אתר תדמית לעסק – 8 טיפים שיעזרו לכם לבנות אותו נכון
הכתבה הזו מיועדת לכל מי שרוצה לבנות אתר תדמית לעסק ולא עשה את זה קודם לכן. אני פוגשת בעלי עסקים שיודעים שהם צריכים אתר תדמית, שהעסק שלהם מתגלגל מפה לאוזן והגיע הזמן להביא אותו לשלב הבא. אז מאיפה מתחילים? איך יודעים מה נכון וכמה עולה בניית אתרים לעסקים? קבלו 8 טיפים שיעניקו לכם בסיס של תמונת מצב עבור בניית אתר תדמית לעסק.
על מה מדברים בבניית אתר תדמית? (רמז – לא על עצמכם)
לפני שניגשים לספר על המוצרים או השירותים שלכם, חשבו רגע מה התועלת שהם מספקים ללקוח שלכם? החוק הראשון ביצירת אתר תדמית, הוא לגרום לכך שהגולש שיגיע לאתר, יבין תוך שניה וחצי (ליטרלי), מה האתר שלכם מספק ומה התועלת של המוצר/ שירות שלכם, עבורו.
יש המון אתרים שכל כך עסוקים בלדבר על עצמם, הם מפרטים על השירות או המוצר שלהם באופו טכני או באריכות יתר. אז שימו לב: במקרים כאלה, הסיבה העיקרית לשמה התכנסנו (והיא מה המוצר/ שירות שלי יכול לספק ללקוח), פשוט נדחקת החוצה.
ולכן, חשבו טוב על כל מסר שאתם מפיצים באתר ובחנו אותו תמיד במשקפיים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. חשבו על השאלות שאותו לקוח היה שואל את עצמו: "מה מוכרים לי פה?" ו"מה יוצא לי מזה?". תחת המשקפיים האלה, נסחו את הצעות הערך והמכר שלכם.
החוק הראשון של אתר תדמית: אל תהיו גנריים!
עסקים רוצים שיקנו מהם. ולכן הם לפעמים עושים את הטעות ומספרים באתר (באריכות) עד כמה שהם אמינים, מקצועיים ושירותים. אבל, לפעמים המסר הגנרי הזה, הוא כל מה שיש לעסק לומר והתוצאה היא אתר ללא בידול וללא הצעת ערך ספציפית וממוקדת. מזה חשוב להיזהר.
כשאתם בונים אתר תדמית לעסק, חשבו על הלקוח הפוטנציאלי שלכם: העובדה שאתם נותנים שירות מצוין לא ידועה לו. גם אם תכתבו את זה בכל מיני מקומות באתר שלכם, זה לא מה שיגרום לו להשתכנע.
ה"חוק" שיש להקפיד עליו הוא, דיבורים פחות והוכחות יותר. כך למשל, כדי לספר ללקוח שאתם שירותיים, שלבו המלצות גולשים המספרים על השירות שלכם. כדי להוכיח שאתם מקצוענים, הדגימו את המקצועיות שלכם במודל שיצרתם, או בדוגמא מהשטח בה התגלה השירות שלכם ככזה, וכיו"ב. הרעיון הוא להדגים כל סופרלטיב שאתם כותבים על עצמכם. כך תיצרו אתר תדמית שהוא יותר מסיסמאות, ומעניק לגולש תחושתה של אמינות ובטחון במוצר/ שירות שלכם.
אתר תדמית חייב לזרום מרעיון אחד למשנהו
אחד הדברים אם לא ה – דבר שחשוב ליצור בקפידה, בבניה של אתר תדמית לעסק, הוא האפיון שלו. כלומר – איך האתר יזרום? מה יוצג בעמוד הבית? מה בעמודים האחרים? איזה עמוד יהווה תקציר ואילו כפתורים ינתבו מדף לדף?
אפיון, הוא למעשה הצורה בה האתר "מתנהג" ומנגיש את המידע לגולש. החדשות הטובות הן, שהיום אפשר למצוא תבניות מוכנות שטובי המוחות של מאפייני חווית משתמש, עיצבו ובנו. אלה תבניות וורדפרס שניתנות למכירה בסכומים נמוכים של עשרות וגג מאות דולרים, או אפילו בחינם. תבניות וורדפרס מאוד מומלצות לאתרי תדמית קטנים. הן מאפשרות חסכון משמעותי של זמן עבודה ומבטיחות שיכללו באתר כל הרכיבים המשמעותיים שיוכלו לספר על החברה.
עמוד הבית של אתר תדמית הוא תקציר
דף הבית של כל אתר, הוא למעשה כרטיס הביקור הראשוני שהגולש ייחשף אליו. ולכן דף הבית צריך לספק בקצרה את המידע הכי חשוב אודות העסק – מה השירות/מוצר של העסק? מה התועלות המרכזיות של השירות/מוצר? מי האנשים שמספקים את השירות/מוצר? ומה המומחיות שלהם?
טיפ שלנו בעת בניית אתר לעסק – התייחסו לעמוד הבית כאל תקציר של כל האתר וכך צרו רכיבי תוכן המתייחסים לכל הידע שתכניסו לעמודים הפנימיים שבאתר. עמוד הבית לאתרי תדמית, בדרך כלל יכלול תקציר של רכיבי התוכן הבאים :
- משפט מסר מרכזי אודות החברה
- מהם השירותים/ מוצרים
- תקציר אודות
- טופס יצירת קשר
- הוכחת אמינות– עדויות גולשים, המלצות, ביקורות.
- אוטוריטה – בלוג, תקצירי מקרי בוחן ועוד
את עמוד הבית חשוב לבנות בהשקעה רחבה. מדובר בעמוד החשוב ביותר באתר (ואחריו לאתרים תדמיתיים, תתפלאו – דווקא עמוד האודות הוא השני בחשיבותו בדרך כלל).
שלבו הנעות לפעולה
הנעה לפעולה היא כל מה שאנחנו רוצים שהגולש יעשה כשהוא נכנס לאתר שלנו. עבור אתרי תדמית, לרוב ההנעה לפעולה, תהיה להשאיר פרטים בטופס צור קשר, ליצור קשר בוואטסאפ, או פשוט להתקשר.
דאגו לטופס ברור ומובחן באתר על מנת שיבלוט. אפשר לצבוע אותו בצבע אחר בדף, להקפיץ אותו באנימציה (פחות אוהבת בגלל ההשלכה על זמן טעינת האתר, במקרים מסוימים) ועוד.
המלצה שלנו – שלבו גם צ'ט בוט באתר, שיקל על הגולשים לקבל מידע מהר ולהשאיר טלפון להתקשרות.
בנו את התוכן לפי מתחמי ידע
ישנם הרבה עסקים שהשירות שלהם יותר מורכב משירות אחד ולמעשה הם מספקים מעטפת של שירותים בקטגוריה מסוימת, או בתחום ידע. למשל, אתר תדמיתי של חברת ביטוח, יכול לספק שירותי ביטוח צד ג', שירותי ביטוח לדירות ושירותי ביטוח לקבלנים.
או דוגמא אחרת – אתר תדמיתי של השכרת דירות, יכול לספק את השכרת דירות בירושלים, בתל אביב וברמת גן. תחום הפעילות הוא אחיד אבל בתוכו יש הבדלים בסוג השירות הספציפי. ולכן, כל תת שירות כזה, הוא למעשה "מוצר" באתר, שיש לייחד לו מידע ספציפי משלו.
מתחמי ידע הם שם כולל לכל אותם תתי שירותים או מוצרים, שיש לבנות באתר. העין של הגולש רגילה לצרוך את מתחמי הידע בהיררכיה של מכנים משותפים. כלומר – כל מתחם ידע, יהיה עמוד נפרד באתר ועמודים אלה יוצגו בסרגל האתר תחת עמוד כולל יותר (אבות ובנים).
ישנם גם מתחמי ידע המהווים פעילות עסקים נוספת לאתר. כל מתחם ידע כזה הוא מה שיופיע בסופו של דבר בסרגל הניווט של האתר ולכן תכננו את מתחמי הידע של האתר, לפני שאתם ניגשים לבנות את האתר. כך תהיה בידיכם תמונת מצב של כמות התכנים והעמודים שיש ליצור באתר.
הגדירו טון וסגנון שיבדל אתכם מהשאר
באיזו שפה העסק שלכם מדבר? האם הוא מגניב? לא מתאמץ? סמכותי וממלכתי? הטון בו תבחרו לנסח את התוכן באתר, בעל משקל רב והשלכה על איך תתפסו בעיני הצרכן.
לכן הקדישו מחשבה, איך אתם רוצים להציג את עצמכם. במיוחד עבור אתר תדמית לעסק, למילה הכתובה יש כוח הרבה יותר גדול, מכל מדיה אחרת. השקיעו מחשבה בגיבוש הזהות של העסק בטון, בסגנון, בשפה ובוויזואליה. אז נכון. קל להגיד מאשר לעשות וזו למעשה עבודתו המורכבת של מי שיבנה לכם אסטרטגיה שיווקית.
בחרו פלטפורמה נכונה
לסיכום, כשמדובר בבניית אתרים לעסקים, אחת ההמלצות הכי חשובות היא לבחור פלטפורמה נכונה. כזו שתבטיח שבניתם אתר תדמית שעובד היום ומשרת אתכם גם מחר. בלי אותיות קטנות ובלי אלמנטים בלתי צפויים. קראו את הכתבה הזו כדי להבין מהן המכשלות שחייבים להימנע מהן בבניית אתר לעסק.
עוד בנושא אתר תדמית לעסק...
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים