא מצליח להסביר את עצמו לאותם בעלי עסקים קטנים ובינוניים, שרק מחפשים איזוהי משרד פרסום דיגיטלי שיגדיל להם את המכירות ואשכרה עושה את זה.
משרד פרסום דיגיטלי מפרסם את מה שאתה (הלקוח) תגיד לו
פה חשוב להבין, כי כל משרד פרסום דיגיטלי מפעיל צוות של תקציבאים ותקציבאיות, שהמטרה שלהם היא לקבל את הנתונים ממך הלקוח (בריף) ולדאוג לכך שכל הפונקציות המקצועיות אצלם יעבדו, כדי להוציא לפועל קמפיינים, אתרים, דפי נחיתה ועוד.
הרבה פעמים אתה הלקוח תידרש "לעבוד" בשביל אותו משרד פרסום דיגיטלי – עליך להגדיר איזה מהלך שיווקי לייצר ואז להעביר אותו בצורה נגישה ומסודרת למשרד הפרסום. נשמע טוב? לעסקים גדולים המחזיקים מנהלת שיווק, בהחלט. אבל לעסקים קטנים ובינונים שפשוט אין להם את היכולת להחזיק את הפונקציה הזו – שיטת עבודה כזו של משרד פרסום דיגיטלי, היא סיוט.
לא רק שאותם לקוחות נאלצים להעביר תוכן ומידע, הם גם נדרשים לקבל החלטות שיווקיות על מהלכים שיווקיים, מבצעים, מהלכי שיתופי פעולה או איחוד של שירותים לכדי יצירת שירות חדש, בנית מוצרי החדרה ועוד. נשמע סינית? זו בדיוק הבעיה: לרוב, לאותם עסקים קטנים ובינוניים אין מושג מה לעשות בשיווק וזה הגיוני- הם לא בהכרח למדו שיווק או ( וזה בטוח) – לא מוצאים את הזמן להתעסק בשיווק. אותם עסקים הם מומחים בעסק של עצמם ולא האמינו שכדי להתקדם ולהגדיל את העסק הם יצטרכו "לעבוד" בשיווק.
שאל את עצמך: האם שיטת העבודה של משרד פרסום דיגיטלי מתאימה לי?
תיארתי בפסקה הקודמת את הכרוניקה הידועה מראש, שמובילה עסקים להחזיק משרד פרסום דיגיטלי בממוצע 3 – 6 חודשים. את הנתון הזה אני אומרת מהשטח – משיחות עם לקוחות פוטנציאלים, שמספקים לי שוב ושוב את אותו סיפור. הסיפור הזה רק הולך ומחזק את האג'נדה שלנו בבלוג אבאוט – BlogAbout – להוות מקור של ידע וביצוע שיווקי אחד, לאותם בעלי עסקים קטנים ובינוניים שצריכים ה-כ-ל- גם מחלקת שיווק וגם משרד פרסום דיגיטלי.
אז מה ההבדל בין מחלקת שיווק לבין משרד פרסום דיגיטלי?
איפה משרד פרסום דיגיטלי יפרסם?
משרד פרסום דיגיטלי יפרסם את הקמפיניים שלך בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה, אאוטבריין, יוטיוב, לינקדין.
איך משרד פרסום דיגיטלי יעבוד?
משרד פרסום דיגיטלי, יבקש ממך לכתוב לו מה אתה רוצה לשווק והוא ינסח מודעות ואם הוא נחמד אז גם דפי נחיתה (בתשלום נוסף)
מה חשוב לוודא?
וודא שדפי הנחיתה שבונים לך מקושרים לאתר. בחלק זה לרוב תיווכח כי משרד פרסום דיגיטלי יגיד שהוא לא רוצה לקשר את דף הנחיתה לאתר שלך, כדי למנוע זליגה של הליד החוצה מהדף על מנת שאותו ליד ישאיר פרטים בטופס.
בינינו – זה כל כך 2019… היום שם המשחק הוא אוטוריטה ולקוח רוצה לדעת מי ה"אבא והאמא" של אותו דף נחיתה. אידיאלי לשלב את דפי הנחיתה באתר עצמו ובכך להפוך את הצעת המכר והערך שלך לחלק אינטגרלי מהאתר. אם מסיבה שיווקית זנה לא ניתן (כמו הצעת פיילוט/ מחיר שאתה לא רוצה להציג באתר וכיוב)- אז מקרים כאלה לגיטימיים.
וודא שלא מוסרים לך נוסחים גנריים!
פגשתי השבוע לקוח שהראה לי אסופה של משפך שיווקי שיצר עבורו משווק דיגיטלי/ משרד פרסום דיגיטלי של איש אחד. המשפך היה עמוד וגדוש עם כתבות ודפי נחיתה במעבר ארוך ומייגע מכתבה, לדף נחיתה ולעוד דף נחיתה עם וידיאו.
ברמת העקרון המשפך יפה. ברמת הפרקטיקה הוא לא נכון ואפילו מוטעה ומטעה. ולכן אותו לקוח לא ראה שום תוצאות: משפך ארוך שכזה מחייב תקציבי מדיה שלעסקים קטנים פשוט אין. בנוסף, יש תחומים בהם משפכים ארוכים ומייגעים אינם נכונים ובמקום להציב את המשפך בצורה לינארית (אחד אחרי השני) נכון יותר היה להציב את כולם בצורה מקבילית (כולם ביחד כאשר תכנון ההפצה הוא בהתאם לרימרקטינג והגדרות קהלים).
בנוסף, אותם דפי נחיתה היו כתובים כ"מתכון" של אותו משווק דיגיטלי ידוע: אותן הבטחות עם סימני קריאה, כותרות פומפוזיות, ויש לציין שמדובר בכלל בחברת ביטוח רצינית ומבוססת שיטון והסגנון הזה ממש לא מתאים לה.
לכן – בדקו לא רק מה כותבים לכם, אלא איך כותבים עבורכם ברמת טון וסגנון, אפיון התוכן, ורציונל למשפך שמותאם לסוג העסק שלכם.
לסיכום,
אני מקווה שכתבה זו שפכה אור על השיטות של משרד פרסום דיגיטלי למול החלופה שאנחנו מציעים בבלוג אבאוט – BlogAbout – מחלקת שיווק משלך שמבינה ושוחה בשיווק ומפעילה משרד פרסום דיגיטלי לכל צורך שיווקי שהגדרנו ביחד לצורך הגידול שלך.
עוד כתבות על צורות עבודה של משרדי פרסום שהם לא אנחנו:)
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים