Irit2022-06-19T08:13:09+00:00
סוכנות שיווק דיגיטלי- עם מי אתם צפויים לעבוד תכלס?
סוכנות שיווק דיגיטלי, או "משרד פרסום דיגיטלי", הם שני שמות דומים לשירות של שיווק ופרסום בפלטפורמה הדיגיטלית.
לרוב, סוכנות שיווק דיגיטלי כמונו, תפעיל מספר מחלקות, כאשר כל מחלקה מופקדת על תחום אחר בעשייה של סוכנות שיווק דיגיטלי: אם זה עיצוב גרפי, קידום ממומן PPC, אסטרטגיה שיווקית, כתיבת תוכן ובניית אתרים.
גלגולה של סוכנות שיווק דיגיטלי
תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי, עבר תהפוכות לאורך השנים: כבר לפני כ 7-9 שנים, צצו סוכנויות עצמאיות של שיווק דיגיטלי ואילו היום ניתן למצוא בכל משרד פרסום קלאסי גם מחלקה של דיגיטל. החלוקה אז היתה ברורה: משרד הפרסום הקלאסי, הוא זה שאמון על המהלכים הפרסומיים והשיווקיים של הלקוח. הוא זה שמחזיק פלנרים שאמונים על יצירת המהלך השיווקי שיתוקשר במדיה (לרוב טלוויזיה/ שלטי חוצות) וסוכנות השיווק הדיגיטלית היתה זו שלוקחת את המסר המרכזי שהגה משרד הפרסום ומוציאה אותו לפועל במדיה הדיגיטלית.
היום ב 2022 התחום פורח וניתן למצוא סוכנויות רבות של שיווק דיגיטלי שהן עצמאיות לגמרי בדיוק כמונו בבלוג אבאוט – BlogAbout. היום לשיווק בדיגיטל יש חיים משלו ולכן אפשר למצוא מהלכים שיווקיים שנראים ומדברים אחרת מאותם מהלכים ממש במדיה המסורתית. היום גם, לעיתים מהלכים של שיווק דיגיטלי הם מהלכים ראשיים ואילו המדיות המסורתיות משלימות אותן.
האמת? זה היה ברור שזה יקרה
הדיגיטל שינה כל כך את עולם הפרסום והיום כשאנחנו עמוק בפנים, אנחנו כבר לא מרימים את הראש ומתבוננים על מה היה פה לפני 5 שנים אפילו. היום הדיגיטל שולט ביד רמה על כל מהלך שיווקי. מהלך שיווקי דיגיטלי הוא זה שמגדיר על מה נדבר, איזו הצעת ערך ומכר נמסור ומתי. הוא זה שמאפיין את קהלי המטרה לפי סיטואציות הצריכה שלהם ברשת, והוא הרבה פעמים מכתיב את התהליך של אסטרטגיה, שיווק ומיתוג.
אז עם כל הרבה חשיבות שיש לשירות של סוכנות שיווק דיגיטלי, מה קורה בפועל? איפה האסטרטגיה השיווקית? היכן תמהילי המדיות פורצי הדרך שמייצרים סינרגיה בין מודעות למכר? מי עושה מה ומה אתם צפויים לקבל?
מה תקבלו בפועל משירות של סוכנות שיווק דיגיטלי?
סוכנות שיווק דיגיטלי תסגור איתכם ריטיינר ותצא לעבוד אתכם בכל חודש, על כל העשייה השיווקית דיגיטלית של העסק שלכם. מה זה אומר? היא תציע לכם חשיבה האסטרטגית, את המיתוג, העיצובים, הבאנרים, ניהול הקמפיינים PPC, שדרוג ועריכת האתר בהתאם להצעות הערך והמכר שתתכנן לכם בכל חודש.
כאן העבודה מתנהלת בפינג פונג כאשר הסוכנות עובדת נכון. בתהליך נכון, יוצמד לכם פלנר אסטרטגי המומחה לדיגיטל, שתפקידו לדעת את העסק שלכם על בוריו. תפקידו להבין את הקטגוריה שבה העסק שלכם פועל ולהציע הצעות משמעותיות לבידול, לזהות ולערך הייחודי שתציעו בפרסומים השונים במדיה הדיגיטלית. שימו לב: לפעמים תפקיד זה, אפילו מחליף את תפקידה של מנהלת השיווק של חברתכם. סוכנות שיווק דיגיטלי טובה יודעת שעסקים צריכים את כל מהלך החשיבה כדי שמשפך המכירה יהיה אפקטיבי ולכן סוכנות כזו, צריכה להציע הכל- גם ייעוץ שיווקי, גם אסטרטגיה שיווקית, גם מימוש אלה בכל הנכסים הדיגיטליים של העסק, ורק אז ניהול הקמפיינים במדיה לאחר שהעסק גיבש לעצמו זהות, בידול מובחן וסיבה ממשית למה עדיף לרכוש ממנו על פני מתחריו. אבל רק לפעמים.
סוכנות שיווק דיגיטלי מתפקדת אחרת במתן שירות לעסקים גדולים, לעומת מתן שירות לעסקים קטנים ובינוניים
עסקים וארגונים גדולים, לרוב מעסיקים בעצמם מחלקת שיווק. כאן תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי, הוא לעבוד בשיתוף פעולה עם מחלקת השיווק ולבצע פרסומית את המהלכים השיווקיים שמחלקת השיווק הגתה. כאן תפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי, יתמקד בקריאיטב, בעיצובים, בהגדרת תמהילי המדיה ובמעקב על הקמפיינים עצמם.
ופה כרונולוגית התחיל הבלבול בשוק:
בעוד סוכנות שיווק דיגיטלי מהווה זרוע ביצועית של מחלקות שיווק קימות בארגונים גדולים, עבור העסקים הקטנים והבינוניים, מחלקה ביצועית שכזו לא מספיקה.
למה סוכנות שיווק דיגיטלי היום לא נותנת מענה לעסקים קטנים ובינוניים?
דווקא אלו המפרסמים הקטנים והבינוניים צריכים את הפרסום הדיגיטלי יותר מכולם: זו הפלטפורמה שמאפשרת לעסקים לפרסם בצורה מבוקרת, מדידה ולשלוט בהוצאות בהתאם לROI .
סוכנות שיווק דיגיטלי שהתרגלה לעבוד כזרוע ביצועית של מחלקת שיווק, לא תוכל להחליף את מחלקת השיווק, משום שאין לה את הידע והמשאבים לכך.
ומה יעשו אותם עסקים קטנים ובינוניים שאין להם אופרציה של מחלקת שיווק? כאן לצערי אנו נכנסים לכרוניקה הידועה מראש, זו שגורמת לאותם עסקים קטנים ובינוניים להחליף סוכנות שיווק דיגיטלי כל 3- 6 חודשים.
אותם עסקים, מצפים לחשיבה, להגדרה, לאסטרטגיה שיווקית פר סה ואילו סוכנות שיווק דיגיטלי מבקשת את ההגדרות הללו מן הלקוח. כתוצאה אותם עסקים קטנים ובינוניים, מוצאים את עצמם "עובדים" בשביל הסוכנות ששכרו וחווים ביצועים נמוכים, בהעדר אותה אופרציה שיווקית שהוגה ומסבירה את המהלכים השיווקיים שיביאו גידול.
באמת של החיים - סוכנות שיווק דיגיטלי היום הוא שירות של קמפיינרים
לא יוצאת בהכללות אבל מדברת מניסיון עשיר בתחום: סוכנות שיווק דיגיטלי היום מתמקדת בקמפיינים. לרוב סוכנות כזו אפילו תפרסם לאותם עסקים קטנים ובינונים, "תנאי קבלה" על בסיס תקציבי המדיה שהעסק מוציא בכל חודש. מבינים את הבעייתיות? אחת השאלות הראשונות של סוכנות שיווק דיגיטלי חדשה ללקוח היא, "מה תקציב המדיה?" בעוד שתפקידה של סוכנות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינונים, צריכה להגדיר את תקציב המדיה עבור הלקוח. שהרי, כיצד לקוח אמור לדעת מה התקציב המיטבי לאור המטרות שלו? אני חותמת לכם שתהליך של הגדרת תקציב מדיה לאור מטרות גידול העסק, הוא לא נחלתם של סוכנויות רבות וכמעט תמיד כשאני מציעה את תהליך החשיבה הזה ללקוחות חדשים, אני נתקלת באותה תגובה – "לא ידענו שכל כך קל והגיוני להחליט מה להוציא, למה לצפות ומתי…".
היום סוכנויות שיווק דיגיטלי הן סוכנויות שאיגדו מספר רב של לקוחות להם הם מנהלים את הקמפיינים. זה מעולה לעסקים גדולים שמחזיקים מחלקת שיווק שמבקרת אותן ואנחנו למשל בבלוג אבאוט – BlogAbout מספקים שירות כזה ללקוחות גדולים.
יחד עם זאת, שירות כזה אינו מעולה בלשון המעטה, לעסקים קטנים ובינונים שלפעמים אפילו לא מבינים שמדובר בשירות חלקי, כל עוד הוא לא כולל שיווק, נקודה.
אני מזמינה אתכם להכיר את הפתרון של עסקים קטנים ובינוניים לנושא השיווק של החברה: מנהלת שיווק משלהם + משרד פרסום דיגיטלי. כל משפך העשייה, לכל משפך השיווק והמכירה. ככה פשוט.
עוד כתבות על בחירת ספק של שיווק דיגיטלי
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים