מודל גידול לינארי "עקב בצד אגודל"

תחת מודל גידול כזה, אתה תדע איפה לפרסם, כמה להשקיע, באילו נכסים דיגיטלים להתמקד, ואילו פשוט מבזבזים לך את הזמן ואת הכסף

אז איך מתנהל העסק שלך כיום?

העסק שלך כבר פועל עם מערך פנים ארגוני שעובד, שיטה מסודרת למכירות ואולי יש לך מנהל שיווק או מקדם דיגיטלי.

יש לך את כל הבסיס כדי לפרוץ קדימה,  אבל איכשהו, עדיין המכירות מדשדשות, ולא מגרדות את הפוטנציאל שאתה יודע שישנו שם.

העסק עוד לא יצר את הפריצה לשלב הבא, וכמו כל תרחיש של ביצה  ותרנגולת – אתה לא  תשקיע  במהלכי שיווק גדולים עכשיו, עד שלא תראה לפחות התקדמות מסויימת במאמצי השיווק שאתה עושה כעת.

נשמע מוכר?

לעסקים כאלה, מתאים מודל הגידול הזהיר ביותר – “עקב בצד אגודל”. עבודה שיטתית, תחת המודל הזה, תוציא אתכם לאט מהתרחיש של הביצה והתרנגולת:

מהו מודל גידול "עקב בצד אגודל"?

מודל גידול זהיר ולינארי היא אסטרטגיית גידול, שגוזרת את תקציבי המדיה, מסך ההכנסות בכל חודש.

כך, לאור נתוני המכירות, נגזור אחוז מסויים מסך ההכנסות של החברה, לטובת תקציבי המדיה, כדי להראות גידול.

ככל שהעסק יתמיד ויגדיל לפרסם באפיקי המדיה שהוכיחו את עצמם כמניבים תוצאות, שיפור הנוכחות בהם, יביא יותר פניות, יותר לידים, ובסופו של דבר יותר מכירות.

גידול לינארי לעסק | BlogAbout

מהם עקרונות העבודה של מודל גידול "עקב בצד אגודל"?

גידול זהיר לחברה | BlogAbout

עיקר העבודה תחת מודל כזה הוא שיפור הקיים (אופטימיזציה) של פוטנציאל המכירה של כל מוצר או שירות, תחת ההבטים הבאים:

איך המוצר/ שירות נראה, ומה הוא מספר? (מיצוב)

איך המוצר/ שירות מתקשר עם הצרכן (אפיון)

איך המוצר / שירות מדבר ומתי לגולש (אסט’ מדיה ותוכן)

למי המוצר/שירות פונה? (קהלי מטרה)

איך מתנהל התהליך הפנים ארגוני למול הלקוח ? (תפעול ואופרציה)

איך עובדים תחת מודל גידול "עקב בצד אגודל"?

במודל גידול זה, אנחנו יוצרים תוכן רלוונטי חדש, או עורכים את הקיים. איזה תוכן? כל תוכן בכל נקודות הממשק של הליד הפוטנציאלי, עם המסר של העסק:

דיוורים ואוטמציות דיוור

ניהול מלא של הרשתות החברתיות

דפי נחיתה באתר

עריכת ועיצוב האתר 

קמפיינים ממומנים בהתאם לסוג המדיה שמתאימה לקהלים ולעסק

כך, אנו מייעלים את הפעילות הקיימת, כדי שכל נקודת מגע עם לקוח, תהיה אפקטיבית הרבה יותר – תחת אותו תקציב מדיה שילך ויגדל בהדרגה עם התוצאות, תוך שיפור וייצור נכסים דיגיטלים חדשים ומערך שיווקי חדש.

מדריך גידול לעסק | BlogAbout

הידעתם?

לסדר הפעולות במודל זה, יש חשיבות גדולה: מכיוון שכאן אנחנו עובדים בצורה טורית, יש להגדיר מה עושים עכשיו ומה אחר כך, לפי לוח זמנים וסדרי עדיפויות.

איך קובעים סדרי עדפויות? לפי סוג העסק, סביבת התחרות, מצב הנכסים הדיגיטלים ותקציב המדיה ההתחלתי.

גידול "עקב בצד אגודל" לחנויות אונליין

משפכי מכירה | BlogAbout

בדקו שהאתר שלכם לא מדבר את העסק אלא מדבר את קהלי המטרה שלכם

תנו הצעות ערך וספרו למה המוצר משמש, במה וכמה הוא מסייע ובאילו מצבים

תנו הצעות מכר ועודדו לרכישה עכשיו

בחנו את האתר מהעיניים של הקהלים שלכם – נסו לאפיין את אותה “רבקה מנהריה ” (יצירת פרסונה) שנכנסה עכשיו לאתר ומעוניינת לשוטט ולבחור. מה ידבר אליה?  ואיזה טון וסגנון?

בדקו עד כמה אתם מתאמצים להשאיר את הלקוחות שלכם באתר: יכול להיות שרק על ידי הוספת טקסט/ פופ אפ קצר, הקורא ללקוחות שלכם להישאר (ומספר להם למה כדאי להם), תוכלו להאריך את משך השהייה שלהם באתר ולעודד אותם לרכוש.

גידול "עקב בצד אגודל" לנותני שירותים

איך לבנות הצעת ערך ייחודית | BlogAbout

בדקו שהשירות שלכם ייחודי ומספק ערך אחר מכל מה שיש בקטגוריה שלכם (וכן זה אפשרי)

ערך ייחודי לעסק,

זהו את המיצוב שמבדל את העסק שלכם מכל השאר.

אתם לא חייבים להמציא את הגלגל: שם המשחק בשיווק חכם הוא “אריזות” מחודשות לאותם רעיונות, מסרים ושירותים.

איך עושים את זה?

– עם השאלה מושגית מקטגוריות אחרות לשלכם,

-עם המצאת ז’רגון השמור לכם

ועם זרקור על תועלת אחת ייחודית מתוך סך תהליך מתן השירות שלכם.

אלה רק דוגמאות וכיווני מחשבה שהם תוכלו  להתחייל לפצח את נקודות החוזקה היחודיות לכם.

לא מצאתם ערך כזה (עדיין…)?

זה בסדר. זה לא כסה טריוואילי: סמנו את הכשל הזה כטעון שיפור ודאגו להביא איש אסטרטגיה שיווקית שיוציא לאור את הערך הייחודי של העסק שלכם – בזה שווה מאוד להשקיע: זה המסר והפנים של פוטנציאל המכירה העתידי שלכם.

מה כדאי  לבדוק עכשיו, לפני שתתחיל עבודה תחת המודל?

נראות

בדוק איך העסק שלך נראה בחוץ:

בחלק זה, עשה סקירה מהירה של כל “כרטיסי הביקור” שלך החוצה ללקוחות ורשום מה טעון שיפור – כאילו אתה לקוח המבקר לראשונה בעסק שלך.

אולי האתר מיושן או שדף האינסטגראם לא פעיל, הפייסבוק מתפקד כלוח מודעות וכיו”ב.

בדוק איך נראות הצעות המחיר שלך, המסמכים שיוצאים ללקוחות ואפילו חתימות המייל.

תהליכי מכירה

זהה את כל המקומות בהם תוכל לייעל את תהליך מתן השירות שלך ברמת נגישות ללקוח.

לדוגמא אם אתה מוכר B2B, בדוק את תהליך המכירה מקליטת הליד ועד להצעת מחיר.

אם העסק הוא חנות אונליין למשל, בדוק את Flow האתר מכניסה לדף מוצר ועד למסכי האשראי.

מדיה

בדוק מה עבד לך עד היום.

אתה לא צריך להיות מומחה דיגיטל, כדי להבין אם קמפיין הפייסבוק הניב מכירות או לא:

סקור כמה חודשים אחורה וגבש תמונת מצב לגבי סוג המדיה שעובדת או שלא עובדת.

אולי תגלה שנוכחות מתמשכת בגוגל מספקת לידים איכותיים,  ואולי תגלה שדווקא מודעות מוצר בפייסבוק הניבו עד היום הכי הרבה היענות.  

לסיכום

עכשיו יש לך ידע שניתן להשתמש בו: אתה יודע מה טעון שיפור, אתה יודע מה עבד לך ומה לא עבד לך עד היום, ואתה יודע כצרכן, איפה הכשלים בתקשורת עם העסק שלך.

אלה הנקודות הראשונות שיש לטפל בהן ומפה תוכל להגדיר, מה דרוש טיפול כעת ומה אחר כך.

צרו קשר

 גלה מה המהלך השיווקי שמתאים לעסק שלך

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

כל הזכויות שמורות לBlogAbout  בע”מ

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

דילוג לתוכן