Posted by: Irit Comments: 0 0 Post Date: פברואר 17, 2022

קידום עסקים באינטרנט בשיטת "הכל כלול" – מה זה אומר?

קידום עסקים באינטרנט | BlogAbout

קידום עסקים באינטרנט בשיטת "הכל כלול", היא אולי חיה מוזרה, שלא הרבה עסקים מכירים או מצליחים לפצח אותה, כשאני פורסת  בפניהם לראשונה, את המשנה, הרציונל והאג'נדה מאחורי השירות הייחודי שתפרנו.

למעשה אחד האתגרים שלנו בבלוג אבאוט – BlogAbout, הוא להסביר (ולחנך שוק אפילו), במה אנחנו שונים מקמפיינרים או ממשווקים דיגיטליים אחרים שעושים קידום עסקים באינטרנט.

בכתבה הזאת אני רוצה לספר לכם למה עסקים קטנים וצומחים שצריכים קידום עסקים באינטרנט, חייבים לעבוד בשיטת "הכל כלול" (וואן סטופ שופ) ,להבין מה היתרונות ולמי זה מתאים.

ת'שמעו סיפור

אני רוצה לשתף אתכם בסיפור אמיתי שחוזר על עצמו:

זה מתחיל ככה: אני שולחת הצעת מחיר ללקוח. אני מציעה כמובן קידום עסקים באינטרנט בשיטת "הכל כלול". וזה אומר גם לשפר את האתר, גם ליצור  אוטומציות דיוורים, גם דיוורי מגזין ואוטוריטה, גם ניהול הסושייל עם פוסטים שוטפים מעוצבים ומנוסחים שאנו יוצרים, גם PPC בכל הפלטפורמות ללא הגבלה על כמות המדיות וללא תקציבי הקמות!

ויש עוד: גם שיפורי נוסח אפיון ועיצוב באתר ובדפי הנחיתה. גם תסריט שיחה, גם חומרי שליחה לליד לאחר שהגדרנו ביחד את משפך המכירה, מהרגע שהשאיר פרטים בטופס ועד להצעת המחיר.

 ואז הלקוח  עונה: "אחלה, האם זה כולל גם תסריט שיחה ללידים קרים? או מצגת לאנשי המכירות"? אני עונה – ברור שכן!

אי אפשר לתת שירות "חצי עבודה" בקידום עסקים ולצפות להצלחה

כמחלקת השיווק של לקוחותינו, אנחנו עושים קידום עסקים באינטרנט כך, שאנו לא חוסכים בידע ולא חוסכים במוצרים שהידע שלנו מסוגל להפיק.  "הכל כלול" אומר שאנחנו מקדישים את זמנינו, מרצינו, כוחנו והידע המצטבר שלנו, כדי להפיק עבור הלקוח את כל חומרי התוכן שהוא חייב, כדי למכור.

אני מביאים את האסטרטגיה החשיבה והתכנון שיביא אותו למכירה, ואת כל הביצוע במדיה. במובן זה, לקוח למעשה שוכר לעבודה שירות של קידום עסקים באינטרנט עם עובדת שיש לה מאחוריה עוד 6 עובדים לשירותה, כמשרד פרסום מלא. וכפי שעובדת במשרד לא תגיד לבוס שלה ש"את המשימה הזאת אני לא מוכנה לעשות, אם לא תעלה לי את המשכורת", כך אנחנו מתייחסים לקשר שלנו עם לקוחותינו.

למה לעסקים קשה להבין כי קידום עסקים באינטרנט חייב להיות שירות מלא וכולל?

אולי אנחנו אשמים בחינוך שוק אבל למעשה, עצם העובדה שצריך לחנך שוק עבור שירות מתבקש כזה, מצביעה על בעיה עמוקה  יותר של אמון, של כישלונות בתקשורת בין ספקים ללקוחות ושל המגמות ששוק השיווק הדיגיטלי עומד לפניהן.

השוק של קידום עסקים באינטרנט, התרגל לדבר במספרים נמוכים: השוק מוצף ולפי גלובס עד סוף 2022 יהיו כ-800 אלף נותני שירות בעולמות השיווק הדיגיטלי. רבותיי, זה מטורף! עם כל כך הרבה היצע וכל כך מעט הבנה מצד המפרסמים, הכרוניקה של כישלון ידוע מראש בין קמפיינרים וסוכנויות דיגיטל ללקוחות, היא מתבקשת כאשר לא עובדים בשיטת "הכל כלול":

מכשלות קידום עסקים באינטרנט

קמפיינר יפתה אתכם בהצעה נמוכה אבל תגלו את האותיות הקטנות רק במהלך העבודה. זו לא אשמתכם - אין לכם שום דרך לחזות את האותיות הקטנות, כי אתם לא משווקים דיגיטליים

הצצה לשיחה עם קמפיינר (סוכנות של קידום עסקים באינטרנט) – פברואר 2022

אז הנה ממוצע המחירים שתקבלו שם בחוץ לשנת 2022:

פרסום בפלטפורמה אחת – פייסבוק  יעלה באזור 1750 שקל לחודש

פרסומת עבור שתי פלטפורמות – פייסבוק +גוגל יעלה באזור  2500 שקל לחודש

מה אתם מקבלים?

הפרסום עם קמפיינר כולל ניסוח מודעה  אחת של קמפיין אחד. על כל קמפיין נוסף תדרשו להוסיף תקציב "סמלי" של 400-500 ₪. הנוסח ועיצוב המודעה ייעשו לפעמים עם תמונות ברישיון ולפעמים לא – תלוי למי אתם פונים. 

(והערה לעסקים – אתם חייבים להשתמש רק בתמונות בעלות רישיון שימוש. יש בחוץ עורכי דין שזה המקצוע שלהם – לאתר שימוש בתמונות ללא רישיון, ולתבוע את בעל העסק שהשתמש בהן).

עוד שאלה משיחת הטלפון עם הקמפיינר:

אם דף הנחיתה לא טוב במובן שאין בו הצעת מכר טובה? לא ממיר, לא מקצועי ואין סיכוי שיביא לידים, מה אתם עושים?

תשובת הקמפיינר: אנחנו נגיד לבעל העסק שהוא צריך לשפר את הדף. הוא יוכל לקבל מאתנו שירות בתשלום נפרד כמובן. הוא ימסור לנו טקסטים ואנחנו נשדרג לו את הדף נחיתה.

ושאלה אחרונה לקמפיינר:

איך הלקוח אמור לקבל החלטה אם ללכת על המסלול של פרסום רק בפייסבוק או פרסום רק בגוגל אם הוא לא מבין מה הוא צריך? אולי הקהל שלא נמצא בכלל במקום אחר? ואיך הוא אמור לקבל החלטה על כמה קמפיינים הוא צריך?

ותשובת הקמפיינר פה: הלקוח צריך להגדיר לנו איפה הוא רוצה לפרסם. הוא אומר לנו מה התקציב ואנחנו מפעילים

כן, כן. שיחה אמיתית! ואגב הקמפיינר הזה הוא סוכנות פרסום דיגיטלי (כך הם מפרסמים את עצמם)

מישהו פה מבין עד כמה השיחה הזו בעייתית?

הלקוח הרי לא יודע לקבל החלטה לגבי תמהיל המדיה הנכון ביותר עבורו. אם היה יודע – היה עושה קידום עסקים באינטרנט בעצמו…
ברגע שההחלטה היא על הלקוח ומצידו, באופן טבעי היא תתכנס לקבלת החלטה לפי עלויות. אז ברור שאם הוא לקוח קטן או לא מבין בשיווק דיגיטלי, הוא ייקח החלטות על תמהיל מדיה זול, יבחר פלטפורמה על סמך מה שהוא מכיר בעצמו, ויגיד לעצמו שהוא "רק רוצה לנסות ולראות אם קידום עסקים באינטרנט עובד לי".

לקוח כזה מלכתחילה מכשיל את עצמו

מדוע? כי הוא לא בוחר כנראה נכון:

  • לא את כמות הקמפיינים המספקת לצורך גידול במכירות
  •  או לא את כמות הפלטפורמות שמתאימות לצרכים שלו
  •  והכי חשוב – הוא והספק של קידום עסקים באינטרנט, מתעלמים מהפיל הענק שבחדר- התוכן ואסטרטגיית התוכן! שזה בתכל'ס הדבר הכי חשוב כדי להביא את הלידים. לקוח כזה פשוט שם את כל יהבו על לחיצת כפתורים בפעילות המדיה ולא מבין אחרי חודש, חודשיים למה הוא לא מתרומם.

לקוחות כאלה מתפתים לסכומים קטנים של קידום עסקים באינטרנט, אבל החלופות לא הרבה יותר יקרות...

מי שמבין שאולי יש לו בעיה עם הצעות הערך, אסטרטגית התוכן, הבידול והמיצוב, אולי יתחיל לשדרג את דפי הנחיתה ואת כלל האתר, אבל גם פה הוא כנראה יפנה לאנשים הלא נכונים שיעשו לו את זה- לאותו קמפיינר שיציע לו הצעת מחיר על שדרוג הדפים או האתר. הלקוח כמובן יצטרך גם להוסיף תשלום וגם לעבוד בעצמו בלכתוב את התוכן. כך אם כוללים גם כתיבת תוכן שיווקי ואת שאר הפעולות השיווקיות, אז כבר יגיע לסכום גבוה ממה שאנחנו מציעים ועדיין כל העבודה עליו ולא בהכרח בכיוון הנכון.

ולמי שרוצה להעמיק בנושא הכשל הזה – קפצו לכתבה הזו וקראו למה משווקים דיגיטליים הם לא בהכרח אנשי שיווק ואיזה פער עצום קיים, בין הידע הטכני של קידום במדיה ובין הידע האסטרטגי של שיווק.

וזאת הסיבה שתחום השיווק הדיגיטלי מזגזג...

תיארנו כרוניקה ידועה, של בחירת המומחיות הלא נכונה, בשיטת העבודה הלא נכונה לצרכים של העסק. כתוצאה, ספקים מתחלפים כי הם לא נותנים ללקוחות שירות טוב וזה לא אשמתם!
הלקוח לקח מלכתחילה אנשי ביצוע של קידום עסקים באינטרנט ולא אנשי שיווק.
אותם חברה טובים ומוכשרים, עברו אולי קורס בגוגל וקיבלו הסמכה (העובדות המצערות הן שרובם פועלים ללא הסמכה כלל), אולי גם עשו הסמכה בפייסבוק וזה מה שהם יודעים: לטרגט. שזו אמנות נפלאה אבל רק חציו השני של המטבע בשיווק דיגיטלי. מטבע שמורכב מתוכן ומדיה.

ללקוח במצב עניינים כזה, אין מערך שיווק, אין לו אסטרטגית תוכן ואין לו שיטה שתביא לו גידול. הוא מנסה לעלות בקמפיין פייסבוק והתוצאות בהתאם.

אז מה עושים? טוב זה ברור...

ברור שיש לנו אינטרס. אנחנו רוצים תמיד עוד לקוחות. אבל יותר מהכל, אני פונה אליכם עסקים, לא משנה במי תבחרו שיקפיץ את העסק עם קידום עסקים באינטרנט נכון וחכם: השוו "תפוחים לתפוחים" :הבינו מה אתם מקבלים ומה אתם צריכים, כדי לא ליפול על עוד ניסיונות שיווק דיגיטלי עם כרוניקה ידועה מראש…

עוד כתבות על בחירת משרד שיווק דיגיטלי...

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

מנהלת שיווק דיגיטלי  +  משרד פרסום משלך, בחצי עלות המעסיק

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

Share this post