שיווק אינטרנטי-הפלטפורמות שאתם חייבים

ספוילר: שיווק אינטרנטי הוא שיווק. נקודה. שיווק אינטרנטי מתחיל ממחקר קהלי המטרה, אג'נדות ערך וסיפורי תוכן, וממשיך בהפצת התוכן  בכל פלטפורמות המדיה שהגדרנו כרלוונטיות למהלך השיווק שבנינו.

בעלי עסקים קטנים ובינוניים, אתם תפגשו הרבה יועצים שיווקיים שיאמרו לכם כי אם אתם מעוניינים לייצר תנועה של לקוחות לעסק שלכם, מוטב כי תצרו מערך שיווק אינטרנטי.  מה שלא בטוח שיספרו לכם, הוא ששיווק אינטרנטי לא שווה הרבה ללא סיפורי תוכן שנולדו מתוך אג'נדה שמייצגת את הביזנס שלכם. תוכן הוא קודם כל אסטרטגיה (על מה לכתוב) ורק אחר כך טקטיקה (איך לכתוב).

בכתבה הזו אדבר על פורמטים הכרחיים לשיווק העסק  באינטרנט ולא על תוכן. מזה, יש לכם בשפע במגזין של BlogAbout.

קבלו כמה פלטפורמות חובה שהן עובדות וישימות אם ורק אם התוכן ה"נכון" מצוי בהן ומופץ בהן בהתאמה. מה זה תוכן "נכון"? כזה שמדבר בעולמות תוכן שמדביקים את הקהלים שלכם למסר.

מודעות פרסום בגוגל – Adwards

טוב ליצירת מודעות. פחות טוב במהלכי "זבנג וגמרנו" עבור עסקים קטנים שיגלו די מהר שהכסף נשרף מהר בגוגל. ואני מוציאה כיוצא מן הכלל מוצרים/ שירותים עונתיים וקטגוריות נישתיות מאוד עם ביקוש נמוך למילות מפתח. Adwards של גוגל עובד עבור לקוחות שמחפשים הצעת מכר בקטגוריה שלכם. ואם הקטגוריה תחרותית מאוד (כמו דיאטה למשל) עלות הביד (קליק למילת מפתח) יכולה להיות יקרה במיוחד. עבור עסקים קטנים, אני מוצאת שAdwards עובד כל עוד המטרה היא החדרת העסק למודעות בפעילות מתמשכת ובעצימות נמוכה. ונסו SEO- זה עובד לאורך זמן ולאורך זמן, גם זול יותר.

מודעות פרסום בפייסבוק

עבור מהלכי השקה של מוצר/ שירות או של מהלך תוכן, פרסום בפייסבוק עשוי להיות יעיל יותר מגוגל. למה? קודם כל כי מצב הרוח, ה- state of mind של הצרכן אחר בפייסבוק- שם הוא יותר פתוח לשמוע סיפור בעוד שבמנוע החיפוש של גוגל הוא במשימה- מבקש מידע שיענה על צורך מיידי. שנית- בפייסבוק קיימת שליטה מלאה יותר על עלות הביד (עלות הקליק) באופן כללי.

עמודי נחיתה

כל מודעה צריכה לנתב לאנשהו. דפי נחיתה נועדו להעביר את הגולשים שלכם בדיוק למסר שאתם רוצים להעביר. יש מגוון טכניקות לייצר עמודי נחיתה ושלל ספקים טובים המספקים פורמטים של עמודי נחיתה בתשלום חודשי סביר כמו אקטיב טרייל, שלח מסר, רב מסר ועוד. ממליצה על ממשק אקטיב טרייל- ידידותי מאוד למשתמש עם עיצובים טובים.  עמוד נחיתה היא אמנות בפני עצמה. כאן נכנסת לתמונה טקטיקה של קריאיטיב וכתיבה שיווקית- כיצד לנסח כותרות מניעות לפעולה? כיצד לבסס אמינות? מתי לשלב טסטמוניאל (עדויות לקוחות מרוצים) מצולמים או כתובים? וכהנה. לעמודי נחיתה יש פורמטים קבועים וחוקיות מסוימת שמובילה את הגולש מנקודה A לנקודה B. אני באופן אישי אוהבת להמציא הכל פעם את הגלגל מחדש ולא להיצמד לתבנית. זכרו- הלקוחות שלכם לא מטומטמים. הם ראו וחוו עשרות דפי נחיתה. תבניות שעבדו פעם ונשתמרו מכורח האינרציה, לא בטוח שיפעלו עליהם באותה מידה גם כיום.

פורומים

עד היום כתיבה בפורומים נחשבה לשם נרדף לשיווק אינטרנטי ולא פעם יצא לה שם רע, עם מגוון שיטות נלוזות של יוזרים מזוייפים . למעשה, פורומים הם כלי טוב לשיווק לטווח ארוך, ליצירת שם טוב בתעשייה, ולבנייה של אמון בקרב קהל הצרכנים. עדיף להיות מאוד פעילים במספר מצומצם של פורומים מאשר להראות פעילות מינימאלית בפורומים רבים. חובה לתת תשובות רלוונטיות ובעלות ערך מוסף – ולא (!) לפרסם את העסק שלכם. זה ישתלם לאורך זמן. למה? כי כך בונים אוטוריטה.

בלוגים

צרו בלוג, מרחב בו תוכלו לעדכן תכנים באופן שוטף, לענות על שאלות, ולפרסם תכנים שנועדו לענות על הצרכים של הלקוחות שלכם. היו פעילים בבלוגים רלוונטיים של אחרים- מעולה לSEO ומבסס אתכם כאוטוריטה בתחומכם.

רשתות חברתיות

אף מהלך שיווקי ברשת לא יהיה שלם בלי נוכחות ערה ברשתות החברתיות, כאשר  בישראל, הפייסבוק  בראשן. צרו עמוד לעסק שלכם ודברו עם הקהל. הפייסבוק הוא לא לוח מודעות של המוצרים/ שירותים שלכם. הוא מקור חשיפה לסיפורים, לאג'נדות לאני מאמין ולפעולות שאתם נוקטים מדי יום. דף הפייסבוק של העסק שלכם הוא הייצוג הלא פורמלי של הביזנס. דאגו שיהיה נגיש ומזמין גם בטון וגם בתוכן. אם שמעתם שכדאי לייצר פעילות אינטראקטיבית עם הגולשים, אני ממליצה לנשום עמוק ולחכות בסבלנות: הפעלת גולשים לא מתאימה לכל עסק (קטן) משום שהיא תלויה ברמת המעורבות ה engagement של הקהל בדף, וכן לצערי גם בכמות החברים בדף שלכם. צרו לכם בסיס תוכן חזק. צרו קהילה . רק אז, אחרי שהגדרתם מה זו קהילה מבוססת עבורה בפרמטרים איכותיים וכמותיים, חשבו כיצד להפעיל את הקהל שלכם. טיפ- שיתופי פעולה  עם בלוגרים ומובילי דעה עובדים יפה כמעט בכל קטגוריה.

והנה סיכום בנאלי אך מתבקש לסיום- שיווק העסק באינטרנט נשען על כלים אלו, ויצירת מהלכי תוכן וקמפיינים הכוללים את כולם  הוא  תמהיל נכון של שיווק באמצעות תוכן. מה צריך כעת? אג'נדת ערך, סיפורי תוכן, רציונל לבידול.