משרד שיווק דיגיטלי - לאילו שירותים תצפו?

משרד שיווק דיגיטלי | BlogAbout

הכתבה הבאה מיועדת למי ששוקל לשכור שירותים של משרד שיווק דיגיטלי, אבל לא בהכרח יודע בדיוק, למה לצפות. אנחנו נגדיר את הפעולות שתצפו להן וניתן כמה טיפים, כמו מה שווה לבדוק, מה לבקש ואיך להבין אם מאמצי השיווק הדיגיטלי, נושאים פרי.

אבל לפני שמתחילים…

אני כותבת את הכתבה הזו עם מעט קושי, לא רק מכיוון שהנושא לעוס גם עבורנו, אלא בעיקר משום שיש כל כך הרבה היצע בחוץ, מה שהופך את האתגר ליישם כלל אחד על סוג השירות שתקבלו, ללא פשוט…

בניגוד לשירות של עורך דין, או רופא, שיווק דיגיטלי הפך בשנים האחרונות לתחום פרוץ, עם תתי נישות והבלבול חוגג.  חלק לא מבוטל מהעוסקים ב”שיווק דיגיטלי” הם ללא ידע כלל בשיווק, חלקם עוסקים בקידום ממומן או אורגני בלבד, חלקם מעצבים גרפים שבונים אתרים ב”וויקס” ומה שמנחה את כל אלו, הוא ה “common sense” שלהם לגבי מכירה או שיווק ברשת.

וכך יוצא, שאני פוגשת יותר ויותר בעלי עסקים שמגלים בדרך הכואבת ש ” common sense is not that common…” והבלגן חוגג. אנחנו נעשה סדר ונצייד אתכם בפרמטרים שיקלו עליכם את תהליך הבחירה במשרד שיווק דיגיטלי, כי ידע במקרה הזה הוא כן כוח, והוא יעניק לכם גבולות גזרה של מה לחפש, בבואכם לשכור משרד שיווק דיגיטלי. מתחילים:

משרד שיווק דיגיטלי – מה תצפו לקבל?

העקרון הראשון של משרד שיווק דיגיטלי, הוא שהוא עושה שיווק בדיגיטל. היום הדיגיטל הוא פלטפורמה הכרחית לעסקים קטנים, שלא יכולים ולא רוצים, להוציא הון עתק על פרסום תדמיתי בטלוויזיה למשל. הדיגיטל זמין, נוח, מדיד וזול יותר מכל חלופה. עוד פן ששינה את תרבות השיווק שלנו, הוא העובדה שהדיגיטל יכול למכור כאן ועכשיו וצורת המכירה דרך שיווק דיגיטלי, קשורה קשר ישיר למאמצי השיווק שלכם, בניגוד לפרסום תדמיתי שלא תמיד מחובר בטבור למכירות.

הכירו את הנכסים הדיגיטליים הכי משמעותיים שמשרד שיווק דיגיטלי אמור לדעת להקים, לנהל ולתפעל בעבורכם:

חפשו משרד שיווק דיגיטלי שיבנה לכם אתר אינטרנט

עד לפני כמה שנים, נהגו לבנות אתרי אינטרנט עם חברות לבנית אתרים. האמת היא שעדיין אפשר למצוא אותן ברשת. אבל השוק השתנה, עם שתי תוכנות שנכנסו לחיינו: וורדפרס ותוסף אלמנטור. וורדפרס היא תוכנה חינמית של קוד פתוח, המאפשרת לבנות אתרים רציניים, מרהיבים בשלל תבניות  ושווה שתציצו בפוסט הזה ולמדו על כל היתרונות שיש לוורדרפס להציע.

האלמנטור שנכנס לחיינו, מקל על עבודת האפיון ועיצוב האתר וכיום גם מי שאינו וובמאסטר (webmaster), קרי לא מיומן בבנית אתרים, יכול בפשטות לבנות אתר די דומה לבנית מצגת או עמוד נחיתה בתוכנת דיוור.

לוורדפרס יש יתרונות רבים, והיתרון המשמעותי שבהם הוא המחיר. כאן האפיון לא מתחיל מאפס, אלא נסמך על אפיון שטובי המוחות כבר יצרו. קיצור הזמן הזה מתבטא במחיר. עכשיו נותר רק לבחור תבנית עיצוב, ולבצע שינויים שמתאימים לבריף שלכם, על בסיס התבנית שנבחרה.

עוד יתרון:  עם וורפדרס לא תקבלו אתרים מסונדלים (שזה אומר שהתוכן כתוב בקוד), וכך, אם תרצו לשנות משהו בעתיד, אתם עלולים לגלות  שכדי לעשות כן, עליכם לשלם על שעת תכנות של מתכנת. יש מיליון יתרונות לוורדפרס, ויש עוד עשרות מונים של עליונות וורדפרס על פני וויקס –wix, אבל זה לכתבה אחרת.

לעניינינו, כדאי שמשרד השיווק הדיגיטלי שלכם, ידע לבנות לכם דפי נחיתה באתר הוורדפרס שלכם או להקים אותו מאפס. כל מאמץ שיווקי לא יצליח, אם המקור שאליו מפנה מודעת הפרסומת שלכם, אינו כתוב, מעוצב ומאופיין כהלכה.  ולכן בגזרת נכסי התוכן שיש לבנות לכם, התחילו עם האתר. אנחנו למשל מעניקים ללקוחותינו אתרי וורדפס כחלק מהשירות וללא עלות. אנחנו חייבים. כמחלקת השיווק של לקוחותינו, אנחנו חייבים לעשות הכל, כדי שהתוכן ייראה ויתנהג מעולה על מנת להביא לעליה במכירות דרך שיווק דיגיטלי.

מה עוד?

כל העניינים הטכניים בגזרת שדרוג או בנית האתר, צריכים להיות בגזרת משרד השיווק הדיגיטלי. ישנים פיצ’רים ששווה מאוד להטמיע ושהוכחו כמחוללי מכירות. חלק מהפיצ’רים הללו מאפשרים בקרה ומדידה למשפך המכירות, חלקם מאיצי לידים. קבלו רשימה של הפיצ’רים MUST HAVE  ששווה לבקש עם בניית / שדרוג האתר שלכם:

  • הטמעת צ’ט בוט
  • יצירת טלפון ייעודי למעקב שיחות + דוחות שישלחו אליכם כל חודש
  • מדידה: הטמעת גוגל אנליטיקס
  • קידום אורגני: הטמעת תוסף SEO (כדי שתוכלו לוודא שהתוכן שנבנה לכם, כתוב נכון לקידום אורגני)

יצירת משפכי דיוורי (אוטומציות)

משפכי דיוור | BlogAbout

שיווק דיגיטלי נכון, הוא כזה שמייצר שיח עם הקהלים שלכם, כל הזמן ובכל מקום. בין אם העסק שלכם מוכר אונליין כאתר סחר, או שהינו שירות B2B, ומחייב אתר תדמיתי, שווה מאוד לשקול את האופציה של יצירת מערך דיורים ללקוחות הקיימים והחדשים שלכם (אלה שיצטרפו עם הזמן לרשימות הדיוור, אם ביקשתם מהם).

דיוורים יש לתכנן בקפידה: וודאו שמי שבונה בעבורכם את הדיוורים בקיא בחוק הספאם.

“חוק הספאם” נקבע ב 1.12.2008 והוא אוסר על שליחת מסר פרסומי, מבלי שהלקוח הסכים מראש לקבל אותו מאותו שולח. חוק הספאם מחייב בעלי אתרים להציב בוקסת סימון בטפסי צור הקשר “מסכים לקבל חומר פרסומי”. והוא מחייב להשתמש ברשימות מיילים, רק של אנשים שהסכימו לקבל מכם חומר פרסומי.

אסור לדוור לרשימות לא מאושרות. באמת של החיים, עסקים קטנים לא חוטפים על זה ודווקא עסקים גדולים יותר, חוטפים ועוד איך! אני יכולה לכתוב פוסט נפרד, על מה קורה כאשר מדוורים לרשימות לא מאושרות (תביעות של כ 7000 ש”ח בממוצע על כל דיוור לא מורשה, כאשר 99% מן התביעות הללו, מגיעות מעורכי דין שזה תחום עיסוקם – הם מחפשים חברות מבוססות יחסית, שיכולות “להרשות לעצמן” לשלם  בעסקת גישור מחוץ לכותלי בית המשפט, וזו הסיבה שעסקים קטנים שפועלים לא כחוק, פחות נתקלים בעורכי הדין המקצוענים בתחום זה. בקיצור –  היזהרו)

כל כמה זמן מומלץ להוציא דיוורים?

חלקו את נושא שליחת הדיוורים לשניים:

  • דיוורי מגזין/ הצעת מכר: בחלק זה אתם קובעים מתי להפיץ דיוור, כמו למשל דיוור מגזין חודשי המורכב מלינקים לכתבות באתר, דיוור כתבת תחקיר אחת גדולה, דיוור הצעת מכר (הנחה) או ערך.
  • דיוורים שהם משפכי מכירה – אוטומציות: פה הדיוורים מתוזמנים לפי נקודות המגע שלקוח יצר עם האתר שלכם (או עם דף הנחיתה). כך למשל, עבור מהלך מסוים אותו אתם משווקים, צרו מערך דיוורים אוטומטיים, אשר יישלחו ללקוח שמילא פרטים בטופס “צור קשר” באתר, בהתאם לחבילה, לתוכנית או לשירות שהצעתם לו.

לתוכן יש  משקל שיא באפקטיביות הדיוורים. וודאו שאתם מקבלים מחברת השיווק הדיגיטלי שלכם, גם אוטומציות לתהליכי מכירה וגם דיוורים מתוזמנים – בהתאם לבריף השיווק שהם הקימו לכם. מה שמוביל אותי לסעיף, אולי הכי משמעותי בכתבה הזו:

חפשו משרד שיווק דיגיטלי שעושה אסטרטגיה...

כולם אוהבים להתהדר בכך שהם מומחים באסטרטגיות שיווק, אבל קמפיינר שמגדיר קהלים בממשקי פייסבוק או גוגל, גם לעיתים יקרא לעצמו “אסטרטג שיווק”, וכך גם מעצבת גרפית שבונה לכם אתר ומחליטה על האפיון. בואו נעשה סדר: אסטרטגיות שיווק דיגיטלי הן אסטרטגיות שיווק “קלאסיות” שמותאמות לפלטפורמה הנפלאה הזו שנקראת דיגיטל.

הטיפ הכי חשוב אולי לחלק זה, הוא ששווה לכם לבדוק, שמי שמתהדר ביכולת להביא לכם אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, יודע שיווק. נקודה. אחרת, אולי תקבלו אוסף של פעולות טכניות של הקמת קמפיינים, אבל לא תמיד עם חוט מקשר שנועד להביא גידול במכירות להצעות הערך שלכם.

אני מזמינה אתכם לקרוא קצת על שיטות וטקטיקות של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי וחזרו לפה.  וודאו שמשרד השיווק הדיגיטלי שלכם, יודע לבנות לכם מוצרים דיגיטליים, בין אם דרך אמנות ההחסרה, השמת זרקור על רכיב מסוים משיטת השירות שלכם וכן הלאה.

לאתרי סחר – כמובן שאסטרטגיות שיווק, יגעו יותר בפעולות להידוק קהלים נאמנים והרחבת החשיפה לקהלים חדשים. כאן אסטרטגיית שיווק, יכולה לכלול הצעות מכר של מוצרים חדשים (כמו למשל איחוד מוצרים שונים לידי חבילה), שיטת צבירת נקודות, מועדוני לקוחות, הנחות סופ”ש ועוד ועוד.

באנרים, מודעות ובקיצור - עיצובים

כל מודעה, כל תוכן וכל באנר מחייב עיצוב גרפי. בין אם מדובר בכתבה לאתר, בבניית האתר עצמו, דיוור, או פוסט לאינסטגרם.  

עידן השאטרסטוק – Shutterstock (תמונות ברישיון ממאגר מידע), הולך ו”נלעס” ומזכיר לכולנו את הצורך לחדש. אין כמו תמונות מקוריות, או תמונות הערוכות בטון ובסגנון שלכם. וודאו  כי משרד השיווק הדיגיטלי שלכם, יודע לייצר לכם שפה גרפית אחידה, שתהיה מזוהה עם העסק שלכם. זה לא רק לצרכי יופי. זה כלי שימושי במיוחד המאפשר לייצר זכירות ועקביות במסרים שלכם, גם בצורה ויזואלית.

מומלץ לבדוק ולהבטיח, שמשרד השיווק הדיגיטלי, עובד קבוע עם מעצב/ת גרפית כי מניסיון, לכל רכיב תוכן שתרצו להפיץ ברשת, תצטרכו שירות עיצוב גרפי, שהוא טיפה יותר מורכב או מקצועי ממה שאתם אולי יודעים לעשות בקנבה – Canva.

הקמות ממשקי פרסום בגוגל, פייסבוק

עכשיו נדבר על הלב של שיווק דיגיטלי. החלק של פרסום בגוגל, יוטיוב, פייסבוק, לינקדין, טאבולה, אינסטגרם, הוא חלק טכני של שיווק דיגיטלי. בחלק זה, מעלים קמפיינים, מגדירים קהלי מטרה, קובעים סכום לפעילות תקציב יומי (ביד – כמה מוכנים לשלם על כל קליק או המרה) ומתקשרים את כל המידע הזה (פיקסלים) לאתר שלכם, לגוגל אנליטיקס ועוד.

זו עבודה טכנית אמנם, אבל היא מחייבת יצירתיות גדולה! בהגדרה של קהלי מטרה, בניסוח המודעה הנכונה שתגרום לאנשים להקליק, בתכנון אסטרטגיות הביד ועוד. למעשה, העשייה הקריאטיבית של שיווק דיגיטלי קורית פה. אז מה שווה לכם לבדוק:

  • וודאו שמי שמנהל לכם את הקמפיינים בעל ניסיון. הכי טוב – חפשו את מוסמכי גוגל (כמו אצלינו😊)
  • בדקו שכל קמפיין מדיד – שמי שמקים לכם את הקמפיין, יודע להטמיע פיקסלים
  • לאתרי סחר – וודאו שמי שמקים ומנהל לכם את הקמפיין, יודע להקים חנויות בפייסבוק ובאינסטגרם ויודע לעבוד עם גוגל מרצ’נט.
  • לאתרי תדמית – וודאו שמי שמקים ומנהל לכם את הקמפיין, יודע להגדיר קהלים, להגדיר קהלי רימרקטינג, יודע להטמיע רשימות ומתי לפתוח קהלי lookalike
  • הבטיחו שמי שמקים לכם הקמפיין, יודע את ה”שפה” ויודע לתפעל את כל הפרמטרים לניהול קמפיין מוצלח
  • בקשו דוחות! בממוצע בקשו דוח כל שבוע ולמי שמנהל מהלכים מורכבים או חדשים, גם דוח יומי חשוב. הדוח צריך לכלול מידע שאתם מסוגלים לקרוא ולהבין בלי להפוך קמפיינרים, כמו כמה כסף יצא, כמה לידים הגיעו, כמה עולה ליד. וודאו גם שאתם מקבלים דוחות מהאנליטיקס, כדי לבדוק את משך השהייה בדף שאליו הפניתים (לאתרי תדמית) ומה התובנות שניתן לחלץ על אודות התוכן באתר כתוצאה מכך.

דפי נחיתה

משרד שיווק דיגיטלי לעסקים | BlogAbout

עבור מהלכים שיווקיים שונים, כדאי שתיצרו להם דפי נחיתה שמסבירים מה אתם מוכרים ומאפשרים לקהלים שלכם ליצור אתכם קשר. שימו לב שאתם מקבלים ממשרד השיווק הדיגיטלי שלכם, דפי נחיתה ללא הגבלה, כי מי שיגביל אתכם על כמות דפי הנחיתה שלכם, למעשה לא עושה איתכם חשיבה אסטרטגית על מה אתם צריכים, אלא מסתכל על מה הוא מוכן לתת.

למעשה, כל הגבלה של כמות התוכן שתקבלו, בסופו של דבר תפגע בכם. לדוגמא –  אם נכון לכם לתקשר בחודש אחד 3 מהלכי ערך שונים המצריכים 3 דפי נחיתה שונים, האם תסתפקו בשני מהלכים, כי זה מה שאפשר לייצר לכם?

לא בטוח שזה טוב לגידול שלכם ומה שבטוח, הוא שריבוי תרחישי תוכן, מייצר תובנות. לכן הab testing שמשווקים דיגיטליים מדברים עליו, לא רק תקף לנוסחי מודעות ועיצובי באנרים, אלא הרבה פעמים ובפרט עבור עסקים קטנים או עסקים בפעילות החדרה, חולש גם על מהלכי התוכן שתיצרו.

סושייל!

כל ה”קשקשת ברשת”, לא יכולה להסתכם בלייצר בנק פוסטים מראש, להעלות אותו בתזמון מרוכז ולשכוח ממנו. וודאו שאתם מקבלים ניהול מלא של עמודי הפייסבוק והאינסטגרם, עם מענה לתגובות, פוסטים אשר מתקשרים את עניני השעה, וסוגים שונים של תוכן כדי שהפיד לא  ייראה גנרי או חסר אישיות.

בכל מה שקשור לניהול הסושייל, חשוב שתהיה מומחיות נפרדת לנושא הסושייל. באינסטגרם למשל יש פיצ’רים שאפשר להטמיע כמו בוטים המאיצים באופן אורגני את כמות העוקבים שלכם, יש בוטים לפייסבוק מסנג’ר וכיו”ב. כך שוודאו שמי שמנהל את דפי הרשתות החברתיות, יודע ובקיא בכל הטריקים הללו.

כתבות!

כתבות הן כלי נהדר להעביר מידע מעשיר ולהעיד על האוטוריטה שלכם. אז נכון שהיום נהוג לומר שאף אחד לא קורא כבר כלום… אבל קהל שבאמת ימצא אתכם מעניינים, יקרא ועוד איך יקרא.

שווה לא לזלזל במדיום הזה: כתבות הן הדרך של משרד השיווק הדיגיטלי שלכם, לדברר אתכם והן פיסות תוכן שאם נכתבו כהלכה, ישמשו אותו גם ביצירת תקצירים לרשתות החברתיות, לדיוורים ולכל תוכן שמעיד על המומחיות שלכם.

לסיכום

סקרנו את המשימות המרכזיות שכדאי שתוודאו, שאתם מקבלים ממשרד השיווק הדיגיטלי שלכם. כפי שאתם רואים, התוכן והמדיה קשורים קשר הדוק ביניהם ולכן חשוב שמי שמטפל לכם בקמפיינים, בקיא ביצירת תוכן ומי שיוצר לכם את התוכן, יודע להגדיר את האסטרטגיה השיווקית שתסייע לכם להגדיל מכירות באמצעות התוכן שהוא יוצר.

מוזמנים לפנות אלינו😊 ונציע לכם את כל אלה במומחיות שיא ובריטיינר שיפתיע אתכם…

עוד בנושא משרד שיווק דיגיטלי...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע”מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא”ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

צרו קשר
נווטו באתר

 BlogAbout היא חברה בע”מ המאגדת במקום אחד פרילנסרים קבועים, מומחים בתחומי שיווק דיגיטלי, המספקת לעסקים מחלקת שיווק דיגיטלי, פיתוח עסקי ומרקום, פרטית משלהם.

 גלה מה המהלך השיווקי שמתאים לעסק שלך

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

Share this post