איך הפכנו מכון קוסמטי קטן לדבר החם הבא?

קייס סטדיס

המשימה: הפיכת מכון קוסמטי קטן בגבעתיים לדבר החם הבא וזה אומר- גידול!  גידול בתקציב מוגבל הנגזר מן ההכנסות החודשיות של המכון, לאחר השכירות והניסיון לסגור את החודש.

הפתרון: תוך שלוש שנים של עבודה משותפת, הפכנו את מכון "אנה מאיר" לslim@skin-  מרכז חיטוב ויופי המספק את כל טיפולי החיטוב וההרזיה תחת קורת גג אחת. במהלך תקופה זו, המכון עבר מקום למשרדים גדולים ומפוארים,  הכפיל את צוות העובדים , גדל עם שירותים ומוצרים חדשים ועם קהל לקוחות נאמן וחדש הולך וגדל.


נקודת מוצא

מכון יופי קטן הממוקם בגבעתיים מעל מספרה, עם מלאי לקוחות קטן וקבוע דובר רוסית המגיעות לטיפולי פנים מדי פעם. עד שהתחלנו לעבוד ביחד, בעלת המכון היתה נוהגת לרכוש לידים  מחברות לידים ולשלם הון על ליד (לא איכותי), לסמס ספאם ללקוחות, ולהאבק לסגור את החודש.


האתגר

ידענו שהפתרון הוא מיתוג מחדש, רעש ברשת בתקציבים הקיימים, פניה לקהלים חדשים, שכלול מערך המכירות הפנים ארגוני, יצירת הטבות, מועדוני לקוחות, חברותVIP , קבוצות וואטסאפ להנחות של הדקה התשעים ועוד ועוד ועוד. בקיצור- הפתרון הוא שיווק אגרסיבי מבית ומחוץ (דיגיטל)


מה עשינו?

הכל!

אתר חדש-

אנחנו לא מתים עליו (wix   בהעדר תקציבים) אבל הוא הרבה יותר נכון. הקמנו אתר שמאפשר לנו לשפר, להוסיף ולשדרג כל הזמן מוצרים חדשים, ושיטות טיפול חדשות.

שיווק Always On  ב… פייסבוק

עם עד להתקשרות בינינו,  תקציבי המדיה הלא גדולים גם כך, היו מופנים לגוגל, עצרנו אותם.  חקרנו והבנו שאנחנו לא צריכות לאתר את אלה המחפשות לעבור טיפול כלשהו בהכרח- שם אין לנו יתרון שכן החברות הגדולות מפרסמות  שם בבידים גבוהים.

הבנו שהפתרון תחת התנאים הקיימים, הוא לתקשר את המכון לקהל המקומי ולייצר נחשקות תוך כדי סיפורים בפייסבוק ובאינסטגראם.

 זה עבד:

התחלנו עם עבודת תוכן מאסיבית בפייסבוק ובאינסטגראם (שלא היה מה שהוא היום לפני 3 שנים) ויצרנו קמפיינים באסט' זרקור פר מוצר כל הזמן. הקמפיינים התכתבו עם הפוסטים בפייסבוק וכך יכולנו לצבור  קהל אליו יכולנו לכוון ביתר יעילות כל חודש על ידי lookalike  ורשימות.

מאיפה הרשימות? בנינו מועדון לקוחות!

 יצרנו תסריטי שיחה לפגישות של הבעלים עם לקוחות פוטנציאליות ועיצבנו גלויות של מועדון לקוחות לקבלת הטבות וטיפים כל חודש. התחלנו לדוור למועדון  הלקוחות והרחבנו את הרשימה תוך מהלכי "חברה מביאה חברה", מבצעי הדקה התשעים וטיפים לטיפוח המעצימים את האוטוריטה של אנה- בעלת המכון.

שדרגנו את פגישות השטח של הלקוחה-

נכנסו עמוק לתסריטי השיחה והפגישה- אם עד אז, לקוחה היתה יכולה לצאת מפגישת ייעוץ בידיים ריקות- לא עוד! גם לקוחה שלא סגרה טיפול, יצאה עם הטבות, מתנה, מבצעי חברות והרשמה לדיוור. כל לקוחה שהגיעה לפגישת ייעוץ, גם אם לא סגרה טיפול, היא לקוחה פוטנציאלית וכך התייחסנו אליה בתכנון תסריטי הפגישה.

הרחבנו את המוצרים והטיפולים!

שאפו לאנה מאיר בעלת המכון שידעה לזהות מגמות וטרנדים בשוק, להיכנס בעוצמה לקטגורית החיטוב וההרזיה ולהביא את החידושים המתקדמים ביותר בתחום.  כל אלו בצד מכשור מתקדם לכל בעיות הפנים ושיתוף פעולה מוצלח במיוחד עם רופאה לאסתטיקה המבצעת טיפולי  הזרקות- מילוי  בחומצה הילראונית ובוטוקס.

חתרנו למגע אישי- כל הזמן!

יצרנו קבוצות וואטסאפ ללקוחות הנאמנות ביותר  ורק להן תקשרנו טיפולים בהנחות מפליגות של הדקה התשעים.

יצרנו קמפיינים ברוסית לקהל הרוסי

פילחנו את הקמיינים שלנו לפי קבוצות גיל ולכל קבוצת גיל מסרנו מודעה מותאנת בעיצוב ובתוכן

מיקסמנו את האוטוריטה של המכון

דיוורנו טיפים לטיפוח בבית, וכתבנו Ebook  המספק טיפים שתוכלי ליישם בעצמך להורדת צלוליט.


עם מה התמודדנו?

התמודדנו עם כמות עצומה של תוכן

בקטגוריה של טיפולי פנים וגוף, אין מנוס מלייצר אסט' זרקור לכל שיטת טיפול. כל שיטת טיפול דורשת דיבור ספציפי, מיתוג עצמאי וקמפיין יחודי. יצרנו תכניות רבעוניות המגדירות איזה מוצר נתקשר לפי עונתיות, ביקושים וטנרדים ומיתגנו  כל מוצר באופן בלתי תלוי.  

גילינו גם שתכנון לחוד וביצוע לחוד. לרוב "טרנד" בעולם היופי והטיפוח, הוא כל כך מהיר שחייבים להגיב עכשיו עם קמפיין, פוסט ממותג ולהיות עם אצבע על הדופק.

התמודדנו עם התקציב!!

תקציב המדיה שלנו בשנתיים הראשונות תמיד נגזר מהשוטף והיה די קבוע. ללא רזרבות. היינו צריכים לפעול גם מחוץ למדיה כדי למקסם חשיפה. יצרנו שגרירות בכל טיפול עם מערך הטבות והנחות שהביאו עוד לקוחות מפה לאוזן

התמודדנו עם ההגבלות של גוגל ופייסבוק!

גוגל ופייסבוק לא אוהבים לתקשר שום דבר שקשור לדימוי גוף או לשיפור מראה הגוף. זו הסיבה שעסקים בתחומי הטיפוח והיופי מאותגרים באישורי מודעות לפייסבוק, הפניות לאתרים (מה שמצריך במקרים רבים לייצר דפי נחיתה יעודיים לכל קמפיין) ועוד. הפתרון? מסרים ותמונות שמהלכים בין הטיפות ועדיין מעבירים את המסר.


איך זה עבד?

מכון "אנה מאיר"  הפך כעבור שנה וחצי לslim-skin”  " -אוטוריטה בתחום טופלי הגוף והפנים. עם קליניקה חדשה ומהודרת , 3 חדרי טיפולים ומכשור מקיף לכל טיפול, מאגר הלקוחות התרחב באופן טבעי, תוך  שאנה מקפידה על מחירים שפויים כל הזמן- גם כעת כשהיא התרחבה. הקהל נהיה נגוון ומגיעות אליה גם בנות גם מאשדוד ומראשל"צ. תקציב המדיה הכפיל את עצמו בשנה האחרונה (וגם השכירות…)