בנית אתרים לעסקים - פרמטרים שלא חשבתם עליהם!

בנית אתרים לעסקים | BlogAbout

אם אתם מתכננים להזמין שירות בניית אתרים לעסקים, הכתבה הזו היא בגדר כתבת חובה! כתבה זו מיועדת לבעלי עסקים והיא לוקחת אתכם צעד צעד, בכל האותיות הקטנות, המכשלות והפרמטרים שיש לקחת בחשבון בבואכם לבנות אתר. ולכן, אנחנו נדבר על מה לשים לב, איך התהליך עובד, איפה המכשלות וממה להימנע. מתחילים.

בנית אתרים לעסקים – איך בוחרים ספק?

השוק גדוש בחברות לבניית אתרים, פרילנסרים, ופלטפורמות כמו, wix וורדפרס, ג'ומלה, ווקורמרס (של וורדפרס) ועוד. ולכן לפני הכל – הכירו את הפלטפורמות

אתרי סחר

עבור אתרי סחר, וורדפרס (תוכנת קוד פתוח), מציעה לכם ממשק קל וידידותי בשם WooCommerce. היתרון בממשק זה, הוא שכמו כל וורדפרס, הוא פתוח, נגיש לעבודה, קל לתפעול ולא מסנדל אתכם על כל שינוי שתרצו לבצע בעתיד (ועל כך ראו בהמשך).

פלטפורמות לאתרי סחר כמו מג'נטו או ג'ומלה הן פלטפורמות לאתרי סחר עם מגוון רחב של מוצרים ובהיותנו חובבים מושבעים של וורדפרס, ההמלצה שלנו היא שאם יש לכם אתר מוצרים לא ענק, עד 1000 מוצרים, שווה לבחור ב WooCommerce – אתם תראו שלאורך זמן העבודה איתו קלה, גוגל מחבב אותו (לצרכי אינדוקס) וקל לבצע שינויים באפיון, בעיצוב ובכל דבר שתרצו.

אתרי תדמית

כאן היריעה רחבה במיוחד. יש את פלטפורמת wix שמאפשרת לכם לבנות אתר על גבי תבניות שלהם. wix מתהדרת בכך שכל אחד יכול לבנות אתר, ללא רקע מקצועי. האמת – זה נכון עד גבול מסוים: לאורך הדרך אתם תגלו, שהתבניות מוגבלות בעיצוב ומשולות לדפי נחיתה מושקעים (שאגב גם אותם אפשר לבנות לא פחות יפה, בתוכנת דיוור כמו "אקטיב טרייל").

לא מעט בוני אתרים וגם אנחנו, ימליצו לכם ללכת על וורדפרס – תוכנת קוד פתוח המציגה מגוון עצום של תבניות, שטובי המוחות כבר אפיינו ועיצבו. תבנית יכולה לעלות באזורי ה20$ בלבד או חינם לגמרי. יש אתרי מיני סייט, אתרי One pager – על עמוד אחד בלבד עם אנקורים (הפניות בלחיצה למתחמים שונים בתוך הדף) ובגדול כבר הבנתם- אין כמו וורדפרס בגלל המגוון, המחיר, האיכרות וקלות התפעול.

אז למה אתרים עולים יותר מ20$? זה בגלל פרמטר שני, שחייבים לקחת בחשבון והוא קשור למי שיבנה לכם את האתר:

מי יבנה לכם את האתר?

בניית אתרים לעסקים | BlogAbout

בגדול, נחלק את השוק לחברות המתמחות בבניית אתרים ולפרילנסרים אשר גם הם מציעים שירותים של בנית אתרים לעסקים.

חברות בנית אתרים, לרוב יציעו לכם תבניות או מערכות שהם פיתחו בעצמם. למעשה, עד לפני מספר שנים, היה נהוג להשתמש בשירותים של חברות כאלה אשר היו מאפיינות ובונות מאפס את האתר שלכם, על גבי פלטפורמה שהם פיתחו במיוחד. היום זה די מיותר וחבל על הכסף. אתר שנבנה במערכת של חברת בנית אתרים, הוא אתר שמציית לחוקים ספציפיים שהם בנו.  הוא לא תמיד (ואפילו לרוב) יהיה נגיש לעריכה, ואתם עלולים לגלות שעל כל שינוי עיצובי שתרצו לבצע באתר, תצטרכו לשלם לחברת התכנות, על שעות עיצוב ותכנות.

פרילנסרים יציעו לכם לרוב הטמעה של התכנים שאתם רוצים לכתוב באתר, על גבי תבניות וורדפרס או wix. ההמלצה שלנו – לכו על מי שמציע לכם אתר וורדפרס, שכן אתר כזה יהיה יותר מקצועי לרוב, מעיד משהו על יכולתו של הפרילנס בבניית אתרים ואינו מגבלי אתכם עיצובית.

בנית אתרים לעסקים - אז כמה זה עולה?

טווח המחירים של בנית אתרים לעסקים, יכול לנוע מ 2000 ש"ח לבנית אתר תדמיתי קטן ועד 50,000 ויותר מזה לאתר סחר מורכב. שימו לב – חברות בנית אתרים, לרוב יגבו יותר כי הם יכללו בשיטות העבודה, גם את נושא האפיון שהוא לרוב תהליך ארוך ומורכב. בתהליך זה, תקבלו מצגת הדמיה, תדרשו לתת משוב ופינג פונגים, בעוד שתהליך העבודה מול ספק שירות בודד, עשוי להיות מהיר יותר ופחות תהליכי. כך או כך, התוצאה בסוף היא אותה תוצאה.

אז איפה המכשלות?

עכשיו אחרי שהבנו את המצב בשוק, נוריד את הכפפות ונספר לכם איך זה עובד באמת ואיפה אתם חייבים להיזהר:

בנית אתרים לעסקים: מכשלה ראשונה - אתם מנהלים את תהליך בנית האתר לאורך כל הדרך

בניית אתר | BlogAbout

חברות לבנית אתרים וגם פרילנסרים, יגדירו אתכם את תהליך העבודה על בנית האתר ואתם תגלו שכל התוכן, הכתיבה השיווקית, מסירת המק"טים (לאתרי סחר) – הכל עליכם!

הסיבה ברורה: מי שיבנה לכם את האתר, מומחה בהעברת תכנים לממשק אתר. הוא יודע להטמיע ולאפיין את התוכן שלכם. בכל השאר, אתם צריכים לעבוד. ואתם תגלו שלכתוב תוכן לאתר או לדעת איך  לגבש החלטה על אפיון שנמסר לכם, הוא קצת מחוץ ל"סקופ" שלכם, אם אתם לא מומחים בעולם בנית אתרים לעסקים.

אם לא בניתם אתר עד היום, ואם אתם לא מומחים בכתיבה שיווקית, איך תוכלו להעביר טקסטים או אפילו לאשר אותם? הטקסטים באתר צריכים להניע לפעולה וגם האפיון והזרימה של מעבר ממתחם ידע אחד למשנהו, צריכים לכלול איזשהו רציונל.

לגישתנו, זה כמו לבקש מחולה (חלילה) שיגדיר לרופא את שיטת הטיפול בו. חברות אלה, בדרך כלל לא יספקו לכם את כל המעטפת השיווקית שדרושה להקמת האתר – הגדרת התוכן, טון וסגנון, מציאת בידול והוצאתו לאור באתר. ועוד לא דיברנו על מה עושים אחרי שהאתר באוויר – הרי תצטרכו ליידע את העולם על קיומו, בתוכנית שיווק מסודרת. כל אלה הם משימות של אסטרטגיה שיווקית, ובפועל אסטרטגית שיווקית לא תמיד הולכת ביחד עם בנית אתרים לעסקים.

בנית אתרים לעסקים: מכשלה שניה – לפעמים כל מה שתעשו יהיה פשוט לא נכון (ולא תדעו את זה)...

כדי להדגים את הסעיף הזה, קבלו דוגמא מהשטח, של  אתר יפיפה אבל עם אפיון מחורבן…

סיפור אמיתי:  לקוח שלנו מתחום ה – B2C  מוכר מוצרי עיצוב לבית  דרך אתר סחר. הוא בנה את האתר שלו עוד לפני שנפגשנו, עם חברת בנית אתרים. בפועל, לקח ללקוח זמן לגלות, שמי שבנה לו את האתר היא חברת עיצוב גרפי שמבינה בעיצוב, אבל לא באפיון, חווית משתמש ובנייה נכונה של אתר.  

האתר היה יפיפה, נכון. אבל לא שמיש כאתר סחר. עמוד הבית היה מפוצץ באנימציות כבדות שהשפיעו משמעותית על זמן הטעינה של האתר. כתוצאה מכך- אחוז הנטישה של גולשים היה גבוה במיוחד (אף אחד לא רוצה לחכות לאתר שייטען). שלא נדבר על הדירוג האורגני בגוגל – גוגל שונא אתרים איטיים.

בנוסף, העיצוב היה כל "אווירתי", עד שאי אפשר היה להבין שמדובר בחנות אונליין. המוצרים הוחבאו והדרך להגיע אליהם לוותה במניפסטים, תמונות אווירה, וקליקים מיותרים שרק הקשו על הגולש להגיע לתכלס' ולרכוש באתר.

בקיצור, אפיון גרוע, על אף שהאתר היה יפיפה. במקרה הזה, לא היה מנוס אלא לייצר ללקוח אתר חדש, פחות מפונפן אבל מוכר. ואכן המכירות עלו משמעותית עם השינויים הרחבים שביצענו בתבנית.

מה המסקנה? אחד הפרמטרים הכי חשובים של בנית אתרים לעסקים הוא אפיון. "אפיון", הוא תורה ויש שיגידו מדע מדויק (לא באמת אבל…)

ולכן, אפיון נכון של אתר, חייב לקחת בחשבון  את הרגלי צריכת המדיה שלנו כגולשים. כשתהליך האפיון נכון ומסודר, אתם תדעו איפה למקם את רכיבי התוכן באתר, כך שיניעו את הגולש לעשות את מה שאנחנו רוצים שיעשה באתר – בין אם זה לרכוש, או להשאיר פרטים בטופס צור קשר.

ולכן היעזרו בטיפ הזה – שאלו את עצמכם – האם החברה שאני מעסיק מומחית בחוויית משתמש? או שמדובר בחברה המתמחה בעיצוב גרפי?

בנית אתרים לעסקים: מכשלה שלישית – אתרים מסונדלים

אתרים מסונדלים, הם אתרים שנבנו אצל בית תוכנה שהבטיח ללקוח לבנות אתר על מערכת משלו. לכאורה זה נשמע מבטיח – חברת בנית האתרים מבטיחה שהכל עליה, עם תמיכה מסביב לשעון ואפשרות שינוי לאורך הדרך.

בפועל זה לא כך. אני כותבת את השורות האלה בזהירות אך בביטחון – חלק  ניכר מלקוחותינו התמודדו עם הבעיה הזאת ממש – הם הגיעו אלינו עם אתרים שאני קוראת להם "מסונדלים" – התבנית קבועה ולא ניתנת לעריכה, האפשרות שכן ניתנת לשינויים באתר, היא לרוב שינוי תוכן ותמונה, במיקומים שהוגדרו מראש עם בניית האתר.

לרוב הבעיה הזו קורית באתרי תדמית ולא באתרי סחר. הנחת העבודה ששגורה כבר שנים, היא שאתר סחר מתעדכן כל הזמן (דורש החלפת מק"טים) ואילו אתרי תדמית, משמשים ככרטיס ביקור של החברה. ההנחה היא שבנית אותם פעם אחת, ואז אולי תשנה לאורך הדרך איזו מילה בטקסט או תרענן תמונה.

שוב – לפני כמה שנים, ככה היו בונים אתרים. היום השוק  של בנית אתרים לעסקים השתנה: הצרכים השיווקיים שלנו מורכבים יותר. עם כל כך הרבה רעש ברשת, עסקים חייבים לרענן, לבלוט, לצבוע את האתרים עם הצעות מכר וערך, ובסופו של דבר, להשתמש באתר ככלי תהודה לפעילות השיווקית שלהם. הפעילות השיווקית הזו, צריכה להתרחש כל הזמן, בוורסטיליות של תוכן ושל התאמה למצבי עניינים בעולם, בקטגוריה שלהם ועוד.

האתר לא יכול להיות אבן שאין לה הופכין, אלא חייב לייצג את ההשתנות, ההתקדמות והשיח שהעסק מייצר עם הקהל שלו. ולכן אתר "מסונדל" ברמת אפשרות שינויי העיצוב והתוכן שנרצה להוסיף או להחסיר, לא ישמש אותנו כהלכה.

בנית אתרים לעסקים: מכשלה רביעית: לוחות זמנים!

בנית אתרים לעסקים קטנים | BlogAbout

אז נכון שהחברה שבונה לכם את האתר הבטיחה שעולים לאוויר תוך חצי שנה. אבל עברה כבר שנה והפרויקט הזה מדשדש, חסר אנרגיה ואין מצב שההוא יסתיים לפני הרבעון הקרוב.. מוכר?

זו אחת הבעיות הנפוצות שאנחנו שומעים מלקוחות: ההתחייבות לזמן מול ה- בפועל. תבינו למה זה קורה:  מכיוון שתהליך הבניה של האתר, תלוי גם בכם כספקים של תוכן, ברגע שהעבודה ב"פינג פונג", כל צד בבניית האתר, יכול "להעיף" את האחריות על הצג השני.

אם אתה כלקוח, לא סיפקת את התכנים בזמן – האחריות לעיכוב היא עליך.  אלה לרוב הוויכוחים העיקריים שקורים במהלך הדרך בין ספקים ללקוחות. ברגע שתשנו את שיטת העבודה, הבעיה הזו תיפתר כלא הייתה (ומייד נגיע לזה).

אז איך מבטיחים שתהליך בנית האתר, יהיה נכון חיובי ומוצלח?

הניסיון הנכון והוכחת הצלחה

וודאו שמי שבונה לכם את האתר, מומחה לא רק בעיצוב גרפי, אלא בעל ניסיון מוכח באפיון, חווית משתמש ויש לו הוכחות הצלחה של אתרים שבנה. בנית אתרים לעסקים היא בניה מורכבת של מספר תחומים בו זמנית, ולכן אין כמו לראות אתרים אחרים. בקשו לראות אתרים שהם פעילים, מוכרים ומהווים מקור ללידים/ לרכישות אונליין.

אתר לא מסונדל ונגיש ל כ-ל עריכה

בדקו שהאתר שלכם לא מסונדל. המלצה שלנו: עבדו עם תבנית וורדפרס מוכנה, שניתנת לשינויים. כדאי מאוד שהאתר יכלול תוסף אלמנטור (תוסף המקל על עריכת האתר ). כמו כן, חשוב לוודא שכל מה שייבנה באתר, ניתן לעריכה, ששום דבר לא כתוב ישירות בקוד, אלא דרך תבנית האתר. כך תוכלו להבטיח שתקבלו מוצר בו כל השליטה אצלכם – אתם תוכלו לשנות, להחליף, ולעצב כפי שתרצו, לאורך הדרך.

הגדירו מי עושה מה!

זה הדבר הכי חשוב, לפני הגדרת לוחות זמנים, כי זה מה שיכריע אם תצליחו לעמוד בלוחות הזמנים. הגדרה של "מי עושה מה", קשורה לצורת ההתקשרות שלכם, עם מי שבונה לכם את האתר.

אנחנו למשל, בונים את האתר כשהכל עלינו. בתהליך העבודה שלנו, אנו כותבים את התוכן לאתר, מספקים את העיצוב, אפיון, רוכשים דומיין, מעלים לאוויר, מאחסנים על שרת שלנו ועושים  SEO ON SITE.

הלקוח לא נדרש לספק לנו שום חומר, למעט שיחות בריף ופקשוטים של מוצר (לאתרי סחר).

רוב החברות של בנית אתרים לעסקים, לא עובדות כך – הם יבקשו תוכן כתוב (לא יעבדו אותו משיחה) ואתם תדרשו להעסיק כותב תוכן, או להביא את התוכן בעצמכם. במקרים כאלה, ההמלצה שלנו היא להתגבש על התוכן קודם כל, ורק אז לצאת למשימת בנית האתר.

המלצה עוד יותר טובה – עברו אלינו בשירות "הכל כלול "– אנחנו נכתוב, נעצב ונאפיין. התפקיד שלכם הוא רק לאשר😊

לפרטים נוספים על שירות בנית אתרים לעסקים

עוד בנושא בנית אתרים לעסקים...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

Share this post