למה פילוסופים וקומיקאים הם אנשי התוכן הטובים ביותר?

Posted by: עירית Comments: 0 0 Post Date: אוקטובר 6, 2018

תכניות עבודה 2017
גם זו  כתבה בסדרת תכניות עבודה 2017

בגלל החשיבה בתבנית. בגלל יכולת האבחנה. בגלל החתירה לאוניברסליות.

.

והנה כל הכתבה  במשפט. אבל בואו נתחיל מהתחלה ונראה לא רק למה הם אנשי התוכן הטובים ביותר, אלא מה אנחנו נוכל ללמוד מהם במאמצי השיווק שלנו.

נתחיל בקומיקאים

אם תחשבו על כותבים שדגדגו לכם משהו, או שזכורים בהיסטוריה כגאונים בדורם,  לבטח  ישתרבב שם של קומhקאי אחד לפחות ברשימה שלכם. צ’רלי צ’פלין,  האחרים מרקס, מונטי פייטון,  סיינפלד, לארי דויד, לואי סי קיי, לואי דה פינס ועוד ועוד.

מה יש להם?

כשרון אבחנה מדויק המסוגל לאתר את הכשלים, החולשות, הכמיהות וההתנהגויות הכל כך אנושיות שלנו.

למה זה מצחיק אותנו?

  1. אנחנו צוחקים מהזדהות

לקומיקאי שני תפקידים:

א. לייצר אבחנה מדויקת של חולשה או מצב.

ב. להגחיך, להעצים או להתפיח אותו לממדים לא פרופורציונליים. כשה קורה- אנחנו נצחק.

  1. אנחנו צוחקים כי זה חדש

נסו לצחוק באותה פראות ושחרור מבדיחה שכבר שמעתם. לא יקרה. אלמנט ההפתעה, החדשנות והחידוש, חיוני לא פחות מאלמנט האבחנה הדיוק וההתפחה של סיטואציה או התנהלות.

5 שורות על קומיקאים

קומיקאים הם המאבחנים הגדולים ביותר. הם יודעים לאמוד דקויות, לעמוד על ההתנהגות  האנושית  ברגישות שיא ולמעשה (אם הם טובים),  הם אנשים עמוקים מאוד עם חדות אבחנה שלא הייתה מביישת את טובי הפסיכולוגים.

קומיקאים הם  גם המחדשים הטובים ביותר.  כי הם יודעים לכתוב לפי פורמט. קחו את סיינפלד או לארי דיוויד שלקחו את הפורמט של עלילות משנה שמתכתבות, לליגה אחרת. סיפור צדדי עוטף סיפור צדדי ובסופו של דבר, סיפורים מתנגשים, נפגשים, מתלכדים. ולכן  מה שקורה בקו עלילה אחד, משפיע על האחר. ככה נוצרת קומדיה.

מה נוכל לקחת מהקומיקאים?

את הרעיון של כתיבה פורמולוגית-

אנחנו אנשי התוכן עושים את זה בהתאם לפורמט ברשת. אנחנו יודעים איך לנסח סטטוס לפייס ואיך לייצר כותרות לכתבה. איך לפצח מסר לניוזלטר, לבאנרים (רחמנא לצלן) ועוד כאלה.

הקומיקאים, יודעים איך לקחת עולמות תוכן ולפצל אותם לסיפורי משנה שבכל רגע נתון הם טיפה מתכתבים, טיפה מתרחקים,  אבל נקודות הממשק שלהם לבטח יקרו- זה מה שיניב רגעים קומיים  וזה מה גם שאנחנו – אנשי התוכן – שואפים במאמצי  השיווק שלנו- לייצר חיבורים בין עולמות תוכן כך שיגעו ,ירפררו אחד בשני ובסוף ייצרו משהו שאנחנו נזהה כחדש.

המאמצים של יוצרי התוכן הם תמיד לייצר חדש ובגלל שניסחתי את המשפט הזה כמשפט כלל אוניברסלי, בואו נתקדם לקטגוריה השנייה של כותבי העל:

בואו נדבר על פילוסופים

אנשי ההגדרה. אלה שמחפשים את הכלל בכל דבר. אנשי ההמשגה. לגישתם-  אם זה לא ממושג ומוגדר, זה לא קיים. והמדקדקים כמוני תחת גישתו של הפילוסוף ויטנגשטיין, יגידו שמה שאינו בר ניסוח אינו בר מהות.

אבל לעניינינו-  החתירה לאוניברסליות, היא אם כל המוטיבציות של הפילוסוף ותתפלאו- אבל היא גם אם כל המוטיבציות של אסטרטג התוכן. כל מהלך שיווקי מחפש מכנים משותפים רחבים בין קהלים כדי שיוכל לדבר, לרגש ולהניע כמות גדולה של קונים פוטנציאלים. החתירה לאוניברסליות היא  למכנה משותף שיניע קהלים למסר אחד משותף וכללי. כזה שמסביר  מי אני,  מה אני מוכר ובמה אני שונה.

יכולת ההגדרה והיכולת ליצור מושג, כלל או עקרון, מתבטאת בסופו של תהליך בסלוגן אחד מהודק  שאומר הכל- זה  לה ליבה של אסטרטגית התוכן.

מה ניקח מהפילוסופים?

את החשיבה והדרך לקביעת כללים- שערורייתיים ומגמתיים ככל שיהיו, קביעת כללים היא הדרך לגיבוש הסלוגן, האסטרטגיה ומהלך התוכן הבא.

ומה ניקח מכל זה?

אני קוראת לכם לעבוד קצת יותר עם אנשים  כאלה.  כאלה עם הידע ה”לא פרקטי” בשיווק או בקופירייטינג. כאלה שלא בהכרח עברו את הקורס ב”בצפר” וכאלה, אבל  עם ידע שלא תמצאו בשום מקום לגבי יכולת ההמשגה ויכולת הכתיבה הפורמולוגית ההכרחית לכל מהלך תוכן.  אני קוראת לכם לשלב תסריטאים ואנשי קומדיה מוכשרים שיודעים לכתוב בתבניות. אלה האנשים שאנחנו ב BlogAbout מחזרים אחריהם כמעט כל יום כדי להביא אליכם יתרון ואדג’.

 

תודה שקפצתם לבקר. אנחנו BlogAbout

73 מילים עלינו:

חצי תל אביב הם פרילנסרים מנוסים ומוכשרים. והכישרון הזה שיושב בבתי קפה ובמתחמי עבודה (כמו שלנו ב wework) הוא בסיס למבנה הייחודי שלנו.

בזכות כל אותם פרילנסרים, אנחנו ב BlogAbout מסוגלים להביא לכם צוות ורסיטלי כמו יועצים ארגוניים, תסריטאים, מידעני רשת, מוסמכי ppc בגוגל, מתכנתי רשת ומעצבי רשת ועוד אנשים חכמים שיודעים לייצר חשיבה ממוקדת למטרות שלכם- מקסימום לידים.  מינימום כסף במדיה.

כל זה בלי שתאלצו לשלם עלויות נלוות, זמנים מתים, שכירות וכאלה.

ואני? התקציבאית, הפלנרית ואסטרטגית התוכן/ מדיה שלכם שמג’נגלת את כל זה.

למדו עלינו עוד

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צרו עמנו קשר
close slider

    מחלקת שיווק דיגיטלי משלך - צרו קשר ונדבר

    מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

    דילוג לתוכן