Posted by: Irit Comments: 0 0 Post Date: מרץ 22, 2022

יועץ שיווקי דיגיטלי - מה היקפי האחריות והתוצאות שתקבלו ממנו?

יועץ שיווק דיגיטלי | BlogAbout

בכתבה זו נתאר את הפעילויות של יועץ שיווק דיגיטלי: מה התפקיד שלו? אילו תחומי אחריות הוא כולל? וכיצד עבודת יועץ שיווק דיגיטלי, יכולה לסייע לכם להגדיר נכון את הקמפיינים, את הצעות הערך והמכר שלכם, ובסופו של דבר להביא לגידול במכירות?

נתחיל בבסיס: במה שונה יועץ שיווק דיגיטלי מייעוץ שיווקי?

יועץ שיווק דיגיטלי מכוון לשיווק דרך הדיגיטל.  בין אם זה דרך הפלטפורמות השונות –  גוגל, פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב, טאבולה וכיו"ב, ובין אם זה דרך הצעות הערך, המכר והפעילויות שאתם הולכים לשווק, דרך הדיגיטל.

חשוב לזכור: עבודתו של יועץ שיווק דיגיטלי, היא להביא לכם תוצאות של גידול במכירות באמצעות המדיה הדיגיטלית. ולכן בתחילת הדרך, העבודה תתמקד בסידור וארגון הנכסים הדיגיטליים שלכם, על פי הצעות הערך, הבידול והמיצוב, שהוא יסייע לכם לבנות. רק משם, העבודה תתמקד בהגדרה של תמהילי המדיה, אסטרטגיות בידים וטרגוט הקהלים, בקמפיינים שיוציאו לאור את הצעות הערך והמכר שלכם.

עם סידור נכון של הנכסים הדיגיטליים המשמעותיים ביותר שלכם (אתר, דפי סושייל, מערך דיוורים ואוטומציות), אפשר יהיה להתחיל לדבר על טקטיקות ואסטרטגיות של שיווק דיגיטלי דרך קמפיינים.

משימה ראשונה של יועץ שיווק דיגיטלי - התאמת פלטפורמות הפרסום לסוג העסק שלך

המשימה הראשונה והמורכבת ביותר, היא זו שתגדיר אם מהלכי השיווק שיבוצעו בעקבות המלצותיו של יועץ שיווק דיגיטלי, יישאו פרי.

כאן אנחנו מדברים על התאמת פלטפורמות הפרסום לעסק. אז  נכון שאפשר לפרסם בהמון מקומות: בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדין והשאלה הראשונה שכל יועץ שיווק דיגיטלי צריך לשאול את עצמו, היא  מה המדיה המתאימה להצעות הערך והמכר בקטגוריה שלך. זו שאלת בסיס שאין להבין ממנה שהיא גוזרת את תמהיל המדיה. אני אסביר:

כיצד יועץ שיווק דיגיטלי מתאים את המדיה למטרה השיווקית?

יועץ שיווק דיגיטלי לעסקים | BlogAbout

עסק למשל שנמצא במהלך החדרה של חינוך שוק, כזה שמציע מוצר שהוא קטגוריה בפני עצמו,  הוא עסק שעדיין לא מחפשים אותו או את השירות שמציע בגוגל.

זה היה למעשה, אחד האתגרים כשהתחלנו לשווק את "מכתב בקליק" של דפוס בארי: שירות B2B לעסקים המייתר את הצורך בהדפסת מכתבים ומאפשר להם לשלוח מכתב בדואר, בלחיצת כפתור מהמחשב.

אממה,

בנקודת ההחדרה של השירות, אף אחד לא ידע על השירות הזה (עדיין) ולכן לפנות ללידים בגוגל שמחפשים "שליחת מכתב בדואר", אינה רלוונטית. לידים כאלה מתעניינים בסוגיות אחרות כמו בשעות הפתיחה של הדואר או ב- איך כותבים מכתב. ולכן, להציע להם שירות חדש כזה, הוא לא מה שהם  כיוונו אליו.  לידים כאלה לא יוכלו להפוך ללידים חמים בפלטפורמה הספציפית הזו. ולכן היינו צריכים למפות את המדיות, בהן יש לנו יכולת ליצר מודעות ובהן אין לנו.

שימו לב- המטרה כאן היתה לייצר מודעות ולכן גוגל חיפוש הוא לא הפלטפורמה הראשונה שבחרנו.

ולכן בואו נחלץ את החוק הראשון בעבודתו של יועץ שיווק דיגיטלי

עליו למפות את כלל המדיות, לפי מדד רלוונטיות לאור מטרות העסק – בין אם זה מודעות, החדרה, הנעה למכר בסליקה באתר, הנעה למכר בשיחת מכירה וכיו"ב – כל מטרה כזו מחייבת תמהיל מדיה שונה ותמהיל תוכן שונה. מה שמוביל אותי לסעיף הבא:

משימה שניה של יועץ שיווק דיגיטלי - התאמת סוגי המסרים להצעות הערך והמכר

כאן תפקידו של כל יועץ שיווק דיגיטלי, הוא  למפות את סוגי מסרים שיניעו לפעולה את הקהלים שלכם. עליו  להתחיל בעבודת תוכן מקדימה, שכוללת הבנה של קהלי המטרה, ואילו הצעת מכר וערך ליצור להם. (ושווה שתקראו את הכתבות שלנו על בידול ומיצוב כדי להעמיק בנושא זה).

בסופו של דבר,  על יועץ שיווק דיגיטלי לייצר מכנה משותף בין התוכן שתדברו בו, לבין המדיה שבה תפרסמו.  ולכן משימתו השנייה של יועץ שיווק דיגיטלי צריכה לכלול את התאמת התוכן לפלטפורמות השונות, ובפשטות – מה אומרים בפייסבוק ובאינסטגרם, מה אומרים בדיוורים, מה אומרים בקמפיין באנרים  GDNומה אומרים בכתבה ממומנת,  כאשר לכל ה"מה אומרים", יש מכנה משותף של מהלך שיווקי אחד, המסונכרן עם זמני העלייה של כל רכיב מדיה.

עבודת ההתאמה של יועץ שיווק דיגיטלי בין התוכן למדיה, חייבת להתחיל בהבנה של העסק ומשם חייבת לקחת בחשבון הבנה מאוד עמוקה של המדיות, כדי לדעת לבנות את המסר הנכון למצב התודעה של הלקוח כשהוא בכל מדיה.

תרגיל במציאת בידול בין שתי חברות עם אותו מוצר

קחו למשל חברה שמוכרת שירות של בדיקות אופטומטריסט לעיניים. התוצר הוא אותו תוצר שלקוח מקבל מכל חברה שמבצעת בדיקות אופטומטריסט – המלצה מוסמכת למצב הראייה. אבל יכול להיות שדווקא תהליך השירות, הוא שונה בין החברות והשירות שמציעה חברה אחת,  שונה מהותית מהשירות שמציעה חברה שניה. פה יכול להיות טמון הבידול שיגרום לחברה אחת להביא יותר לקוחות מהשנייה, על אף שבשני המקרים מדובר באותו מוצר ללקוח (בדיקת עיניים מוסמכת של אופטומטריסט).

שלב שלישי בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט – ספרו על העסק לפי תועלות הלקוח

אחרי שהגדרתם בגדול מי אתם (העסק),  השלב הבא הוא לתרגם את  השירות או המוצר שלכם לפי תועלות ללקוח:  הסבירו ללקוחות שלכם מה התועלת שבשימוש בשירות או במוצר שלכם.  הדרך למיפוי התועלות, תמיד צריכה להיות בעיניים של הלקוח. ולכן,  דברו על מה הלקוח ירוויח ברגע שהוא ישתמש במוצר שלכם. במובן הזה אמצו תמיד את נקודת המבט של הלקוח ולא של המוצר. לדוגמא, נניח ואתם מוכרים מנעול משוכלל לנעילת אופניים. במקום לדבר על הרכב המנעול ,המשקל שלו והחומר ממנו עשוי, שווה שתדברו קודם כל, על הביטחון שהוא ישרה על בעלי אופניים מחשש לגניבות.

כמובן שאין מסר אחד לכל. בסופו של דבר אנחנו נדבר ללקוח בערבוביה של מסרים ולכן שם המשחק הוא יצירת משקולות של מסרים – מה המסר המרכזי ומה המשני בכל מסר שנשחרר ללקוח.

משימה שלישית של יועץ שיווק דיגיטלי - בניית המדיה

 כאן אני רוצה לפתוח בהערה חשובה: שימו לב, הרבה מהקמפיינרים שאתם מכירים, מתחילים מהשלב הזה וזונחים את השלב הראשון והשני של התאמת המסרים הנכונים לפלטפורמות הנכונות, ביחס להצעת השיווק שלכם. (הם לא עושים את זה בכוונה, הם פשוט לרוב לא יודעים שיווק).

 כך נוצר מצב, ששיווק דיגיטלי הופך לשיווק טקטי של בידים, טרגוט קהלי המטרה והגדרת תקציבים יומיים, כאשר בפועל עבודה נכונה של יועץ שיווק דיגיטלי, היא להגדיר לכם על מה מדברים בכל פלטפורמה, למה? ואיזה מהלך שיווקי יביא לכם את הגידול.

זו למעשה הנקודה שבה אני פוגשת בעלי עסקים שקמפיינרים שונים התחילו איתם  ואז הם עברנו אלינו: )

אז אחרי ההערה הזו, הנה המשימות של יועץ שיווק דיגיטלי, שתצפו להן בחלק זה:

שלב שלישי  זה, הוא שלב טקטי של תוצאות השלב הראשון והשני. בשלב זה אנחנו מתאימים את הקמפיינים במדיות לפי קהלי המטרה. כאן מחליטים אם הקמפיינים בפייסבוק למשל יהיו מורכבים מרשימות, מלוקאליק של אלה שביקרו באתר שלכם ב90 יום או 30 יום האחרונים, או ממבקרי האתר עצמם בתקופת זמן מסוימת, האם אנו מכוונים לקמפיין המרות או לקמפיין טראפיק לאתר? מה הגדרת ההמרה – הוספה לסל? טופס? יש המון שיקולים וכל עסק לגופו.

כמה פרמטרים ששווה לכם לזכור, כדי לבדוק את יעלות חלק זה של יועץ שיווק דיגיטלי

  • בקשו הגדרה של תמהיל מדיה: כמה להשקיע בכל פלטפורמה ולמה?
  • בקשו רציונל של כל רכיב מדיה שנבחר: למשל, מה תפקידם של באנרים ברימרקטינג ב GDN (מערכת הבאנרים של גוגל), כמה  כסף מומלץ להשקיע שם? מה תפקידו של גוגל חיפוש?
  • בקשו צפי תקציבי: מה המלצת התקציב ומה צפי עלות הביד?
  • בקשו הגדרה של קהלים בפייסבוק: מה לוקאליק, מה קהל חדש, ובקשו סיבה – האם העסק שלכם מחייב יותר השקעה בקהלים חדשים (לאור הצעת הערך) או שאנו רוצים לתפוס יותר מבקרי אתר בעבר?

 

בסופו של דבר אתם צריכים לקבל מאותו יועץ שיווק דיגיטלי, תכנית מדיה מנומקת, שכוללת מענה על השאלות הבאות:

  • למה התקציב שלכם כך ולא אחרת,
  • למה חלוקת המדיות (תמהיל המדיה) היא כך ולא אחרת,
  • מה הצפי ללידים מכל אפיק?

 וכל זאת בהתאמה למסר ולהצעה שגובשה בסעיף 1+2.

 

אם אותו יועץ שיווקי מסר לכם את תהליך 1+2 כהלכה , אתם אמורים בחלק זה, גם לדעת איזה מסר או חידוד של מסר, יתבטא באיזו מדיה. זו למעשה כבר עבודת התאמה בין התוכן למדיה, בכל רכיב בתמהיל הקמפיין שלכם.

לסיכום

יועץ שיווק דיגיטלי בסופו של דבר נמדד על היכולת  לבנות קמפיינים מנצחים שמביאים המרות

 אבל הוא לא יכול לעשות כן, אם הוא אינו מבין היטב את הצעת המכר והערך שלכם, איך מתאימים מסר נכון למדיה הנכונה (לכם) והוא חייב להיות בקיא לחלוטין בכל אפשרויות הפרסום של גוגל, פייסבוק יוטיוב וכיוצא בזה.

 לא פעם, אתם תקבלו מאותו יועץ שיווק דיגיטלי (אם הוא טוב…) תמהילי מדיה שונים במועדים שונים. אלה, תמיד יהיו שיקוף של המטרות העסקיות שלכם.  לדוגמא, עבור מהלך חדש שדורש יותר מודעות, אולי פתאום תראו בתמהיל את טאבולה או יוטיוב. ולמהלך מכר אגרסיבי, אולי פתאום תראו בתמהיל, יותר הקצאה של כסף על פוסטים ממומנים לצד קמפיין מוצר. כל מקרה לגופו.  

בסופו של יום זה תפקידו של יועץ שיווק דיגיטלי. הוא אמור לספק לכם את כל המעטפת משלב ה"מה אומרים ואיך אומרים?"  ועד לשלב שבו מגדירים את הלב של שיווק דיגיטלי, והוא איך מתרגמים את הכל לתמהיל מדיה יעיל, לא בזבזני ושמביא לידים חמים.

 אתם מוזמנים להיוועץ בנו –  היותנו יועץ שיווק דיגיטלי, הוא למעשה רק ההתחלה של מה שאנחנו עושים, כמחלקת השיווק, הפרסום והתוכן הפרטית של הלקוחות שלנו.

עוד כתבות על אסטרטגייה שיווקית דיגיטלית

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

Share this post