מודל גידול אקספוננציאלי

מודל הגידול שמתאים לעסק שלך, הוא מודל גידול שמשמעותו הזנקה של העסק כאן ועכשיו

מהו מודל גידול אקספוננציאלי?

מודל גידול אקספוננציאלי הוא מודל גידול מהיר ומיידי, שנשען על מהלך אחד מוביל, או כמה מהלכים, שנבנו במיוחד לצורך הגידול.

אסטרטגית גידול זו, נשענת על מהלכים שיווקיים חדשים, שנבנו במיוחד לצורך הגידול.

תחת אסטרטגיה זו, אנחנו מייצרים ומשווקים מוצרים ושירותים חדשים לעסק: בין אן על ידי בניה מ"אפס", או בין אם על ידי עריכה ואריזה מחודשת, של מוצרים/ שירותים קיימים.

מודל גידול לעסקים | BlogAbout

מה המודל יעזור לך לדעת?

תחת מודל גידול כזה, אתה תדע מהם המהלכים השיווקיים שיהפכו את תמונת המצב בעסק, וישנו לא רק את מחזור המכירות, אלא את:

– ההתנהלות הפנים ארגונית

-מצבת כוח האדם

-צורת העבודה וההשקעה של השיווק במדיה

אז איך מתנהל העסק שלך היום?

העסק  פועל עם מערך פנים ארגוני שעובד, שיטה מסודרת למכירות ואולי יש גם מנהל שיווק או מקדם דיגיטלי/ חברת פרסום דיגיטלית.

יש לך ולעסק כבר ידע נצבר: אתה יודע מי הלקוחות שלך, מה עובד ומה פחות עובד בשיווק.

אתה משפר ומשכלל את שיטות העבודה  כל הזמן כדי למכור יותר ולהביא יותר ערך. אבל איכשהו משהו מתפספס – יש לך מלא רעיונות בראש והם לא מספיקים לצאת לפועל. אתה טובע בעבודה על השוטף ובפתרון בעיות, והפיתוח העסקי של העסק , מתבזבז ולא קורה.

לעסקים כאלה –  יש את כל המשאבים הפנים ארגוניים, הידע והרזרבות, שיכולות להיות מושקעות באפיקים הנכונים, כדי להראות גידול. 

נשמע מוכר?

לעסקים כאלה, מתאים מודל הגידול הנועז והמהיר ביותר לתוצאות כאן ועכשיו – מודל גידול אקספוננציאלי:

על מה נדבר במודל גידול אקספוננציאלי?

נדבר על בנייה של מוצרים או שירותים חדשים שלא היו בעסק, כדי שיניבו לך אפיקי הכנסה חדשים לגמרי.

נדבר גם, על עריכת מוצרים או שירותים קיימים, בצורה של "החסרה" או "חיבור".

מה זה אומר?

שאו שנחסיר רכיב משמעותי משירות או ממוצר שאתה מוכר היום, או שניצור איחוד של מספר מוצרים או שירותים.

נסקור גם את המשימות שחייבים לבצע במדיה, לאחר שבנית את מוצרי התוכן החדשים שלך, ואיך להערך גם ברמה התפעולית.

תרחיש 1 - בנייה של מוצרים/ שירותים חדשים  שלא היו בעסק

בתרחיש זה אנחנו מדברים על מציאת אפיקי הכנסה חדשים לגמרי, שלא היו בעסק.

בניה של מוצרים/ שירותים חדשים, לרוב משנה את מוצר/ שירות הליבה של העסק, מתכתבת איתו ומאפשרת גידול של העסק, דרך כלל המוצרים/ שירותים החדשים שנבנו + המוצרים/שירותים שנוצרו באופן טבעי, מהחיבור של כל מה שבנינו.

עבור מוצרים

עבור חנות אונליין, אסטרטגית גידול אקספוננציאלי, יכולה להיות בניה של אריזות חדשות של מוצרים ביחד, ושאולי גם פונים לקהלים חדשים שטרם רכשו ממנה.

היא גם יכולה להיות שיתוף פעולה עם עסק משלים בקטגוריה, למכירה של מוצרים שטרם נמכרו בחברה.

עבור שירותים

כאן נדבר על יצירה של שירותים חדשים:

-מתוך שירות הליבה של העסק

-כמהלך משלים באמצעות שיתופי פעולה – כאריזה מחודשת של השירות הקיים 

הרעיון כאן הוא בניה של מוצר או שירות מתוך הכרות מעמיקה עם עולם התוכן של העסק וקהלי המטרה שלו. 

מודל אקספוננציאלי | BlogAbout

תרחיש 2 - עריכה ואריזה  של מוצרים/ שירותים קיימים ל"משהו חדש"

כאן אנחנו עורכים ואורזים מוצרים או שירותים קיימים ליצירת מוצר או שירות חדש.

איך אנחנו עושים את זה? אנחנו מאתרים בכל מוצר או שירות את:

-סיטואצית הצריכה שלהם

-רכיבי התוכן שלהם

מפה אנו מתחילים למפות  – דרך טקטיקות של חיבור או החסרה –  כיצד לבנות מחדש מוצרים או שירותים עם תועלת חדשה.

הידעתם?

תרחיש זה נפוץ מאוד באסטרטגיית  "גידול אקספוננציאלי", שכן הוא קל  ומתבקש ליישום, בהיותו נשען על הקיים.

גידול אקספוננציאלי לעסקים | BlogAbout

מהם עקרונות העבודה של  מודל גידול אקספוננציאלי?

עיקר העבודה תחת מודל כזה, הוא מציאת אפיקים חדשים להכנסות חדשות.

האפיקים החדשים יהיו ברמת בניית מוצר/שירות חדש, וכפועל יוצא הם ישנו לחלוטין את צורת הפרסום והשיווק:

קהלי מטרה: נאתר קהלי מטרה חדשים רלוונטים לעסק ולהם נבנה מוצרים חדשים או להפך- מתוך סל המוצרים החדשים שבנינו, נאפיין את סגמנט הקהלים הפוטציאלים ביותר לרכוש

תמהילי מדיה: נגדיר אילו תמהילי מדיה יתאימו לקהלים ולמוצרים החדשים שבנינו וטרגטנו

עולמות תוכן: נגדיר את עולמות התוכן למוצרים/ שירותים חדשים שבנינו – אולי שפה חדשה? טון וסגנון אחר מהקיים?

חדשנות בשיווק | BlogAbout

מוצרי החסרה 

אמנות ההחסרה – 

איך מינוס ומינוס יוצרים פלוס?

בניית מוצר החסרה, מתחילה באפיון כל התהליכים והרכיבים שבונים את המוצר או השירות.

לאחר שמיפינו אותם, נוכל להגדיר, אילו מהרכיבים יכול לעמוד בעצמו  (stand alone) כמוצר או כשירות עצמאי.

מצאנו רכיב כזה? הוא יהיה הבסיס שממנו נבנה מוצר או שירות עצמאי.

אסטרטגיות גידול | BlogAbout

בואו נדבר בדוגמאות

עבור לקוח מתחום הקורסים המשווק קורס הורים, פירקנו את הקורס לפי סילבוס התכנים שבו, ויצרנו תתי קורסים, המוקדשים כל אחד לפן אחר מתוך קורס ההורים היחידי שנמכר עד כה בחברה.

מתוך קורס המלמד שיטה, פירקנו את השיטה לתתי התמחויות ויצרנו קורסים יעודיים לתיווך שפה, לתיווך חשבון, לצורות התנהלות בבית וכיו"ב.

זאת אמנות ההחסרה:

זיהינו מתוך התוכן הפדגוגי של הקורסים, את תתי הקטגוריות שיכולות להוות מערכי שיעור עצמאיים וארזנו אותם לקורסים נפרדים. כתוצאה מכך – הצלחנו לייצר לחברה, 5 קורסים שונים הנמכרים לקהלי מטרה שונים ומוטיבציות שונות (קורס חשבון / קורס הרגלי למידה / קורס התנהגותי וכיו"ב). גם רף ההכנסות עלה בהתאם שכן זו צורת גידול אקספוננציאלית.

מוצרי החסרה בצורת הצריכה

כאן אנחנו מדברים על מוצרים או שירותים, שנמכרים בסיטואצית צריכה אחרת ממה שהיה עד היום.

למשל, עבור לקוח המספק שירות מכירה של ציוד רפואי, שמתבצע בבית המטופל,  יצרנו שירות ייעוץ למטופל בביתו (עוד לפני שלב מכירת המוצרים) בתשלום נפרד.

כך יצרנו חבילות שונות של שירותים/ מוצרים, העונים על דרישות תקציב שונות וצרכים שונים בקרב קהלי המטרה.

מוצרי איחוד

מוצרי איחוד הם בניה של מספר מוצרים/ שירותים שונים, לכדי מארז אחד, תוך בניית רציונל (למה) לרכוש את המארז.

לדוגמא – עבור מוצרים לפריטי נוי, ארזנו מספר פריטים לחבילות קונספט כמו "חבילת שדרוג לסלון" או "מארז חגים" הנמכר תוך איחוד מספר פריטים כחבילה אחת.

שימו לב שכל מוצר שנבנה כאן, הוא מוצר חדש לחלוטין המחייב בדיקה מחודשת של קהלי מטרה, מוטיבציות (מה יניע אותם לרכוש) וכתוצאה מכך- בניית תוכן והגדרת מדיה, הרלוונטיות לפילוח שהגדרנו.

גידול מהיר לעסק | BlogAbout

לסיכום

מודל גידול אקספונציאלי מחייב  אסטרטגיה שיווקית הנשענת על מחקרי SWOT, בדיקת מצב הקטגוריה והתחרות, הטון והסגנון ומצב המכירות כיום.

מה לעשות עכשיו? פשוט ליצור איתנו קשר כדי שנבצע בעבורך את כל זה.

מנהלת שיווק דיגיטלי  +  משרד פרסום משלך, בחצי עלות המעסיק

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

כל הזכויות שמורות לBlogAbout  בע"מ

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.