איך בנינו מוצר לסטארט אפ הזקוק לבידול בתחום תחרותי?

קייס סטדיס

המשימה: יצירת מודל עסקי חדש לסטארט אפ בתחום ההשמה, המתמודד עם תחרות עצומה בשוק תחרותי של חברות ייעוץ, השמה וכוח אדם.

הפתרון: בניית חבילת שירות ייחודית המבדלת את החברה, מספקת שירות חדש בעל ערך  מיידי ללקוחות הפוטנציאלים וכר ליח"צ במינימום עלויות, תודות לחבילה שבנינו.

מודל עסקי זה שתראו, נהגה ונבנה על ידי צוות BlohAbout לטובת הלקוח


נקודת מוצא

לגאסי הינו מיזם סטארט אפ המבקש לשלב גמלאים בתעשייה. לגאסי מתווכים בין פרויקטים תעסוקתיים לבין גמלאים המבקשים להשתלב בעבודה. לחברה  מאגר קו"ח של גמלאים המעוניינים להשתלב כעובדים פרויקטלים בחברות,  והמטרה היא לייצר השמות של גמלאים במקומות עבודה ברחבי הארץ ובחו"ל.


האתגר

 צד המעסיקים– חינוך שוק! לחנך תעשייה של מנהלות משאבי אנוש, מנכל"ים ומקבלי החלטות  בארגונים, להעסיק גמלאים במיקור חוץ.

צד הגמלאים– לבנות מודל עבודה המותאם לאורח חיי הגמלאי בשעות, בהיקפים וברמת המוטיבציה של הגמלאים להשתלב בתעשייה כעובד פרויקטלי.


מה עשינו?

  • אם עד עכשיו תקשרנו ש"הניסיון הוא יתרון" וצוות הגמלאים של לגאסי מביא איתו לכל עבודה, ניסיון עתיר שנים, לקחנו את המסרים האלה לשלב הבא :
    • בנינו נבחרת מנכ"לים

     איתרנו גמלאים שכיהנו כמנכ"לים ויושבי ראש דירקטוריונים בעברם. בעלי לגאסי גייסו לטובת המיזם  את המנכ"לים לשעבר והם מעתה היוו את הפנים של החברה והציעו מודל חדש של עבדה- קבוצות ייעותץ במבנה שולחן עגול המתפקד כחבר דירקטוריון של העסק.

    • בנינו מוצר חדש למעסיקיםצוותי ייעוץ

    הרחבנו את סל השירותים של לגאסי- מעתה   לגאסי מציעה לא רק עובדים פרויקטלים להצעות עבודה, אלא צוותי  חשיבה של מספר מומחים מדיסילפינות שונות כצוות כצוות מייעץ ותומך החלטה לארגונים.

    • בנינו נכסים דיגיטלים!

    הקמנו אתר חדש ומושקע,  בנינו תכנית מדיה ותוכן הכוללת קידומים, עבודה על חברת טלמיטינג חיצונית, דיורים, באנרים, רכישת רשימות ועוד.

    • בנינו מערך תפעולי פנים ארגוני

    בניית המוצר דרשה עבודה פנים ארגונים של צוות לגאסי- מגיוס הבכירים ועד הגדרת שיטות העבודה- מה לקוח  (מעסיק) מקבל? איך נראית פגישה של צוות שולחן עגול? סימלציות לפגישות עבודה והגדרות תפקידים- מי מנהל את הצוות? אילו תוצרים לקוח של לגאסי מקבל בכל קבוצת ייעוץ? ועוד. את כל אלה בנינו למען הלקוח ואיתו.

     


עם מה התמודדנו?

היינו צריכים למוסס חסמים גם בקרב מעסיקים וגם בקרב הגמלאים עצמם ולכן הרעיון של קבוצות ליווי המתפקדות כחבר דירקטוריון פרטי לחברות, נועד כדי להתמודד עם חסמים מבית ומחוץ:

חסם המעסיקים-

הורדנו את המחויבות של המעסקים להעסקת עובד  ואת ההתלבטות האם להעסיק גמלאי, איך יהיו השעות? למה גמלאי עדיף מעובד "צעיר" במיקור חוץ? וחתכנו את הקשר הגורדי של ההתבלטות עם מודל עבודה חדש- דירקטוריון פרטי לחברות- ייעוץ, ליווי, הכוונה.

על ידי הוספת שירות של קבוצות ליווי מאת נבחרת מנכ"לים לשעבר, יכולנו להבטיח למעסיק להנות מכל הניסיון והידע שיהיה מקבל בהעסקת עובד פרויקטלי ועוד-  כעת הוא יוכל לקבל מצבור ידע של ניסיון מעשי מאת בכירי המשק לשעבר. כך מפעל תעשיה זעיר בירושלים, יכול להנות מצוות תמיכה וליווי של אנשי פיננסים, מנכ"לים שהובילו מפעלי תעשייה בארץ ובחו"ל ואנשים שכיהנו בתפקיי מפתח בקטגוריה שלו .

חסם הגמלאים-

מודל  עבודה בקבוצות ליווי, אפשר לנו להיות גמישים בתוך הבית ולגייס מומחים לצורת עבודה גמישה המאתגרת אותם ומאפשרת להם לעבוד בשעות נוחות, בחברותא ובתחושת ערך יותר גדולה.


איך זה עבד?

לגאסי קורמת עור וגידים ממש עכשיו. עםן הופעות בעיתונות ובטלוויזיה, עם פגישות עם חברות המובילות אג'נדות חברתיות של שוויון לכל, זו רק ההתחלה…

לאתר לגאסי