Irit2022-06-19T09:02:45+00:00
מהי השיטה הסדורה של הגדלת מכירות?
אין עסק שלא פועל למטרה אחת – הגדלת מכירות.
למעשה, סיבת הקיום של עסקים, היא היכולת למכור. כל הפעולות המתמידות של עסקים לפיתוח עסקי, מוצרי או כל התקדמות של העסק, טמונות ביכולת של הגדלת מכירות לאורך זמן וביכולת לשכלל את הפעולה של הגדלת מכירות, עם הניסיון, והוותק במכירות.
עסק שלא פועל כל הזמן כדי למכור יותר, הוא עסק שדורך במקום. עסקים שמסתפקים בלשמר את הקיים, יגלו במוקדם או במאוחר שהקיים לרוב פוחת, אם הם לא נקטו במאמצי מכירה משמעותיים של הגדלת מכירות לאורך זמן ובהתמדה.
כי מה שווה כל הכישרון שיש לעסקים להעניק לעולם, המומחיות והיצירתיות, אם בסופו של דבר העסק לוקה ביכולת המכירה שלו?
עסקים קטנים נסגרים מדי שנה והתחזיות אומרות שאחד מכל 8 עסקים ייסגר בשנתיים הראשונות לקיומו. הסיבה תמיד היא אחת – העסק לא הצליח ליצר הגדלת מכירות שיטתית ולאורך זמן.
אז דיברנו על המובן מאיליו ועכשיו – מה עושים כדי שעסקים ימכרו יותר?
בכתבה הזו נדבר ונסקור את הטריקים של הגדלת מכירות. ונתחיל בסיבה למה אנחנו מתעסקים כסוכנות שיווק דיגיטלי בתורות ובשיטות של הגדלת מכירות:
מכיוון שאנחנו עובדים עם עסקים קטנים ובינוניים כמחלקת שיווק ופרסום, ברור לנו שהכל עלינו – הגידול, הלידים, המיצוב, האורטוירה. תפקידינו הוא להביא לגידול עקבי לחברה, ולא רק להסתפק בלהביא לידים. ולכן איך נוכל לדבר על שיווק דיגיטלי, על פיתוח עסקי ועל אסטרטגיה, מבלי לדבר על הגדלת מכירות? השיווק והמכירות קשורים קשר עז בינהם ותפקידו של השיווק כמו כל מחלקה בעסק מיועדת לדבר אחד – למכור.
אנחנו נכנסים לעובי תסריטי השיחה של הלקוחות שלנו. בונים את חומרי המרקום לשליחה לליד ומייצרים את כל המשפך המכירתי , שהוא משפך שני לאחר שיצרנו את המשפך השיווקי. כלומר- מביאים את הליד ומשם מבצעים את כל הפעולות שיעזרו לעסק לקצור את הליד. העבודה שלנו עם אנשי המכירות של כל עסק, היא עבודה יומיומית וצמודה שמגדירה, מכוונת ומשפיעה על הגדלת מכירות לחברה. לעיתים איש המכירות יהיה המנכ"ל עצמו ולעיתים צוות. אנחנו משייפים תסריטים , בונים את שלבי המכירה בהתאם לתורת המכירות ובתווך יוצרים את כל המסרים שיצרנו בחלק השיווק. אנחנו חייבים לעבוד על כל המשפך השיווקי מכירתי כי זה בסופו של יום, הצורך הכי ממשי של עסקים שחייבים לגדול. אז איך אנחנו עושים את זה?
הידע של הגדלת מכירות נמצא שם. הבעיה שלא כולם יודעים ליישם אותו
עם עשרות עסקים שטיפלנו בהם ב-6 השנים האחרונות ,אנחנו עוסקים ומדברים על הגדלת מכירות באופן טבעי, כחלק מהיום יום שלנו. אני באופן אישי, מפיצה ללקוחותיי תורות של הגדלת מכירות בהיותי תלמידה נצחית של עולם מרתק זה. אני חוקרת שנים את אושיות המכירות המובילים בישראל (וגם בעולם). בארץ אושיות כמו ניר דובדבני, ליבי אמרמוב, נציגות גרנט קרדון ועוד תותחי מכירות שאם לומדים אותם לעומק, מגלים שיטה סדורה מנצחת של הגדלת מכירות.
אני גם בוגרת קורס מכירות של ליבי אברמוב וממליצה לכולם לעבור אותו. קורס חובה לכל יזם ובעל עסק. ומה כתלמידה שקדנית אני עושה? פשוט מפיצה את הידע הלאה ללקוחות הקיימים שלנו.
אבל תשמעו – הידע קיים גם בחינם וגם ללא קורסים, שם ברשת. הבעיה היא שאתם לרוב לא יודעים ליישם אותו. וזו בעיה משמעותית של בעלי העסקים: הפער בין הידע ליישום.
אני, לקחתי את הידע ויצרתי תוכנית פעולה שמאפשרת לעסקים ליישם את כל מה שהוא הגדלת מכירות. התכנית הזו מחברת בין מהלכי השיווק שאנו עושים לצרכי הגדלת מכירות, לאור מהלכי שיווק אלה והיא חלק מהשירות השוטף של בלוג אבאוט – BlogAbout.
אז מה כדאי לכם לדעת על הגדלת מכירות, עוד בשלב הזה לפני שאתם לקוחות של בלוגאבאוט – BlogAbout?
הגדלת מכירות היא קודם כל יעד של כל חברה. הגדלת מכירות חייבת להיות מדידה. כל עסק חייב להגדיר לעצמו את צפי המכירות הריבעוני שלו, תוך שהוא מתייחס ליכולות הפנים ארגונית שלו, למהלכי השיווק שתפקידם להביא לגידול במכירות, וליכולת המכירה של מי שאמון על סגירת העסקאות בחברה.
מכירות היא שיטה שאפשר ללמוד. אם נסכם את מהות השיטה, סיכום זה יהיה צילה אחת בלבד: השפעה.
היכולת לייצר הגדלת מכירות, היא היכולת להשפיע, להציף ערך, לשכנע בערך ולגרום ללקוח שעתיד לרכוש, להבין את התועלת והערך שאתם מציפים לעולם.
מכירות זה לא לדחוף לאנשים, זה לא לעבוד עליהם, זה לא לתחמן אותם. אלא, זה להציב את הערך שלכם בצורה ברורה, נגישה ורהוטה, כך שהלקוח שלכם יבין את התועלת העצומה שהוא עתיד לקבל מן השירות או המוצר שלכם.
ולבסוף מכירות, לא יכולות להתקיים בלי היכולת לקיים. ופה נכנסים לתמונה הערכים של העסק כמו מצוינות, שירותיות, חדוות יצירה למען העסק, זריזות ומיומנות.
לתהליך הגדלת מכירות יש משפך משלו. בדיוק כפי שיש לשיווק, משפך שיווקי
משפך מכירות כולל מגוון אופנים של שיח מול הלקוח הפוטנציאלי והשיח הזה יכול להתרחש בשיחת טלפון או באתר סחר. אם נסכם בסופו את שלושת העוגנים המרכזיים של משפך מכירות, הוא יכלול יצירת התקרבות ללקוח, בירור צרכי הלקוח, כיוון הלקוח לפתרון המיטבי שמתאים לו.
כל שלב כזה במהלך המכירות יכול להיות מוגדר אחרת או להתקיים בחלקים שונים כרונולוגיים לתהליך. אבל בסופו של דבר בלי ברור הצרכים של הלקוח ובלי כיוון הלקוח והנעה לפעולה עבור המוצר או השירות שלכם, לא תתבצע מכירה.
שימו לב שתהליך הגדלת מכירות דומה מאוד למשפך שיווקי: גם במשפך שיווקי אנחנו למעשה מדברים על צרכים ("כאבים" בשפה של השיווק הישן), תועלות (למה אני ומה הבידול שלי עבורך) והנעה לפעולה.
משפך מכירות אפקטיבי, הוא משפך שמבין את נקודת המוצא של הצרכן עוד לפני ששוחח איתכם או יצר איתכם קשר דרך האתר.
בנייה של משפך מכירות נכון תהיה טמונה קודם בהבנה של המוטיבציה לשמה אותו צרכן חיפש פתרונות בקטגוריה שאתם מציעים. רק מתוך הבנה כזו , אפשר להבין את הצרכים של הלקוח ולספק בהתאמה פתרונות לכל צורך. ההבנה הזו היא מה שמסייעת לאסטרטגיה שיווקית לבנות מוצרים חדשים, לארוז אחרת שירותים או מוצרים ולהציע הצעות ערך משתנות.
כך שאם אתם יכולים לראות את האנלוגיה בין מכירות לשיווק: מדובר בשני תהליכים מקבילים. בשיווק, עלינו לייצר העדפה, להשרות ביטחון, להוות אוטוריטה, לספק ערך ובסופו של דבר אם כל אלה קורים, המכירה קוראת מעצמה.
לסיכום
הגדלת מכירות הוא יעד שכל עסק חייב לאמץ ותהליך שכל עסק חייב ליישם.
עסקים שעסוקים בשוטף ולא מקדישים זמן יומיומי קבוע בנושא הגדלת מכירות, לא יצליחו לצערי. אז נכון, לכולם אין זמן. כולנו במרוץ אחר הזמן. אבל עם חלוקה אחרת של ניהול הזמן, אפשר לייצר הגדלת מכירות בצורה משמעותית עם הבנה של הכלים הבסיסיים שמניעים בני אדם לעשות ולפעול. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל את כל הפתרונות של שיווק דיגיטלי ומכירה בפועל של כל הלידים שהבאנו לכם.
עוד כתבות על אסטרטגייה שיווקית דיגיטלית
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים