תרגילים למציאת בידול

אז מה זה מציאת בידול דרך תוכן? אם קראתם את הפוסט הזה, אתם מוכנים לקצת שיעורי בית של מציאת בידול: בפוסט זה ,נדבר על הבידול של העסק, שנשען על הערכים, האמונות האג’נדות והדעות של העסק.

נתחיל בזה שלכל עסק יש ערכים ואמונות שמגדירות אותו. כשעסק לשירותי אינסלטציה כותב ששהוא אמין ושירותי – על אף שהתיאור הזה גנרי ולא מבדל, יש פה הגדרה של ערכים שמזוהים עם העסק.

למעשה, העסק שלנו קצת כמו רבקה מתרגיל הפרסונה שעשינו – גם לו יש אישיות ואופי ולפעמים מצבי רוח. העסק יכול  לפעמים לדבר טיפה יותר רשמי וטיפה פחות, אבל הוא תמיד עם אישיות מובחנת. 

כל מה שתיארנו עכשיו הוא הבידול והמיצוב של העסק. ותראו איך פישטנו את זה ובעצם דיברנו על האישיות של העסק. בפוסט הזה, אנחנו נלמד איך למצוא את אותו בידול  לעסק דרך הפשטה של המילים הנפוצות בשפה השיווקית כמו “בידול”, “מיצוב” ו”ערך ייחודי”, פשוט על ידי שנדבר על העסק כמו שמדברים על בנאדם- בנאדם עם אישיות מובחנת.

איך נעבוד כאן כדי לאתר את הבידול לעסק?

  1. ניקח את התועלת המרכזית של העסק. נחזור לדוגמא שאנחנו רצים איתה  – התחלנו מהמוצר עצמו, מצאנו את הרכיב המשמעותי ביותר שלו שהוא טבעי- ללא חומרים משמרים.
  2. שלב שני- עברנו ויצרנו מהתועלת המרכזית של המוצר – מכנה משותף של עולם ערכים שכולם מדברים על טבעיות.
  3. שלב שלישי- כל מה שנותר לנו עכשיו, זה לפרק את עולם הטבעיות לתתי נושאים ולדבר בהם.
  4. בואו נחשוב – מה זה טבעיות? רשמו על נייר את כל המילים הנרדפות והמחשבות שעולות לכם כשאומרים את המילה טבעיות: טבעיות זה להיות אני בלי להתחשבן, להוריד לחץ חברתי להראות או לההתנהג כמו מישהו אחר, להבין שאני כמו אני זה הכי טוב וכן הלאה.
  5. שלב רביעי- בואו נזהה מפתחות של תוכן שיכולים לשמש כערך המבדל שלנו :

העלינו כיוון שהולך ככה:

כיוון  (מפתח) 1:

אני מוריד לחץ חברתי מהשאיפה להראות טוב, כי אני שוחר טבעיות וטבעי הכי יפה לי . כלומר טבעי זה ה”להראות טוב” החדש.

אילו מסרים אפשר לבודד?

  • אין יותר לחץ
  • לא מושלם זה הכי מושלם

שלב חמישי – עכשיו תחשבו על קהל המטרה שלכם: האם המסר הזה ידבר אליו לאחר שאפיינתם ואתם מכירים אותו?

אז הנה – יש לנו ממש תוך שתי שניות, כיוון של ערך בו אנחנו כחברת קוסמטיקה נחזיק בערך של הגדרה מחודשת של מה זה מושלם, משהו בסגנון -המושלם החדש זה הלא מושלם.

מפה אפשר להמשיך ולשחק במליון כיוונים קריאטיבים וכמובן תמיד לחזור לסעיף הקודם של פשוט לשפוך על הנייר את הכיוונים שעולי בראש – המפתחות שדיברתי עליהם למציאת ערך מבדל. כל ערך כזה- בדקו אותו בעינים של רבקה- קהל המטרה שלנו שאנחנו מכירים כבר ממש טוב.

כמה טיפים שעזרו לכם בתהליך החשיבה של מציאת בידול:

  1. מה אני נותן ללקוח:

תמיד תחשבו על מה המוצר או השירות נותן ללקוח. דרך קלה להבין או להתחיל תהליך חשיבה כזה, היא שתדמינו שאתם מסבירים את תחום העבודה שלכם לילד- המטרה היא לפשט את תחום העשיה שלכם.

 למשל אני מספרת לילדים שלי שאני עוזרת לעסקים למכור וכך למעשה אני מבינה  – בצורה שבה אני מסבירה לילד –  את האג’נדה ואת השליחות שלי עצמי.

מטרה של מעצב גרפי היא לעזור לעסקים לגבש זהות על ידי מראה חיצוני – הוא מלביש, מאפר ומייפה עסקים.

מטרה של קוסמטיקאית היא להפוך נשים לבטוחות בעצמן. מטרה של מוכר ציוד רפואי היא לעזור להציל חיים ומטרה של שירותי דפוס היא לעזור לאנשים לצרוך מידע בצורה נגישה וכולי וכולי וכולי. תראו כמה קל עכשיו.

  1. השאלה מושגית

זוכרים שדיברנו על השאלה מושגית בפוסט הזה? זה הזמן להשתמש בטריק הזה גם פה:

הרבה פעמים כדי להסביר את התועלת של העסק שלנו אחנו ניקח דימויים מעולמות מקבילים. זה נקרא השאלה מושגית והיא עובדת טוב כי היא יכולה להסביר את הרעיונות והסיבות שמאחורי העשייה שלכם, על ידי דוגמא מתחום אחר שאולי הוא יותר ברור להבנה.

  1. נותני שירותים – מפו את תהליך העבודה שלכם

עסק יכול למצוא לעצמו בידול דרך פירוק תהליך העבודה שלו והשיטות שלו ושם לחפש את הערך שמניע את העשייה שלו:

למשל קוסמטיקאית פרא רפואית, יכולה לפרק את תהליך טיפול הפנים שהיא מבצעת ללקוחותיה ולבדל את עצמה על ידי שתכנה את השירות שלה  למשל כך – “שיטת 5 השלבים לעור מושלם”. היא מבדלת את עצמה דרך שיטה.

בואו נסכם: 

  • אתרו את התועלת המרכזית של המוצר או של השירות של העסק.
  • צרו מהתועלת המרכזית של המוצר – עולם ערכים
  • פרקו את עולם הערכים לביטויים ולמילים שמייצגים את הערך שבחרתם.
  • זהו מפתחות – אותם ביטויים ששווה לבחון כפוטנצאילים, להגדרת הבידול של העסק
  • בדקו אם הם מתאימים לכם, דרך העיניים של  קהלי המטרה שלכם.

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע”מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן