איך הגדרה של שיטות עבודה תעזור לך למכור (יותר)?

תכניות עבודה 2018
גם זו  כתבה בסדרת תכניות עבודה 2018

הכתבה הזו היא WOW!

 Way Of Work, או בעברית- שיטות עבודה/ איך אנחנו עושים את זה/ מתודולוגיה.

ל WOW (שיטות עבודה) תפקידים כל כך חשובים לפיתוח העסק, שאני מתפלאת כל פעם מחדש כמה מעט עסקים , טורחים לייסד אותן או לתקשר אותן הלאה ללקוחותיהם.

תפקידי ה-WOW:

1.לעשות סדר אצלך בעסק על ידי הגדרה של  שיטות עבודה לתפקוד העסק.

2.להגדיר גבולות גזרה ומערכת ציפיות מכל ספק שתעבוד איתו.

3.לבסס אוטוריטה שכן עסק עם מתודולוגיה הוא עסק שטרח, ניסח ותכנן שיטות ש"עובדות" ללקוחותיו.

4.למוסס חסמים על ידי הובלת הלקוח הפוטנציאלי לחוויית שימוש דמיונית

וזה אולי החלק הכי חשוב: הנחיות (שיטות עבודה) כיצד לצרוך מוצר או כיצד מתבצע שירות, מאפשרים לצד השני לדמיין תהליכי עבודה איתך או את השימוש במוצר שלך. וכשהובלת את הלקוח הפוטנציאלי שלך לדמיין חווית שימוש במה שאתה מציע, אתה נכנס לזירה של דיבור רגשי וחוויתי ועל כך ארחיב מייד. אנחנו נראה שכניסה למחוזות אלה, היא זרז מכירות משמעותי מאוד.

5.גידול! גידול! גידול!

אם לא השתכנעתם מדוע הגדרת שיטות עבודה – WOW חשובה מכל הסיבות שמנינו עכשיו, אולי זה ישכנע אתכם: כי מתישהו כל הידע והכשרונות שלך חייבים להפוך לשיטה!

לארגונים גדולים יש wow מוסדר ואילו דווקא עסקים צומחים- אלה שחייבים להפוך את הכישרון שלהם לשיטה, לוקים בשלב תכנון שיטות העבודה. אבל ברגע שתדע להפוך את כל הכישרונות שלך לשיטה- תוכל לגדול.

עסק לא יכול להיות מושתת לנצח על הראש החריף שלך. אם הוא לא יכלול שיטת עבודה, קרי הדרך הייחודית בה דברים נעשים כך (ורק כך) אצלך- לא תוכל לנהל אותו לאורך זמן. שיטה מחייבת שתצא מהריכוזיות ותתחיל לבזר. כי עם הביזור בא הגידול.

דוגמאות

דוגמא ל WOW שבין שירותי חברת דיגיטל ללקוח:

ככה נראית תכנית WOW פשוטה מאוד של הגדרת תהליכי עבודה.

111

למה נועד?

  • להגדיר תהליכי עבודה ולו"ז לכל תהליך
  • לייצר סדר בהגשת חומרים ומחויבות של שני הצדדים לעמוד בלו"ז
  • ועל הדרך תראו שגם סעיפים 3 (אוטוריטה) ו 4 ( חסמים) באים פה לידי ביטוי

ככה נראית תכנית WOW של מוצרי תוכן עבור רבעון.

112

ושימו לב, זה עוד לא הגאנט הרבעוני  (שכן עוד אין בו את חלק המדיה) אלא מדובר בהגדרת הפאזל של הסיפורים, המבצעים והאג'נדות שתשחררו מדי רבעון .

הטבלה הזו מציגה ללקוח מהלכי תוכן גדולים- עוד בשלב הכותרות לפני החפירות והרבה לפני תכנית המדיה. אבל היא חשובה משום שהיא משקפת את כל מה שכתבתי בסעיף 5: היא עוזרת ללקוח לדמיין איך תיראה פעילות רבעונית- על מה נדבר, עם מי נדבר ובאיזה אופן.לרוב, הגדרת WOW כזאת, מגיעה בשלב המצגת הראשונה (אם אנחנו טורחים לעשות אותה) או ממש על תחילת ההתקשרות.

ומילה על התוכן שאתם לא רואים בטבלה – המבנה שאנחנו מציעים פה לWOW מתייחס לסיפורים הגדולים- מהלכי התוכן שנציע. אנחנו מפרידים בין "סיפורים" שהם מהלכי שיווק נקודתיים (תחומים בזמן ובנושא) לבין "אג'נדות" שהם כל הדרכים בהם נשחרר את המניפסטים של העסק ושנועדו לגייס נאמנות לאורך זמן. בפועל- הם לא מופרדים שכן התוכן מעורבב. אבל המטרה פה היא להגדיר משקולות של אסט' התוכן ולבדוק תוך כך, אם מינון כל סוגי מהלכי התוכן שלנו, משרתים נאמנה את מטרות העסק.

לסיכום- אלה רק דוגמאות ליצירת שיטות עבודה. המסר המרכזי מהפוסט הזה הוא שאתה חייב לייצר אותן.  אם אתם מתחילים להתכונן למהלכי השיווק של ,2017 ההמלצה שלנו היא להתחיל בבחינה מחודשת של ה WOW שלכם.