מה הלקוח רוצה?

אז מה הלקוח רוצה מהעסק שלנו?

מתי הלקוח משועמם? מתי הוא רוצה שירגשו אותו? מתי הלקוח מחפש משהו באופן אקטיבי? כשאנחנו אומרים “מתי” בשיווק דיגיטלי, אנחנו למעשה מתכוונים לאיפה – לאיזה כלי מדיה ובזה נעסוק בכתבה הזו.

בחיים האמיתייים, אנחנו משועממים, מרוגשים או סקרנים, בזמנים שונים במהלך היום ובגלל חויות שונות. אבל בחיים הוירטואלים ברשת, השאלה “מתי אני מסוקרן, מרוגש או מתעניין”, קשורה לאיפה התודעה שלי נמצאת – האם היא נמצאת בגוגל? בפייסבוק? באינסטגראם?  בתוך כתבה במקו?  

החוק השיווקי הראשון שנלמד,  הוא שלמיקום התודעתי של הלקוח, – כלומר לאיפה הוא נמצא ברשת  – יש השפעה על מצב הרוח ועל ההתנהגות שלו.

הפוסט הזה ידבר על איפה ברשת האינטרנט, הלקוח שלנו אקטיבי ויוזם:  וכן, אנחנו נדבר על מנוע  החיפוש גוגל – שם הלקוחות שלנו אקטיבים ומחפשים, אבל אתם תראו, שהם לא בהכרח מחפשים את העסק שלנו. אנחנו נבין איך מדברים ללקוח שנמצא עכשיו בגוגל ואיך להביא אותו לעסק שלנו.

פרופיל צרכני גוגל 

כשאנחנו מחפשים בגוגל, מה  אנחנו בעצם מחפשים?  משהו – מענה לצורך או מענה לבעיה: לקחנו יוזמה, הקשנו איזשהו ביטוי חיפוש בגוגל, ואנחנו מבקשים ממנוע החיפוש האדיר הזה, לתת לנו תוצאה.

במצב הזה שבו אנחנו מחפשים בגוגל,  אנחנו אקטיבים, אנחנו רוצים לקבל תשובה ואנחנו עושים פעולה יזומה בשביל לקבל מענה לבעיה, לצורך או לחשק. 

לדוגמא – כשאנחנו מקליקים  “דיאטה” בגוגל, אנחנו מחפשים לרוב פתרונות דיאטה-  אנחנו רוצים לרזות במשקל, נכון?

לכן כשבנאדם מחפש באופן אקטיבי בגוגל הוא מחפש פתרונות בקטגוריה מסויימת  ואם זו הקטגוריה של העסק שלנו, אז אנחנו צריכים להראות מספיק טוב, עם מודעה שמנוסחת מספיק טוב, כדי שתגרום לו להקליק להיכנס  לאתר או לדף הנחיתה שלנו.

אז עקרון אצבע מספר אחד – מי שמחפש בגוגל הוא אקטיבי, יוזם בעל עניין, יש לו צורך שהוא רוצה לפתור וכתוצאה מכך, אם המסר שלנו יפגוש את כל רשימת הצרכים שלו, סיכוי גדול שהוא יקנה מאיתנו או יפנה אלינו, כי הוא כבר הביע עניין שהוא רוצה מוצר כמו שלנו.

משתמשים שמחפשים בגוגל הם:

אקטיבים

מונעים על ידי צורך או בעיה או חשק

מחפשים פתרונות בקטגוריה/ תחום שלנו

איך נאפיין את המשתמש במנוע חיפוש גוגל?

זה משתמש שיש לו סיכוי גבוה לרכוש מכל מי שיציע לו פתרונות לבעיה או לצורך שלו.

האם הוא ירכשו דווקא מאיתנו? לא בטוח. כל מה שאנחנו יודעים על הגולש הזה  כרגע, הוא שהוא מחפש פתרונות  בתחום שלנו – לכן הוא פנה למנוע החיפוש גוגל. לרוב, הוא לא מחפש את העסק שלנו ספציפית והוא ייטה להגיב לעסק שיעניק לו מסר שאומר- “יש לנו בול מה שאתה צריך”.

מה מעניין לקוח כזה?

פתרונות לבעיות שלו

לאיזה עסק הוא יגיב?

לעסק שיבטיח שהוא העסק המתאים ביותר כדי לספק פתרונות לבעיה שלו.

ואם זה מה שהלקוח מחפש – פתרון לבעיה, האם יענין אותו שיש לנו אג’נדה מסויימת? שהעסק שלנו מגניב? שהנוסחים שלנו באתר פשוט כיפים ושיש לנו כתבות נהדרות?

אתם כבר יכולים להניח את התשובה – הלקוח שלנו במוטיבציה פרקטית ולכן המסר המתאים ביותר למוטיבציה המשימתית שלו, הוא זה שרוב הסיכויים ידבר ללקוח שלנו.

אז הנה החוק השיווקי השני שלנו – אם נדבר בנוסח המודעה בגוגל וגם באתר (לאחר שלקוח נכנס אליו ממודעה בגוגל),  בתועלות פרקטיות שעונות על צורך או על בעיה, רוב הסיכויים שנהיה באותו תדר מחשבתי שבו הלקוח שלנו נמצא עכשיו- כי עכשיו הוא נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלנו, לאחר שביצע חיפוש בגוגל.

אז מה המשימה שלנו?

בנקודת המגע הראשונית עם הלקוח – כלומר בנוסח מודעת החיפוש עצמה – המשימה שלנו היא להגיש את הפתרונות, לבעיות בתחום או בקטגוריה שהוא מחפש, בצורה ברורה ופשוטה. 

בנקודת המגע השניה עם הלקוח – כלומר לאחר שהוא הקליק על המודעה שיצרנו ונכנס לאתר שלנו – עלינו להגיש ללקוח שוב את אותו פתרון שהוא נתקל בו  בנקודת המגע הראשונה, ורק משם,  לשכנע אותו למה אנחנו הפתרון הטוב ביותר לבעיה שהוא מחפש.

הדרך שלנו, לשכנע את הלקוח למה אנחנו הפתרון הטוב ביותר לבעיה שלו, היא בעצם הדרך הייחודית שלנו  לספר על העסק, להדגיש כמה הוא ייחודי ובמה הוא שונה, מה הערכים היחודיים שלו .

העקרון שחשוב לחדד פה, הוא שבנקודת המגע השניה – הלקוח צריך להבחין בשניה הראשונה,  זהות מסויימת בין מה שהבטחנו לו במודעת החיפוש, לבין מה שאנחנו אומרים במסרים הראשוניים שהוא נתקל בהם באתר.  כך, הוא ימשיך להקשיב לנו.

וכן, המשמעות של זה, היא שבאסטרטגיות שיווק דיגיטלי מסויימות, בפרט לתחום נותני השירותים, יהיה לנו דף נחיתה ייעודי לגולשים שנכנסו לאתר שלנו מגוגל ,ודף נחיתה אחר, לגולשים שנכנסו ממקורות אחרים.

ולמה זה?

  • בכל נקודת מגע עם הלקוח, אנחנו תמיד נרצה לדבר איתו בשפה ובתדר שלו 
  • כשהלקוח במצב תודעתי משימתי ופונקציונלי,הוא יגיב למסרים כאלה מאיתנו.

ולכן, אם נדבר ללקוח באתר שלנו במסרים פונקציונלייםף שמסבירים לו על  תועלות השימוש במוצר או בשירות שלנו,  או במקרה של אתרי סחר – אם נפיץ לו ברגע שהוא נכנס לאתר את מוצרי המכירה שלנו מייד, אנחנו נשתמש במומנטום שהלקוח שלנו כבר אקטיבי ובעניין, כדי שינוע לפעולה.

זה מה שהלקוח מחפש ואת זה הוא רוצה למצוא.

בואו נסכם

דברו באותה שפה של תועלות:

  • בנוסח המודעה בגוגל
  • בנוסח המסרים באתר
  • צרו דף נחיתה פרקטי ופונקציונלי למסרים ללקוחות אלה במידה אותם נותני שירות
  • דברו באותה “שפה”, הן במודעת הפרסומת והן  במסרים הראשונים שהלקוח יפגוש באתר או בדף הנחיתה שלכם
  • היו פרקטיים – וותרו על סופרלטיבים ריקים ודברו בתועלות עבור הלקוח

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע”מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן