קידום חנות באינטרנט - מדריך שיווק לחנויות אונליין

קידום חנות באינטרנט | BlogAbout

בכתבה הזו נדבר על העוגנים המשמעותיים עבור קידום חנות באינטרנט.  אז אם הקמתם חנות למכירה אונליין, או שכבר יש לכם חנות סחר אינטרנטית, הכתבה הזו בשבילכם.  נצלול לעולם ה Ecommerce ונבין מהי אסטרטגיה דיגיטלית של קידום חנות באינטרנט ובאילו פורמטים שיווקיים מומלץ להשתמש. ניתן גם מספר דגשים שחשוב שכל חנות סחר אונליין תבצע במאמצי השיווק. מתחילים:

קידום חנות באינטרנט מתחילה עם אסטרטגיה דיגיטלית מותאמת

לפני שנתחיל, הכירו את המושג Always On . החוק הראשון של קידום חנות באינטרנט, הוא  להזרים תנועה מתמשכת ועקבית לאתר. כדי לבצע קידום חנות באינטרנט,  אנחנו נרצה להיות במודעות של הצרכן הפוטנציאלי שלנו כל הזמן  (והנה עוד מושג – המודעות הזאת נקראת Top Of Mind או בקיצור- TOMׁ).

ולכן, לפני שנדבר על אסטרטגיה דיגיטלית של קידום חנות באינטרנט, נבין שהמצב המתמיד של שיווק לאתרי סחר, הוא פעילות מתמשכת ועקבית של קמפיינים במצב של “כל הזמן פעילים”,  ומכאן שמם  – Always On. לרוב יהיה מדובר בתקציב חודשי מתמשך לפרסום בגוגל ועל זה נדבר עכשיו:

קידום חנות באינטרנט עם מודעות שופינג של גוגל

קידום חנות באינטרנט גוגל | BlogAbout

מודעות שופינג של גוגל, אלה מודעות חיפוש, אשר מציגות לגולש את המוצר עצמו שיש בחנות לרכישה. לצור כך, מממשקים את החנות באתר למערכת מרצ’נט של גוגל.  ניתן גם להגדיר אילו מוצרים אנחנו רוצים שייסקרו ואילו לא.  לדוגמא – אם אנחנו חנות למכירת מוצרי עיצוב לבית, נגדיר שמי שיחפש ” סלסות קש” בגוגל, ייתקל במודעה שלנו המראה לגולש את תמונת המוצר ומקשרת לעמוד המוצר באתר.

קמפיינים של שופינג בגוגל, הם אפקטיביים ביותר, כי הם פונים לסיטואציית הצריכה הכי חזקה של לקוחות – לאלה שחיפשו את המוצר בקטגוריה שלנו. ולכן לרוב אלה יהיו קמפיינים במצב Always On, כאשר העבודה השוטפת תהיה עבודת אופטימיזציה של הקמפיינים הללו.

ומה עם קמפיינים של חיפוש טקסטואלי? מאוד תלוי בקטגוריה. יש תחומים בהם נשלב קמפיינים של חיפוש טקסטואלי, במידה ונרצה להעצים את האוטוריטה של החנות, או להעצים מודעות למותג

SEO!

בניגוד לעסקי B2B שיכולים לפעמים לוותר עליו, עבור קידום חנות באינטרנט, השירות הזה הוא חובה!

אני פוגשת עסקים בתחומי נישה, שאומרים שקידום אורגני – SEO,לא כזה חשוב להם, כי בלאו הכי הקטגוריה שלהם לא תחרותית, או שאין להם כסף לשלם ריטיינר לקידום אורגני ועוד מיליון טיעונים.

העניין הוא שקידום אורגני, הוא המפתח שלכם לחסוך כסך על קידום ממומן לאורך זמן.

מהי עבודת SEO ? בקצרה עבודת ,SEO היא עבודה שכוללת טיפול עומק באתר. כל המוצרים צריכים להיות עם תגיות ALT לתמונה, הדפים צריכים לכלול מטא תיאורים ומשקל נכון של תמונות. האתר צריך לעבור שדרוג מהירות והפחתה של קודים שאינם בשימוש, כדי לשפר מהירות. משם עוברים על בנית קישורים ואוטוריטה.

זכרו, קידום אורגני לא מחליף קידום ממומן וחנויות שמשלבות את שני האפיקים הללו, נהנות מיותר תנועה ויותר המרות.

האתר!

אתר סחר, צריך להיות מעודכן כל הזמן ובאופן שוטף.  אתר של חנויות אונליין, הוא למעשה החנות עצמה, ולכן החנות (קרי האתר) צריכה להיות נגישה, מסודרת ויפה בכל רגע נתון.

ניהול אתר הסחר: עבודת ניהול של אתר סחר, היא עבודה יומיומית, שכוללת ניהול ההזמנות אל מול המחסן והנהלת חשבונות, ממשקי הזמנות, ניהול מול הסליקה, טיפול בלקוחות, העלאת מקט”ים ועוד.

חשוב שיהיה בידכם מנהל אתר קבוע שזו עבודתו.  ראיתי לא מעט עסקים המבקשים לנהל חנות סחר, בלי ניהול שמוקדש לניהול החנות על בסיס קבוע. עסקים כאלה מנסים לחסוך על תפעול החנות, אבל זה לא עובד: מנהל חשבונות לא יתפנה שעה ביום לראות אם היו הזמנות. וגם אם כן – הוא לא יהיה זמין כל הזמן לשירות לקוחות והוא לא ידאג שהחבילה שהוזמנה, באמת עברה למחסן וכן הלאה.  חשוב להקצות איש מקצוע רק לניהול האתר כדי שמאמצי השיווק יישאו פרי בצד התפעולי – שיהיה מי שיתפעל, מי שיהיה זמין בשירות לקוחות. זה פשוט לא עובדת אחרת וההמלצה שלנו  – אל תחסכו על זה.

מועדוני לקוחות

מי שרכש מכם פעם אחת, כנראה היה מספיק מעונין ומסוקרן לרכוש מכם. אז למה לא לעניין אותו במוצרים נוספים שיש לכם? מועדוני לקוחות, קופונים ומבצעים, הם מהלכים מעולים לעידוד מכירות והם מעולים לקהלי B2C ברשתות החברתיות . כאן מומלץ לעבוד במספר אפיקים:

בנו רשימות תפוצה של מיילים של לקוחות.  עודדו את הקהל שנכנס לאתר שלכם להשאיר פרטים ולקבל דיוור עם מבצעים, הטבות וטיפים מעולם התוכן שלכם. תוכלו ליצור מועדוני לקוחות שמהווים את הקהל הכי נאמן שלכם (למשל תגדירו רשימה שכוללת אנשים שרכשו בהיקף מסוים או בתדירות מסוימת בחודשים האחרונים), ולהם תנו ראשוניות בהנחה או קופון ייעודי להם.

אסטרטגיה דיגיטלית לניהול מועדוני לקוחות, תכלול את מבנה הרשימות שניצור, סוג התוכן שנדוור להם, הגדרת התדירות בה נדוור וכן הלאה. יש מקרים בהם נרצה לדוור את אותו מבצע לכולם ויש מקרים בהם נרצה לחזק את הקהלים הכי נאמנים שלנו עם הטבות ששמורות רק להם.

כמו כן, חשוב לייצר תרחישי דיוור גם לקהלים שלא סיימו רכישה בעגלת הקניות עם מבצע ששמור להם. כאמור כל מקרה לגופו, אבלך הבנתם את  עקרון החשיבה של בניית אסטרטגיית דיוור. עליה להיות מורכבת ממגוון התרחישים שלקוחות ביצעו או לא ביצעו באתר ומוכנה מראש.

קופונים ומבצעים

שגררו וחשפו את המבצעים שלכם בסושייל, עם מהלכי מבצע. אתם יכולים להגדיר מבצע סופ”ש, מבצעים על קטגוריה של מוצרים באתר,  מבצעים עונתיים ולמעשה את כל המבצעים יש לתכנן בקפידה. אז נכון שזה בסדר לעלות עם מבצע מהרגע להרגע, כי מוצר מסוים תקוע במחסנים (מוכר..) אבל יש לעשות עוד: יש לתכנן את המבצעים לפי זמן, קהל ותוכן:

לפי זמן: לפי עונה, ימים בשבוע, או עם מועדים מסוימים שקשורים בקטגוריה שלכם, כמו למשל מבצע מסוים ביום הבריאות העולמי, עבור אתר סחר שמוכר תוספי תזונה.

מבצע קבוע ביום, הוא למשל טריק טוב לייצר קהילה. עם הזמן הלקוחות שלכם ידעו שיש הנחה  כלשהי ביום קבוע. תוכלו לבנות מנגנון הנחות של הנחה קבועה לסופ”ש על מוצר בהפתעה, על קטגוריה, או הגרלה וכן הלאה. זה יעזור לכם בסעיף הקודם של הדיוורים וזה ישלים את המהלך כדי לגבש קהילה נאמנה. וזה רק רעיון אחד, מני הרעיונות שאפשר לייצר באסטרטגיה דיגיטלית של מבצעים והנחות. שווה שתציצו בפוסט הזה לקבל  עוד רעיונות על אסטרטגיה שיווקית.

לפי קהל: האם המבצע רלוונטי לכולם או לחלקים שונים מהלקוחות שלי ?(ראו בסעיף הקודם) בפועל זה יתבטא האם תמסרו קופון  לקהל מסוים, או הנחה באתר.

לפי תוכן: מה בהנחה/ קופון ומה לא. האם תיצרו הגרלה או הפעלת גולשים? ועל זה בסעיף הבא

הפעלות גולשים והגרלות

עד לפני כמה שנים, הגרלות ברשת היו דבר יחסית מורכב למי שרצה לעשות את זה נכון. הגרלה מחייבת מעמד רואה חשבון שיהיה אחראי על ההגרלה ולמרות שאנחנו מכירים את כל קיצורי הדרך ליצירת הגרלות, עדיף תמיד לעשות את זה כמו שצריך ועל פי חוק.

החדשות הטובות הן, שהיום יש כלים אינסטגרמיים, המאפשרים לייצר הגרלה מפוקחת בקלי קלות. תוכנות של הגרלה שהן גם יפות עיצובית, מאפשרות להגריל גולשים ולתעד את ההגרלה. תפקידו של רואה החשבון  במקרים כאלה, מסתכם לשליחת קובץ המשתתפים ותיעוד ההגרלה. כאמור, הרבה יותר קל.

כאשר מדובר על קידום חנות באינטרנט, הגרלות הן כלי נהדר והפעלות גולשים הן כלי נהדר לא פחות ליצירת מעורבות עם הקהלים שלכם. בהפעלה בשונה מהגרלה, אנחנו נבקש מהגולשים לספר לנו משהו מצחיק או משכנע וההבטחה הפרסומית שלנו היא שהתשובה המעניינת/ יצירתית או מפתיעה ביותר, תזכה את בעליה בפרס.

יש המון כיווני קריאייטיב להפעלות והן כלי חשוב בביסוס שיח מתמיד על הלקוחות שלהם.

שגרירים ואושיות רשת

מה לא נאמר על מובילות דעה, שגרירות רשת, מנהלי קהילות ועוד אנשים שסוחפים אחריהם אנשים אחרים ברשת והם כלי נהדר לשיתופי פעולה.   חשוב להבין שהיום ב2022 שיתופי פעולה לרוב עולים כסף. רוצים לפרסם פוסט בקבוצת פייסבוק? או לבקש ממובילת רשת באינסטגרם להמליץ עליכם בסטורי? כן. זה עולה.

מחירים יכולים להתחיל מ1000 ₪ לעמודי נישה בפייסבוק או למובילות דעה בתחילת הדרך עם עד 10,000 עוקבים והמחירים מטפסים משם למעלה עד 40 אלף שח למובילות המרכזיות למוצרי צריכה.

שימו לב, כאשר מדובר על קידום חנות באינטרנט, בסכומים הגדולים אתם לא משלמים על סטורי אלא על מספר פוסטים וסטוריז כחלק ממהלך שיתוף פעולה כולל. ההמלצה שלנו, היא שאם הולכי על אסטרטגיה של שיתופי פעולה עם מובילות רשת, אל תעשו “זבנג וגמרנו”. לא תמיד תוכלו למדוד ROI מסטורי אחד, גם אם הוא של אושיית רשת מובילה. אושיות רשת הן קיצור דרך נפלא להחדרות של מוצרים, וליצירת מודעות ונחשקות למותג ולכן אם אתם במהלך השקה, שווה לשקול את האסטרטגיה הזו אבל קחו בחשבון, שכמו כל מהלכי השקה או החדרה, מודל הגידול שלכם  יותר אקספוננציאלי מלינארי ותצטרכו לחכות עם חישובי הROI בשלב ההשקה.

לסיכום

לשם קידום חנות באינטרנט באופן יעיל, סקרנו את העוגנים המרכזיים לאסטרטגיה דיגיטלית עבור אתרי Ecommerce. כשאתם מתכננים תהליך של השקה או מודעות, קחו בחשבון את הסעיפים הללו ובנו את אסטרטגיית השיווק שלכם כך, שתכלול את המשימות הדחופות ביותר, נדבך על גבי נדבך.

והמלצה נוספת – אל תעשו חצאי עבודות. אם עמוד האינסטגרם שלכם מקרטע, והאתר לא בנוי נכון מבחינת ,SEO חשבו מה נכון לכם להשקיע בו עכשיו  כדי להביא הכנסות עכשיו וצרו תיעדוף של משימות, כי  שיווק דיגיטלי לאתר סחר חייב להיות יומיומי מתמשך ועקבי.

עוד בנושא קידום חנות באינטרנט...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע”מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא”ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

צרו קשר
נווטו באתר

 BlogAbout היא חברה בע”מ המאגדת במקום אחד פרילנסרים קבועים, מומחים בתחומי שיווק דיגיטלי, המספקת לעסקים מחלקת שיווק דיגיטלי, פיתוח עסקי ומרקום, פרטית משלהם.

 גלה מה המהלך השיווקי שמתאים לעסק שלך

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

Share this post