קידום ממומן בגוגל חיפוש – מדריך לעסקים שרוצים ללמוד איך עושים את זה, ממש מהתחלה
כתבת המדריך הזו, מיועדת לעסקים אשר רוצים לעשות קידום ממומן בגוגל. בין אם אתם רוצים לעשות קידום ממומן בגוגל בעצמכם, או להיעזר בחברה חיצונית, חשוב להבין איך בונים קמפיין קידום ממומן בגוגל, מה יש לקחת בחשבון, ואיך זה עובד מאחורי הקלעים.
הפוקוס של הכתבה הזאת יהיה קידום ממומן בגוגל חיפוש. וכן, אנחנו מתכוונים למודעות החיפוש הממומנות שמופיעות בראש הדף, אחרי שהקלדתם ביטוי כלשהו.
מה חשוב שתכינו מראש? מה לבדוק? ואיך לנהל קמפיין קידום ממומן בגוגל? לבסוף נציע טיפים שיקלו עליכם לבצע את כל המשימות שנסקור פה.
יאללה מתחילים!
מהו קידום ממומן בגוגל?
קידום ממומן בגוגל היא הדרך של עסקים לשלם לגוגל, על פרסום במנוע החיפוש שלו. כאשר שילמתם לגוגל על מודעת חיפוש, המשמעות היא שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש בגוגל.
למשל, חברת קורסי הורים אשר מעוניינת למכור קורסים, תייצר קמפיין חיפוש שפונה לאלה שמחפשים בגוגל "קורסי הורים".
כך, כאשר גולש יקליד "קורסי הורים" בגוגל, תופיע לו תוצאה במנוע החיפוש של גוגל, עם טקסט קצר ולינק לכניסה לאתר, של אותה חברת קורסי הורים.
תוצאת החיפוש הזו, היא מודעה ממומנת שחברת קורסי ההורים שילמה לגוגל בכדי שתופיע.
הרעיון הוא, שככל שתוצאת החיפוש מופיעה למעלה בדף תוצאות החיפוש, כך יש יותר סיכוי שאנשים יקליקו עליה ויכנסו לאתר קורסי ההורים.
אז למעשה, החברה הרוויחה לקוח שנכנס לאתר שלה ברגע שלקוח נכנס לאתר, מטרת האתר הוא לשכנע את הגולש להשאיר פרטים, להתקשר או לבצע כל הנעה לפעולה שהחברה הגדירה.
למה כדאי לעסקים לעשות קידום ממומן בגוגל?
אנשים שמחפשים בגוגל הם לקוחות פוטנציאלים יותר מאחרים
הנחת העבודה של קידום ממומן, היא שכשאנשים מחפשים משהו, הם בעצם רוצים למצוא פתרון, או לענות על צורך בתחום מסוים.
אם גולש חיפש "קורסי הורים", עסק שמוכר קורסי הורים, ירצה להיות נוכח בתוצאות החיפוש שלו. ולמה זה? כי גולש כזה שמחפש באופן אקטיבי פתרונות בתחום, הוא לקוח פוטנציאלי לרכישה.
הלקוח רלוונטי למפרסם כי הוא הביע התעניינות ראשונית בתחום, מעצם העובדה שהוא חיפש אותו בגוגל. ועכשיו המטרה של המפרסם, היא להיות בולט בתוצאות החיפוש עם מודעה שמנוסחת בצורה שתמשוך אותו להקליק ולהיכנס לאתר.
לדוגמא – אם מישהו חיפש את הביטוי "נעליים למכירה אונליין" בגוגל, והעסק שלך הוא חנות נעליים, ברור שתרצה שאותו גולש שהביע כוונה על רכישת נעליים אונליין, יכנס לאתר שלך, כי יש סיכוי שהוא ירצה לקנות נעליים ממך.
ולכן פרסום בגוגל נחשב לפרסום איכותי יותר, שכן הוא מיועד לאלו שמחפשים את תחום העיסוק של העסק שלך.
לרוב אלה גולשים עם כוונה ברורה לקבל מידע, לרכוש ולהתעניין, הרבה יותר מאשר כאשר הם נכנסים לאתר שלך, בגלל שהם נתקלו במודעה מעניינת ברשתות החברתיות.
ולכן כדי לפשט, החוק הראשון שנזכור הוא שקידום ממומן בגוגל נועד להביא גולשים איכותיים ורלוונטיים לאתר שלך.
איך קידום ממומן בגוגל עובד?
גוגל הוא מנוע חיפוש ענקי והוא מנתר בכל רגע נתון, את כל האתרים ודפי הנחיתה שיש ברשת. גוגל נועד לספק לאנשים תשובות על שאלות שהם שואלים. ולכן, מי שמקליד "דיאטה" במנוע החיפוש בגוגל, יקבל תוצאות חיפוש של אתרים שעוסקים בדיאטה.
מי שמקליד "כדורי הרזיה" יקבל תוצאות חיפוש יותר ממוקדות לתחום כדורי ההרזיה, וכן הלאה. הרעיון הוא שגוגל יודע לפי מילות החיפוש שאנשים מחפשים בגוגל, אילו אתרים רלוונטיים לשאלה שהגולש שאל.
התשובה של גוגל לאותו גולש, היא מענה לשאלה שלו, שבנויה מרשימת האתרים שעוסקים בתחום שהגולש שאל.
תפקידן של מודעות החיפוש הממומנות, הן להקפיץ את תוצאת החיפוש של האתר ששילם על מודעה לראש העמוד הראשון (או השני לפעמים, אם הקטגוריה תחרותית) בתוצאות החיפוש.
לאיפה הגולש יעדיף להיכנס? לאתר שמקודם עם קידום ממומן בגוגל? או לאתר שמקודם אורגנית?
הטענה הרווחת היא שאתרים שממוקמים גבוה בדף תוצאות החיפוש בגוגל באופן אורגני, הם אתרים אמינים יותר.
במציאות של החיים, יש גולשים שמוותרים לגמרי על המודעות הממומנות ונכנסים ישר לתוצאות האורגניות ויש גולשים שזה לא מעניין אותם – הם יקליקו לרוב על התוצאה הראשונה או השנייה שיראו.
אתר שמקודם אורגנית ומופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, הוא אתר שגוגל הכריז עליו כרלוונטי למה שהגולש חיפש. מצד שני, צריך לזכור כי גם עבודת קידום אורגני היא עבודה של שיווק דיגיטלי.
כלומר, מאחורי כל אתר, יש למעשה עבודת קידום ושיווק. המסקנה היא אותה מסקנה כמו לכל דבר אחר בחיים: מי שיותר מסודר, ברור, עקבי וממוקד במאמצי השיווק שלו – הוא זה שיצליח.
איך קידום ממומן בגוגל פועל?
רק ברשת אפשר לשלם על תוצאות. בניגוד לפרסום במדיות אחרות, שיטת התשלום בדיגיטל נקראת PPC – Pay Per Click.
מפרסמים משלמים בגדול על קליקים. (בתכלס' זה לא מדויק, כי למעשה יש אפשרות להגדיר פעילויות של פרסום לפי השארת פרטים בטופס, מכירה באתר סחר או יצירת מודעות לאתר).
אבל כדי לפשט את התורה, נדבר על קליק – הפעולה של גולש כשהוא מקליק על מודעה וכתוצאה מכך נכנס לאתר כלשהו.
שיטת הבידים של קידום ממומן בגוגל
יש המון אתרים והמון תחומים של אתרים: גוגל בהפשטה, מדרג את התחומים שאנשים מחפשים ברשת, לפי הפופולריות שלהם. למשל, אנשים בכל העולם המערבי, מחפשים יותר את הביטוי "דיאטה" מאשר הם מחפשים את הביטוי" תוספי תזונה". ולכן ככל שהביטוי שאנשים מחפשים פופולרי יותר – כלומר בעל נפח חיפושים גבוה יותר, כך גוגל מזהה את התחום (הקטגוריה) כתחרותי.
ככל שתחום החיפוש תחרותי יותר – כלומר בעל נפח חיפושים גבוה יותר – כך עלות הקליק על מודעה שבאותו תחום, תהיה גבוהה יותר למפרסם.
זו בגדול שיטת הבידים – "ביד" מלשון הצעת מחיר, ממש כמו בבורסה. ככל שהקטגוריה שבה האתר שלך פועל, תחרותית יותר – בעלת נפח חיפושים גבוה יותר, כך עלות הביד – עלות ההקלקה שתידרש לשלם תהיה גבוהה יותר ולהפך.
ולכן לפני שמתחילים לפרסם בגוגל, יש לזכור כי עלות הקליק, קשורה קודם כל לתחרותיות שבה תחום האתר פועל.
ככל שהקטגוריה צפופה ותחרותית יותר, כך עלות הקליק על מודעה מלכתחילה יוגדר על פי גוגל כיקר יותר, וזה עוד לפני שהתחלת לפרסם.
איך גוגל גובה את הכסף ממפרסמים?
גוגל גובה ממפרסם כסף עבור כל הקלקה. (שוב – לא מדויק, זה לצורך ההפשטה של הרעיון – המשווק יכול להגדיר לגוגל מהי המרה – ליד, מכירה וכיו"ב)
ולכן כשמגדירם קמפיין ממומן בגוגל חיפוש, יש להגדיר סה"כ תקציב לפעילות המודעה.
כמו כן יש להגדיר את החלוקה התקציבית היומית של המודעה – כמה כסף אנחנו רוצים לשחרר ביום. כך נוכל להגדיר כמה כסף נוציא סה"כ, מה יהיה משך הזמן שהמודעה רצה.
נוכל גם להעריך לפי עלות הביד שגוגל נותן לנו כהערכה, כמה כל קליק יעלה.
כך למשל, אם יש לנו 2000 ₪ לפרסום מודעת חיפוש ואנחנו יודעים שעלות ממוצעת של קליק דרך הביטויים שבחרנו עולה 13 ₪, נוכל להעריך שיהיו לנו מקמפיין כזה 2000 ₪ חלקי 13 ₪ – כלומר 154 קליקים על מודעה.
נוכל לתכנן שאת המודעה נפרוס על פני שבועיים וזה אומר שיהיו לנו בממוצע כל יום, 11 קליקים על מודעה.
איך מתחילים לבנות קמפיין ממומן בגוגל?
בחלק הזה של הכתבה נסקור את הפעילויות הגדולות שיש לבצע כשמתכננים קמפיין קידום ממומן בגוגל. מפאת רוחב היריעה, נסקור בקווים כללים את המשימות הדרושות מלמעלה ולא ניכנס להיבטים טכניים מורכבים שהם עבודתו של המשווק הדיגיטלי.
כל הפעילות של בניית קמפיין קידום ממומן בגוגל, מתרחשת בממשק מיוחד לקמפיינים שנקרא google adwards. בואו נתחיל:
שלב ראשון של בניית קידום ממומן בגוגל - מגדירים איזה קהל אני מחפש
בשלב זה נגדיר איזה קהל אנחנו רוצים שייכנס לאתר שלי. השלב הזה די אינטואיטיבי: אם האתר עוסק בפתרונות ביטוח, נרשום לגוגל ( כאמור בממשק google adwards) שאנחנו רוצים שמי שמחפש "ביטוח רכב" או "ביטוח דירה" או "ביטוח צד ג'", הוא רלוונטי למודעה שלנו. נשמע פשוט? אז זהו, שזה הרבה יותר מורכב.
לגוגל יש כלי לאיתור ביטויי חיפוש שאנשים מחפשים, והוא נקרא כלי מילות המפתח של גוגל. הכלי הזה, משמש משווקים דיגיטליים בתכנון ביטויי החיפוש לקמפיין מודעות חיפוש.
דרך הכלי הזה, גוגל מספק מידע מה אנשים מחפשים, מה נפח החיפושים, כיצד אותם ביטויי חיפוש השתנו לאורך החודשים ברמת היקף החיפושים שלהם ואילו ביטויים גוגל ממליץ לשלב בקמפיין.
העבודה האינטואיטיבית הראשונית, היא "לעזור" לכלי מילות המפתח של גוגל, להגדיר על מה אנחנו מדברים.
למשל עבור אתר מתחום הביטוח, נגיד לגוגל שאנו רוצים לדבר על פתרונות ביטוח.
משם כלי מחקר מילות המפתח של גוגל, יציף לנו רעיונות למילות מפתח והיקפי חיפושים בתחום הביטוח. עבודת המשווק מפה, תהיה לבחור את הביטויים שרלוונטיים למודעה שהוא מקים.
זוכרים את שייטת הבידים שדיברנו עליה מקודם? היא מאוד רלוונטית בחלק הזה, שכן ככל שנפח הביטוי שאנחנו רוצים למודעה שלנו תחרותי יותר (כלומר בעל היקף חיפושים גבוה יותר), כך עלות הביד שלו תהיה גבוהה יותר.
מה הקשר לאסטרטגיית זנב ארוך?
אסטרטגית long tail – "זנב ארוך" למשל, היא אסטרטגיה שמותאמת לעסקים שלא רוצים לשפוך כסף על בידים יקרים.
לכן היא מתמקדת מלכתחילה בביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך יותר.
קמפיין טוב, מייצר תמהיל מדויק של ביטויי "זנב ארוך", עם ביטויי ליבה ומתכנן את התקציב היומי שניתן לגוגל בהתאם. כך שמצד אחד המודעה לא "תישרף" לאחר מספר בודד של קליקים ומצד שני תהיה רלוונטית לתחום של האתר ותמשוך גולשים פוטנציאליים לרכישה.
שלב שני בבניית קידום ממומן בגוגל חיפוש – מחליטים לאן מנתבים את הגולש
החלק הזה בכתבה, יכול להפוך בקלות לכתבה נפרדת, משום שחלק זה קשור באסטרטגיה השיווקית שלכם: מה המסר שתרצו להעביר? על מה נדבר? ולאן ננתב את הגולש?
בכל זאת ניתן כמה קווים כללים, שיספקו לכם נקודות למחשבה, כשאתם בונים קמפיין קידום ממומן בגוגל חיפוש:
ראשית חשוב לזכור שמודעת חיפוש היא בסך הכל כלי חשיפה למה שאנחנו רוצים לומר לגולש. ומה שאנחנו רוצים לומר, למי ולמה, זה הבסיס לכל פעולה של שיווק דיגיטלי. קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט מה אתם רוצים שיקרה כתוצאה מכך שהעליתם מודעת חיפוש לגוגל:
אם המודעה שלכם מיועדת לחולל מודעות, שווה לחשוב על לנתב את הגולש לעמוד הבית של האתר שלכם. אם אתם מציעים הצעת ערך ספציפית תחומה בזמן, כמו מבצע או שירות ייחודי, כאן שווה שתשקלו לנתב את הגולש למיקום הספציפי באתר שמדבר על זה, או לדף נחיתה שבניתם מבעוד מועד.
זכרו – קמפיין מודעת חיפוש של גוגל רק יבטיח "להביא את הסוס לשוקת" – כלומר לתת לגולש את האופציה להיכנס לאתר שלכם. מפה, השאלה אם אותו גולש ייכנס לאתר שלכם, תלויה בדרך בה תנסחו את המודעה. אם הגולש אכן נכנס לאתר שלכם – הפעולה הרצויה שהוא יבצע כמו להשאיר פניה בטופס הרשמה, להתקשר או לרכוש אונליין, תלויה כבר באתר שלכם.
ולכן שאלו את עצמכם בכל פעולה של בניית קידום ממומן בגוגל חיפוש – מה אני רוצה לומר לגולש? מה אני מוכר לו? מה אני רוצה שיקרה כשהוא יגיע לאתר שלי?
עצבו ואפיינו את המיקום אליו הגולש ינחת, כתוצאה ממודעת החיפוש בגוגל, בצורה כזו שתעזור לו לפעול בדיוק כפי שאתם רוצים. אם זה כרוך בלהוסיף טופס צור קשר, ליצור זמן שהייה באתר על ידי הפניות לכתבות רלוונטיות, או לתקשר מבצע תחום בזמן שיגרום לו לפעול ועכשיו.
שלב שלישי בבניית קידום ממומן בגוגל חיפוש – מגדירים ביטויי מפתח + תכנון תקציבי של המודעה
אחרי שכלי מילות המפתח של גוגל סיפר לנו מה משוערת להיות עלות הקליק על ביטויים שונים, כאן נבחר את הביטויים השונים למודעה שלנו. בשלב זה נגדיר לגוגל רשימה של ביטויי חיפוש. כאן אנחנו בעצם אומרים לגוגל שמי שיחפש במנוע החיפוש איזשהו ביטוי ממה שבחרנו, זה הסימן של גוגל להפיץ את המודעה שלנו.
סיכומון מה עשינו עד עכשיו:
בדקנו מהן מילות המפתח שאנו רוצים לקמפיין בכלי מילות המפתח של גוגל
בחרנו אם אנחנו הולכים על ביטויים שנפח החיפוש שלהם גבוה והם יקרים יותר בעלות הקליק, או ביטויים שנפח החיפוש שלהם נמוך והם קרוב לוודאי זולים יותר בעלות הקליק.
עכשיו, יש עוד כמה משתנים שיעזרו לנו למקד את בחירת מילות המפתח.
טווחים של מילות מפתח
גוגל למעשה מאפשר לנו לתכנן את טווח החיפוש של מילות המפתח. הכוונה היא שלכל מילת מפתח שנבחר, נוכל להגדיר אם אנחנו רוצים לפנות לגולשים שהקלידו בדיוק את מילת המפתח שהגדרנו? או שאנחנו רוצים לפנות לגולשים שהקלידו את מילת המפתח שהגדרנו, כחלק מביטוי ארוך יותר?
השאלה הזאת היא שאלה שקשורה במיקוד הקמפיין שלנו . לדוגמא נניח ובחרנו לקמפיין שלנו, ביטוי מילת מפתח כזה: " כדורי הרזיה". האם אנחנו מחפשים את מי שהקליד "כדורי הרזיה" או האם אנחנו מחפשים גם את מי שהקליד "טיפים של דיאטה בעזרת כדורי הרזיה" ?
ככל שנגדיר טווח רחב יותר של מילות המפתח, כך המודעה תופץ לכל מיני מוטיבציות חיפוש של אנשים. ולהפך – ככל שנהיה מצומצמים יותר בהגדרת הטווח של מילות המפתח, כך הקמפיין שלנו יהיה יותר ממוקד.
השאלה כמובן היא מה אסטרטגית הפרסום שלנו: למפרסמים עם תקציבי מדיה קטנים, ההמלצה היא להתפזר כמה שפחות ולהתמקד בביטויים מדויקים. לעומת זאת, אם המטרה היא לחולל מודעות רחבה, הרי שביטויים בעלי טווח רחב מומלצים – מאוד תלוי באסט' התכנון של הקמפיין.
להלן טווחי מילות המפתח שניתן לתכנן עם העלאת קמפיין קידום ממומן בגוגל
טווח התאמה רחב -Broad
טווח זה למעשה לוקח את מילת המפתח שהגדרנו ומשייך את כל ההקלדות שנעשו עם המילה כולל שגיאות כתיב, כולל הכנסת המילה למשפטים ארוכים יותר ולכן שמה – רחבה. אם בדוגמא, הגדרנו את מילת המפתח "כדורי הרזיה", כאן גוגל יפיץ את המודעה שלנו גם למי שהקליד למשל "דיאטה בעזרת כדורי הרזיה".
טווח התאמה רחב עם הגבלות - + או התאמה לביטוי
טווח התאמה זה הוא עדיין טווח רחב. יש שתי אופציות שבגדול מספקות אפשרות דומה: לייצר התאמה לביטוי באופן רחב. בדרך כלל המשפט לפני או אחרי ביטוי המפתח שגולש חיפש קשור לתחום שלנו ואנו לא רוצים לאבד את הגולשים האלה. כך למשל אם נמשיך בדוגמא של כדורי ההרזיה, המודעה של כדורי ההרזיה, תופיע למי שחיפש "דיאטה עם כדורי הרזיה"
טווח התאמה מדויק - Exact
זו ההתאמה המדויקת ביותר והיא ההגדרה הספציפית של מילת המפתח. כאן אנו פונים לאלה שחיפשו את מילת המפתח בלבד.
מילות מפתח שליליות
אלו מילים שאתם מגדירים לגוגל, כך שמי שמקליד אותן, לא יגיע לאתר שלכם. לדוגמא – אם נמשיך בדוגמא של כדורי ההרזיה, נניח ואתם מוכרים רק כדורי הרזיה ולא טיפות הרזיה. לא תרצו לבזבז חשיפות וקליקים על מי שחיפש באופן ממוקד "טיפות הרזיה", כי אתם פשוט לא מוכרים את המוצר הזה.
שלב רביעי בבניית קידום ממומן בגוגל חיפוש – מנסחים את המודעה
מודעת החיפוש של גוגל, היא מודעה בעלת מבנה אחיד וכמות תווים מוגבלת. בכל מיקום במודעה יש כמות מסוימת של תווים ואין לחרוג ממנה, אחרת המודעה לא תאושר. כאן המקום לכתוב כותרת שמסבירה מה הפתרון שהעסק מציע ולכתוב את התיאור למודעה – כאן אפשר לפרט יותר ולספר בקצרה, מה הצעת הערך והמכר שלכם.
קבלו כמה טיפים ממוקדים שיעזרו לכם לנסח מודעת חיפוש טובה
- העבירו מסרים על תועלות השימוש במוצר או בשירות של העסק, רק אחרי שהעברתם מסר תיאורי . לדוגמא: חברת ניקיון למגזר העסקי צריכה קודם להסביר שהיא חברה שעוסקת בניקיון משרדים ולא בתים. רק אחר כך בתיאור, היא תדבר על אמינות, שירות או חבילות מחיר.
- דברו פרקטי: עזבו תיאורים שלא משרתים אתכם. היו ממוקדים והבטיחו פתרון לבעיות ולצרכים של הלקוח.
- נסו לא להיות גנריים (לדוגמא נוסחים כמו שירות אמין ומקצועי/ איכות ללא פשרות). אלה נוסחים גנריים, שלא ממש יתארו ללקוח למה אתם ומה בדיוק אתם מציעים. נסו למקד מה הערך הייחודי שלכם ללקוח וזה המסר שצריך ללוות את המודעה שלכם.
- השתמשו במילים ובביטויים שהלקוח בעצמו חיפש, כדי שהוא ירגיש שהוא הגיע לעסק שמספק את מה שיושב לו בראש. לצורך כך, נסחו מספר מודעות, לפי מילות המפתח הפופולריות ביותר שאתם מכוונים אליהן: לדוגמא – אם אתם חברת תכשיטים והחלטתם לפנות לאנשים שמחפשים ביטוי חיפוש כמו ""תכשיטי מצב רוח", שלבו את הביטוי "תכשיטי מצב רוח" ממש בנוסח המודעה שלכם. ככל שתשלבו ביטויים שהלקוח עצמו חיפש, כך תוכלו, ליצור אצלו תחושה של מוכרות ושל קליעה למטרה.
- טיפ מיתוגי – שלבו את שם החברה במודעה – זה מייצר זכירות. נהוג לשלב את שם החברה לאחר קו מפריד
אוקי אז עכשיו יש לנו מודעה שניסחנו, דף נחיתה אליו אנחנו מנתבים את המודעה, בחרנו את מילות המפתח לקמפיין . מה עכשיו? כדי להשלים את התמונה, שווה שתעברו לפוסט שמדבר על לידים קרים – אלה שמגיעים מכל מקום שהוא לא גוגל, זה עשוי לעזור לכם להגדיר יותר טוב מה אתם רוצים לרשום במודעה ובעיקר מה לא.
שלב חמישי בבניית קידום ממומן בגוגל חיפוש - בניית קבוצות מודעות
קבוצות מודעות כשמן כן הן – קבוצות שונות של מודעות הממוקדות למילות חיפוש שונות. זוכרים שבסעיפים הקודמים בחרנו מילות מפתח לקמפיין שלנו? בחלק זה אנחנו למעשה מגדירים קבוצה לכל מקבץ של מילות מפתח.
העבודה כאן היא עבודה של מציאת מכנים משותפים: כל קבוצת מודעות תכלול מילות מפתח מאותה משפחה. לדוגמא אם נחזור לדוגמת עולם הביטוח – בקבוצה אחת יהיו לנו ביטויי חיפוש ממשפחת "ביטוח צד ג'" ובקבוצה אחרת יהיו לנו מילות מפתח מקבוצת "ביטוח דירה". עבודה נכונה על קמפיין ממומן בגוגל חיפוש במקרה כזה, תפנה את הגולש מקבוצת המודעות "ביטוח צד ג'" לדף נחיתה שמדבר רק על ביטוח צד ג'. גולש בקבוצת "ביטוח דירה" יופנה לדף נחיתה שמדבר רק על ביטוח דירה.
כאן למעשה מתבטא שוב העיקרון הכי חשוב של גוגל- מיקוד!
ככל שנהיה יותר ממוקדים בבניית הקמפיינים ובבניית הנכסים שאליהם הקמפיינים מנתבים, כך הקמפיינים יהיו יותר יעילים, פחות יקרים. קמפיינים כאלה, יהיו פוטנציאליים יותר לתפוס קהלים מאוד מדויקים למילות החיפוש שהגדרנו.
רגע, עוד לא עולים לאוויר...
היה נפלא אם היינו אומרים לכם שעכשיו שבשלב השישי אנחנו עולים לאוויר אבל יש עוד מה לדעת…
למעשה כל מה שדיברנו עליו עד עכשיו, היה הכנה לתחום המורכב והמרתק של בניית קמפיינים בגוגל.
מצד אחד אנחנו לא רוצים להבהיל עם מינוחים טכניים ומצד שני היריעה לא תהיה שלמה אם לא נזכיר אותם. אז למיטיבי הלכת של הכתבה הזו, קבלו עוד כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר בונים קמפיין קידום ממומן בגוגל חיפוש:
כאן למעשה מתבטא שוב העיקרון הכי חשוב של גוגל- מיקוד!
ככל שנהיה יותר ממוקדים בבניית הקמפיינים ובבניית הנכסים שאליהם הקמפיינים מנתבים, כך הקמפיינים יהיו יותר יעילים, פחות יקרים. קמפיינים כאלה, יהיו פוטנציאליים יותר לתפוס קהלים מאוד מדויקים למילות החיפוש שהגדרנו.
מה יש עוד להכין כאשר בונים מודעה של קידום ממומן בגוגל?
גוגל אנליטיקס
גוגל אנליטיקס הוא כלי מדידת תנועה של אתרים, מטעם גוגל. כלי זה, מודד את פעילות הגולשים באתר. הוא מספק מידע כמו זמן שהיה באתר, כמה נטשו את האתר, כמה נחשפו. אנליטיקס מספק עוד מלא תובנות שביכולתן לתת מידע בזמן אמת, על איכות האתר.
התובנות הללו שוות זהב, משום שאם הן נקראות כהלכה ונקראות ברצינות, הן מהוות כלי נהדר שיסייע לכם לשפר את התוכן שדרוש שיפור באתר. דרך הכלי הזה, תוכלו לדעת מה עובד ומה פחות ולהיערך בהתאם.
לפני שעולים עם קמפיין, חשוב שגוגל אנליטיקס יוכל להבין כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם בעקבות הקמפיין ואילו פעולות הם ביצעו. ולכן יש להטמיע באתר שלכם קוד שיאפשר לממשק האנליטיקס, לקרוא נתונים ממשק גוגל חיפוש שבו בניתם את המודעה שלכם.
כך תקבלו מידע כמה אנשים נכנסו לאתר שלכם בעקבות הקמפיין. אפשר גם להגדיר בקוד הזה כל המרה (פעולה רצויה) שרוצים כמו כמה אנשים קנו בעקבות הקמפיין כמה התקשרו כמה השאירו פניה בטופס. המדידה היא כלי להצלחת הקמפיין.
המרות
אם קראתם את הפסקה האחרונה, אולי שמתם לב שהבליח מושג מקצועי נוסף – "המרות". בחלק הזה, נדבר שניה על האפשרויות הרבות שגוגל מאפשר בהעלאת קמפיינים בכלל וקמפיינים של חיפוש בפרט:
עד עכשיו דיברנו על בנייה של מודעת חיפוש שהתשלום שלה לגוגל, הוא לפי קליק. אמרנו גם, שמטרתה של מודעת חיפוש כזו היא להביא תנועה לאתר.
בפועל, אותה תנועה לאתר, מיתרגמת לפעולות הרצויות לנו כמפרסמים. כלומר אנחנו כמפרסמים יכולים להגדיר לגוגל מהן הפעולות הרצויות שאנו רוצים שגולשים יעשו כשהם נכנסים לאתר שלנו כתוצאה מקמפיין חיפוש בגוגל.
גוגל מאפשר להגדיר יעדים (מטרות) לכל קמפיין. נוכל להגדיר כי אנו רוצים לייצר קמפיין מודעות – כלומר ליצור מצב בו המודעה נחשפת לכמה שיותר אנשים, או קמפיין המרות – כלומר לייצר מצב בו גוגל חושף את המודעה לאנשים הרלוונטיים ביותר להמיר באתר.
המרה היא פעולה רצויה לנו, שאנו מגדירים בעת בניית מודעת החיפוש, כמו למשל פניה בטופס צור קשר. הגדרת קמפיין כקמפיין המרות או כקמפיין מודעות, הן שתי הגדרות שונות ופה שווה שתחזרו לסעיף 2 בכתבה ותגדירו לעצמכם, כעת כשאתם מצוידים במידע זה, איזה סוג של קמפיין אתם רוצים.
(ועכשיו אתם מבינים שלא יכולנו להזכיר את זה קודם לכן? זה היה מסבך את הכתבה והיינו מאבדים אתכם😊)
עוד הגדרות למיטיבי לכת – מה בודקים בקמפיין חיפוש של קידום ממומן בגוגל?
קליקים clicks
כשמם כן הם. כאן אנו מודדים כמה קליקים היו על המודעה.
CPC – Cost Per Click
זה המדד בפועל (לא הערכה ולא תכנון) של כמה עלה כל קליק במודעה שלכם.
הופעות Impressions
כמה פעמים המודעה הופיעה בתוצאות החיפוש בגוגל
CTR - Click Through Rate
זה מדד יחס שמחשב את היחס בין כמות החשיפות של המודעה, לבין כמות הקליקים עליה. מדד זה מחושב כך: כמות החשיפות של המודעה, חלקי כמות הקליקים עליה. למה המדד הזה חשוב? כי זה המדד שבודק אם הנוסח של המודעה אפקטיבי ומניע את הגולש להקליק על המודעה.
לדוגמא: נניח והמודעה נחשפה בתוצאות החיפוש של גוגל 100 פעמים והקליקו עליה 10 פעמים. המשמעות היא שהיחס בין כמות ההופעות של המודעה לכמות ההקלקות עליה, ה – CTR עומד על 10 חלקי 100 – 10%. זה אומר שרק 10% ממי שנחשף למודעה, הקליק עליה.
אנחנו רוצים תמיד שהיחס הזה יהיה גבוה, שכן ככל שהמודעה מוקלקת יותר, כך יש יותר סיכוי שתקרה ההמרה שאנו רוצים שתקרה.
עלינו לשאוף תמיד ליחס CTR גבוה בקמפיינים והדרך לבחון ולעשות את זה, היא פשוט לשחק עם הנוסחים ולראות מה עובד.
קפצו לסעיף 4 בכתבה וקראו את הטיפים לניסוח מודעה בקמפיין ממומן בגוגל חיפוש.
שימו לב – זוכרים שסיפרנו לכם שלכל קטגוריה של עיסוק יש טווח בידים משלו? זה תקף גם על הCTR : יש תחומים תחרותיים בהם הCTR של קמפיינים מגרד את האחוז, ויש תחומים בהם ה CTR יגיע ל10 אחוזים. זה מאוד תלוי בקטגוריה בה העסק שלכן פועל ובצפיפות התחרות.
ועל מה לא דיברנו? על מודעות GDN
הכתבה עסקה ביצירת קמפיין קידום ממומן בגוגל חיפוש, אבל יש עוד גוגל: גוגל באנרים, המאפשר לפרסם מודעות שהן באנר עם תמונה, או גיף או וידאו במקרים מסוימים.
גוגל כענקית פרסום, בנתה מערך שותפים. במערך זה, אתרים יכולים להירשם למערך ולשריין שטחי פרסום, כדי להפיץ מודעות של גוגל. אתרים אלה, מתוגמלים על השטח הנדל"ני שהם מאפשרים לגוגל , בכדי להפיץ את מודעות הפרסום שלה.
למערך הזה יש שני כובעים – רשת האתרים השותפים של גוגל, ומערכת ה -GDN Google Display Network, בה מפרסמים יכולים להעלות באנרים לרשת המדיה של גוגל, ומשם גוגל מפיצה את הבאנרים לאתרים השונים החברים במערך המדיה שלה.
לגוגל קשרים עם אתרים גדולים וקטנים וגם עם הפורטלים המובילים בישראל. כך למשל גם אתרים כמו מקו ו ynet, יכולים להפיץ מודעה שלכם. אבל יש קץ' – כמו בטלוויזיה, גם לאתרי אינטרנט חדשותיים כמו מקו וYNET, יש "פריים טיים" והשעות שבהן אתרים מובילים מתפנים להפיץ באנרים ממערכת הבאנרים של גוגל, הן לרוב שעות "אוף פריים", בהן התנועה באתרים אלה באופן טבעי מדוללת יותר.
עם זאת, גוגל באנרים הוא כלי נהדר להפצת מודעות הפניה לאתר, צביעת גולשים ורימרקטינג. אבל מכיוון שמדובר במוטיבציה אחרת לגמרי של הגעה לאתר (לא חיפוש) נשמור את הנושא הרחב הזה, לכתבה הבאה.
לסיכום
קצרה היריעה מלהכיל את כל התורה של הקמת קמפיינים של חיפוש בגוגל, אבל אנחנו מקווים שלפחות נתנו הצצה רחבה יחסית לתחום הזה. כמפרסמים חשוב שתבינו איך קידום ממומן בגוגל חיפוש עובד, כי כל עבודת פרסום שתיצרו לבד או עם משווקים דיגיטליים, קרוב לוודאי שתכלול את הפלטפורמה האפקטיבית הזאת.
בבואכם להעסיק חברה לשיווק דיגיטלי, וודאו שמי שמנהל את הקמפיינים שלכם הינו מוסמך גוגל -כלומר בקיא בכל המדדים והאפשרויות ועבר מבחן הסמכה של גוגל, וודאו שהינו בעל ניסיון רחב בקידום ממומן ובעל יכולת ונכונות להשקיע בנוסחים, עדכונים באתר ובכל המשפך התכני הדרוש לכם, כדי להביא להצלחת הקמפיין (איזה קטע, בול אנחנו 😊)
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך...
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים