אז איך מוצאים בידול לעסק?

מדריך לבניית בידול | BlogAbout

אז אנחנו עומדים להבין כיצד מוצאים בידול לעסק! אתם עומדים לראות שזו אחת הטכניקות החשובות של שיווק עסקים באינטרנט.

אני מציעה בחום שתקראו קודם את הפוסט הזה כי אתם תראו שהגדרת קהלי המטרה של העסק כרוכה בהגדרת הבידול שלו.

מאיפה מתחילים?

בפוסט הזה אפיינו פרסונה. אנחנו יודעים מיהו קהל המטרה שלנו, (אותה רבקה שדיברנו עליה), ואנחנו יודעים מהו הערך המרכזי של המוצר שלנו (חומרים טבעיים).

בפוסט הנוכחי, נצלול עמוק יותר לעולם של אסטרטגיות תוכן ונדבר על בידול:  נמצא מכנה משותף בין המוצר שלנו לערכים ולאמונות של קהלי המטרה שלנו.

אז שניה לפני שמתחילים, בואו רגע נזכיר את דוגמת תהליך הפרסונה שביצענו:

אם כן, מצאנו שהערך המרכזי של המוצר שלנו הוא על טהרת הרכיבים הטבעיים.

לפיכך החלטנו, כי הערך שאנחנו נתקשר הוא טבעיות.

מצאנו גם שאנחנו מחפשים נשים כמו רבקה שהן שוחרות טבעיות ובריאות.

הגדרנו את המאפיינים ההתנהגותיים של רבקה והבנו אילו צרכים ורצונות עומדים מאחורי ההתנהגות שלה.

עכשיו אנחנו נלמד כיצד לייצר הלימה – חיבור, בין המסר שלנו –  טבעיות לבין עולם התוכן והערכים של רבקה- שאיפה לטבעיות.

משימה ראשונה: מפרקים עולם תוכן למסרים

מה שאנחנו עומדים לעשות, הוא לייצר מפה של מסרים שנוכל להפיץ לרבקה, תחת עולם התוכן של טבעיות.

אז  מה זה להיות טבעי?

טבעי זה להיות אותנטי, זה להרגיש נוח איך שאתה, כמו שהטבע ברא אותך.

עוד הגדרות ל”טבעי”? הנה: טבעי זה להתנהל בלי הרצון להשתנות וזה אומר גם בלי מירוץ מטורף אחרי שיפורים ושדרוגים חיצוניים.

בסופו של דבר, אפשר אולי לסכם כי “טבעי” זה להיות אותנטי, אמיתי מרגיש בשיאך, חי בהווה.

עולמות תוכן מקבילים שיכולים לשמש לנו השראה לעולם הטבעיות, הם גם עולם הספורט, או עולם הרוח, ולכן אנחנו כבר יכולים לדמיין איך ייראה הקריאייטיב הפרסומי שלנו.

יכול להיות שבמודעות הפרסומת שלנו, נרצה לשדר אווירה של חוץ פתוח, מרחבים וכל מה שקשור לטבע.

או בכלל יתכן ונלך על כיוון איחר”: אולי נעדיף לתקשר את עולם הטבעיות דרך מסרים של העצמה שמכוונים לטבעיות, כמו למשל –  “תהיי את”,  “תהיי טבעית –  ככה את הכי יפה”.

מבלבל נכון? אז בואו ננסה כיוון נוסף: נוכל לחבר את הערך לסוג של העצמה כמו למשל – “כשאת טבעית ואותנטית, את הגרסה הכי טובה של עצמך”.

למעשה, הטריק כאן במה שקשור לבידול, הוא שאנחנו נעצים את הערך הזה של טבעיות וניתן לרבקה את הגושפנקא, שהעובדה שהיא שוחרת טבעיות ובריאות, זה הערך הנכון והראוי לשאוף אליו בחיים לפי תפיסת עולמינו.

אנחנו בעצם נאמר פה לרבקה שאנחנו כמוה, כדי שתזדהה אתנו כעסק שמחזיק באותם ערכים כמו שלה.

משימה שניה: הופכים תועלת לערך וערך לאג'נדה

איך מספרים סיפור | BlogAbout

שימו לב מה קרה פה – הפכנו תועלת לערך, וערך לאג’נדה.

מה הכוונה? ברגע שאנחנו מדברים על העסק שלנו דרך האגנ’דה שלנו (חיבור לעולם הטבעיות), האוזן של רבקה הלקוחה האידיאלית שלנו, תפתח ותקשיב.

היא תבין שיש פה עסק שמחזיק באותם הערכים כמו שלה, ועכשיו כל מסר פונקציונלי, שידבר על המוצרים שלנו, יתקבל בהרבה יותר קשב.

אני מחדדת – פתחנו ללקוחה שלנו את הקשב  על ידי שסיפרנו לה קודם כל שהערכים שלה הם בול הערכים שלנו – טבעיות, בריאות וחתירה לטבעי.

כך למעשה הצלחנו לפתוח את הדלת, כדי שמעכשיו נוכל להסביר לה על המוצר או על השירות שלנו.

כלומר –  קודם נפתח את הקשב במסר ערכי כדי שהלב והראש יהיו מוכנים ורוצים לקלוט את המסר השני שנפיץ. המסר השני שנפיץ כעת הוא מסר תועלתי שדורש חשיבה ולימוד על אודות המוצר או השירות שלנו.  

מה יצא? שמסר ערכי הוא המנוף שלנו לפתיחת הקשב של הלקוח

 אפשר כבר לחלץ מה יצא לנו: המסר הערכי הוא המנוף לפתיחת הקשב. אז נכון שרבקה מעוניינת בתועלות פונקציונליות, אבל אנחנו חייבים למצוא את המסר האחד והיחיד שקודם כל יפתח לרבקה את הקשב, כשאנחנו מנסים לתפוס אותה בגוגל או בפייסבוק או באינסטגרם.

ואתם כבר יודעים  מהפוסט הזה מה מצב התודעה שלה, כמה היא אקטיבית וכמה היא פאסיבית בכל מדיום.

ברגע שנתחיל לשוחח עם רבקה, דרך ערך משותף, יצרנו מכנה משותף עם רבקה – אותה תחושת המוכרות שדיברתי עליה בפוסטים הקודמים. 

ועכשיו שימו לב – יש הבדל בין מסר ערכי למסר רגשי: הרבה משווקים דיגיטליים מתבלבלים וחושבים שהמסרים שיפתחו את הקשב ללקוח, הם מסרים מעולם הרגש.

תזכרו (בבקשה:)) – כל עוד המסרים הרגשיים לא עטופים באג’נדה שיוצרת הזדהות עם עולם הערכים של הלקוח, זה פשוט לא יעבוד.

אנחנו מזכירים שלכל אורך הדרך אנחנו אומרים שהחוק המרכזי של כל תוכן ושל כל אפיון שתיצרו, הוא לזרום עם הלקוח בתדר שלו –   הדרך הנכונה ליצור שיווק בכלל ובידול בפרט, היא לזכור כי התדר שהלקוחה שלנו רבקה, חייב להיות משותף לתדר שלנו כעסק – כלומר הערכים והאג’נדות שהעסק מחזיק בהן, צריכות להיות משותפות לערכים שרבקה מחזיקה בהן.

מה קרה פה? (מצאנו בידול)!

איך מוצאים בידול שעובד

עכשיו כשאנחנו יודעים שדיבור על עולם תוכן של טבעיות, ימשוך אלינו לקוחות אידיאליות כמו רבקה, אתם כבר יכולים לדמיין איך ייראו הנוסחים שלכם, בכל הנכסים הדיגיטליים נכון?

  • זרמנו עם התדר של רבקה ויצרנו עולמות תוכן שמדברים על ההבטים השונים של מה זה טבעיות.
  • עכשיו יש לנו סדרה של מודעות קריאטיביות שכולן מדברות בצורה הכי קומן סנסית על טבעיות.  שימו לב – אנחנו לא אומרים כרגע מילה על המוצר שלנו, אנחנו לא אומרים מילה על מוצרי קוסמטיקה. למעשה אנחנו בכלל לא מדברים פה על המוצר או על השירות שלנו.
  • שימו לב שתהליך חשיבה של יצירת פרסונה, נותן המון אור וזרקור על הבידול של העסק – הצלחנו לייצר לעצמינו בידול דרך המאפיינים של רבקה – שמייצגת את קהל המטרה האידיאלי של העסק שלנו.  
  • הבנו שהשפה של רבקה, ההתנהגות של רבקה ועולם התוכן והערכים של רבקה, חייב להיות השפה הערכים והתוכן של העסק שלנו.
  • בודדנו ערך מרכזי שהוא ערך הטבעיות ומפה כל קריאייטיב, כל נוסח למודעת פרסומת, כל פתיח לעמוד באתר פשוט יזרום בצורה נוחה.

עכשיו אתם יודעים מה לכתוב ולשווק

הטריק הזה שלמדתם פה, מוציא אתכם מהחשיבה של העכבר במירוץ הגלגל.

אתם לא תצטרכו לשבור את הראש מהו קריאיטיב מנצח, או ללכת כל פעם על המלצות גנריות של פתיחים מוכרים למשפטי קריאיטיב.

כל אלה לא שווים כלום, אם אין לכם אג’נדה ועולם ערכים שמייצרים חיבור והזדהות בקרב קהלי המטרה שלכם.

ולכן, עכשיו כשאתם יודעים את הטריק של יצירת פרסונה ובעקבותיה בידול, תוכלו עכשיו לפעול הרבה יותר נכון, כי אתם  יודעים על מה אתם הולכים לדבר, אתם יודעים מה יהיה הטון, מה יהיה עולם התוכן של הנוסחים שלכם באתר, בפייסבוק, בדיורים, בדפי הנחיתה, אפילו על אריזות המוצר ובסלוגן.

זוכרים מה עשינו בפוסט הפרסונה ובזה? עכשיו אתם יודעים עכשיו מה המהות של העסק שלכם כתוצאה מכך שאפיינתם את הקהל שאתם הכי רוצים לחזר אחריו – הקהל האידיאלי שלכם, זה  שנראה לכם הכי מתאים לעסק, כמו כפפה ליד.

כתוצאה מכך, כל מסר שנדבר בו תחת האג’נדה ועולם הערכים שמצאנו, יהיה מסר קריאטיבי שיפגע במוטיבציה הבסיסית של קהלי המטרה שלכם,  כי ברגע שיצרנו זיהוי בין האג’נדה שלנו לבין איך שהלקוח רואה את עצמו, יצרנו חיבור, יצרנו קרבה, יצרנו אינטימיות.

השפה של הקהל הזה, היא השפה שלכם.

הערכים שלו הם הערכים שלכם. עכשיו יהיה לכם פשוט לדעת איזה מסר יעבוד ואיזה לא.

תמיד תוכלו לבחון כל מסר, מנקודת המבט של אותה רבקה, אותו קהל  מטרה אידיאלי שאתם מתחילים להכיר כבר ממש טוב.

זה הבסיס לאסטרטגית תוכן – אסטרטגית תוכן שמתחילה ממציאת המכנה המשותף בין הערך שלי כמוצר או שירות, לבין הערכים שהלקוחות שלי רוצים לנכס לעצמם או רואים את עצמם ככאלה.

יש לכם את השלבים למציאת בידול

למדנו איך לבדל את העסק.  לא עשינו את זה יש מאין או כתחושת בטן, אלא דרך מיפוי התועלות של המוצר או השירות שאנחנו מוכרים. חקרנו את הבידול של העסק לפי קהלי המטרה האידאליים שלו.

אפשר לעשות עוד המון תרגילי פרסונות ואתם תגיעו לתוצאות שידהימו אתכם.

נסו לעשות תרגילי פרסונות על כל מיני תחומים אחרים, תמיד תמפו את הערכים המרכזיים של המוצר או השירות שלכם כתוצאה מהתועלת המרכזית שהוא נותן, צעד צעד כפי שאפיינו בדוגמה של רבקה.

עוד כתבות בנושא בידול...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע”מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא”ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

צרו קשר
נווטו באתר

 BlogAbout היא חברה בע”מ המאגדת במקום אחד פרילנסרים קבועים, מומחים בתחומי שיווק דיגיטלי, המספקת לעסקים מחלקת שיווק דיגיטלי, פיתוח עסקי ומרקום, פרטית משלהם.

 גלה מה המהלך השיווקי שמתאים לעסק שלך

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

Share this post