Posted by: Irit Comments: 0 0 Post Date: ינואר 28, 2022

סרטון תדמית לעסק – איך עושים את זה נכון?

סרטון תדמית | BlogAbout

בכתבה הזו נדבר על כל הדרכים המופלאות לייצר סרטון תדמית לעסק. אנחנו נראה, שהפורמט של וידיאו, הוא הרבה יותר מסרטון תדמית. למעשה, עסק שרוצה לשדרג את האוטוריטה שלו, להעביר מידע מקצועי ופשוט להיות בקשר עם קהל הלקוחות שלו, כדאי שיפיק וידיאו.  השאלה היא איזה עסק ואיזה סוג של וידאו.

בכתבה הזו נדבר על איזה סוגים של סרטונים, מתאימים לאיזו אסטרטגיה שיווקית. כמו כן  ניתן כמה טיפים של מאחורי הקלעים, להפקת יום הצילום ולעריכה.

אז מה זה סרטון תדמית ולמה הוא חשוב?

סרטון תדמית הוא כל הדרכים של העסק לדבר על עצמו ולהעביר מידע מורכב בצורה קלילה וקליטה. הצרכנים של היום מבקשים תוכן קצר, מהודק וקליט ולרוב וידיאו, עושה את העבודה הזאת.

אממה, הרבה מבעלי העסקים טועים לחשוב שאם יפיקו סרטון תדמית שמספר על פעילות החברה, זה ישנה משהו במאמצי השיווק. האמת היא שלא לרוב: אנשים מחפשים ערך. אנשים פחות מתעניינים בחברה עצמה ויותר בתועלות ובפתרונות שהחברה יכולה להציע להם.

 ולכן סרטון תדמית קלאסי המספר על החברה (כפי שהיו עושים לפני כמה שנים טובות), פשוט לא ישנה כלום במאמצי השיווק. איפה הוא כן רלוונטי? עבור חברות הייטק המייצרות סרטונים כאלה בפרויקטים של מיתוג מעסיק – אז, הזרקור שהם מעניקים לחברה, להווי ולאנשים בה, הוא כלי מכירה למועמדים שירצו לבוא לעבוד אצלם. זו החרגה בעולם סרטוני התדמית ולכן נשים את הסוגים האלה של סרטוני תדמית לחברות הייטק, בצד.

ולכן החוק הראשון ביצירה של סרטון תדמית לעסק הוא פשוט הערך

תנו טיפ, תנו פתרון לבעיה שאתם מציעים כחברה, דברו על הצרכים של הלקוחות שלכם ועל הפתרונות שאתם מציגים. במשקפים האלה בלבד (תועלות ופתרונות ללקוח), מומלץ לבנות את התסריט לסרטון התדמית שלכם.

עשה ואל תעשה בהפקת סרטון תדמית לעסק

אז מהי האמת של החיים? אתם יודעים: כולם אוהבים לדבר על עצמם וכולם אוהבים להתגאות בהישגים שלהם ובשלל התארים, או הרקורד שהשיגו לאורך השנים. אבל אם זה נעשה לא נכון בהפקת סרטון הוידאו, הוא  עלול להפוך לסרטון תדמית משעמם שמהלל את החברה או בעליה, אבל נותן ערך ממש מועט ללקוח.

ולכן ריכזנו בפניכם את עוגני המחשבה שיש לסמן עליהם "וי" בבואכם לחשוב על קונספט לסרטון וידיאו:

אוטוריטה

זה המקום לדבר על עצמכם ועל היכולות שלכם. החלק הזה בעצם מסביר ללקוח שאתם תותחים בתחומכם. אבל זכרו – החלק הזה צריך להיות קצר מאוד, וממוקם די בהתחלה של הסרטון. עליו להיות מנוסח בקפידה, כך ששום מילה מיותרת לא תבליח.

זכרו בבקשה😊  האוטוריטה שלכם  בכלל לא נמצאת בחלק הזה של הסרטון. למעשה החלק בו אתם מציגים את עצמכם ואת ההישגים שלכם, הוא יותר פתיח "כרטיס ביקור", מאשר הוכחת אוטוריטה. למה? משום שהאוטוריטה שלכם כמומחים בתחומכם, תצא על ידי הערך שתספקו ולא על ידי מה שתעידו על עצמכם.

מה עושים עם הפתיח של סרטון תדמית? מדברים על – כאבים, בעיות, או תועלות?

השיווק הדיגיטלי קלאסי, מאוד אוהב את הביטוי "כאבים": הביטוי הזה מציין את החוק שמשווקים דיגיטליים עובדים לפיו – אתרו את הכאבים והבעיות של הלקוח, הציפו אותם כדי ליצור עם הלקוח תחושת הזדהות, ומשם הציפו את הפתרון שלכם, לכאב או לבעיה.

אבל משהו השתנה: היום הקהלים שלנו ציניים יותר ורווים מסרים מסוג זה. בנוסף יש כשל משמעותי ממש בצורת החשיבה הזו: עצם העובדה שעסק מצביע על בעיה ספציפית ואז מציע את עצמו כפתרון לבעיה, מציב את העסק אוטומטית כנותן שירות בתוך קטגורית הבעיות.  לדוגמא – עסק המוכר פתרונות דיאטה, ימקם בווידאו קודם טקסט שמדבר על הקושי (למשל- "נמאס לכם מעוד דיאטה שלא עובדת?") ואז יציג את העסק שלו עצמו, כפתרון  ללקוח.

מה קורה לעסק שעבד בזרימת תוכן כזו?

הוא הופך אוטומטית לעוד עסק, אחד מיני רבים המספקים פתרונות לבעיה או לכאב.  משם  המשימה של בעל העסק היא לשכנע את הלקוח לבחור בו. הפלאו הזה ארוך וקשה, כי ברגע שעסק הציב את עצמו כעוד ספק בקטגוריה של כאבים או צרכים, הוא צריך לעבוד מאוד קשה כדי לייצר לעצמו בידול. שימו לב שבפרט בפורמט של וידיאו- עד שטקסט כזה יגיע לשלב הבידול, הסרט בזבז שניות יקרות על תוכן פחות רלוונטי להנעה לפעולה ולא בטוח שכשיגיע לבסוף לתכל'ס – בכלל ימשיכו לצפות בסרטון.

חשבו מה היה קורה למשל, אם התוכן של סרטון התדמית, היה מתחיל דווקא מהבידול ולא מהצגת הבעיות והכאבים?

מה שהיה קורה, הוא שיותר אנשים שצופים גם כך רק בחלק מסרטון של 20 שניות, היו נחשפים לבידול ולהצעת הערך על ההתחלה ומשם הסיכוי למעורבות בתוכן, גבוה יותר.

לסיכום חלק זה

  • פתחו את סרטון הוידאו שלכם עם תועלות ובידול העסק
  • וותרו על "קשקושים" מיותרים בפורמט הזה
  • זכרו שאנשים צופים אולי בממוצע כ 20 שניות בסרטון בודד, אבל בפועל אחוזים ניכרים מהם מזפזפים ולא מגיעים לצפייה של מעל 5-7 שניות.
  • שווה לזכור גם את היוצאים מן הכלל – ישנם מקרים בהם העסק נדרש לחנך שוק ולהציג לקהל שירות או מוצר חדש שעוד אין כמוהו. עסקים כאלה, הם קטגוריה משל עצמם. לעסקים כאלה, מומלץ כן להתחיל עם הצגת בעיות שגורות בתחום, ותוך כך להציע את הפתרון הייחודי שלהם, בהיותם קטגוריה חדשה לחלוטין של שירות. ראו בהמשך הכתבה, כיצד התמודדנו עם בריף כזה, לעסק המהווה קטגוריה משל עצמו ("מכתב בקליק").

שתי השניות הראשונות

שתי השניות הראשונות של סרטון הוידאו, היא למעשה הרושם הראשוני שאתם משאירים. ממש כמו במפגש עם אדם. מחקרים מראים שלאנשים לוקח כשנייה וחצי, כדי לגבש עמדה על אודות אדם שהם פוגשים.

זכרו כי הפתיח של הסרטון, הוא החלק המשמעותי ביותר בכלל הסרטון ועליו להיות מנוסח ומופק כך, כדי שאנשים יצלחו את שתי השניות הראשונות, עם תחושה של עניין וציפייה לראות עוד.

אז איך צולחים את שתי השניות הראשונות?

וואו… זאת שאלה ענקית ופה אנחנו נכנסים למחוזות הקריאייטיב:  כאן צריך לחשוב על ההתאמה הספציפית של כל תוכן ל DNA של העסק, לטון ולסגנון שרוצה לשדר וכמובן למסר המרכזי שרוצה להעביר.

מאחורי כל מכבסות המונחים בפסקה הקודמת, ניסיתי לזקק לכם כמה טיפים שימושיים לצליחת הפתיח של סרטון הוידאו שלכם:

משחקים עם מצלמה

אם מדובר בסרטון בו  עומד דובר המדבר למצלמה – הקדישו את הפתיח למשחקי מצלמה – קלוז אפ ו/או עריכת הצילום משתי זוויות בקאטים מהירים עם תחילת הסרטון – אלה יעניקו ענין גדול יותר על ההתחלה, מבחינה ויזואלית.

הדגשת טקסטים

הדגישו טקסטים חשובים בסרטון, באמצעות כיתוב שלהם על גבי הסרטון. ראו למשל דוגמא כזו בסדרת סרטונים שביצענו ל"אקדמיה לחינוך מונטסורי"

הומור

לכו על קונספט הומוריסטי- במיוחד עבור עסקים המבקשים להעביר מידע מקצועי, חשוב לפשט ולהקליל את המסר. בדוגמא הבאה תראו סרטון מסדרת סרטונים שביצענו ל"מכתב בקליק" של דפוס בארי: מדובר בשירות B2B  המספק לעסקים אפשרות הדפסה ושליחה של מכתבים בדואר בלחיצת כפתור במחשב. בכך השירות מייתר את הצורך בהדפסה והליכה לדואר.

במקרה הזה, הלכנו על סדרת סרטונים הומוריסטים שממחישים סדרה של בעיות למצב הקיים והצגת מכתב בקליק על תועלותיו.

פתיח ממותג

שווה להשקיע ביצירת פתיח ממותג עם לוגו החברה, לפני  שסרטון הוידאו עצמו נפתח.

פתיח כזה לא צריך לקחת יותר משניה עד שתיים, והוא למעשה מבסס לצופה את ההבנה שמדובר בסרטון "רציני", ואם הסרטון "רציני" כנראה גם החברה כזו.

אז נכון שיש הרבה סוגים של סרטוני וידיאו אישיים, סרטונים שצולמו בבית בפיג'מה, סרטונים שצולמו "על הדרך", באוטו, או בהליכה. סרטונים כאלה מבקשים לייצר תחושה של קשר בלתי אמצעי ולהעביר אותנטיות.

האינסטגרם והטיק טוק מאפשרים לנו כצרכנים לקבל סרטונים כאלה בהבנה, כי העין מורגלת לסרטונים כאלה. אבל בבקשה אל תיפלו למכשלה הזאת: מה שאתם חווים כצרכנים פרטיים, שונה ממה שתרצו לשדר בהיותכם עסק המבקש למכור מוצר או שירות. והנה אני אסביר:

המיתוג  שתיצרו בתחילת הסרטון (קרי פתיח הסרטון), יגדיר את גבולות הגזרה של העסק- האם הוא "רציני בתפיסה של הצרכן, או עוד חברה שמייצרת סרטונים ביתיים. הצרכן שופט מהר  ולרוב בביקורתיות. המיתוג ההתחלתי חלק מהרושם הראשוני שלכם ושווה להשקיע בזה.

ראו למשל דוגמא לפתיח של סרטוני טסטמוניאל, סרטוני אווירה וסרטוני מידע לחברת בניה – כולם באותה שפה עיצובית של פתיח (וסגיר), וזה עושה הבדל משמעותי בתפיסת הצרכן את איכות ומיצוב העסק.

אז איזה סרטוני וידאו שווה לייצר? או בשיווקית – איזו אסטרטגיה שיווקית מתאימה לאיזה סוג של סרטון וידיאו?

בסושייל - מסר ממוקד

מצב התודעה של צרכני רשת ברשתות החברתיות, הוא פאסיבי. הם לא אקטיביים ומחפשים מידע. הם מחפשים ריגושים והם במצב תודעה מזפזפ. שווה שתקפצו לכתבה הזו שמסבירה על מצבי תודעה של גולשים בסושייל  ותחזרו לפה.

אז מה עושים?

בסושייל מומלץ לפרסם וידיאו עם הצעת מכר אחת ספציפית. זה לרוב פחות המקום לסרטון תדמית לעסק ופה שם המשחק הוא טיפים, ערך, מכר של מוצר או שירות ספציפי וקל לעיכול. זכרו שכשאתם  בסושייל, אתם פונים ללקוחות שלא הגיעו במיוחד כדי לצפות במסרים שלכם. ולכן סרטונים פה צריכים להיות קצרים, בעלי מסר אחד מרכזי (שחוזר על עצמו).

באתר - תדמית ומידע

פה המקום לספר על עצמכם ולכן סרטון תדמית לעסק ישתלב נהדר כחלק מן ההסבר שלכם באתר, על אודות המוצר או השירות שאתם מוכרים. מומלץ לשלב לינקים לסרטון תדמית לעסק גם בחתימות המייל של החברה, בדיוורים ובכל מקום בו אתם משוחחים בצורה יותר מפורטת עם הקהל שלכם.

לסיכום, קבלו כמה טיפים על הכנה והפקה של סרטון וידיאו לעסק

הכנה

לפני שאתם ניגשים לצלם וידאו, וודאו שיש לכם קונספט שגיבשתם. הגדירו לעצמכם איך ייראה הסרטון:  האם הוא  מונולוג למצלמה? האם הוא יכלול שוטים שמתארים שיטה או פעילות של מוצר? בשלב הראשון הגדירו לעצמכם את התוכן שאתם רוצים להעביר. בשלב השני צרו "פלאו" מעין זרימה של התוכן- רשמו מה יופיע בהתחלת הסרטון ומה אחר כך בקווים כללים. כעת יש לכם בסיס של מסגרת הסרטון.

תסריט

בין אם אתם דוברים למצלמה או לא, וודאו שהכנתם מראש תסריט. אתם לא חייבים ללמוד אותו בעל פה . מניסיון, קריאה מול טלפרומפטר, הופכת את הדובר לפחות טבעי. חשוב שתדעו על מה אתם הולכים לדבר ושהתסריט עמוק בראש שלכם. משם התרכזו ושחררו את הטקסט.

קונפסט עריכה

החליטו מראש איזה קונספט עריכה תרצו – אם מדובר במונולוג למצלמה, מתי בקלוז אפ, מתי בשתי מצלמות ומתי לשלב טקסט על גבי המסך. הגדירו את כל אלה מראש – זה יחסוך להם הון בעבודת העריכה.

סרטונים בוואן שוט

לא חייבים לייצר הפקות מורכבות עם  ציוד מקצועי. ישנם עסקים שמצליחים להעביר מסר בצורה טובה ומכבדת, גם בלי כל אלה ולחסוך הון על ציוד הפקה. ראו למשל דוגמא לסרטון שהפקנו עבור לקוח שלנו. כולו צולם ב"וואן שוט" במצלמת אייפון.

צילומי שטח

צילומי שטח, הם לרוב הפקה מורכבת שדורשת הפקת יום הצילום בשטח עצמו. כאן יש להגדיר מה מצלמים עכשיו ומה אחר כך ולארגן לו"ז הפקה לאותו יום צילום. יש לארגן את הדוברים, הלוקיישנים מי אומר מה ועוד היבטים שונים ומורכבים של הפקה.

פרמטרים שיש לכלול בחשבון כאן הוא לוז צילום לכל רכיב שרוצים לצלם, ארגון יום הצילום מהסעות ועד אוכל וזמן הקמות לציוד.

בהפקות הצילום שלנו למשל, אנחנו לרוב נשלב מספר לוקיישנים בצילום שטח ולכן לפני שניגש ליום הצילום, נייצר מסמכי הפקה של  פירוק התכנים לפי לוקיישן הצילום – ממש כפי שמפיקים צילום לסרט.

ראו דוגמא לצילום שטח שהניב 9 סרטונים שונים. כל  9 הסרטונים הם תולדה של יום צילום אחד. יום צילום שכזה, כלל כלל מספר דוברים, מספר לוקיישנים ושילוב של צילום מרחפן.

ולבסוף, שווה שתזכרו

אנחנו מפיקים סרטוני תדמית, סרטוני אווירה, סרטוני טסטמוניאל, סרטוני מידע וסרטוני פרסומת ללקוחותינו, כחלק מהשירות השוטף של BlogAbout ללקוחותינו. מוזמנים לפנות אלינו ולקבל גם😊

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך...

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינבר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

מנהלת שיווק דיגיטלי  +  משרד פרסום משלך, בחצי עלות המעסיק

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

Share this post