חברה לשיווק דיגיטלי? פחחח... איזה בלאגן

חברה לשיווק דיגיטלי | BlogAbout

למה בלגן?

כי לכו תבינו מה זו בכלל חברה לשיווק דיגיטלי, כשיש כל כך הרבה מזה וכל כך הרבה בלבלול, לגבי אילו שירותים יש בחברות כאלה.  כי באמת של החיים, מעסיקים ומפרסמים קטנים שלא מבינים שיווק דיגיטלי  (ולמה שיבינו שיווק דיגיטלי…) נאלצים להתמודד עם כמות אדירה של היצע כאשר הם בכלל לא מבינים מה כל אחד עושה, מה מבדיל חברת SEO מחברת PPC או מחברת ייעוץ אסטרטגי או מפרילנס המעניק שירות של בניית  אסטרטגיות תוכן.

ישנן המון מילים וביטויים שחלקן (בעיני) מופלצים ומסבכים את בעלי העסקים שרק רוצים מישהו מבין עניין, שייקח את המושכות ויעזור להם למכור. כתוצאה מכך, אותם עסקים הולכים לאיבוד בין שלל המונחים שכל חברה לשיווק דיגיטלי יורה, ובסופו של דבר הם אלה שצריכים לקבל החלטה מה מתאים להם. אז באנו לעשות סדר:)

אז מה זו חברה לשיווק דיגיטלי?

חברה לשיווק דיגיטלי הוא שם נרדף לשיווק באינטרנט. זהו שיווק שעובד בשיטת התשלום לפי קליק – PPC. המשמעות היא ששיווק דיגיטלי, הוא כל הדרכים לפרסם ברשת האינטרנט בשיטת תשלום על קליק למודעה. המיקומים שבהם מפרסמים הם גוגל, פייסבוק, טאבולה ונו.. אני לא אחזור על זה, קרוב לוודאי שכל מי שהתעניין בחברה לשיווק דיגיטלי , כבר יודע.

אז מאיפה נובע הבלבול בתחום? זה כמו ללכת לרופא אורתופד, רק כדי לגלות שיש מומחה לכף הרגל ויש מומחה לברך ויש מומחה לשוק וכל פציינט ממוצע מגלה תחום התמחות בלתי נגמר.

אז עושים סדר

שיווק דיגיטלי הוא שם גנרי לכל מה שאפשר לפרסם ברשת. בגלל הזילות בשם הזה, כל התחומים של קידום ממומן קידום אורגני, ייעוץ שיווקי דיגיטלי ובניית תוכן, נכללים בכובע כזה או אחר תחת השם הרחב "שיווק דיגיטלי".

אולי חלקכם יתפלאו, אבל חברות של שיווק דיגיטלי הן לא בהכרח אלה שעושות גם עיצוב, גם כתיבת תוכן, גם בניית אתרים וגם קידום אורגני ולמעשה היום לקראת 2022 רוב החברות שמעידות על עצמן שהן עושות שיווק דיגיטלי, עושות הלכה למעשה קידום ממומן.

אז קבלו מילון של המונחים השגורים תחת הכובע הענק הזה – "חברה לשיווק דיגיטלי": תוכלו לחזור למילון הזה בכל שלב בכתבה (למיטיבי הלכת פשוט דלגו)

מילון מונחים של חברה לשיווק דיגיטלי

חברת קידום אתרים

פה לרוב תמצאו חברות שמקדמות את האתר בצורה אורגנית – מה שנקרא SEO + PPC – קידום ממומן. הקידום האורגני הוא קידום ארוך טווח וכולל בניה נכונה  (עבור גוגל) של האתר, שיפור מהירות אתר, כיווץ תמונות, קישורים פנימיים ורכישת קישורים חיצוניים. לעומתי, הקידום הממומן כולל העלאת קמפיינים בכסף המשולם ישירות לפלטפורמה  האינטרנטית (גוגל או פייסבוק למשל)  

אז מי נמצא בקטגוריה הזו? חברות SEO, חברות קידום אורגני וממומן, פרילנסרים מומחים ב SEO, פרילנסרים מומחים ב PPC

חברת בניית אתרים

חברת בניית אתרים היא חברה שתבנה את האתר שלך, בין אם מדובר באתר תדמיתי, אתר סחר או דף נחיתה.

טיפ – חשוב לבדוק שחברות כאלה בונות את האתר ללא תלות שלכם כלקוחות בחברה, כך שתקבלו אתר וורדפרס קל (עוד על בניית אתרים בוורדפרס) לעריכה. למעשה, רוב חברות אלו בונות את האתרים על גבי מערכות שלהם (שגם הן לרוב מבוססות וורדפרס) ולאורך הדרך לקוח מגלה שכל שינוי קטן שירצה לבצע באתר, גורר חיוב תשלום נוסף על שעות תכנות. ולכן קבלו הצעה שלנו – קראו על שירות בניית אתרים שלנו  שלנו הכי שקוף ועובד לאורך זמן לטובת הלקוח.

אז מי נמצא בקטגוריה הזו? חברות תכנות, חברות בניית אתרים, פרילנסרים מומחים בבניית אתרים

חברת ייעוץ שיווקי

אלו החברות שישבו איתך על המודל הפנים ארגוני של העסק, על המטרות העסקיות ומהלכי הפיתוח העסקי.  חברות אלה,  יספקו ייעוץ ותוכניות עבודה: הן  יגדירו את  משימות הליבה של העסק לעכשיו, לעוד רבעון ולעוד שנה.  לרוב, חברות אלה מספקות את הייעוץ בלבד ולא את הביצוע של כל המהלכים שהגו ושווה שתבדקו במידה כזו אם יש זרוע ביצועית לחברות אלו, אחרת תישארו עם חצי עבודה.

אז מי נמצא בקטגוריה הזו? יועצי מעו"ף לעסקים קטנים, יועצים עסקיים, קואצ'רים, מאמנים עסקיים להצלחה, מאמני תוצאות, מאמני ניהול זמן, מאמני עמידה מול קהל, ועוד.

משרד פרסום דיגיטלי

משרד פרסום דיגיטלי, הוא כבר שם גנרי למשרדי פרסום שמתמחים בפרסום ברשת.  לרוב הם יותר גדולים ומטפלים בלקוחות בינוניים עד גדולים במשק. אלה מעניקים ללקוחותיהם  בדרך כלל, שירות מעטפת של בניית אסטרטגיה שיווקית, עיצוב גרפי כתיבת תוכן, בניית אתרים ועוד. בדיוק כמונו – רק שאנחנו עושים את זה ללקוחות קטנים ובינוניים בשליש המחיר ובאותה מומחיות לפחות (עם כל הצניעות – הרי הגענו משם).

חברה לשיווק דיגיטלי

חברת שיווק דיגיטלי היא חברה שעושה או אחד או יותר מהשירותים המצוינים למעלה. למעשה, כאן עליכם לקרוא לעומק את מכלול השירותים שהחברה מציעה, כדי להבין מה תוכלו לקבל. ולכן אנחנו שוב חוזרים למה שהתחלנו איתו: השם "חברה לשיווק דיגיטלי", הפך עם השנים לשם גנרי (זוכרים פריז'ידר? אז כזה) ובתכל'ס יש לבדוק היטב מה השירות שמקבלים מחברה כזו.

איך יודעים איזו חברה לשיווק דיגיטלי מתאימה לי?

האמת… איך תדעו?

בעל עסק לרוב לא מבין בשיווק דיגיטלי. הוא הגיע לאן שהוא הגיע כי הוא מבין במוצר או בשירות שהוא מספק.  ולפיכך היכולת לדעת אם מה שהעסק שלך צריך זה חברת SEO או חברת PPC או בכלל ייעוץ שיווקי, שואפת לאפס כאשר מדובר במנכ"לים וביזמים עסוקים, ש"לדבר בשיווקית" זה הדבר האחרון שמעניין אותם.

וכן. שורות אלו נכתבו כשמאחוריהן הרבה זיעה וניסיון בשטח, של טיפול מעל 7 שנים בלקוחותינו.

אז איך בכל זאת אפשר לקבל החלטה?

לעסקים שמוכרים שירות

אם העסק שלך מספק שירות B2C או B2B, סביר להניח שתצטרך נכס דיגיטלי שיהווה גם את כרטיס הביקור של העסק וגם מקור ללידים.

דאג שיש לך אתר שעובד, שבנוי כהלכה ושנכון לחוויית המשתמש. בנוסף, דאג שיש לך נכסים דיגיטליים נלווים ברשתות החברתיות. זה הבסיס. כעת כדי להביא לידים, מן הסתם תצטרך עבודה שוטפת של תפעול הרשתות החברתיות, העלאת קמפיינים, יצירת מערך דיוורים, עבודת קידום PPC  ולריצה למרחקים ארוכים-  קידום SEO.

שאל את עצמך...

האם אני יכול להחליט מהם מהלכי השיווק הדיגיטליים שיקדמו את העסק?

איך אני יודע איזו פלטפורמה מתאימה לפרסום שלי?

כיצד אני יכול להגדיר תקציב פרסום חודשי? והאם אני יכול להגיד למה בחרתי את התקציב הזה ולא אחר?

והאם אני יודע לאפיין את קהלי המטרה שלי? האם אני יודע איזה סוג של תוכן, טון וסגנון ימשוך אותם להשאיר לי פניה באתר?

אם ענית כן – אתה תנהל את חברת הקידום שלך ותוכל להסתפק בביצועיסטים אשר מעלים קמפיינים ומנהלים אותם.

אם לא – תצטרך קרוב לוודאי מנהל/ת שיווק שיתפעל את פעולת השיווק הדיגיטלי- הוא/היא ישאלו את השאלות שציינתי למעלה. שאלות אלה קשורות באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שיש לגבש – מה אני מציע, למי אני פונה, איך אני פונה, כמה כסף אני שם ולמה?

תפקיד כזה יהיה פנים ארגוני אצלך ויעסוק בהגדרת המהלכים השיווקיים שעל חברת השיווק הדיגיטלי לבצע. אם מצאת את שתי הזרועות בחברה אחת (ממש כמונו) הרי שהרווחת גם ניהול של כל השיווק שלך וגם תפעול של הפרסום הדיגיטלי.

לעסקים שמוכרים אונליין (אתרי סחר Ecommerce)

אם העסק שלך מספק מוצר (חנות Ecommerce), קרוב לוודאי שאתה יודע SEO ובקיא בעלות המרה ובדוח ההזמנות היומי.. וכן ניחשתם נכון: לעסקים אלה קידום ממומן וארגני הוא הכרח ולרוב זו עיקר הפעילות של עסקים אלה.

מה עוד צריך? את מי שיתפעל העלאת מקט"ים לאתר, את מי שיענה לשירות לקוחות, את מי שיעדכן קופונים ומבצעים באתר.  מעל לכל, אתה צריך את מי שיחליט איזה מבצע/ מהלך/ מועדון לקוחות/ דיוור, שולחים ולמי.

אם יש לך את כל הפונקציות האלו פנים ארגונית – נהדר! כל מה שאתה צריך זה שירות של קידום ממומן ואורגני. במצב כזה, הדיוורים, העלאת מקט"ים, צילום פקשוטים – הכל  עליך.

אם אין לך את זה – חזור לסעיף הקודם וחפש חברה כמונו, שדואגת לכל משפך המכירה מהנוכחות באתר ועד למשלוח הביתה.

לסיכום,

אני מקווה שהכתבה הזו עשתה שכל לכל מי שטובע בים המושגים וההגדרות שקשורות לעולם הזה. ולבסוף שווה לזכור – חברה לשיווק דיגיטלי  יכולה להיות ביצועיסטית, היא יכולה להיות פונקציה מתכננת, והכי טוב שהיא תהיה שילוב של השניים.

ולכן אנחנו רק שמים את זה פה:)  אם אתם עסק צומח, או עסק שנמאס לו לשלם ריטיינר מנופח ולהפעיל עשרות אנשי מקצוע פרילנסרים, בחרו את החברה שמספקת את כל הצרכים השיווקיים במקום אחד כדי שכל בריף וכל רעיון שהיא הוגה עבור העסק שלך, יבוצעו בהצלחה (איזה קטע, זה בול מה שאנחנו עושים😊)

עוד בנושא חברה לשיווק דיגיטלי...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

Share this post