Irit2022-05-19T08:59:25+00:00
רימרקטינג בפיסבוק – למה זה כלי הרבה יותר חשוב ממה שנדמה?
רימרקטינג בפייסבוק היא שיטת פרסום לטרגט אנשים שביקרו באתר ב 30 יום האחרונים או ב 90 יום האחרונים וכן הלאה, ולהפיץ להם ורק להם, מודעות רימרקטינג בפייסבוק – כאלה שמפנות אותם בחזרה לאתר.
למעשה מה שתיארתי עכשיו, הוא פעולה של רימרקטינג. אבל בפועל רימרקטינג בפייסבוק עושה דבר נפלא: הוא מאפשר לפנות לאנשים שהיו באתר כלשהו, התעניינו בו בעבר וכעת מבקש להפגיש אותם עם המסרים אודות האתר, דווקא כשהם במצב תודעה של שיטוט ברשתות החברתיות: ואני מדברת על מצב תודעה מזפזפ, משוטט ולא בהכרח קשוב.
על פניו ,למה שיקליקו על הבאנר שמזכיר להם על קיומה של הצעת הערך או המכר שלכם כשהם משוטטים להנאתם בפיסבוק ולא מחפשים אקטיביים בגוגל?
אז בואו נשאל קודם - מה ההבדל בין רימרקטינג בגוגל לבין רימרקטינג בפייסבוק
רימרקטינג בגוגל, עושה את אותה פעולה של טרגוט מחודש, עבור אותם אנשים שנכנסו בעבר לאתר שלכם. אבל כאן, הוא יתפוס אותם במערכת השותפים של גוגל GDN -Google Display Network. ה – GDN היא מערכת השותפים של גוגל, שבה לגוגל יש הסכמי שיתופי פעולה עם פורטלים שונים שהסכימו לשריין מיקומי מדיה לבאנרים פרסומיים.
ולכן הבאנרים שיועלו במערכת הזאת תחת הגדרה של רימרקטינג, "יעקבו" אחר אותם גולשים שביקרו באתר שלכם בתקופת זמן כלשהי, כמו לפני חודש או לפני שלושה חודשים, בכל מקם שבו הם גולשים (ובמידה שהאתרים שבהם הם גולשים, שותפים במערכת הGDN).
כך למעשה, הבאנר ברימרקטינג, עוקב אחרי האנשים ש"נצבעו" כלומר שפיקסל – קוד, "תפס" ואיתר את מספר הIP של המחשב שלהם, וכעת לא משנה באיזה אתר הם יגלשו, כל עוד האתר הזה נמצא תחת הסכם מערכת השותפים של גוגל, אותם אנשים ששהו מתישהו באתר שלכם יראו באנרים שלכם.
ההרגשה שמתקבלת לאנשים כאלה היא של "וואו, רואים את החברה הזו בכל מקום", כי הבאנרים עוקבים אחריהם באתרים שבהם אנשים הללו גולשים.
רימרקטינג בפייסבוק לעומת זאת, ממוקד להופעתם של אותם באנרים עוקבים אך ורק בפייסבוק.
אז למה בכלל להעלות באנרים של רימרקטינג בפייסבוק?
השאלה הראשונה ששווה לשאול את עצמינו, היא מה עדיף: האם עדיף לפנות ברימרקטינג בגוגל כאשר כאן, המסר שלי ירדוף אחרי הלקוח בכל מקום שהלקוח נמצא בו ? (כמובן שבאופן תיאורטי, כי זה תלוי תקציב ותלוי אתר). או האם נכון לעקוב אחר גולשים שהגיעו לאתר שלי, כאשר הם קרוב לוודאי בזמן הפנאי שלהם בפייסבוק?
נחדד:
כל מה שאנחנו יודעים בפעולה של רימרקטינג, זה שיש גולשים שהיו באתר בחודש האחרון או בתקופת זמן אחרת שבחרנו. האם זה נכון להפיץ להם כעת הודעות כשהם בכלל בפייסבוק ? איך נוכל להיות בטוחים שפייסבוק כרשת של פנאי ושיטוט, תניע לפעולה? כי לצורך העניין יכול להיות שאם נעלה באנרים ברימרקטינג בגוגל, אנחנו נתפוס את הקהלים שלנו כשהם קוראים כתבה על עולם תוכן שקשור לאתר שלנו. ואז אולי, יש סיכוי גדול יותר, שאם הם גם כך שרויים בהתעניינות על עולם תוכן שקשור לעולם שלנו, ההצעה שלנו תקרוץ להם יותר, מאשר כשהם שקועים עכשיו בפייסבוק בסקירה של מתכון.
מה שבטוח הוא, שבגוגל יש את הפוטנציאל לפנות לקהלים יותר מכוונים, ואילו פייסבוק הוא פייסבוק – מאפשר הצגת מודעות עם כל הסחות הדעת, הפנאי, השטויות והשוטטות, שמאפיינת את הרגלי הגלישה ברשתות החברתיות.
אבל לעובדות יש אג'נדות משלהן
הפרסום בפייסבוק הוא נחלתם של רוב המפרסמים הקטנים והבינוניים בעולם. אם עושים אותו כהלכה, הוא עובד. רימרקטינג בפייסבוק, כמו רימרקטינג בגוגל, יכול לסייע ב – Top of Mindשל הלקוח, כלפי המסר הפרסומי שמפיצים לו. זו בגדול כל התורה של רימרקטינג.
TOM – Top of Mind, הוא ביטוי המציין את מצב הזכירות של צרכן, אודות המותג שנחשף אליו במסר פרסומי כלשהו. מטרתם של מפרסמים רבים היא לייצר TOP, כלומר להזכיר ללקוח על אודות קיומם. חזרתיות בשיווק עובדת ככלי שכנוע, לפני כל כלי אחר. (ועל חזרתיות כעקרון הראשון בשיווק קראו את הכתבה הזו).
אז למה רימרקטינג בפייסבוק ייחודי כל כך?
הבנו שייחודו בכך שהוא מייצר חזרתיות על מסר, ובכך מזכיר לגולש שבעבר התעניין במסר שלנו, שוב, בדבר קיומנו. הנחת העבודה של רימרקטינג בפיסבוק, היא שאולי אותו גולש שכבר הוכיח התעניינות במסר שלנו בעבר, יבחר להעמיק את ההתעניינות וללחוץ על הבאנר שוב. ומי יודע – אולי לרכוש או להשאיר פרטים בטופס.
כמובן שכאן מומלץ גם לייצר קופי שונה מהמסר הראשון שאותו גולש נתקל בו, כדי לנסות לתפוס סיבות נוספות לגולש, להתעניין באתר. אבל זאת לא הסיבה המשמעותית למה רימרקטינג בפייסבוק ייחודי כל כך.
השוס האמיתי, הוא באפשרות לייצר קופי שנולד מתוך אסטרטגיית תוכן מותאמת לפייסבוק
ייחודו הנוסף והמשמעותי יותר של רימרקטינג בפייסבוק, הוא באפשרויות לדייק ולדבר באופן אישי (פרסונלי), את המסר הקריאטיבי שלנו.
אם אנחנו מבינים נכון את אופן הפעילות של הרימרקטינג, הרי הקהל שלנו נמצא כעת בפייסבוק וצופה כעת במסרים שלנו כמפרסמים. אם עבדנו נכון, אנחנו מכירים את הקהל הזה: אפיינו אותו כפרסונה מבעוד מועד, עוד לפני שהתחלנו להוציא שקל במדיה. הגדרנו את תחומי העניין שלו, הגדרנו מה הוא אוהב, באיזה אזור הוא גר ופשוט בנינו פרסונה. כך עובדים נכון על שיווק דיגיטלי ועל אסטרטגיה דיגיטלית.
עכשיו כשהוא בפייסבוק, הוא מתוחם לפיסבוק בלבד, ומכיוון שאנחנו מכירים אותו על ידי תהליך בניית הפרסונה שעשינו, אנחנו יכולים להניח שורה של הנחות שיעזרו לנו לנסח מסר שמותאם אישית למצב התודעה שלו, ממש עכשיו.
היתרון של רימרקטינג בפייסבוק טמון באפשרות לבנות קריאיטיב דרך הפרסונה שאפיינו
בניגוד לרשת השותפים של גוגל GDN, שבה אותו לקוח יכול להיות פשוט בכל מקום, כולל אתרים בארץ ובחול, כאן עבור רימרקטינג בפייסבוק, אנחנו יודעים שאנחנו תופסים אותו כשהוא בפיד שלו תחת ה username שלו וככל הנראה משוטט בכל תחומי העניין שכבר זיהינו בתהליך אפיון הפרסונה.
(ולמי שלא קרא את כתבת הפרסונה – זה הזמן. מהו תהליך יצירת פרסונה? כיצד הוא עוזר לנו להגדיר קהלי מטרה? ומיהי אותה "רבקה מנהריה"?)
ה"טריק" שמתאפשר לנו עכשיו, הוא לנסח מודעה פרסונלית לתחומי העניין שקרוב לוודאי שאותו לקוח, משוטט בהם ממש עכשיו כשהוא נתקל במסר הפרסומי שלנו.
המתכון ליצירת קופי של רימרקטינג בפייסבוק
כל עוד ניקח את מאפייני הפרסונה שבנינו לו, ונחבר אותם להצעת הערך או המכר שלנו, כשהוא נמצא בפייסבוק וכל זאת תחת הנחת העבודה שלנו, שאנו יודעים בגדול במה הוא מתעניין, נוכל לנסח מסר שכולל מכנים משותפים של כל הפרמטרים האלה.
אפשרויות הקריאייטיב שלנו לפיכך מוגדרות יותר ומתוחמות יותר ולכן יצירתיות יותר (ושווה לקרוא את הכתבה על חדשנות בשיווק שתסביר למה כאשר גבולות הגזרה של עולמות תוכן צרים, מתאפשרת יותר יצירתיות).
כך, המסר השיווקי שלנו יכול להיות הרבה יותר מדויק ופרסונלי עם אמירה שמרפררת למדיום שבו הגולש נמצא ולתחום העניין שלו. לדוגמא (ואל תתפסו אותי בקריאיטיב – זה לצרכי הדוגמא). "אנחנו יודעים שאתה בפייסבוק, אנחנו יודעים שאתה קורא עכשיו על מרתונים, בואי תקרא למה השירות שלנו מותאם לווינרים כמוך, שהם מוטי תוצאות ולא מפחדים מריצה למרחקים ארוכים".
לסיכום
רימרקטינג בפייסבוק יעבוד הרבה יותר טוב, אם יצרנו פרסונה כמו שצריך ויצרנו קריאייטיב שלוקח מכנים משותפים מעולמות התוכן של הפרסונה שאפיינו + מהצעת הערך והמכר שלנו + מרפרר למדיום בו הגולש מצוי כעת. זה למעשה יתרון גדול של רימרקטינג בפייסבוק.
עוד כתבות בנושאי PPC
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים